از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

قبولی پزشکی در یک ماه – نکات کلیدی و ترفندهای یک ماه آخر برای قبولی پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

قبولی پزشکی در یک ماه - نکات کلیدی و ترفندهای یک ماه آخر برای قبولی پزشکی

 

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری تجربی آرزوی قبولی در رشته پزشکی را دارند اما آیا با توجه به فرصت باقی مانده کوتاه مدت تا زمان برگزاری کنکور سراسری می توان به قبولی پزشکی در یک ماه امیدوار شد ؟

با رعایت ترفند و نکات های مطالعه دروس کنکور می توانید به هدف خود برسید. توجه داشته باشید که منظور ما رتبه برتر کنکور شدن نیست ، البته هیچ چیزی غیر ممکن نیست ، اما می توانید با مطالعه و تست کافی موفق به کسب رتبه خوب در کنکور سراسری شوید.

در ادامه این مطلب به نکات کلیدی و ترفندهای قبولی در پزشکی در یک ماه آخر می پردازیم ، با ما همراه باشید.

هنوز هم دیر نیست ، در این روزهای پایانی از رقبایی که خسته شده اند سبقت بگیرید ، مشاورین با تجربه ما میتوانند با ارائه برنامه ای فشرده و اصولی روزهای باقیمانده تا کنکور شما را تبدیل به روزهای طلایی و سرنوشت ساز زندگی شما کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

نکات کلیدی و ترفندهای قبولی در پزشکی در یک ماه آخر

در حال حاضر فرصت کمی به کنکور سراسری باقی مانده است و در نتیجه برنامه ریزی درسی شما باید به گونه ای باشد که بیشتری بازدهی و نتیجه قابل قبولی را در کنکور به دست آورید. با توجه به مطالعاتی که تا به امروز داشته اید و درصدهایی که در آزمون های آزمایشی کسب نموده اید باید نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص دهید. ضعف شما می تواند دو دلیل داشته باشد :

  1. دروس و منابع کنکور را غلط و نادرست مطالعه نموده اید.
  2. در تمام مدت مطالعه دروس ، تمرین و تکرار نداشته اید.

به یاد داشته باشید که حتما نقاط قوت خود را در نظر بگیرید ، زیرا با توجه به نقاط قوت می توانید در کنکور سراسری موفق شوید.

جمع بندی منابع آموزشی و قبولی پزشکی در یک ماه

توجه داشته باشید که در زمان محدودی که به کنکور باقی مانده است ، نباید کتاب و جزوه های متعدد را مطالعه نمایید و ذهن خود را شلوغ کنید. در این صورت تمرکز خود را از دست خواهید داد. بنابراین بهتر است تمام جزوه ها ، کتاب ها و دی وی دی های آموزشی خود را جمع آوری کنید و در یک ماه آخر باقی مانده به آزمون سراسری تنها به جمع بندی بپردازید.

به طور کلی برای قبولی در رشته پزشکی در یک ماه آخر همچنین قبولی در رشته های پزشکی از جمله مامایی که طرفداران خود را دارد ، نباید مطالعه خود را به روش های قبل ادامه دهید این نوع مطالعه تنها زمانی مورد قبول است که شما فرصت کافی داشته باشید در غیر این صورت نتیجه خوبی نخواهد داشت.

مطالعه دروس عمومی و قبولی در رشته پزشکی در ماه آخر

همان طور که در مقالات قبل ذکر شد ، دروس عمومی کاملا فرار هستند ، بنابراین توصیه می کنیم در ماه های آخر به مطالعه دروس عمومی بپردازید. ضریب برخی از دروس عمومی مانند ادبیات در کنکور بسیار بالا است و اگر میانگین دروس عمومی شما در کنکور بیشتر باشد در نهایت وضعیت رتبه شما بهتر خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  درامد رشته رادیولوژی - راهنمای میزان درآمد رادیولوژی و بازار کار آن

بنابراین مطالعه دروس عمومی در یک ماه آخر را جدی بگیرید تا به خوبی در ذهن شما باقی بمانند و بتوانید در جلسه کنکور مطالبی که مطالعه نموده اید پیاده سازی کنید.

شرکت در آزمون های آزمایشی جمع بندی

در دوران جمع بندی حتما در آزمون های جامع سازمان سنجش شرکت کنید ، زیرا طبق تجربه ای که داوطلبان سال های گذشته داشته اند سبک طراحی سوالات آزمون های جمع بندی سنجش ، بسیار نزدیک به سبک سوالات آزمون سراسری همان سال است و شما با شرکت در این آزمون های شبیه سازی شده ، می توانید ذهن طراح را از نحوه طراحی سوالات بخوانید و با تیپ بندی تست ها آشنا شوید.

جمع بندی به روش سه روز یکبار

برای قبولی پزشکی در یک ماه آخر باید روش جمع بندی منحصر به فرد و موثری داشته باشید تا بتوانید در کنار افزایش سرعت و مهارت تست زنی ، تمامی مباحثی را که تاکنون مطالعه کرده اید یک دور کامل مرور کنید.

روش جمع بندی سه روز یکبار مورد قبول اکثر رتبه های برتر کنکوری است و بدین صورت است که شما باید نیم روز آزمون دهید و دو و نیم روز بعدی را به رفع اشکال آزمون بپردازید.

سوالات آزمون شبیه سازی شده شما باید از سوالات کنکور سراسری سال های قبل باشد و برای حل سوالات زمان در نظر بگیرید تا مدیریت زمان جلسه کنکور را یاد بگیرید.

بررسی مباحث تست خیز کنکور سراسری

در یک ماه باقی مانده تا کنکور ، حتما بر روی مباحث پرتکرار و تست خیز تمرکز بیشتری داشته باشید و با توجه به اینکه هدف شما قبولی در رشته پزشکی است ، نباید هیچ یک از مباحث را حتی کم اهمیت ها را حذف کنید چرا که باید درصد های بالایی را کسب کنید و مباحث کم اهمیت نیز تعدادی از سوالات کنکور را هر ساله به خود اختصاص می دهند.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاد که منظور از مباحث مهم و پرتکرار چیست ؟

  1. ادبیات و زبان فارسی در بخش قرابت معنایی
  2. ریاضی بخش های تابع ، احتمالات ، حد و پیوستگی ، مشتق و کاربردهای مشتق
  3. فیزیک کنکور در تمامی بخش ها
  4. دین و زندگی در بخش های آیات و روایات
  5. زبان انگلیسی کنکور در بخش واژه ها و ترجمه متون
  6. زیست شناسی در همه بخش ها
  7. عربی در بخش ترجمه و تعریب و قواعد
  8. شیمی در همه بخش ها

بدین منظور توصیه می کنیم تست های 5 سال گذشته کنکور را برای کلیه دروس عمومی و تخصصی ، به صورت دقیق بررسی کنید ، در این صورت با چگونگی طراحی سوال ها آشنا خواهید شد هم چنین می توانید برای اطلاع از بهترین کتاب زیست کنکور ، بهترین کتاب فیزیک کنکور و سایر کتاب ها از مشاوران پاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  درصد لازم برای رتبه 1000 تجربی - برای رتبه 1000 تجربی چه درصدی لازم است؟

در نظر داشته باشید که تست های ریاضی و فیزیک معمولا به یک سبک خاص طراحی می شوند ، بنابراین مرور این دروس را فراموش نکنید. برای کسب رتبه خوب در کنکور از این روزهای باقی مانده نهایت استفاده را کنید و زمان را از دست ندهید.

به کار گیری روش های اختصاصی مطالعه دروس

احتمالا بسیاری از شما باید تابحال متوجه شده باشید که روش مطالعه هر درس با درس دیگر متفاوت است ، چرا که دروسی مثل فیزیک و ریاضی محاسباتی هستند و دروسی مثل ادبیات و زیست مفهومی و دروسی مثل دینی نیز حفظیاتی و کمی هم مفهومی. پس باید بدانید که هر درس را چگونه بخوانید که بیشترین میزان یادگیری را داشته باشید.

البته در یک ماه آخر فرصتی برای مطالعه مباحث جدید باقی نمانده است اما برای داوطلبانی که دیر شروع کرده اند و می خواهند مباحث مهم و پرتکرار کنکوری را در این زمان کم جمع بندی کنند ، اطلاع از شیوه های مطالعه هر درس بسیار اهمیت دارد تا وقتشان تلف نشود.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای قبولی پزشکی در یک ماه

قبولی پزشکی در یک ماه - نکات کلیدی و ترفندهای یک ماه آخر برای قبولی پزشکی

مشاوران و کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ با ما ، برنامه ریزی کنکور را به گونه ای انجام می دهند که تمام ساعات شما با برنامه و هدف بگذرد. قبولی در کنکور تحربی و در رشته پزشکی زمانی ممکن است که در هر مرحله از برنامه ریزی درسی ، پیشرفت کنید. قبولی پزشکی در یک ماه با رعایت نکات و ترفندهای حرفه ای مطالعاتی امکان پذیر است.

سوالات متداول

  • قبولی پزشکی در یک ماه چگونه امکان پذیر است ؟

قبولی پزشکی در یک ماه با رعایت نکات و ترفندهای حرفه ای مطالعاتی امکان پذیر است.

برنامه ریزی یک ماه آخر کنکور باید طبق نکاتی که در این مطلب گفته شده است انجام بگیرد.

  • در ماه آخر چگونه باید درس خواند ؟

برنامه ریزی ماه آخر کنکور برای داوطلبانی که تاکنون هیچ مطالعه ای نداشتند و داوطلبانی که مطالعه کافی داشته اند ، متفاوت است.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

درصد دروس برای قبولی در رشته پزشکی
شرایط ورود به دانشگاه آزاد پزشکی
رتبه لازم برای قبولی پزشکی تعهدی
هر آنچه برای قبولی پزشکی 99 نیاز دارید
شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس
معرفی شاخه های پزشکی
رتبه لازم برای رشته پزشکی هسته ای
لیست رشته های تجربی با رتبه مورد نیاز
ایام باقی مانده تا کنکور 99 را چطور برنامه ریزی کنیم
برنامه ریزی برای کنکور تجربی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ضرایب کنکور دی ماه

ضرایب کنکور دی ماه – ضرایب دروس اختصاصی در 5 گروه آزمایشی

کنکور سراسری دی ماه 1402 در روزهای 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار خواهد …

3 نظر

  1. دوستای عزیزم.اصلا جای ناامیدی نیست.بخدا قسم که 38-39 روز برای کنکور و 17 روز برای تیزهوشان کم نیست.من پارسال دوازدهم بودم و کنکور تجربی داشتم. همش میگفتم دیره و در سایت‌های مختلف دنبال این بودم که یک نفر بهم بگه هنوز وقت هست و یا از تخمین رتبه و محاسبه‌ی درصد استفاده میکردم و روز آخر میگفتم ای کاش فقط کنکور یک روز عقب‌تر بود حداقل چند تا لغت حفظ میکردم. یک سال وقت تلف کردم و اخرش فهمیدم که حتی یک روز هم طلاست و با ارزشه. و کنکور رو خراب کردم دوستای گلم این کار یه دانش آموز کنکوری رو بیچاره میکنه همیشه وقتی به موفقیت نزدیک میشی این اتفاق برات میفته و این یعنی شیطان از موفقیت تو ترس داره و داره با نجواهای شیطانی شمارو از هدفتون باز میداره. کسی که به خداوند توکل کنه اگر دوباره نگران باشه گناه بزرگی کرده چون انگار چنین چیزی رو از خدا بعید دونسته در حالی که همه‌ی ما میدونیم که خداوند بر هر کاری تواناست. اگر شما به دور از جوگیری و برنامه ریزی غیر متعادل یک برنامه‌ی مناسب داشته باشید که مباحث مهم و پر سوال و همچنین راحت‌تر رو بخونید و همونارو به تسلط برسونید مطمین باشید حتما به هدفتون میرسید و همچنین شما دیگه بعد از اینکه به خداوند توکل کردید دیگه اما و اگر و ای کاش نگید. شما همین فرصت باقی مونده رو بخونید. بقیه رو بسپارید دست خدا انقدر قشنگ براتون میچینه از جایی که خودتون حتی فکرشم نمیکردید. من ده‌ها مثال میشناسم که در فرصت کم پزشکی دانشگاه عالی. حقوق. فرهنگیان. مهندسی و … اوردند. با اونایی که ناامیدتون میکنند کار نداشته باشید. چون خودم تجربشو دارم بهتون میگم. برای ما هم دعا کنید قبولی پزشکی در یک ماه هم امکان پذیره

    • سلام دوست کلم ارت ممنونم واقعا امیدوارشدم منم دوماه دیکه میام همینجامیکم که برشکی قبول شدم

  2. من توی ده روز از درصد۷ زیست رسیدم به ۳۵درصد😍بچه ها بخونین بخدا میشه.من دارم حسش میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر