از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بهترین کتاب زیست کنکور – معرفی و راهنمای بهترین کتب زیست کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بهترین کتاب زیست کنکور - معرفی و راهنمای بهترین کتب زیست کنکور

 

درس زیست شناسی با ضریب 12 در زیر گروه یک و دو و ضریب 6 در سایر زیر گروه ها ، موثر ترین درس برای پذیرش در اکثر رشته های دانشگاهی مخصوصا رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی است پس باید بیش از سایر دروس به این درس ، اهمیت داده شود. همه شما به خوبی می دانید که به دست آوردن درصد بالا در درس زیست شناسی کار آسانی است علی الخصوص در سال های اخیر که بیشتر سوالات به سمت ترکیبی و مفهومی شدن می رود و تنها اکتفا به کتاب درسی ، نمی تواند موفقیت شما را در این درس تضمین کند و مطمئنا داشتن منابع مطالعاتی عالی و استفاده از بهترین کتاب زیست کنکور تاثیر زیادی در یادگیری بهتر شما و افزایش سرعت تست زنی خواهد داشت.

در این مطلب از سایت پاسخ با ما ، به طور اختصاصی به بررسی بهترین کتاب های کمک آموزشی و تستی زیست کنکور می پردازیم تا با شناخت خصوصیات هر کتاب ، بهترین کتاب را تهیه کنید.

معرفی و راهنمای بهترین کتاب های زیست کنکور

پیش از آنکه به معرفی بهترین کتاب زیست کنکور بپردازیم ، لازم است بدانید که مرجع اول برای یادگیری این درس کتاب درسی است و پس از تسلط بر مباحث کتاب ، جهت تسلط بیشتر از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید. هر چه قدر که کتاب را خط به خط بهتر بلد باشید ، مطالب بهتر در ذهن شما طبقه بندی می شود.

کتاب فاگوزیست ، بهترین کتاب زیست کنکور برای آموزش

کتاب فاگوزیست با وجود آنکه چند سال است وارد بازار شده است اما طرفداران بسیار زیادی در میان داوطلبان کنکور تجربی دارد. این کتاب با کتاب زیست شناسی خیلی سبز در رقابت است ولی هر دو مزایا و معایبی دارند که داوطلب بر اساس آن ها می تواند یکی از این دو کتاب را انتخاب کند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای روانشناسی دانشگاه شاهد - طبق قبولی های 1400 و 99

درسنامه های پر از نکات مفید و کامل ، بررسی خط به خط کتاب درسی ، آنالیز تمامی تصاویر کتاب ، شفاف سازی قسمت هایی از کتاب که نامفهوم هستند ، بررسی ترکیبی مباحث سه سال زیست شناسی ، بررسی ریز به ریز تمام قید های کتاب درسی و سبک نگارش منحصر به فرد از ویژگی های بارز کتاب فاگوزیست است.

دو عیبی که ای کتاب دارد ، حجیم بودن و آموزش محور بودن آن است. در واقع تهیه این کتاب بیشتر به داوطلبانی توصیه می شود که از سال های پایه قصد برنامه ریزی برای کنکور را دارند همچنین برای تست کار کردن ، کتاب جامعی نیست.

کتاب زیست شناسی خیلی سبز

کتاب زیست شناسی خیلی سبز همانند کتاب فاگوزیست ، حجم زیادی دارد اما به خوبی مباحث کتاب درسی را با زبانی روان و ساده بیان کرده است. مطالعه این کتاب در ماه های پایانی کنکور اصلا توصیه نمی شود جرا که فرصت کافی نخواهید داشت که تمام کتاب را جمع کنید.

زیست شناسی خیلی سبز در سه جلد مختلف برای پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم است و تست های تالیفی آن تقریبا استاندارد اما نه در سطح تست های نشرالگو ، در واقع این کتاب در کنار آنکه منبع کمک آموزشی عالی محسوب می شود ، منبع خوبی برای تست زنی هم هست اما اگر می خواهید تست هایی با سطح بالاتر حل کنید ، کتاب نشرالگو پیشنهاد می شود.

کتاب نشر الگو ، بهترین کتاب زیست کنکور برای تست

 

زیست شناسی انتشارات نشرالگو از کتاب های خوب کمک آموزشی برای این درس محسوب می شود اما یک ویژگی که این کتاب دارد ، تست محور بودن آن است یعنی بیشتر از اینکه به آموزش بپردازد ، با تالیف تست های نزدیک به سبک سوالات کنکور و کاملا استاندارد سعی در افزایش مهارت تست زنی داوطلبان دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه کنکور - زمان و راهنمای دریافت و استفاده کارنامه کنکور

درسنامه های کامل و مطابق با تغییرات کتاب درسی برای کنکور تجربی ، پاسخنامه کاملا تشریحی و پر از نکات کلیدی ، تست های تالیفی در سطح بالا ، بررسی شکل های درسی و .. از ویژگی های زیست شناسی نشرالگو هست.

 کتاب زیست شناسی گاج

انتشارات گاج مخصوصا کتاب های زیست شناسی آی کیو ، کتاب های بسیار قوی برای مطالعه کنکوری هستند و بیشتر به داوطلبانی توصیه می شود که در درس زیست شناسی خیلی قوی هستند اما اگر جزو کسانی هستید که نیاز به آموزش اولیه دارید و سطح تان متوسط است ، این کتاب توصیه نمی شود.

کتاب آی کیو زیست شناسی گاج درسنامه ندارد و تست محور است ولی در عوض پاسخ نامه تشریحی و جامعی دارد که توضیحات کافی برای هر مبحث در این پاسخ نامه ها داده شده است.

بهترین کتاب زیست شناسی تصویری کنکور

 

بهترین کتاب های زیست شناسی کنکور برای تصاویر و اشکال کتاب درسی ، سه کتاب زیست مصور از انتشارات خیلی سبز ، مهر و ماه و قلم چی هستند که به خوبی تمامی  تصاویر کتاب را پوشش می دهند.

جمع بندی کلی برای انتخاب بهترین کتاب زیست کنکور

  • اگر نیاز به منبع کمک آموزشی عالی دارید = کتاب زیست شناسی فاگوزیست
  • اگر به دنبال کتاب تست زیست شناسی هستید = کتاب زیست شناسی نشرالگو
  • اگر به دنبال یک کتاب جامع هم در زمینه تست هم در زمینه آموزش هستید = کتاب زیست شناسی خیلی سبز
  • اگر دانش آموز خیلی قوی هستید و نیاز به تست های سطح بالا دارید = زیست شناسی آی کیو گاج

با همه این توضیحات ، توصیه می شود جهت بررسی های بیشتر و معرفی کتاب متناسب با سطح درسی و توانمندی هایی که دارید ، مشورتی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی  ” پاسخ با ما “ داشته باشید تا بهتر راهنمایی شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر