از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بهترین کتاب فیزیک کنکور – معرفی و راهنمای بهترین کتب فیزیک کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بهترین کتاب فیزیک کنکور - معرفی و راهنمای بهترین کتب فیزیک کنکور

برای درس فیزیک کنکور همانند سایر دروس عمومی و اختصاصی ، کتاب های کمک آموزشی و تستی بسیار زیادی توسط انتشارات مختلف تالیف شده اند و همگی در بازار موجودند اما انتخاب بهترین کتاب فیزیک کنکور که از سطح آموزشی و تست های استانداری برخودار بوده و هم چنین متناسب با توانمندی های داوطلب باشد ، کمی سخت است و باید بررسی های زیادی را انجام داد تا در نهایت برای بهترین کتاب ها هزینه کرد.

در این مطلب از سایت pasokhbama.com می خواهیم چند کتاب کمک آموزشی و تستی را برای درس فیزیک در هر دو کنکور تجربی و کنکور ریاضی معرفی کنیم که مورد قبول اکثر رتبه های برتر کنکوری است. مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

معرفی و راهنمای بهترین کتاب فیزیک کنکور

قبل از هر چیزی و پیش از آنکه بهترین کتاب فیزیک کنکور را معرفی کنیم ، لازم است بدانید که هدف از تهیه و استفاده از کتاب های کمک آموزشی و تستی این است که یادگیری شما کامل تر شود و به هیچ عنوان نباید کتاب درسی را کنار بگذارید بلکه باید پس از تسلط بر مباحث کتاب درسی و حل تمرین های آن ، از کتاب کمک آموزشی به عنوان کتاب مکمل استفاده کرد.

نکته دیگری که لازم است خاطر نشان کنیم ، برای درس فیزیک تهیه یک کتاب آموزشی و یک کتاب تست کافی است یعنی نیازی نیست که با چندین کتاب پیش بروید و تنها در صورتی تهیه منبع دوم توصیه می شود که تمام تست ها و تمرین ها منبع اول را به خوبی بلد باشید.

فیزیک میکرو طبقه بندی گاج – بهترین کتاب فیزیک کنکور

اولین کتاب و مرجع کمک آموزشی و تستی مناسب برای درس فیزیک که تهیه آن برای تمام داوطلبان در هر سطحی که هستند ، توصیه می شود ، کتاب فیزیک میکرو طبقه بندی گاج نقره ای است. این کتاب کاملا استاندارد و در سطح کنکور سراسری است که برای هر دسته از داوطلبان کنکور ریاضی و تجربی قابل استفاده است.

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار رشته معماری - راهنمای آینده شغلی و بازار کار رشته معماری

مجموع کتاب های میکروطبقه بندی فیزیک شامل 4 جلد تستی + پاسخ نامه تشریحی و درسنامه است.(تست فیزیک پایه +پاسخ نامه تشریحی و درسنامه و تست فیزیک دوازدهم +پاسخ نامه تشریحی و درسنامه )

در پاسخ نامه تشریحی این کتاب صورت هر سوال و تمامی گزینه ها با دقت بررسی شده است که باعث می شود داوطلب تکنیک های تست زنی را یاد بگیرد. تست های فیزیک گاج نقره ای از لحاظ سختی و تعداد دو دسته هستند : تست های معمولی و تست های یک قدم تا 100. تست های یک قدم تا صد گاج فیزیک در حد سوالات دشوار یا فراتر از سطح کنکور هستند و تعداد کمتری هم دارند.

فیزیک نشر الگو – بهترین کتاب تست فیزیک کنکور

انتشارات نشرالگو نیز در درس فیزیک کتاب های قوی تالیف کرده است و این کتاب بیشتر به دانش آموزانی توصیه می شود که در درس فیزیک قوی تر هستند و می خواهند تست های سطح بالاتر و دشوار تری را نیز حل کنند. البته تست های کتاب نشرالگو فیزیک کمی بالاتر از سطح کنکور و دشوار تر است و پاسخ نامه تشریحی به اندازه کتاب میکروطبقه بندی گاج ، قوی و کامل نیست.

در انتهای هر فصل یک آزمون وجود دارد که می توانید با حل آن ها از میزان یادگیری خود سنجش و ارزیابی داشته باشید. در یک جمع بندی کلی این کتاب را نیز می توان جزو بهترین کتاب های فیزیک کنکور قرار دارد اما کتاب فیزیک میکرو طبقه بندی گاج نقره ای قوی تر است.

فیزیک خیلی سبز

 

فیزیک خیلی سبز نیز از بهترین کتاب های فیزیک کنکور محسوب می شود که داوطلبان از سطح مبتدی و پیشرفته می توانند از این کتاب استفاده کنند. تست های کتاب فیزیک خیلی سبز شامل تالیفی و کنکوری است که با حل و تسلط بر تست های تالیفی بخش Z ، حتی می توانید به کسب درصد 100 در فیزیک و رتبه برتر شدن نیز فکر کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  دانلود pdf دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1401 - دانلود مستقیم

این کتاب بیشتر به دانش آموزانی پیشنهاد می شود که به تازگی برنامه ریزی برای کنکور را شروع کرده اند و زمان کافی برای مطالعه دارند و تقریبا یک سال زمان دارند تا تمام نقاط ضعف و مشکلاتشان را در این درس رفع کنند.

جمع بندی کلی برای انتخاب کتاب فیزیک کنکور

  • اگر نیاز به منبع کمک آموزشی عالی + منبع تست دارید = کتاب فیزیک میکرو طبقه بندی گاج نقره ای
  • اگر دانش آموز خیلی قوی هستید و نیاز به تست های سطح بالا به عنوان منبع دوم دارید = فیزیک نشر الگو
  • اگر دانش آموز در سطح متوسط هستید و می خواهید فیزیک را از پایه یاد بگیرید = کتاب فیزیک خیلی سبز

با همه این توضیحات ، توصیه می شود جهت بررسی های بیشتر و معرفی کتاب متناسب با سطح درسی و توانمندی هایی که دارید ، مشورتی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید تا بهتر راهنمایی شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر