از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

حقوق دانشجویان پزشکی 1402 📞 آیا دانشجویان پزشکی حقوق دریافت می کنند ؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

حقوق دانشجویان پزشکی

رشته های علوم پزشکی از پر درآمد ترین رشته هایی هستند که آینده شغلی فارغ التحصیلان این رشته ها را تضمین می کنند ! این جمله معروف را بارها از اطرافیان خود و حتی بسیاری از مشاوران تحصیلی شنیده اید و در این بازار بیکاری هر داوطلبی را وسوسه می کند که به جای زحمت کشیدن در سایر رشته ها ، با ورود به رشته پزشکی یا دندانپزشکی و … آینده کاری خود را تضمین کند. شاید تعجب بر انگیز باشد که از حقوق نه چندان زیاد دانشجویان پزشکی مطلع شوید ، دانشجویانی که طول دوره تحصیلی طولانی دارند و باید طی این سال ها حمایت شوند تا بتوانند بدون دغدغه مالی و بدون فکر کردن به کاری خارج از دانشگاه به عنوان منبع درآمد ، به فکر درس و دانشگاه خود باشند.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت آخرین اخبار افزایش حقوق دانشجویان پزشکی با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما در ارتباط باشید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

حقوق دانشجویان پزشکی عمومی 1402

افرادی که وارد رشته پزشکی می شوند عموما در سه دسته کلی قرار دارند عده ای که علاقه مند به مشاغل خدماتی هستند و هدفشان خدمت رسانی به مردم است ، عده ای دیگر به جایگاه اجتماعی پزشکان و پیراپزشکان فکر می کنند بدون آنکه توانمندی ها و مهارت های خود را در نظر بگیرند و دسته ای دیگر تنها به عنوان منبع درآمد و به این دلیل که پزشکی و دندانپزشکی درآمد بسیاری بالایی دارند ، وارد این رشته می شوند.

شاید جالب باشد بدانید که حقوق دانشجویان پزشکی در طی دوران تحصیل خیلی کمتر از حق و حقوق واقعی آنهاست. یک دانشجوی پزشکی در مدت 7 ساله تحصیل خود حقوق بسیار کمی دارد ، درآمد دانشجویان انترنی حدود 2 میلیون تومان برای مجردها و 3 میلیون تومان نیز برای متاهل هاست و با توجه به اینکه مجاز به فعالیت در جای دیگری نیستند و در غیر اینصورت تعلیق می شوند ، بیشتر پزشکان در این سنین تشکیل خانواده نیز داده اند که از لحاظ اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  لیست دانشگاه های پردیس خودگردان پزشکی 1401 - معرفی تمام دانشگاه ها

دانشجویان رشته پزشکی در دوره انترنتی می توانند مثل یک پزشک نسخه بپیچند و ماهانه نیز در ازای کار در بیمارستان حقوق مختصری به آنها داده می شود. تا قبل از دوره انترنتی هم در بیمارستان هستند اما نمی توانند نسخه بیماری را بپیچند یا کاری انجام دهند.

مرتبط بخوانید : درامد پزشک عمومی – میزان درآمد و بازار کار پزشکان عمومی

حقوق دانشجویان طرح پزشکی

پس از اتمام دوره پزشکی عمومی اگر از طرح معاف باشید که طرح را نمی گذرانید و در صورت تمایل و داشتن شرایط می توانید در آزمون تخصص پزشکی شرکت کنید اما اگر معاف نباشید باید دوره طرح عمومی 2 ساله را بگذرانید و در طی دوران طرح حقوقی نیز به شما اختصاص داده می شود. دانشجویان آقای پزشکی اگر خدمت سربازی نداشته باشند بر اساس میزان محرومیت منطقه ای که طرح خود را در آنجا می گذرانند ، درآمدی را خواهند داشت و هر چقدر که منطقه محروم تر باشد ، حقوق بیشتر است. اگر قبل از طرح ، خدمت سربازی را نگذرانده باشید ، در طرح به عنوان سرباز محسوب می شوید و حقوق نیز در حد یک سرباز خواهد بود یا حتی کمتر و اگر متاهل هم باشید کمی حقوقتان بیشتر خواهد بود.

در ضمن رشته پزشکی جزو 11 رشته ای است که طرح اجباری دارد یعنی اختیاری نیست و حتما باید پس از تمام شدن دوران تحصیل پزشکی عمومی ، طرح 2 ساله را نیز بگذرانید مگر آنکه شرایط معافیت از طرح را داشته باشید.

مرتبط بخوانید : حقوق دانشجویان پرستاری

بازار کار نامناسب پزشکان عمومی

حقوق دانشجویان پزشکی

در حال حاضر بیش از 10 هزار پزشک عمومی بیکار یا شاغل در حرفه های دیگر در کشور وجود دارد و با این حال افزایش ورود به رشته پزشکی و عدم نیاز به این حجم از دانشجوی پزشکی و عدم توانایی در رفع نیاز های دوران دانشجویی ، از مشکلات اصلی این رشته است. بر خلاف تصور اکثر مردم که پزشکی را پر درآمد ترین شغل می دانند ، باید بگوییم که در میان پزشکان کشور تنها 5 درصد از آنها شرایط کاری عالی دارند مشکلات عمده ای مثل عدم بازنشستگی پزشکان در سن بالا ، مشکلات اداره مطب ، وضعیت نا به سامان دانشجویان پزشکی عمومی و تخصص و … باعث شده است که این رشته شرایط کاری مناسب خود را از دست دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی 📞 راهنمای کامل تغییر رشته دامپزشکی به پزشکی

تعداد زیاد پزشکان متخصص و تمایل مردم به مراجعه به پزشکان متخصص باعث شده است که پزشکان عمومی متضرر شوند ، بیشتر پزشکان عمومی مطب ندارند و در حال حاضر نیز در بهترین شرایط یک پزشک عمومی می تواند با کار در مطب سایر پزشکان ، به صورت ساعتی حقوق دریافت کند. در کل اگر بخواهیم یک ارزیابی کلی از درآمد پزشکی داشته باشیم ، باید بگوییم که درآمد زایی در رشته پزشکی بیشتر برای متخصصین است و پزشکان عمومی که مطب ندارند و در بیمارستان ها یا مراکز درمانی فعالیت می کنند ، چندین برابر درآمد پایین تری از یک متخصص دارند.

سوالات شما

  • آیا دانشجویان پزشکی حقوق دریافت می کنند ؟

بله به دانشجویان پزشکی حقوق اختصاص داده می شود.

  • درآمد دانشجویان پزشکی چقدر است ؟

درباره درآمد دانشجویان پزشکی در این مطلب توضیحاتی ارائه شده است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

لیست دانشگاه های پردیس خودگردان پزشکی

لیست دانشگاه های پردیس خودگردان پزشکی 1401 – معرفی تمام دانشگاه ها

  به جرئت می توان گفت رشته پزشکی پر متقاضی ترین رشته کنکور سراسری تجربی …

6 نظر

  1. پزشک دکتر متخصص

    سلام
    چقدر کم
    یک میلیون هم شد پول برا کسی که تنها درآمدش باشه
    ای‌ خدا

  2. سلام و خسته نباشید … ممنون از توضیحات کامل در مورد طرح دانشجویان پزشکی . ولی بحثی از مبلغ دریافتی برای یک دانشجو تو طرح پزشکی رو مطرح نکردید و در مورد اینکه این طرح وابسته به نوع بیمارستان داشته و یا ساعت کاری در این طرح ها چطوری سپری میشن را یکم بیشتر بازگو کنین … ممنون از لطفتون.

    • پاسخ با ما

      سلام. دوست عزیز لطفا برای راهنمایی کامل در خصوص حقوق دانشجویان پزشکی و طرح دانشجویان پزشکی با مشاوران تماس بگیرید.

  3. سلام وقت بخیر
    انترن ها از سال چندم کار انترنی انجام میدن
    می‌خوام بدونم حداقل سالهای قبلش پول جمع کنم که انترنی نتونستم جایی کار کنم نمونم واسه مخارجم و اینکه آیا خارج از کشور هم وضعیت همینه؟

  4. حقوق دانشجویان دندون پزشکی چقده؟

  5. لطفا حقوق دانشجویان پزشکی را زیاد کنید که بتونن ازدواج کنن وپیر نشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر