از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شغل های رشته ریاضی 📞 لیست آینده شغلی رشته های ریاضی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شغل های رشته ریاضی – لیست آینده شغلی رشته های ریاضی

رشته ریاضی دارای زیرشاخه های بسیاری است و اکثر دانش آموزان پایه نهم رشته ریاضی را برای تحصیل در رشته های مهندسی انتخاب می کنند گفتنی است ، موفقیت و کسب درآمد در این رشته ، نیازمند کسب مهارت های لازم و افزایش دانش خواهد بود. تحصیل در رشته ریاضی پایه قوی در دروس ریاضی و فیزیک می خواهد. از دروس مشترک بین گرایش های ریاضی می توان به ریاضی ، جبر ، نظریه اعداد ، آمار ، جبر خطی و … اشاره نمود. در ادامه مطلب به بررسی شغل های رشته ریاضی پرداخته ایم.

شما دانش آموزان عزیز میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب رشته و هدایت تحصیلی نهم به دهم ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شغل های پرطرفدار رشته ریاضی

رشته ریاضی از شغل های پر طرفدار زیادی تشکیل شده است که شما با در نظر گرفتن علاقه خود و همچنین شناختی که از رشته ها دارید ، می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. با انتخاب رشته ریاضی در پایه نهم ، در دانشگاه می توانید وارد یکی از رشته های زیر شوید :

  • مهندسی برق
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی نفت
  • مهندسی هوا فضا
  • مهندسی معماری
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی هسته ای
  • مهندسی معدن
  • مهندسی مواد و متالورژی
  • و …

به دلیل تقاضای بالا برای تحصیل در رشته های پرطرفدار رشته ریاضی ، قبولی در رشته های فوق در دانشگاه های برتر کشور نیازمند کسب رتبه خوبی می باشد. لازم به ذکر است رشته های فوق در دانشگاه های دولتی ، پیام نور ، غیرانتفاعی و آزاد نیز ظرفیت پذیرش دانشجو دارند.

مرتبط بخوانید : شغل های رشته انسانی و شغل های رشته تجربی

موقعیت شغلی رشته های ریاضی

با مشاهده دفترچه انتخاب رشته ریاضی می توانید تمامی شاخه های رشته ریاضی را مشاهده کنید. ممکن است این سوال برای داوطلبان رشته ریاضی پیش بیاید که پر درآمدترین شغل های رشته ریاضی کدام اند ؟ آیا مشاغل پرطرفدار رشته ریاضی همچون مهندسی برق ، مهندسی کامپیوتر و … بدلیل تقاضای زیاد اشباع شده اند ؟

در ادامه مطلب در رابطه با موقعیت بازار کار رشته های پرطرفدار ریاضی اطلاعاتی را در اختیار متقاضیان این رشته قرار خواهیم داد.

مهندسی برق از شغل های رشته ریاضی

رشته مهندسی برق از رشته های پرطرفدار ریاضی است که اکثرا در اولویت نخست داوطلبان هنگام انتخاب رشته قرار دارد. موفقیت در این رشته نیازمند قوی بودن در دروس ریاضی و فیزیک و داشتن خلاقیت می باشد. رشته مهندسی برق دارای چهار گرایش برق قدرت ، مخابرات ، الکتریک و کنترل می باشد. فارغ التحصیلان این رشته با توجه به گرایش خود می توانند در نیروگاه های برق ، مخابرات ، کارخانه های صنعتی و … به فعالیت بپردازند.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته مهندسی برق  و  بازار کار مهندسی برق

رشته مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر از دیگر رشته های پرطرفدار ریاضی است که فارغ التحصیلان بسیاری دارد. رشته مهندسی کامپیوتر دارای گرایش نرم و افزار و سخت افزار می باشد. امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکتری وجود دارد. فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق می توانند در زمینه امنیت شبکه ، برنامه نویسی و .. در شرکت ها یا وزارتخانه ها مشغول به کار شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  آیا رشته ریاضی سخت است ؟ 📞 معرفی و راهنمای تحصیل در رشته ریاضی

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از رشته های پر متقاضی برای اپلای نیز می باشد و در این رشته شرایط اپلای مساعد تر است. بسیاری از دانشگاه های اروپایی و آمریکایی از دانشجویان این رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش انجام می دهند. پس اگر به اپلای از رشته های ریاضی فکر می کنید ، مهندسی کامپیوتر می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

رشته مهندسی عمران از شغل های رشته ریاضی

یک مهندس عمران برای موفقیت در رشته خود باید به قوانین ساخت و ساز ، مقررات ایمنی و نرم افزارهای کامپیوتری تسلط کافی داشته باشد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در پروژه های ساخت تونل ، پل ها ، سد ها ، ساختمان و … به فعالیت بپردازند.

رشته مهندسی مکانیک

رشته مهندسی مکانیک یکی دیگر از شغل های محبوب رشته ریاضی است و دارای گرایش های مکانیک حرارت ، مکانیک طراحی جامدات ، ساخت و تولید و سیالات می باشد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در حوزه طراحی و ساخت ماشین آلات و ساخت تجهیزات نیروگاه ها فعالیت کنند.

اکثر رشته های مهندسی طول دوره تحصیل 4 ساله دارند و دانشجویان در پایان تحصیلات خود مدرک لیسانس می گیرند. با مدرک لیسانس مهندسی می توانند در آزمون های استخدامی و یا در آزمون نظام مهندسی نیز شرکت کرد.

شغل های رشته ریاضی در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

کنکور ریاضی دارای رشته هایی است که در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی وابسته به وزارت اطلاعات نیز ظرفیت پذیرش دانشجو دارد و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به استخدام وزارت اطلاعات در خواهند آمد. از شغل های این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پذیرش در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در هریک از رشته های ذکر شده دارای شرایط خاص است. برای آگاهی از شرایط پذیرش و هم چنین رتبه لازم برای قبولی در این رشته ، می توانید با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته مدیریت بیمه - طبق آخرین رتبه قبولی مدیریت بیمه 1400 و 99

شغل های رشته ریاضی در دانشگاه فرهنگیان

شغل های رشته ریاضی

ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان دارای مزایایی از جمله دریافت حقوق ، استخدام رسمی و … خواهد بود. رشته های ارائه شده دانشگاه فرهنگیان در رشته ریاضی به شرح زیر است:

  • آموزش ریاضی
  • آموزش فیزیک
  • آموزش ابتدایی
  • مهندسی معماری
  • مهندسی ساخت و تولید
  • آموزش تربیت بدنی
  • و …

برای قبولی در رشته های ریاضی دانشگاه فرهنگیان شرایط متفاوت تری وجو دارد. شما جهت کسب پذیرش از این دانشگاه باید دارای شرط معدل ، شرط سنی و شرط نمره آزمون باشید ، همچنین باید بتوانید در مرحله مصاحبه نیز نمره قابل قبول به دست آورید.

اگر می خواهید در رشته های ریاضی دانشگاه فرهنگیان قبول شوید ، باید در کنکور سراسری شرکت نمایید و حداقل تراز 6500 را به دست آورید. سپس اگر دارای معدل کل و کتبی دیپلم مناسب باشید و سن شما هم مناسب تحصیل در دانشگاه باشد ، برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت خواهید شد و در صورت قبول شدن در این مرحله نیز پذیرش شما نهایی خواهد شد.

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به مدت 4 سال طول می کشد و بعد از آن استخدام رسمی در انتظار فارغ التحصیلان می باشد. همچنین دانشجویان از ابتدای شروع به تحصیل از حقوق ماهانه دانشجویی و امکاناتی همچون خوابگاه ، تغذیه و … بهره مند می شوند.

سایر شغل های رشته ریاضی

شغل های رشته ریاضی

رشته های کنکور ریاضی تنها محدود به رشته های مهندسی نمی باشد و داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری می توانند در رشته های نظیر مدیریت ، حسابداری و … نیز ادامه تحصل دهند. سایر شغل های ریاضی عبارت است از :

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با شغل های رشته ریاضی و رتبه لازم برای قبولی در رشته ها و دانشگاه های مختلف ، می توانید با مشاوران ” پاسخ با ما “ تماس بگیرید.

سوالات شما

  • پر درآمد ترین شغل های رشته ریاضی کدام رشته ها هستند ؟

مشاغل فنی مهندسی جزو شغل های خوب رشته ریاضی هستند.

  • آیا با رشته ریاضی می توان وارد دانشگاه فرهنگیان شد ؟

بله می توانید با شرکت در کنکور ریاضی وارد دانشگاه فرهنگیان شوید.

  • بهترین رشته ریاضی برای مهاجرت کدام است ؟

از میان شغل های رشته ریاضی ، رشته مهندسی کامپیوتر شرایط خوبی برای مهاجرت دارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی کامپیوتر

شهریه دانشگاه شبانه رشته مهندسی کامپیوتر 1401 – هزینه تحصیل هر ترم

  رشته مهندسی کامپیوتر را علاوه بر دانشگاه روزانه ، دانشگاه شبانه هم ارائه می …

38 نظر

  1. سلام خسته نباشید برای رشته تجارت باید چه رشته ای را بخوانیم ریاضی تجربی یا انسانی؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای مشاوره معرفی رشته ها بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل تر راهنمایی شوید.

  2. خیلی ممنون همش برام سوال بود که رشته ریاضی چه شغل هایی داره و آینده شغلی ماها چطور میشه

  3. خیلی ممنونم 😍 عالی بود مطالبتون
    کامل و مفید درباره شغل های رشته ریاضی 👌👌

  4. ببخشید من یک مشاوره کامل در زمینه شغل های رشته ریاضی بخوان میتونم تماس بگیرم ؟ می‌خوام بدونم دقیقا رشته ریاضی چه شغل های داره و برای رسیدن به اونها باید چیکار کرد

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید تماس بگیرید و توسط مشاوران راهنمایی شوید.

  5. سلام خسته نباشید من می‌خوام بدونم مدیریت ریاضی تا چقدر گسترده است؟
    یعنی بجز مدیریت مالی و مدیریت صنعتی مدیریت کلی هم داره ؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. در شغل های رشته ریاضی رشته ای به نام مدیریت ریاضی نداریم. شاخه های علم مدیریت شامل مدیریت دولتی ، مدیریت بیمه ، مدیریت مالی ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت امور بانکداری و …. هستند.

  6. سلام از طریق رشته ریاضی میشه تربیت معلم شد؟! تربیت معلم جزو شغل های رشته ریاضی هست؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید از طریق شرکت در کنکور ریاضی وارد رشته های تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان یا سایر دانشگاه شوید. در واقع تربیت معلم نیز جزو شغل های رشته ریاضی می باشد.

    • سلام میخواستم بدونم که میشه از رشته انسانی در دانشگاه ها به رشته های ریاضی رفت ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. با مدرک دیپلم انسانی می توانید در کنکور ریاضی شرکت کنید و یا به صورت بدون کنکور وارد رشته های ریاضی همچون مهندسی برق ، عمران ، صنایع و … شوید.

  7. سلام من تو رشته ریاضی هستم و اگر قبول شدم میتونم دبیر ریاضی متوسطه اول بشم؟
    یا اینکه میتونم تو مقطع دبستان فعالیت کنم؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. از شغل های رشته ریاضی ، آموزش ریاضی است و اگر در این رشته پذیرفته شوید ، می توانید در مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم تدریس کنید.

  8. من از شغل های رشته ریاضی اموزش ریاضی فرهنگیان دوست دارم خدا کنه تا کنکور 1403 کم نگیرن 🥺🥺🥺

  9. سلام
    ببخشید من بعدازاینکه رشته ریاضی رادرپایه نهم انتخاب کردم درکجادرسم راادامه می دهم؟

  10. سلام سئوال من اینکه رشته مهندسی معماری جزء پر درامد های شغل های رشته ریاضی نیست ؟ درامدش کم یا زیاده ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی در زمینه بازار کار، شرایط شغلی و میزان درآمد رشته مهندسی معماری با مشاوران ما تماس بگیرید.

  11. سلام می خواستم بدونم رشته ریاضی موقعیت شغلی خوبی برای شاخه شیمی محض داره ؟!

  12. سلام بدون کنکور میشه رفت مهندسی هوافضا؟

  13. سلام ببخشید من پایه نهم هستم و امسال سال سرنوشتمه
    اهل خیلی زیاد درسخوندم نیستم ولی همیشه معولم زیر ۱۹ نبوده
    تو ریاضی و علوم قوی ام هم شیمی و زیست و هم محاسبات ریاضی خیلی سردرگم هستم که برم رشته ریاضی یا رشته تجربی
    طبق چیزایی که شنیدم میگن داوطلب برای رشته تجربی خیلی زیاده و تنها ۲ درصد ۶۰۰ هزار نفر شرکت کننده انتخاب میشن
    الان میخواستم بدونم من باید برم به کدوم رشته
    واقعا خیلی سردرگم هستم هم دوست دارم برم تجربی چون میگن آینده شغلی خیلی خوبی داره هم دوست دارم برم ریاضی حالا شما طبق چیزایی که بالا گفتم میگید کدوم رشته بهتره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

    • حکیم کردی

      سلام من می خواهم درس ام را ادامه بدم کدوم رشته بروم بهتر است ریاضی یا که تجربی کدوم سخته

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

    • ببین
      ریاضی رشته خوبیه
      و مهم تر این که اگه واقعا علاقه داری به ریاضی باید بهت بگم که موفق میشی 😊

  14. سلام من علاقه به طراحی لباس دارم ولی خانوادم میگن باید ریاضیات انتخاب کنی با انتخاب ریاضیات میشه طراح لباس شد

    • پاسخ با ما

      با سلام می توانید وارد دانشگاه بدون کنکور در رشته طراحی لباس شوید و یا اینکه در کنکور هنر شرکت کنید.

    • خوش به حالت خانوادت دارن می گن برو ریاضی من بد بخت ریاضی آوردم وضع مالی مونم بد نیست پدرم مهندس عمران رشته ریاضی اون وقت بهم میگن نرو، کاش من جای تو بودم ثبت نامم کردن انسانی میگن تو ریاضی ت خوب نیست قبول نمی شی کنکورتو می خوای چه کار کنی؟ ریاضی آینده شغلی خوبی نداره و به زور کردن تو مخم که ریاضی بده یکی از سختی های زندگی همینه که مثلا من باید جای تو می بودم تا موفق بشم و بتونم برم رشته ریاضی ولی خدا از قصد این کارو کرده تا یکم سختی بکشیم
      برو خوش حال باش که بهت میگن برو ریاضی

  15. نعمت زاده

    سلام.مباحث دانشگاه با مباحث دبیرستان (دوره متوسطه دوم) در رابطه با رشته ریاضی؛ایا پیوستگی داره؟

  16. ببخشید برای آهنگسازی میتونیم ریاضی بخونیم؟

  17. سلام و عرض ادب ـ من میخوام از انسانی به ریاضی فیزیک بیام چون علاقه زیادی دارم از نظر بازار کار میترسم. در حال حاضر سالانه چه مقدار دبیر ریاضی میپذیرن؟ و همینطور حدودا چه مقدار مهندسی شیمی و هوا فضا میپذیرند؟

  18. سلام ممنونم مطلب مفیدی درباره مشاغل رشته ریاضی گذاشتید عالی بود

  19. اینا عالی بودن
    فقط یه سوال آیا برای من که دخترم این رشته آینده داره ؟

  20. سلام من برای خلبانی مسافربری آیا با رشته ریاضی میشه اون شغل رفت

  21. سلام من معدل نهمم 19 هست میتونم برم ریاضی محاسباتم عالیه برعکس حفظیم خوب نیست

  22. سلام وقت بخیر
    میشه با کنکور ریاضی رشته ی حقوق رفت؟
    یا رشته ی حقوق فقط مخصوص کنکور انسانی است؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید بدون کنکور این رشته را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر