از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

معرفی رشته آموزش ریاضی – بازار کار و آینده شغلی رشته آموزش ریاضی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته آموزش ریاضی

 

ریاضی علم مطالعه نقاط ، خطوط و فضاهای هندسی است. در گذشته ریاضیات دانشگاهی به سه گرایش محض ، کاربردی و دبیری تقسیم می شدند که باعث می شد افرادی که در این رشته ها تحصیل می نمایند ، آموزش کافی برای تدریس ریاضیات را دریافت نکنند. در سال 80 رشته کارشناسی ناپیوسته ریاضیات تبیین شد که معمان ابتدایی و راهنمایی می توانستند در آن تحصیل کنند . در سال 88 رشته ریاضی به رشته ریاضیات و کاربردها تغییر نام داد و در نهایت در دهه 90 رشته کارشناسی آموزش ریاضی در برنامه آموزش عالی قرار گرفت.

اهمیت آموزش ریاضی

در برنامه های آموزش ریاضی گذشته تاکید بیشتر روی فراگیری علم ریاضی بود ، از طرفی دانشگاه های تربیت معلم و فرهنگیان نیز بیشتر روی بعد فرهنگی و تربیتی آموزش متمرکز می شدند ، در نتیجه توجه روی روش یاد دهی و انتقال مفاهیم ریاضیاتی کم بوده و کارایی لازم را نداشتند.

ساختار برنامه آموزشی جدید به گونه ای است که در چهار گروه دانش محتوا ، دانش پداگوژیکی محتوا ، دانش عمومی و دانش پداگوژیکی عمومی متمرکز می شود و تعامل بین این گروه ها باعث پرورش دبیران شایسته تری خواهد شد.

نحوه ورود به رشته آموزش ریاضی

آموزش ریاضی از جمله رشته هایی است که در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد در نتیجه از لحاظ پیشرفت تحصیلی اصلا جای نگرانی ندارد.

رشته آموزش ریاضی از زیرمجموعه های گروه ریاضی و فیزیک می باشد و دانشگاه فرهنگیان هر ساله در این رشته دانشجو می پذیرد. همچنین دانشگاه های دولتی ، غیر انتفاعی و آزاد نیز در برخی سال ها خصوصا برای مقاطع بالاتر دانشجو در این رشته پذیرفته اند.

احتمالا این را هم بپسندید  کنکور فرهنگیان با دیپلم 📞 کنکور فرهنگیان با دیپلم تمام رشته ها

برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بایستی آزمون ورودی را گذرانده و نیز در مصاحبه قبول شوید.

طول دوره و واحدهای درسی رشته آموزش ریاضی

مانند بسیاری از رشته های دیگر دانشگاه فرهنگیان ، طول دوره کارشناسی رشته آموزش ریاضی  نیز 4 سال می باشد و 150 واحد مطابق زیر ارائه می شود :

  • 8 واحد عمومی مصوب وزارت علوم
  • 16 واحد معارف اسلامی
  • 3 واحد عمومی ویژه دانشگاه فرهنگیان
  • 19 واحد تعلیم و تربیت اسلامی
  • 18 واحد تربیتی
  • 80 واحد تخصصی
  • 6 واحد اختیاری

توانایی های لازم برای موفقیت در رشته آموزش ریاضی

کسانی که می خواهند دبیران ریاضی ماهری شوند ، باید اول از همه به سطح ریاضی خود توجه کنند. این افراد باید دارای هوش ریاضی و استدلال بالایی باشند.

در کنار آن به امور تعلیم و تربیت و کار در مدارس و تدریس در کلاس های درس علاقه داشته باشند ، همچنین داشتن روابط عمومی بالا و درک لهجه های مختلف و توانایی برقراری ارتباط با اقشار مختلف جامعه نیاز ویژه ای است که این شغل می طلبد.

یک دبیر ریاضی خوب از قوه روانشناسی خوبی برخوردار است و می تواند زمینه هایی را برای رشد و شکوفایی استعدادهای تحلیلی دانش آموزان فراهم نماید.

بازارکار آموزش ریاضی

همانطور که از نام آن پیداست ،  وظیفه این دوره آموزشی تربیت دبیران ریاضی است. این دبیران می توانند در مدارس ، موسسات آموزشی ، موسسات آمادگی کنکور و به صورت خصوصی تدریس نمایند. با ادامه تحصیل امکان وارد شدن به حیطه دانشگاهی و هیات علمی شدن را نیز خواهند داشت.

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان این است که در طی تحصیل ماهانه حقوق دریافت و دفترچه تامین اجتماعی دریافت می کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و در رابطه با رشته آموزش ریاضی می توانید با مشاوران “پاسخ با ما” تماس بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان رشته تربیت بدنی 1402 📞 راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

یک نظر

  1. سلام روز خوش ، اگه برای ارشد آموزش ریاضی برداریم، پس از پایان تحصیل ارشد، مستقیم استخدام آموزش و پرورش میشیم یا فقط اسمش اینه که داخل مدرسه به صورت غیررسمی تدریس میکنیم؟ توروخدا بگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر