از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

راههای قبول شدن در رشته پزشکی – راهنمای قبولی در رشته پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

راههای قبول شدن در رشته پزشکی - راهنمای قبولی در رشته پزشکی

 

قبولی در رشته های پزشکی ، آزمون تجربی و تحصیل در دانشگاه های برتر کشور هدف اصلی بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی می باشد. ظرفیت پذیرش دانشگاه ها برای پذیرش داوطلبان پزشکی بسیار محدود است و تحصیل در دانشگاه های دولتی نیازمند کسب رتبه قبولی خوبی در کنکور سراسری می باشد. بسیاری از داوطلبان پیش از شروع به برنامه ریزی و درس خواندن به دنبال راههای قبول شدن در رشته پزشکی می باشند.

با توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در رشته پزشکی و تعداد زیاد داوطلبان تجربی ، قبولی در این رشته نیازمند برنامه ریزی و آگاهی از روش های مطالعه هر یک از دروس خواهد بود. در ادامه مطلب ، به بیان روش های برنامه ریزی و استفاده از منابع درسی خواهیم پرداخت.

راههای قبول شدن در رشته پزشکی – برنامه ریزی درسی

یکی از مهم ترین عوامل برای قبولی در رشته پزشکی و رسیدن به اهداف خود ، داشتن یک برنامه ریزی اصولی و استاندارد می باشد. در گام اول برای برنامه ریزی باید ساعات مطالعه ، زمان استراحت ، تفریح ، خواب و … را یادداشت کنید و سپس برنامه ریزی درسی را مطابق با توانمندی های خود انجام دهید.

برنامه ریزی کنکور خود را  بصورت روزانه ، هفتگی و ماهانه تنطیم نمایید و در هر ماه مشخص کنید که چه تعداد از دروس باید مطالعه شود و سپس مطالب را در طول هفته و برای هر روز  تقسیم بندی کنید. در پایان هر هفته میزان عملکرد خود را بررسی کرده و سعی داشته باشید که نقاط ضعف خود را تقویت کنید.

در برنامه ریزی خود حتما زمانی را به مرور و دوره دروس خوانده شده اختصاص دهید تا مطالب در حافظه بلند مدت شما قرار بگیرد.

تعادل مطالعاتی از راههای قبول شدن در رشته پزشکی

داوطلبانی که قصد قبولی در رشته های برتر نظیر پزشکی و دندانپزشکی را دارند ، باید در برنامه ریزی برای کنکور تجربی و مطالعه همه دروس اعم از عمومی و اختصاصی تعادل مطالعاتی داشته باشند و مطالعه کلیه دروس را در برنامه خود بگنجانند. داوطلبان بسیاری بوده اند که در تعدادی از دروس بسیار قوی بوده اند و درصد خوبی کسب کرده اند ولی بدلیل عملکرد ضعیف در برخی از دروس به هدف خود برای قبولی در رشته پزشکی نرسیده اند.

احتمالا این را هم بپسندید  کسانی که در کنکور معجزه کردند - نکات طلایی از تجربیات بهترین های کنکور

برای موفقیت در کنکور از مطالعه دروس عمومی غافل نشوید و خواندن این دروس را در بازه های مختلف در برنامه خود قرار دهید.

  • راز درس خواندن در فصل تابستان : مطالعه 80 درصد دروس اختصصاصی و 20 درصد دروس عمومی
  • در فصل پاییز : مطالعه 70 درصد دروس اختصاصی و 30 درصد دروس عمومی
  • در فصل زمستان : مطالعه 60 درصد دروس عمومی و 40 درصد دروس اختصاصی
  • در ماه های پایانی کنکور : مطالعه 50 درصد دروس اختصاصی و 50 درصد دروس عمومی

استفاده از بهترین منابع کنکور تجربی

اهمیت استفاده از منابع کمک آموزشی بر هیچکس پوشیده نیست. یکی از راههای قبول شدن در رشته پزشکی ، استفاده از منابع آموزشی و تست زنی می باشد. در استفاده از منابع کنکور تجربی به این نکات توجه داشته باشید که منبع شما درسنامه کامل و  پاسخنامه تشریحی جامعی داشته باشد. برای هر یک از دروس از منابع تست و آموزش متنوعی استفاده نکنید.

بهترین منابع عمومی کنکور تجربی

  • ادبیات فارسی : دب کتاب های موضوعی قرابت معنایی ، آزایه های ادبی ، املا و لغت و دستور زبان انتشارات نشر الگو
  • عربی : عربی جامع خیلی سبز
  • دینی : دین و زندگی جامع خیلی سبز / دین و زندگی گاج نقره ای
  • زبان انگلیسی : زبان انگلیسی جامع کنکور شهاب اناری انتشارات مبتکران

بهترین منابع اختصاصی کنکور تجربی

  • زیست شناسی : کتاب های تک جلدی زیست شناسی انتشارات نشر الگو / فاگوزیست
  • شیمی : کتاب هاب تک جلدی شیمی مبتکران
  • ریاضیات : ریاضیات تجربی جامع کنکور انتشارات مهر و ماه
  • فیزیک : فیزیک خیلی سبز

راههای قبول شدن در رشته پزشکی – تست زدن

یکی از موارد مهم برای قبولی در رشته پزشکی تست زدن است. تست زدن برای موفقیت در کنکور سراسری اهمیت بسیاری دارد زیرا شما را با تیپ سوالات کنکور آشنا می کند و باعث می شود مطالب خوانده شده ، برای شما دوره شود.

  • پس از مطالعه هر یک از دروس 10 تا 20 عدد تست آموزشی بزنید ، تا با الگوی تستی مطلب خوانده شده آشنا شوید.
  • تست ها را بصورت گزینشی کار کنید تا همه مطالب مرور شود.
  • مهم ترین کار پس از تست زدن ، تحلیل تست ها می باشد ، پاسخ های غلط و سوالات نزده خود را از روی پاسخنامه بصورت کامل بررسی کنید.
احتمالا این را هم بپسندید  آمادگی برای کنکور 1400 - چگونه از امروز برای کنکور 1400 آماده شویم

بررسی کارنامه قبولی پذیرفته شدگان رشته پزشکی از راههای قبولی در رشته پزشکی

با تحلیل و بررسی کارنامه های قبولی داوطلبان در سالهای گذشته و آگاهی از میانگین درصد دروس عمومی و اختصاصی برای قبولی در رشته پزشکی می توانید برنامه ریزی دقیق تری برای مطالعه هر یک از دروس داشته باشید.

میانگین درصد دروس لازم برای قبولی در رشته پزشکی سهمیه منطقه یک : ادبیات فارسی 56 درصد ، عربی 67 درصد ، معارف 71 درصد ، زبان 51 درصد ، زمین شناسی 5 درصد ، ریاضیات 56 درصد ، زیست شناسی 76 درصد ، فیزیک 68 درصد ، شیمی 74 درصد

میانگین درصد دروس برای قبولی در رشته پزشکی سهمیه منطقه دو : ادبیات فارسی 81 درصد ، عربی 89 درصد ، معارف 84 درصد ، زبان 41 درصد ، زمین شناسی صفر ، ریاضیات 50 درصد ، زیست شناسی 77 درصد ، فیزیک 54 درصد ، شیمی 59 درصد

میانگین درصد دروس برای قبولی در رشته پزشکی سهمیه منطقه سه : ادبیات فارسی 47 درصد ، عربی 77 درصد ، معارف 85 درصد ، زبان 58 درصد ، زمین شناسی صفر ، ریاضیات 45 درصد ، زیست شناسی 79 درصد ، فیزیک 55 درصد ، فیزیک 64 درصد

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و آگاهی از رتبه لازم برای قبولی پزشکی و حدود رتبه برای پزشکی آزاد با مشاورانپاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

مشاوره کنکور - بهترین مرکز مشاوره کنکور تلفنی و مفید ترین مقالات کاربردی کنکور

مشاوره کنکور 1401 – بهترین مرکز مشاوره کنکور تلفنی و مفید ترین مقالات کاربردی کنکور

اگر به دنبال بهترین مشاوره کنکور 1401  هستید و به یک برنامه ریزی درسی حرفه …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر