از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

برنامه ریزی کنکور تجربی / بهترین برنامه ریزی برای کنکور تجربی امسال

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

برنامه ریزی کنکور تجربی / بهترین برنامه ریزی برای کنکور تجربی امسال

برنامه ریزی کنکور تجربی به دلیل آنکه بیشترین تعداد داوطلبان را به خود اختصاص داده است ، اهمیت بسیار زیادی دارد و بیشتر داوطلبان به خوبی این موضوع را درک کرده اند که بدون برنامه ریزی ، درس خواندن غیر ممکن است. البته منظور از برنامه ریزی این نیست که فقط برای امور درسی تنظیم شود بلکه باید تمام فعالیت هایی که شما در طول روز انجام می دهید ، هنگام تهیه برنامه ریزی درسی در نظر گرفته شوند.

در ادامه این مطلب راهنمای کاملی از نحوه برنامه ریزی کنکور تجربی را می توانید مطالعه کنید و از تاثیری که منابع کمک آموزشی و شرکت در کلاس های کنکور در پیشرفت برنامه ریزی شما دارد ، مطلع شوید.

نحوه برنامه ریزی روزانه ، هفتگی و ماهانه کنکور تجربی

اصولی ترین روش برنامه ریزی کنکور تجربی بدین صورت است که به سه بخش روزانه ، هفتگی و ماهانه تقسیم شود. برای تهیه برنامه ریزی کنکور تجربی در قدم اول باید به این سوالات جواب دهید که:

تعیین زمان آزاد 

  • در طول شبانه روز چند ساعت خواب دارید ؟
  • چند ساعت در مدرسه و کلاس های آموزشی هستید ؟
  • چند ساعت را به تفریح با دوستان و گردش اختصاص می دهید؟
  • چند ساعت در روز صرف اموری مانند غذا خوردن ، نماز خواندن ، کار با گوشی ، تلویزیون تماشا کردن و … می شود ؟

با جواب دادن به سوالات فوق گام اول برنامه ریزی را برداشته اید و می توانید کل ساعتی را که آزاد و بدون فعالیت هست را تعیین کنید. پیشنهاد ما به شما این است که یک هفته بدون آنکه ساعت مطالعه خاصی را مشخص کنید ، تمام اموری را که انجام می دهید در یک دفتر یادداشت کنید.

برای مثال از ساعت 12 شب تا 7 صبح خواب ، 7 صبح تا 1 ظهر مدرسه ، 1 تا 2 ظهر ناهار و استراحت کوتاه ، 2 تا 9 شب مطالعه ، 9 تا 10 شام و استراحت ، 10 تا 12 مطالعه.

بدین ترتیب پس از یک هفته حدود ساعت مطالعه خود را می یابید و با فهمیدن عادت خوب و بدی که دارید ، زمان خود را مدیریت می کنید. حتما تمام فعالیت هایی را که انجام می دهید ، در برگه ای یادداشت کنید تا بتوانید دقیق تر عمل کنید.

تعیین مباحث مطالعاتی

قدم بعدی جهت تهیه برنامه ریزی کنکور تجربی ، تعیین مباحث و حجم مطالعاتی است. برای مثال با خود بگویید در این هفته باید از مبحث گیاهی زیست شناسی ، 20 صفحه بخوانم و 150 تست کار کنم یا باید برای امتحان فیزیک مدرسه ، مبحث مدار های الکتریکی را به صورت تستی و تشریحی بخوانم.

سپس مشخص کنید که به نسبت هر یک از مباحثی که در نطر گرفته اید ، چقدر زمان لازم دارید. مثلا برای زیست شناسی جمعا باید 9 ساعت مطالعه داشته باشید و 9 ساعت را بین روزهای هفته پخش کنید.

نکات بسیار مهم برنامه ریزی تجربی

  • در برنامه ریزی کنکور تجربی ، تعادل دروس عمومی و اختصاصی را رعایت کنید برای مثال اگر در روز 8 ساعت مطالعه می کنید ، 5 ساعت اختصاصی و 3 ساعت عمومی باشد.
  • در طول روز فقط یک درس را مطالعه نکنید زیرا با این روش بازدهی مطالعه شما کم می شود ، اصل بر این است که هم دروس عمومی و هم دروس اختصاصی گنجانده شوند.
  • حداکثر 2 درس عمومی و 2 درس اختصاصی در برنامه ریزی روزانه قرار داده شود.
  • ترتیب مطالعاتی را برای خسته نشدن ذهن را نیز در نطر داشته باشید یعنی حتی الامکان پس از هر درس سخت و اختصاصی یک درس عمومی قرار دهید تا ذهن تان کمی استراحت کند.
  • برای یادگیری بهتر مطالب و در خاطر ماندن آن ها ، حاشیه نویسی بسیار تاثیر گذار است. پس از مطالعه هر درس نکات مهمی را که ممکن است فراموش شوند را در حاشیه کتاب درسی یادداشت کنید تا با هر بار نگاه کردن به کتاب آن ها ببینید و از یادتان نرود.
  • پس از اینکه یک مبحث را هم به صورت تشریحی و هم به صورت تستی کار کردید ، حتما خلاصه نویسی انجام دهید. نکاتی که با حل تست ها و مطالعه پاسخ نامه تشریحی استخراج کرده اید در خلاصه نویسی یادداشت کنید. مزیت خلاصه نویسی برای مرور کوتاه مدت است.
  • برای حل تست بهتر است در دروس عمومی بالافاصله پس از مطالعه و در دروس اختصاصی یک روز پس از مطالعه ، تست کار کنید. البته تست زنی نیز شامل تست های آموزشی و تست های زماندار می باشد.
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته مدیریت و بازرگانی دریایی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

جدول برنامه ریزی برای کنکور تجربی 99

دانلود جدول برنامه ریزی کنکور تجربی به صورت روزانه 
دانلود جدول برنامه ریزی کنکور تجربی به صورت هفتگی و ماهانه

در انتهای روز ، هفته و ماه عملکرد خود را ارزیابی کنید و ببنید چقدر به برنامه ریزی که انجام داده اید ، پایبند بودید. با تحلیل برنامه ریزی می توانید از نقاط ضعف و قوت خود مطلع شوید و برای تنطیم برنامه ریزی های بعدی دقت بیشتری داشته باشید.

نمونه جدول برنامه ریزی درسی کنکور تجربی فوق توسط تیم تخصصی “پاسخ با ما” تهیه شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان بهره مند شوید.

انتخاب بهترین منابع کنکور تجربی

برنامه ریزی کنکور تجربی / بهترین برنامه ریزی برای کنکور تجربی امسال

در برنامه ریزی کنکور نمی توان فقط به کتاب های درسی اکتفا کرد و درصد بسیار کمی از داوطلبان هستند که فقط با کتاب درسی پیش می روند و موفق می شوند اما عمده داوطلبان نیاز به منابع مکمل و کمک آموزشی در کنار کتاب های درسی دارند مخصوصا داوطلبانی که مدرسه نمی روند و در هیچ کلاس کمک آموزشی شرکت نکرده اند.

برای تهیه منابع کنکور تجربی باید چند نکته را در نظر داشته باشید :

  1. منبع کمک آموزشی باید درسنامه جامع و استاندارد داشته باشد.
  2. تست های منابع کمک آموزشی باید در سطح استاندارد تالیف شده باشند.
  3. پاسخ نامه جامع و روان از ویژگی های بسیار مهمی است که باید در تهیه منبع کمک آموزشی دقت داشته باشید.
  4. برای هر درس خود حداکثر یک کتاب برای تست و کتاب برای آموزش تهیه کنید.

اگر به درسی علاقه ندارید ، هرگز آن را حذف نکنید بهتر است در زمان هایی که بیشترین بازدهی را دارید ، دروسی که از آن ها متنفرید مطالعه کنید و می توانید با در نظر گرفتن جایزه برای خود ، درس خواندن را شیرین تر کنید. برای مثال با خود بگویید اگر این مبحث را بخوانم ، سریال مورد علاقه ام را می بینم.

کتاب های معرفی شده زیر ، از استاندارد های لازم برخوردار هستند ولی تاکید نمی شود که حتما باید این کتاب ها را تهیه کنید. زیرا به دلیل یکسان بودن محتوای آموزشی بیشتر کتاب های موجود در بازار ، اکثر آن ها معتبر هستند.

فرهنگ و معارف اسلامی

دین و زندگی خیلی سبز دین و زندگی گاج نقره ای

زبان انگلیسی

زبان مبتکران زبان خیلی سبز

عربی

عربی خیلی سبز عربی نشرالگو
عربی خیلی سبز عربی نشرالگو

ادبیات فارسی

فارسی خیلی سبز ادبیات موضوعی گاج میکروطلایی
فارسی خیلی سبز

زیست شناسی

زیست شناسی خیلی سبز زیست شناسی فاگوزیست
زیست شناسی خیلی سبز

شیمی

شیمی مبتکران شیمی نشرالگو
شیمی نشرالگو
فیزیک
فیزیک قلم چی فیزیک خیلی سبز
فیزیک قلم چی
ریاضی
ریاضی مهر و ماه ریاضیات گاج نقره ای
ریاضی مهر و ماه ریاضیات گاج نقره ای

چنانچه برای تهیه منابع کنکور سراسری تجربی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید که کدام یک از آن ها مناسب با سطح توانمندی شما هستند ، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تلفنیپاسخ با ما راهنمایی بخواهید.

شرکت در کلاس ها و آزمون های آزمایشی در برنامه ریزی کنکور تجربی

کلاس های کنکوری و کمک آموزشی که توسط موسسات مختلف در مراکز استان ها تاسیس شده و فعالیت می کنند ، می توانند در آموزش بهتر مباحث به شما کمک کنند اما باید توجه داشته باشید که تمام موسسات معتبر نیستند و اصولی پیش نمی روند. در واقع باید پیش از ثبت نام در کلاس کنکور تحقیق کنید که آیا از استادان با سطح علمی بالا برخودار است ؟ آیا رتبه های برتر کنکوری در موسسه مد نظر شما بوده اند یا خیر ؟

هم چنین برای ثبت نام در کلاس های کنکوری باید به زمان خود نیز توجه داشته باشید مخصوصا اگر دانش آموز هستید. فرض کنید حدود 10 الی 11 ساعت در روز صرف مدرسه و کلاس کنکور شود ، علاوه بر خستگی که دارید زمانی باقی نمی ماند تا درس بخوانید.

توصیه ما این است که در صورت ضرورت ، حداکثر 5 الی 7 ساعت در هفته را به کلاس های خارج از مدرسه اختصاص دهید اما اگر مدرسه نمی روید شرایط برایتان بهتر است و می توانید در کلاس های کنکور نیز شرکت کنید.

آزمون های آزمایشی نیز تاثیر مثبتی در روند پیشرفت شما دارند و می توانید با شرکت در این آزمون های شبیه سازی شده به کنکور ، علاوه بر شناخت نقاط ضعف خود و اصلاح آن ها ، از برنامه راهبردی آزمون نیز برای برنامه ریزی کنکور تجربی خود استفاده کنید.

نقش مشاور در برنامه ریزی کنکور تجربی

تاثیری که مشاور می تواند در برنامه ریزی شما داشته باشد ، قابل چشم پوشی نیست چرا که بدون شک مشاور تجربه بیشتری از شما دارد و برنامه ریزی های متعددی که برای داوطلبان انجام داده است ، به خوبی می تواند شما را راهنمایی کند.

البته تشخیص و شناخت مشاور خوب کمی سخت شده است و نمی توان به هر مشاوری اعتماد کرد ، اما مشاوران مجرب و کار بلد نیز کم نیستند و با پرس و جو از دوستانتان یا مراجعه به مراکز مشاوره معتبر می توانید یک مشاور خوب که بتوانید ارتباط خوبی با او داشته باشید ، پیدا کنید.

توجه داشته باشید که شما باید با مشاورتان راحت باشید تا بتوانید تمام مشکلات و سوالات خود را با او در میان بگذراید و مطمئنا هر چه قدر که مشاور شما را بیشتر بشناسد ، بهتر می تواند راهنمایی تان کند.

اگر امکان مراجعه به مشاوره حضوری برایتان فراهم نیست و از طرفی بودجه کافی برای پرداخت هزینه های سنگین مشاوره را ندارید ، می توانید از خدمات مشاوره تلفنی که به نسبت مقرون به صرفه تر هستند ، بهره مند شوید.

مرکز مشاوره کنکور “پاسخ با ما”  گردآوری شده  از بهترین مشاوران کشور ، آماده انجام برنامه ریزی تخصصی کنکور تجربی برای شما داوطلبان عزیز می باشند. برای ارتباط با مشاور اختصاصی خود ، کافیست تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر