از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

منابع کنکور تجربی 1400 – هر آنچه باید بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

منابع کنکور تجربی 99
منابع کنکور تجربی 1400

منابع کنکور تجربی 1400 موضوعی است که امروز به آن خواهیم پرداخت. رشته تجربی از جمله رشته های محبوبی است که در آن اکثریت افراد با امید پوشیدن روپوش سفید پا در آن می گذارند. از این رو در ادامه راه مستلزم تلاش بیشتری هستند. به همین علت هر فردی برای موفق شدن باید با موارد مختلفی آشنایی داشته باشد که یکی از آن ها منابع کنکور  است.

کنکور سال 1400 با هر خوبی و بدی گذشت و حال که وارد یک سال دیگر شدیم، برنامه ریزی های ما نیز باید تغییر کند. شما به عنوان فردی که قرار است در کنکور امسال شرکت کنید و آینده سال های بعد را رقم بزنید، در مرحله اول باید بتوانید بهترین منابع کنکور  را بشناسید و بر اساس آن دروس کنکور را به ترتیب اولویت بندی بخوانید تا آن نتیجه مطلوبی که در انتظارش هستید را دریافت کنید و در نتیجه در بهترین دانشگاه ها پذیرفته شوید.

نظام جدید و سختی های پیش روی آن ها

افرادی که در کنکور بین دسته بندی نظام جدید قرار می گیرند، راه سختی را در پیش دارند و همین امر باعث خواهد شد تا تلاش های آن ها نسبت به افراد قدیمی تر مضاعف شود. زیرا نمونه سوال هایی چندانی در اختیار آن ها نیست و صرفا تست زدن آن ها شامل سوالات تالیفی می شوند.

هر چند سوالات تالیفی نیز از استانداردهای لازم برخورد هستند ولی نمونه سوالات کنکورهای سال پیش بیشتر از هر چیزی می تواند داوطلب را برای رو به رویی با یک چالش و به نوعی یک نبرد بزرگ آماده کند.

سختی های کنکور تجربی
کنکور تجربی 1400

با منابع کنکور تجربی 1400 آشنا شوید

اگر قرار است که امسال در آزمونی تحت عنوان “کنکور” شرکت کنید، پیش از هر چیزی باید با منابعی که احتیاج دارید آشنا شوید. این منابع شامل دروس کنکور تجربی 1400 است که در کنار کتاب های درسی باید از موارد کمکی نیز بهره گرفته شود. حال به خاطر اهمیتی که این موضوع به خود اختصاص داده است، در ادامه به بررسی منابع کنکورتجربی 1400 خواهیم پرداخت.

منابع اختصاصی کنکور تجربی 1400 نظام جدید

سوالات اختصاصی کنکور تجربی 1400 برای افراد نظام جدید به پنج دسته تقسیم می شوند که فیزیک، ریاضی، شیمی، زمین شناسی و زیست شناسی هستند که هر کدام از آن ها نیز شامل تعداد سوالات مختلفی می باشند.

حال اگر شما نیز در بین داوطلبان این رشته قرار دارید باید با منابع آن آشنایی کامل داشته باشید تا علاوه بر خواندن و مطالعه آن ها، بتوانید برنامه ریزی درسی لازم را برای آن ها انجام دهید.از این رو برای اینکه کار شما جلو بیفتد به بررسی منابع کنکور تجربی 1400 خواهیم پرداخت.

فیزیک 

کتاب فیزیک و آزمایشگاه پایه رشته تجربی، فرق چندانی با  داوطلبان ریاضی ندارد. تنها فرقی که می توان در آن ها مشاهده کرد گسترده تر بودن فیزیک داوطلبان رشته ریاضی است.

فردی که داوطلب کنکور تجربی است، در سال 1400 باید کتاب فیزیک را به خوبی مطالعه کند که تاثیر بسیار بالایی در قبولی شما دارد. افراد نظام جدید موظف به بررسی کتاب های فیزیک و آزمایشگاه پایه سال دهم، یازدهم و دوازدهم هستند.

فیزیک از کتاب هایی است که بین بسیاری از دانش آموزان محبوب نمی باشد ولی توصیه ما به شما این است که در این روزهای مانده به کنکور دست خود را به سمت فیزیک به منظور باز کردن باب دوستی دراز کنید.

ریاضی 

ریاضی جزو آن دسته از درس های شیرینی بوده که خواندن آن در روزهای قرنطینگی می تواند به حال شما بهبود ببخشد. منابع کنکور تجربی 1400 در درس ریاضی شامل ریاضی پایه دهم، پایه یازدهم و پایه دوازدهم هستند. با کمی وقت گذاشتن بر روی این درس محاسباتی و تمرین کردن چندین تست تالیفی می توانید به رویاهای خود نزدیک تر شوید.

شیمی 

شیمی یکی دیگر از منابع کنکور تجربی 1400 است که میزان علاقه دانش آموزان به آن نسبی است. از این رو اگر به کیمیاگری علاقه دارید از خواندن این درس به هیچ عنوان غافل نشوید.برنامه ریزی های خود را در درس شیمی باید برای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم بگذارید.

زمین شناسی

زمین شناسی از دیگر درس هایی است که باید در کنکور تجربی امسال توسط نظام جدیدی ها خوانده شود. البته کار شما در مطالعه این درس راحت تر است. چرا که تنها کتاب زمین شناسی پایه یازدهم را باید بخوانید و با تست های مختلف و در نهایت مرور خلاصه نویسی ، وقت زیادی را طلب نمی کند.

زیست شناسی 

بدون شک مهم ترین درس رشته تجربی، زیست شناسی است که علی رغم جذابیت هایی که دارد، فرد را در تست زنی کاملا گیج و مبهوت می کند. برای اینکه بتوانید درصد بالایی را در کنکور 1400 به خود اختصاص دهید باید از کتب زیست شناسی دهم، یازدهم و دوازدهم بهره مند شوید.

منابع اختصاصی کنکور تجربی 1400 نظام قدیم

منابع اختصاصی کنکور تجربی 1400 نظام قدیم و جدید اگرچه در تعداد دروس با یک دیگر مشابه است ولی نظام جدید گستردگی کمتری را دارد. البته این بدان معنا نیست که افراد نظام قدیم کار سخت تری را در پیش دارند. زیرا در حال حاضر هر دو گروه با یک دیگر در یک تراز قرار گرفته اند. پنج درس اختصاصی فیزیک، ریاضی، شیمی، زمین شناسی و زیست شناسی جزو منابع کنکور تجربی 1400 قرار دارند که در ادامه به صورت کامل تر به آن ها پرداخته خواهد شد.

منابع کنکور تجربی 99
منابع کنکور تجربی 1400

فیزیک 

افرادی که در بین نظام قدیمی ها قرار گرفته اند و به اصطلاح برای بار چندم است که کنکور می دهند باید کتاب فیزیک و آزمایشگاه سال اول دبیرستان، دوم دبیرستان، سوم دبیرستان و در نهایت پیش دانشگاهی را مطالعه کنند. البته در کتاب سال اول دبیرستان، تمام مباحث مطالعه نمی شود و تنها بخش آینه ها و بازتاب ها در کنکور مورد ارزش قرار می گیرد.

ریاضی

ریاضی از دیگر منابع کنکور تجربی 1400 است که  از گستردگی بسیاری در افراد نظام قدیم برخوردار می باشد. برای اینکه بتوانید درصد بالایی را به خود اختصاص دهید نیاز است تا به مطالعه کتاب ریاضی سال دوم دبیرستان، هندسه 1 سال دوم، آمار و مدلسازی سال سوم، ریاضی سال سوم دبیرستان و در نهایت ریاضی عمومی 1 و 2 سال پیش دانشگاهی بپردازید.

شیمی

از دیگر منابع کنکور تجربی 1400 که اهمیت نسبتا بالایی را نیز دارد، شیمی است که برای مطالعه کامل آن باید کتاب شیمی سال دوم دبیرستان، سوم دبیرستان و در نهایت پیش دانشگاهی را تهیه کنید. اگر به خوبی این درس را بخوانید و در کنار آن از منابع کمک درسی کنکور تجربی نیز بهره مند شوید، می توانید درصد بالایی از این درس را در کنکور جاری به خود اختصاص دهید.

زمین شناسی 

زمین شناسی که مختص رشته تجربی است بر خلاف افراد نظام جدید  ، نظام قدیمی ها باید دو کتاب از آن را مطالعه کنند که هر کدام از آن ها برای سال های سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی است.

زیست شناسی

زیست شناسی، درس پایه رشته علوم تجربی بوده و اهمیت بسیار بالایی را در رتبه نهایی دارد، از این رو باید وقت زیادی را صرف آن کنید. شامل زیست شناسی و آزمایشگاه سال دوم دبیرستان، سوم دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی است.

منابع عمومی کنکور تجربی 1400

در کنکور تجربی 1400 علاوه بر مطالعه دروس اختصاصی، باید درس های عمومی نیز خوانده شوند که شامل ادبیات، عربی، دینی و زبان انگلیسی است. هر کدام از مباحث و سال های آن، در دو نظام قدیم و جدید با یک دیگر متفاوت هستند که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها پرداخته خواهد شد.

نظام جدید و دروس مطالعاتی  عمومی کنکور تجربی سال 1400

چهار درس عمومی در کنکور تجربی سال 1400 وجود دارند که هر کدام از آن ها 25 سوال را شامل می شوند. از آن جایی که زمان پاسخ دهی به آن ها بسیار محدود است باید بتوانید به گونه ای برنامه ریزی های خود را انجام دهید، که با مشکلی با نام “کمبود زمان” رو به رو نشوید. از این رو در ادامه به مطالعه منابع عمومی خواهیم پرداخت.

ادبیات

ادبیات یکی از درس هایی است که با روح و روان آدمی بازی می کند و فرد را پر از احساسات خوب می کند. به همین علت خواندن آن در روزهای کنکور می تواند حوصله را به هر فرد علاقه مندی باز گرداند. اگر جزو نظام جدید کنکور 1400 باشید باید زبان و ادبیات فارسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را مطالعه کنید.

عربی

عربی سال دهم، یازدهم و دوازدهم از منابع کنکور تجربی 1400 هستند که اگر به دقت آن ها را مطالعه کنید، به درصد بسیار بالایی دست خواهید یافت. عربی از آن جایی که در رتبه و قبولی بسیار حائز اهمیت است، به همین علت باید برنامه ریزی های مناسبی را برای آن داشته باشید.

فرهنگ و معارف اسلامی

فرهنگ و معارف اسلامی که به درس دینی نیز شناخته شده است از دیگر درس های عمومی است که اگر جزو داوطلبان نظام جدید هستید، باید به مطالعه موارد زیر بپردازید:

  • دین و زندگی سال دهم
  • دین و زندگی سال یازدهم
  • دین و زندگی سال دوازدهم

زبان انگلیسی

آخرین بخش از سوالات کنکور تجربی به درس عمومی زبان انگلیسی اختصاص داده شده که شامل 25 سوال می باشد. برای اینکه بتوانید برنامه ریزی های لازم را برای درس خواندن داشته باشید، باید انگلیسی سال های دهم، یازدهم و دوازدهم را در برنامه ریزی درسی کنکور خود به خوبی قرار بدهید و در زمان مشخص شده ای مطالعه آن را به پایان برسانید.

منابع عمومی کنکور تجربی 1400 نظام قدیم

منابع عمومی کنکور تجربی 1400 نظام قدیم در تعداد کتاب با نظام جدید مشترک می باشد ولی تعداد دروسی که باید مطالعه کند، بیشتر است. البته این طور نیز می توان بیان داشت که یکی از کتاب های نظام قدیم در موضوع عمومی بیشتر است که آن زبان فارسی می باشد ولی به طور کلی در بین ادبیات فارسی قرار می گیرد و سوال های آن نیز در همین مبحث قرار گرفته می شوند.

ادبیات فارسی

ادبیات فارسی یکی از درس های عمومی است که در کنکور تجربی 1400 جزو منابع محسوب میشود. عزیزان نظام قدیمی باید به مطالعه ادبیات فارسی سال دوم متوسطه، سوم متوسطه، پیش دانشگاهی و در انتها زبان فارسی سال سوم بپردازند.

عربی

عربی نیز از جمله منابع کنکور تجربی 1400 است که افراد علاقه زیادی به مطالعه آن از خود نشان نمی دهند. ولی اگر با اهمیت بالای آن آگاه شوند، برای یک لحظه هم که شده آن را از خود جدا نمی کنند. جدا از این حرف ها، فرد داوطلب باید عربی سال دوم و سوم دبیرستان خود را مطالعه کند. سال پیش دانشگاهی نیز هیچ کتابی را برای عربی به خود اختصاص نداده است.

معارف اسلامی

معارف اسلامی نیز از دیگر درس های عمومی تاثیر گذار در منابع کنکور تجربی  است که اگر جزو دانش آموزان نظام قدیم بوده اید باید شروع به تهیه و مطالعه کتاب های دینی سال دوم دبیرستان، سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی کنند.

زبان انگلیسی

زبان انگلیسی با 25 سوالی که دارد در ردیف آخر سوالات عمومی خودش را جای داده است. تعداد سال هایی که باید این کتاب را مطالعه کنید، همانند عربی تنها دو سال است. ولی به علت جامع بودن آن باید به سال های پیشین نیز تسلط نسبی داشته باشید. انگلیسی سال سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی از منابع کنکور تجربی 1400 هستند.

منابع کنکور تجربی 99
منابع کنکور تجربی 1400

منابع کنکور تجربی ، منابع کمک درسی

در ادامه این مقاله قرار است به بررسی بهترین منابع کنکور تجربی 1400 پرداخته شود که هر دو نظام قدیم و جدید در این مطلب گنجانده شده است. تمام منابع کمکی معرفی شده نتیجه ارزیابی ها و آنالیزهای انجام شده می باشد. البته بخشی از این معرفی ها نتیجه رضایت و تجربه دانش آموزان و داوطلبان حاضر در کنکور تجربی سال های پیشین بوده اند.

منابع کمکی تجربی 1400 زیست شناسی نظام قدیم و جدید

خیلی سبز و گاج در بین انتشاراتی قرار می گیرند که بهترین کتاب های کنکور را تالیف و سپس منتشر می کنند. به همین علت اگر می خواهید از بهترین منابع کنکور تجربی 1400 بهره مند شوید، دو نمونه ذکرشده کمک بسیار زیادی را به شما خواهد کرد. همچنین این دو انتشاراتی هم برای نظام قدیم و هم جدید گزینه های قابل قبولی هستند.

منابع کمکی زمین شناسی نظام قدیم و جدید

در حال حاضر بهترین کتاب های کمک درسی در زمینه زمین شناسی را انتشارات خیلی سبز تالیف می کند که حاوی تست های متعددی نیز می باشد. از این رو اگر جزو داوطلبان نظام قدیم و جدید هستید، می توانید کتاب زمین شناسی خیلی سبز را که توسط حمیدرضا میر عالیلو و ریحانه شعبان نژاد تالیف شده است را بخوانید.

منابع کمکی ریاضی

برای افرادی که جزو داوطلبان نظام قدیم هستند، یکی از بهترین کتاب ها برای مطالعه انتشارات مهر و ماه می باشد  که توسط آقای میر جلیلی تالیف شده است. همچنین برای افرادی که قصد دادن کنکور تجربی در گروه نظام جدید را دارند، می توانند از کتابی که توسط انتشارات خیلی سبز به انتشار رسیده است، استفاده نمایند.

منابع کمکی فیزیک

گاج نقره ای فیزیک بهترین کتاب برای داوطلبان نظام قدیم و جدید کنکور تجربی 1400 است. البته داوطلبان کنکور نظام قدیم می توانند از انتشارات نشر الگو نیز بهره مند شوند.

منابع کمکی شیمی

بهترین کتاب های شیمی برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید مبتکران و انتشارات سبز هستند.

بهترین منابع کمکی عمومی کنکور تجربی 1400

انتشاراتی که در ادامه معرفی می شوند برای هر دو داوطلبان نظان قدیم و جدید هستند. برای ادبیات کتاب های نشر الگو و لقمه های مهر و ماه بهترین گزینه هستند. انتشارات مبتکران بهترین کتاب های عربی را تالیف می کند. برای معارف اسلامی گاج نقره ای انتخاب بسیار مناسبی است و برای زبان انگلیسی می توانید کتاب مبتکران را تهیه کنید که توسط شهاب اناری و روزبه شهلایی نوشته شده است.

از چه تعداد از منابع کنکور تجربی استفاده کنیم؟

یکی از سوال هایی که برای تمامی متقاضیان کنکور به وجود می آید این است که از چه تعداد منابع برای آزمون استفاده کرد. همه چیز به خود فرد بستگی دارد ولی چیزی که بسیار حائز اهمیت بوده این می باشد که منابع و کتاب های زیاد دچار سردرگمی افراد می شوند و برای هر درس یک تا دو منبع بهترین انتخاب است.

به طور کلی استفاده از منابع زیاد باعث ایجاد آشوب در دل افراد می شود. چرا که استرس ناتمام ماندن آن ها را در دل دارند. در حالی که با کتاب های مختلف ممکن است فرد دچار تناقض شود و نتواند تا آنطور که باید در کنکور نتیجه خوبی به دست آورد.

جمع بندی

منابع کنکور تجربی در این مقاله معرفی شدند. اگر قصد داشتن رتبه های برتر را دارید از مطالعه آن ها غافل نشوید و میتوانید برای گرفتن پاسخ هر گونه سوالی در مورد منابع کنکور تجربی با کارشناسان مجرب ما در پاسخ با ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر