از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم – 10 نکته طلایی برای موفق شدن در کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم - 10 نکته طلایی برای موفق شدن در کنکور

 

چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم ؟ سوالی که همواره از سوی بیشتر دانش آموزان و داوطلبان مخصوصا دانش آموزان پایه دوازدهم که سال کنکور هستند ، مطرح می شود. موفقیت در کنکور می تواند آینده تحصیلی و شغلی هر دانش آموزی را تعیین کند و برای اینکه بتوانید نتیجه رضایت بخشی را به دست آورید ، باید در کنار سعی و پشتکار فراوان ، مطالعه اصولی و برنامه ریزی شده داشته باشید. اطلاع از بهترین روش درس خواندن برای کنکور ، یادگیری تکنیک های تست زنی ، تقویت مهارت تند خوانی ، استفاده از منابع کمک آموزشی استاندارد و … همگی عواملی هستند که در موفقیت بیشتر شما تاثیر گذارند.

هیچ برنامه ای به اندازه یک برنامه ریزی شخصی که توسط مشاورین با تجربه کنکور تهیه شده باشد شما را در این سال سرنوشت ساز یاری نخواهد کرد ، همین امروز برای دریافت برنامه ریزی کنکور با ما تماس بگیرید ، کارشناسان ما در تمام طول سال کنکور همراه شما خواهند بود.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور  9099071612

تماس از استان تهران  9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم – هدف گذاری

هدف داشتن انگیزه شما را برای بیشتر درس خواندن افزایش می دهد. برای رسیدن به چه هدفی درس می خوانید ؟ چه رتبه ای مد نظرتان است ؟ به چه دانشگاهی و به چه رشته ای فکر می کنید ؟ و … نداشتن هدف باعث سردرگمی شما می شود و به مرور انگیزه تان کم تر می شود. به هرچه که فکر می کنید آن را روی کاغذ بنویسید و به دیوار اتاقتان بچسبانید تا با هر با نگاه کردن آن پر انرژی تر و مصمم تر از قبل درس خواندن را ادامه دهید.

چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم – برنامه ریزی مناسب

اکثرتان به خوبی می دانید که داشتن برنامه ریزی درسی مناسب تا چه حد می توانید به امور شما نظم دهد. برنامه ریزی برای کنکور در واقع نقشه و مسیر راه را به شما نشان می دهد و بدون آن درس خواندن تقریبا غیر ممکن می شود پس حتما یا خودتان و یا با کمک گرفتن از مشاور کنکور ، یک برنامه ریزی اصولی که بر اساس توانمندی شماست ، تنظیم کنید.

فواید برنامه ریزی کردن :

  • با برنامه ریزی کردن می توانید ساعت مطالعه خود را به مرور در یک اندازه مشخص ثابت نگه دارید و بی نظمی کم تر می شود.
  • با کمک برنامه ریزی تحصیلی تعادل مطالعاتی میان دروس عمومی و اختصاصی ایجاد می شود و آخر هر روز ، هفته و ماه به خوبی متوجه می شوید که برای هر درس چقدر زمان صرف کرده اید و اگر پیشرفتی نداشته باشید ، می توانید ساعت مطالعه آن درس خاص را افزایش دهید.
  • با کمک برنامه ریزی علاوه بر نظم دادن به مطالعه خود ، می توانید زمانی را به تفریح و امور دیگر نیز اختصاص دهید.
  • با برنامه ریزی تحصیلی ، تعادل مطالعه تستی و تشریحی به خوبی حفظ می شود.
  • و ….
احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تحصیلی برای پشت کنکوری ها - بهترین مشاوره تحصیلی برای پشت کنکوری ها

هیچ برنامه ای به اندازه یک برنامه ریزی شخصی که توسط مشاورین با تجربه کنکور تهیه شده باشد شما را در این سال سرنوشت ساز یاری نخواهد کرد ، همین امروز برای دریافت برنامه ریزی کنکور با ما تماس بگیرید ، کارشناسان ما در تمام طول سال کنکور همراه شما خواهند بود.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور  9099071612

تماس از استان تهران  9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

چگونه درس بخوانیم در کنکور موفق شویم – ساعت مطالعه متناسب با هدف

اگر هدفتان قبولی در بهترین رشته ها و بهترین دانشگاه هاست ، باید متناسب با هدف بزرگی که دارید ساعت مطالعه و تلاشتان نیز بیشتر شود. البته لزوما بیشتر بودن ساعت مطالعه به معنای کیفیت بالا نیست ولی اول از همه شما باید زیاد بخوانید تا به مرور به کیفیت لازم نیز برسید.

اگر دانش آموزید ، 45 تا 50 ساعت مطالعه در هفته را باید در نظر بگیرد و فارغ التحصیلان نیز می توانند هفته 70 تا 80 ساعت مطالعه نیز داشته باشند. روزانه هر چند ساعت که درس میخوانید حتی کم ، حتما در دفتر برنامه ریزی خود یادداشت کنید تا بدانید که عملکرد شما در طول هفته چقدر بوده است و در چه روز هایی کمترین یا بیشترین مطالعه را داشته اید.

چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم – رعایت تعادل

تعادل مطالعاتی میان دروس عمومی و اختصاصی و همچنین دروس پر اهمیت تر و کم اهمیت تر را رعایت کنید. واضح است که برای دروس مهم تر و با ضریب بیشتر باید زمان بیشتری را نیز اختصاص داد تا به درصد مطلوب رسید. مثلا در کنکور تجربی درس زیست شناسی ، در کنکور ریاضی درس ریاضیات و در کنکور انسانی دروس فلسفه ، منطق ، تاریخ و ادبیات و …. مهم ترین دروس هستند. البته این معنای کم اهمیتی سایر درس ها نیست بلکه هدف ما شناختن دروس مهم و مهم تر است.

احتمالا این را هم بپسندید  نکات طلایی کنکور 1401 - کلیدهای درس خواندن و تست زدن برای کنکور 1401

هیچ یک از دروس را حذف نکنید حتی اگر ضریب کمی دارد ، اگر در درسی ضعیف هستید باید بیشترین تمرین کنید ، برای تمام دروس حتی ساده ترین درسی مثل دین و زندگی باید کتاب تست تهیه کنید و تست بزنید ، اگر دانش آموز هستید باید هم تستی و هم تشریحی بخوانید و تعادل لازم را ایجاد کنید.

چگونه درس بخوانیم تا کنکور موفق شویم – تهیه منابع کمک آموزشی

چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم - 10 نکته طلایی برای موفق شدن در کنکور

اکثر دروس عمومی و اختصاصی نیاز به منبع کمک آموزشی دارند تا مطالعات شما گسترده تر شود. برای هر کتاب درسی خود یک کتاب تست و یک کتاب آموزشی تهیه کنید. لزومی ندارد که در خریدن کتاب های کنکور افراط و وسواس داشته باشید زیرا منابع مطالعاتی زیاد فقط سبب آشفتگی ذهن شما می شود. پس برای هر درس حداکثر یک کتاب تست و یک کتاب درسنامه داشته باشید کفایت می کند و تهیه کتاب های بیشتر تنها برای افزایش تسلط توصیه می شود.

انتشارات خیلی سبز ، میکروطلایی گاج ، مبتکران ، نشرالگو و …. در زمینه تالیف منابع کنکور موفق عمل کرده اند ولی لازم است بدانید که برای هر درس از کدام انتشارات کتاب بخرید بهتر است. مثلا شیمی مبتکران بسیار معروف است یا برای فیزیک عده ای از کتاب های نشر الگو و عده ای نیز طرفدار کتاب های گاج هستند و شما باید متناسب با سطح درسی و توانمندی که دارید ، کتاب مناسب خود را تهیه نمایید.

در مورد تهیه بهترین منابع کنکوری سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

چگونه درس بخوانیم تا در کنکور موفق شویم – شرکت در آزمون آزمایشی

اگر می توانید حتما در آزمون های آزمایشی که توسط قلم چی ،  گزینه دو و … برگزار می شوند شرکت کنید. در انتخاب بهترین آزمون آزمایشی سطح سوالات و جامعه آماری را در نظر بگیرید که استاندارد باشد. آزمون آزمایشی جنبه خود آزمایی دارد و شما علاوه بر اینکه فضای مشابه جلسه کنکور را چندین بار تجربه می کنید ، می توانید نقاط ضعف و قوت خود را نیز بشناسید همچنین برنامه راهبردی آزمون ها به شما کمک می کند تا درس خواندتان منظم شود و در طول یکسال تمام مباحث را حداقل 2 تا 3 بار مرور کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

موفقیت در کنکور زبان - 7 نکته طلایی موفقیت در کنکور زبان

موفقیت در کنکور زبان – 7 نکته طلایی موفقیت در کنکور زبان

  هر ساله با برگزاری کنکور سراسری تعدادی از داوطلبان در کنار شرکت در گروه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر