از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته اتاق عمل بدون کنکور 1402 📞 شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته‌ اتاق عمل بدون کنکور

رشته اتاق عمل بدون کنکور را دانشگاه های علوم پزشکی روزانه در بعضی از سال ها ارائه می کنند. علاقه مندان به تحصیل در این رشته‌ که در کنکور رتبه خوبی به دست نیاورده اند و واجد شرایط لازم هم می باشند ، می توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد رشته‌ شوند. درباره شرایط قبولی رشته‌ اتاق عمل بدون کنکور در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری را ارائه می کنیم.

کارشناسان ما مسلط به پاسخگویی تمام موضوعات پیراپزشکی بدون کنکور هستند.

 آیا شما هم می خواهید بر اساس سوابق تحصیلی خود در رشته‌ های پیراپزشکی پذیرفته شوید ؟

حتما همین حالا با ما تماس بگیرید و با اطلاع از آخرین قوانین و شرایط و شهریه و همجنین اطلاع از اسامی دانشگاه ها وارد رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور شوید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

کدام دانشگاه ها رشته اتاق عمل بدون کنکور را ارائه می کنند

همانطور که در بخش اول مطلب گفتیم ، رشته اتاق عمل بدون کنکور را بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ارائه می کنند. اما هرساله نیست و ممکن است در سال های آینده ارائه شود یا نشود. در کنکور تجربی 1402 فقط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این رشته‌ را بدون کنکور ارائه کرده بود و محل تحصیل در نظر گرفته شده برای پذیرفته شدگان نیز مجتمع آموزش عالي سلامت اسلام آباد غرب بود.

در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به جزء رشته‌ اتاق عمل ، رشته‌ هوشبری هم بر اساس سوابق تحصیلی ارائه شده بود. پذیرش در این رشته‌ ها هم از داوطلبان خانم ها و هم از داوطلبان آقا انجام گرفت.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه آزاد رشته‌ اتاق عمل

شرط معدل رشته‌ اتاق عمل بدون کنکور

پذیرش در رشته‌ اتاق عمل بر اساس سوابق تحصیلی با شرط معدل انجام می گیرد یعنی رتبه اکتسابی در آزمون هیچ تاثیری در قبولی ندارد. بنابراین شما برای آنکه شانس قبولی در این رشته‌ داشته باشید باید معدلتان خوب باشد در غیر اینصورت احتمال قبولی نخواهید داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته رادیولوژی بدون کنکور - راهنمای قبولی بدون کنکور در رادیولوژی

بومی گزینی در رشته اتاق عمل بدون آزمون

پذیرش در تمام رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه های علوم پزشکی روزانه به صورت بومی انجام می گیرد. پذیرش در رشته‌ اتاق عمل نیز همینطور. منظور از بومی گزینی این است که فقط داوطلبان ساکن همان استان می توانند رشته‌ را انتخاب کنند یعنی سال 1402 فقط داوطلبانی می توانستند رشته‌ اتاق عمل بدون کنکور را انتخاب کنند که ساکن کرمانشاه بودند.

مرتبط بخوانید : رتبه قبولی رشته‌ اتاق عمل دانشگاه ایران 

تعهد خدمت رشته‌ اتاق عمل بدون کنکور

تحصیل در رشته‌ اتاق عمل بدون آزمون دو سال به طول می انجامد و مدرک کاردانی اعطا می گردد. فارغ التحصیلان باید به برابر طول مدت تحصیل خود یعنی 6 سال در محلی که توسط دانشگاه تعیین می شود ، تعهد خدمت خود را بگذرانند تا مدرک به آنها داده شود.

امکان ادامه تحصیل در رشته‌ اتاق عمل بدون آزمون

پس از اتمام تحصیل دو ساله در رشته‌ اتاق عمل بدون آزمون ، ادامه تحصیل در صورتی امکان پذیر خواهد بود که تعهد خدمت 6 ساله گذرانده شود. شرایط ادامه تحصیل هم با شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی فراهم است این آزمون را سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله برگزار می کند و رشته‌ اتاق عمل نیز از جمله رشته‌ های آن است.

پس از دریافت مدرک کارشناسی هم می توانید در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنید. سپس مدرک ارشد خود را بگیرید و بعد از آن با شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت ، برای گرفتن مدرک دکتری تخصصی اقدام کنید.

مرتبط بخوانید : ادامه تحصیل رشته‌ اتاق عمل

راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته‌ اتاق عمل بدون کنکور 1402

رشته اتاق عمل بدون کنکور 1402

برای ثبت نام و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در رشته اتاق عمل می بایست در آزمون سراسری تجربی شرکت کنید. سپس باید دفترچه راهنمای تجربی را دانلود کنید و دانشگاه های دارای رشته‌ اتاق عمل بدون آزمون را پیدا کنید. بنابراین بدون شرکت در آزمون تجربی ، امکان انتخاب رشته‌ نخواهید داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  لیست شهرهای هوشبری بدون کنکور 1401 - لیست شهرها و دانشگاه ها

پس از انجام انتخاب رشته‌ در سایت سازمان سنجش ، می بایست منتظر دعوت به مصاحبه شوید. اگر شرایط لازم را داشته باشید و معدل شما مناسب باشد ، برای مصاحبه دعوت می شوید که زمان آن در ابتدای شهریورماه می باشد. پس از مصاحبه ، پذیرفته شدگان نهایی مشخص می شوند.

اگر برای مصاحبه دعوت نشدید ، بدین معناست که شرایط لازم را نداشته اید. ولی در صورتی که جزو دعوت شدگان به مصاحبه بودید ، باید منتظر اعلام نتایج نهایی کنکور از سوی سازمان سنجش باشید که در اواخر شهریورماه منتشر می شود. لازم به ذکر است که زمان شروع به تحصیل در رشته‌ های پیراپزشکی بدون آزمون از نیمسال دوم تحصیلی یعنی بهمن ماه می باشد.

مرتبط بخوانید : رتبه قبولی اتاق عمل پردیس خودگردان 

سوالات متداول

  • آیا رشته اتاق عمل بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می شود ؟

بله ، شرایط تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی در رشته‌ اتاق عمل فراهم می باشد.

  • در کدام دانشگاه ها می توانیم به صورت بدون کنکور رشته‌ اتاق عمل را انتخاب کنیم ؟

دانشگاه های علوم پزشکی روزانه رشته‌ های پیراپزشکی از جمله اتاق عمل را بدون آزمون ارائه می کنند.

  • شرط معدل رشته اتاق عمل بدون آزمون چقدر است ؟

رشته اتاق عمل بدون آزمون شرط معدل دقیقی ندارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه قبولی رشته اتاق عمل دانشگاه ایران

رتبه قبولی رشته اتاق عمل دانشگاه ایران – طبق قبولی های 1400 و 99

  رشته اتاق عمل یکی از رشته های پیراپزشکی کنکور تجربی محسوب می شود که …

3 نظر

  1. سلام من رشته ی کاردانی وزارت بهداشت بدون آزمون قبول شدم اما نمی دانم باید برای مصاحبه کجا برم و زمانش کی هست؟ من کاردانی اتاق عمل و هوشبری زدم در دفترچه ی انتخاب رشته و جوابش آمد که من رشته های کاردانی وزارت بهداشت قبول شدم اما نمی دانم باید چه کار کنم کجا برم و کی مصاحبه است؟ در سایت علوم پزشکی کرمانشاه هم چیزی ننوشتن. فقط درباره ی رشته فوریت های پزشکی گفتن. درباره ی اتاق عمل و هوشبری چیزی نگفتن. خواهشمندم راهنمایی کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    • سلام ببخشید از کجا جواب گرفتید که قبول شدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر