از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته در کارشناسی ارشد به پزشکی 📞 راهنمای تغییر رشته در کارشناسی ارشد به پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ در کارشناسی ارشد به پزشکی - راهنمای تغییر رشته‌ در کارشناسی ارشد به پزشکی

جذابیت رشته‌ های پزشکی و بازار کار ایده آلی که در شرایط کنونی جامعه دارند ، باعث تقاضای بسیار زیادی برای ورود به این رشته‌ ها شده‌ است و و با وجود آنکه آمار داوطلبان کنکور تجربی که اکثرشان هم فقط به قبولی در شاخه های پزشکی فکر می کنند ، خیلی زیاد است ، هر ساله شاهد این موضوع هستیم که فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری نیز خواستار تغییر رشته‌ و قبولی در رشته‌ پزشکی هستند. در ادامه میخواهیم بررسی کنیم که شرایط تغییر رشته در کارشناسی ارشد به پزشکی به چه صورت است و باید در چه آزمون هایی شرکت کرد تا وارد این رشته‌ شد. مطلب را با دقت مطالعه فرمایید.

سوالات خود را در خصوص شرایط و نحوه تغییر رشته‌ در کارشناسی ارشد به پزشکی از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

راهنمای تغییر رشته در کارشناسی ارشد به پزشکی

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد در هر یک از رشته‌ های ریاضی ، رشته‌ های تجربی و رشته‌ های انسانی که متقاضی تغییر رشته‌ به پزشکی هستند ، می توانند اقدام به این کار کنند ولی باید واجد شرایط لازم باشند که عبارتند از :

  • اتمام طرح اجباری تعهد خدمت برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد که مشمول گذراندن‌ طرح نیروی انسانی هستند
  • عدم تعهد خدمت به سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی
  • عدم ممنوعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  • ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت در زمان ثبت نام کنکور

برای تغییر رشته‌ در کارشناسی ارشد به پزشکی محدودیت سنی وجود ندارد و داوطلبان با هر سنی می توانند در کنکور تجربی شرکت کنند و در صورت کسب رتبه لازم ، رشته‌ پزشکی را انتخاب نمایند.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته‌ از کارشناسی به ارشد – شرایط تغییر گرایش در کارشناسی ارشد

شرایط شرکت مجدد در دانشگاه روزانه

انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در دانشگاه روزانه ، شرایط و ضوابط جداگانه ای دارد. برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد که در کنکور تجربی شرکت می کنند ، مدرک کارشناسی ملاک ورود به دانشگاه روزانه یا عدم ورود به این دانشگاه قرار خواهد گرفت.

در واقع اگر داوطلبی دوره کارشناسی خود را در دانشگاه روزانه گذرانده‌ باشد و یکبار از خدمات آموزش رایگان بهره مند شده‌ باشد ، خواه دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه روزانه تحصیل کرده‌ باشد یا نه ، برای ورود مجدد به دانشگاه روزانه محدودیت خواهد داشت. البته داوطلبانی که مدرک کارشناسی را از دانشگاه غیردولتی گرفته‌ باشند ، برای ورود به دانشگاه روزانه مشکلی ندارند.

مرتبط ببینید : تغییر رشته‌ از کاردانی به کارشناسیتغییر رشته‌ به پرستاری

شهریه تغییر رشته در کارشناسی ارشد به پزشکی

مطابق رای دیوان عدالت اداری ، دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته‌ یا ناپیوسته‌ ضمن رعایت شرایط لازم می توانند از طریق قبولی در کنکور سراسری رشته‌ های دکتری عمومی پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی را در هر یک از دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان ، ظرفیت مازاد و آزاد انتخاب کنند و در خصوص پرداخت یا عدم پرداخت شهریه پذیرفته‌ شدگان دوره روزانه ، پس از تصمیم و رای نهایی دیوان عدالت اداری اقدام خواهد شد.

رشته‌ پزشکی در دانشگاه روزانه ، پردیس خودگردان ، آزاد و ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد ارائه می شود که فقط تحصیل در دانشگاه روزانه رایگان است. بیشترین میزان شهریه رشته‌ پزشکی مربوط به دانشگاه پردیس خودگردان است که دانشجو باید در هر ترم حدود  20 الی 25 میلیون تومان شهریه بپردازد. اما شهریه دانشگاه آزاد در رشته‌ پزشکی کمتر از پردیس خودگردان است و به ازای هر ترم  تحصیل حدود 16 میلیون تومان می باشد. ضمن اینکه، شهریه پزشکی در ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد دوبرابر ظرفیت پذیرش عادی می باشد.

سوالات متداول داوطلبان

  • آیا می توان برای تغییر رشته در کارشناسی ارشد به پزشکی از طریق آزمون لیسانس به پزشکی اقدام کرد ؟

 شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی فقط مختص به داوطلبانی است که آخرین مدرک فارغ التحصیلی آن ها ، لیسانس است.

  • فارغ التحصیلان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد اگر در رشته‌ های دکتری قبول شوند ، باید شهریه پرداخت کنند ؟

پرداخت یا عدم پرداخت شهریه پذیرفته‌ شدگان دوره روزانه مطابق رای دیوان عدالت اداری تعیین می شود. اما طبق  آخرین رای ، و اگر داوطلبی در رشته‌ پزشکی دانشگاه روزانه قبول شود ، می تواند به صورت رایگان تحصیل کند.

  • آیا برای تغییر رشته‌ به پزشکی محدودیتی در انتخاب دانشگاه وجود دارد ؟

داوطلبان می توانند هر یک از دانشگاه های سراسری ، آزاد و پردیس خودگردان را که رشته‌ پزشکی را ارائه می دهند ، در زمان انتخاب رشته‌ کنکور تجربی ، انتخاب کنند.

  • آیا امکان تحصیل مجدد در دانشگاه روزانه وجود دارد ؟

طبق آخرین رای دیوان عدالت اداری ، منع تحصیل مجدد در دانشگاه روزانه برداشته شد و اگر داوطلبی در یکی از رشته‌ های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه روزانه قبول شود ، می تواند به صورت رایگان و برای بار دوم وارد دانشگاه شود.

داوطلبان عزیز می توانید برای اطلاع از رتبه لازم برای قبولی پزشکی دانشگاه روزانه ، آخرین رتبه قبولی پزشکی بین الملل ، حدود رتبه برای پزشکی آزاد و همچنین دریافت جدول برنامه ریزی درسی منحصر به فرد با در نظر گرفتن‌ تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1403 تجربی و ضریب دروس کنکور تجربی ، با مشاوران ارشد پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را برای شرکت در کنکور 1403 تجربی کسب کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه هر ترم کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402 - شهریه ثابت و متغیر ارشد آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج آزمون ارشد دانشگاه معارف قم

نتایج آزمون ارشد دانشگاه معارف قم 1403 📞 زمان و سایت مشاهده نتایج آزمون اختصاصی

نتایج آزمون ارشد دانشگاه معارف قم در دو مرحله اولیه و نهایی برای خواهران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر