از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته علوم آزمایشگاهی به پزشکی 📞 راهکارهای تغییر رشته از علوم آزمایشگاهی به پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته علوم آزمایشگاهی به پزشکی

رشته‌ پزشکی پرطرفدارترین رشته‌ در گروه تجربی محسوب می شود و در دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شود. علاقه مندان رشته‌ پزشکی باید بتوانند رتبه خوبی را در کنکور به دست آورند و امکان پذیرش بدون کنکور در این رشته‌ وجود ندارد. با توجه به سخت بودن قبولی در رشته‌ پزشکی ، داوطلبان وارد سایر رشته‌ ها همچون علوم آزمایشگاهی می شوند اما بعضی از آنها بعد از ورود به دانشگاه تصمیم به تغییر رشته‌ دارند. در این مطلب می خواهیم به بررسی شرایط تغییر رشته علوم آزمایشگاهی به پزشکی بپردازیم. لطفا همراه ما باشید.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از شرایط تغییر رشته با استفاده از کارنامه سبز و در دانشگاه ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

امکان تغییر رشته علوم آزمایشگاهی به پزشکی

رشته‌ های پزشکی و علوم آزمایشگاهی هر دو از گروه تجربی هستند و در دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شوند. طول دوره تحصیل در رشته‌ علوم آزمایشگاهی ، 4 سال است و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی می تواند در آزمایشگاه ها ، بیمارستان ها و دیگر مراکز مرتبط ، مشغول به کار شود. برخی از دانشجویان رشته‌ علوم آزمایشگاهی ، تمایل دارند که به رشته‌ پزشکی تغییر رشته‌ دهند و مدرک دکتری عمومی پزشکی دریافت کنند. در خصوص امکان پذیر بودن تغییر رشته‌ علوم آزمایشگاهی به پزشکی باید بگوییم که امکان پذیر می باشد ولی تحت یکسری شرایط که در بخش های بعدی مطلب توضیح خواهیم داد.

احتمالا این را هم بپسندید  لیسانس به پزشکی دانشگاه ازاد - راهنمای ادامه تحصیل پزشکی آزاد

شرایط تغییر رشته‌ علوم آزمایشگاهی به پزشکی

تغییر رشته‌ از علوم آزمایشگاهی به سایر رشته‌ ها و رشته‌ پزشکی ، تحت شرایط زیر امکان پذیر است :

تغییر رشته‌ با کارنامه سبز

راهکار اول برای تغییر رشته علوم آزمایشگاهی به پزشکی ، استفاده از کارنامه سبز است. این کارنامه برای داوطلبان کنکوری منتشر می شود و امکان تغییر رشته‌ را فراهم می سازد. داوطلبانی که رشته‌ پزشکی را در فرم انتخاب رشته‌ خود درج کرده‌ اند و رتبه بهتر از رتبه آخرین فرد پذیرفته‌ شده‌ در آن رشته‌ محل دارند ، می توانند از کارنامه سبز برای تغییر رشته‌ استفاده نمایند.

برای تغییر رشته‌ با استفاده از کارنامه سبز باید در دانشگاه درخواست دهید و منتظر تایید درخواست خود در دانشگاه های مبدا و مقصد باشید. پس از موافقت با درخواست تغییر رشته‌ ، می توانید وارد رشته‌ پزشکی در دانشگاه جدید شوید.

تغییر رشته‌ در دانشگاه

طبق آیین نامه تغییر رشته‌ در دانشگاه علوم پزشکی ، دانشجویان رشته‌ های علوم پزشکی می توانند در مقاطع هم سطح تغییر رشته‌ دهند. به عنوان مثال دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌ علوم آزمایشگاهی مجاز هستند که به رشته‌ های همین مقطع همچون پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، هوشبری و … تغییر رشته‌ دهند. مطابق با این آیین نامه ، تغییر رشته‌ به پزشکی از مقطع کارشناسی پیوسته امکان پذیر نمی باشد.

تغییر رشته‌ با شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

راهکار دیگر برای تغییر رشته‌ به پزشکی ، شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی می باشد. این آزمون را دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می کند و دارندگان مدرک لیسانس از رشته‌ های مختلف همچون رشته‌ علوم آزمایشگاهی می توانند در آن شرکت کنند. برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی ، لازم است معدل مدرک لیسانس شما حداقل 16 باشد و حداکثر با سن 25 سال تمام مجاز به شرکت در آزمون هستید.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی پزشکی 📞 طبق قبولی های پزشکی 1401 و 1402

همچنین شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی ، به مدرک زبان معتبر شامل MHLE ، MCHE ، MSRT ، TOEFL ، TOLIMO ، TOEFL ، IELTS ، MELAB نیاز دارد. شما باید بعد از پذیرفته‌ شدن‌ در آزمون و برای ثبت نام در رشته‌ پزشکی ، یکی از مدارک زبان فوق را ارائه دهید.

انصراف از علوم آزمایشگاهی و شرکت مجدد در کنکور

تغییر رشته علوم آزمایشگاهی به پزشکی

برای تغییر رشته‌ علوم آزمایشگاهی به پزشکی ، می توانید مجددا در کنکور تجربی شرکت نمایید. تا چند سال قبل ، شرکت مجدد در کنکور سراسری برای دانشجویان دانشگاه روزانه با محدودیت همراه بود اما هم اکنون دانشجویان این دانشگاه همچون دانشجویان سایر دانشگاه ها می توانند بدون آنکه از دانشگاه انصراف دهند ، در کنکور تجربی شرکت نمایند و در صورت کسب رتبه خوب و قبولی در رشته‌ پزشکی ، از رشته‌ علوم آزمایشگاهی انصراف دهند.

سوالات شما

  • تغییر رشته علوم آزمایشگاهی به پزشکی چگونه امکان پذیر است؟

برای تغییر رشته‌ از علوم آزمایشگاهی به پزشکی می توانید از کارنامه سبز استفاده کنید و یا در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت نمایید.

  • آیا می توانیم بدون انصراف از علوم آزمایشگاهی در کنکور تجربی شرکت کنیم؟

بله ، دانشجویان دانشگاه های روزانه و غیرروزانه مجاز هستند بدون انصراف از دانشگاه ، در کنکور تجربی شرکت نمایند.

  • آزمون لیسانس به پزشکی چه شرایطی دارد؟

برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی نیاز به ارائه مدرک لیسانس معتبر با حداقل معدل 16 است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته به تربیت بدنی

تغییر رشته به تربیت بدنی 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته به تربیت بدنی

رشته‌ تربیت بدنی یکی از رشته‌ های ارائه شده‌ در شاخه فنی حرفه ای است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر