از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته به پرستاری 📞 راهنمای تغییر رشته به پرستاری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ به پرستاری - راهنمای تغییر رشته‌ به پرستاری

در حال حاضر بازار کار پرستاری در شرایط مناسبی قرار دارد و کم تر پرستاری هست که به دلیل اشباع بازار کار ، نتواند وارد شغل خود شود. در تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی بیش از آنکه به تکنسین اتاق عمل یا کارشناس هوشبری نیاز باشد ، حضور تعداد زیادی پرستار در بخش های مختلف بیمارستان ، لازم است. محبوبیت رشته‌ پرستاری در حدی است که حتی دانشجویان و دانش آموختگان رشته‌ های مهندسی و فنی حرفه ای علاقه مند به تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ پرستاری هستند. اما سوالی که ایجاد می شود این است که آیا واقعا امکان تغییر رشته به پرستاری وجود دارد ؟ و در صورت امکان پذیر بودن ، چه شرایطی مد نظر است ؟ برای پاسخ به این سوالات ادامه مطلب را مطالعه کنید.

شما عزیزان میتوانید هرگونه سوال و ابهام خود را در مورد تغییر رشته‌ به پرستاری از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته‌ باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن‌ کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تغییر رشته‌ از فنی حرفه ای به پرستاری

بیشترین تقاضا برای تغییر رشته به پرستاری از سوی داوطلبانی است که در رشته‌ های فنی حرفه ای فارغ التحصیل شده‌ اند. داوطلبان فنی حرفه ای برای ورود به رشته‌ پرستاری شامل دو دسته هستند :

دسته اول داوطلبانی که دیپلم نظام قدیم دارند

داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام قدیم فنی حرفه ای را دارند ، در صورتی که مدرک کاردانی داشته‌ باشند ، می توانند وارد رشته‌ پرستاری شوند. در واقع مدرک کاردانی آن ها ، معادل مدرک پیش دانشگاهی محسوب می شود. این دسته از داوطلبان بایستی با شرکت در کنکور تجربی و کسب رتبه لازم ، رشته‌ پرستاری را انتخاب کنند.

دسته دوم داوطلبانی که دیپلم نظام جدید دارند

داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید فنی حرفه ای ، نیازی به مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ندارند و با همان مدرک دیپلم خود می توانند در کنکور تجربی شرکت کرده‌ و وارد رشته‌ پرستاری شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  انصراف از دانشگاه و سربازی 📞 شرایط و هزینه ها - راهنمای کامل

تغییر رشته از رشته‌ های مهندسی به پرستاری

فارغ التحصیلان دوره کاردانی یا کارشناسی رشته‌ های فنی مهندسی مثل مهندسی برق ، مهندسی معماری ، مهندسی مکانیک و …. برای تغییر رشته به پرستاری یا باید مدرک کاردانی داشته باشند و یا مدرک پیش دانشگاهی. برای تحصیل در رشته‌ پرستاری چه در دانشگاه دولتی و چه در دانشگاه روزانه ، باید در کنکور تجربی شرکت کنید و با تهیه منابع مطالعاتی و برنامه ریزی درسی اصولی ، پیش بروید.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته از ریاضی به فنی حرفه ای

تغییر رشته‌ از رشته‌ های انسانی به پرستاری

اگر از یکی از رشته‌ های انسانی مثل روانشناسی ، حقوق ، حسابداری ، مدیریت بازرگانی و … فارغ التحصیل شده‌ اید و مدرک فوق دیپلم یا لیسانس دارید ، می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید و وارد رشته‌ پرستاری شوید.

فارغ التحصیلان رشته‌ های انسانی به دلیل آنکه در دوران مدرسه و دانشگاه دروسی همچون شیمی و زیست شناسی را نگذرانده‌ اند ، برای تغییر رشته‌ باید در نظر داشته‌ باشند که مهم ترین درس ها برای قبولی در کنکور تجربی و انتخاب رشته‌ پرستاری ، کسب درصد بالا در این دو درس است. همچنین ریاضیات و فیزیک نیز دو درس با ضریب بالا برای قبولی در پرستاری است. با توجه به اینکه آشنایی دانش آموختگان رشته‌ های انسانی با این 4 درس کمتر است ، بنابراین باید برنامه ریزی برای کنکور را زو تر شروع کنند و حتی الامکان از تجربیات مشاور خصوصی کنکور نیز بهره مند شوند تا برنامه ریزی اصولی و روش های مطالعه با بازدهی بالا را به شما آموزش دهند.

شرایط پرستاری بدون کنکور

تغییر رشته به پرستاری

پرستاری بدون کنکور از گزینه های پیش رو برای ورود به این رشته‌ است اما شرایطی را دارد که باید تمام آن ها را داشته‌ باشید. سن شما برای ثبت نام رشته‌ های بدون کنکور پیراپزشکی مثل پرستاری نباید بیشتر از 25 سال باشد ، حتما باید دیپلم تجربی داشته‌ باشید و معدل کتبی دیپلمتان کم تر از 15 باشد و از همه مهم تر فارغ التحصیلان دوره های کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری مجاز به شرکت در رشته‌ پرستاری بدون کنکور نیستند در واقع فقط کسانی می توانند اقدام به تحصیل بدون آزمون در این رشته‌ کنند که فقط مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی داشته‌ باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  منابع کنکور پرستاری 1402 - بهترین منابع برای قبولی در کنکور پرستاری 1402

اگر تمام شرایط ذکر شده‌ رو دارا می باشید توصیه می شود برای اطلاع از لیست شهرهای دارای پرستاری بدون کنکور و قانون جدید پرستاری بدون کنکور با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته از بهداشت عمومی به پرستاری

برنامه ریزی و تهیه منابع مطالعاتی برای  تغییر رشته‌ و شرکت در کنکور تجربی

شرکت در کنکور و کسب رتبه لازم برای رشته‌ پرستاری حساسیت زیادی دارد. مخصوصا کسانی که قصد تغییر رشته‌ دارند زیرا چند سال از فضای کنکور دور بوده‌ اند. این دسته از داوطلبان باید دوباره کتاب های دوره دبیرستان خود را مطالعه کنند تا آمادگی جلسه کنکور را به دست آورند.

از تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1403 تجربی مطلع شوید. به دلیل آنکه باید در کنکور 1403 تجربی نظام جدید شرکت کنید. بنابراین باید تمام کتاب های درسی خود را بروز کنید و مطابق با نظام جدیدی های پیش بروید.

علاوه بر موارد فوق ، موارد زیر نیز از لزومات شرکت در کنکور تجربی و تغییر رشته به پرستاری هستند که حتما باید در این راه با مشاوری توانمند پیش بروید تا موفق شوید :

پیشنهاد می شود با مشاوران مرکز مشاوره پاسخ با ما تماس بگیرید تا شرایط شما به طور کامل سنجیده‌ شود و بهترین برنامه ریزی تحصیلی با در نظر گرفتن‌ شرایط شما ، ارائه گردد. با مطالعه مطالب زیر نیز می توانید اطلاعات مفید بیشتری کسب کنید.

سوالات شما

  • تغییر رشته به پرستاری چه شرایطی دارد؟

تغییر رشته به پرستاری با شرکت در کنکور تجربی امکان پذیر می باشد.

  • آیا داوطلبان دارای مدرک فنی می توانند وارد رشته‌ پرستاری شوند؟

داوطلبان با مدرک فنی حرفه ای می توانند در کنکور تجربی شرکت کرده‌ و وارد رشته‌ پرستاری شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

اخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پرستاری ازاد

اخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت پرستاری ازاد 1402 📞 راهنمای کامل

رشته‌ پرستاری از جهت آنکه آینده شغلی تضمین شده‌ ای به نسبت سایر رشته‌ های …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر