از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ 📞 زمان ، سامانه و شرایط شرکت در ازمون ارشد فراگیر پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام فراگیر پیام نور

ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ مانند سال های قبل انجام خواهد شد و داوطلبانی که می خواهند به شیوه دانش پذیری وارد مقطع ارشد شوند ، می توانند برای ثبت نام آزمون ارشد فراگیر پیام نور اقدام نمایند. شرکت در این آزمون نیازمند برخورداری از یکسری شرایط می باشد همچنین داوطلبان واجد شرایط باید در زمان مقرر برای ثبت نام اقدام نمایند. در این مطلب می خواهیم جزئیات ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ را شرح دهیم. لطفا همراه ما باشید.

 با دریافت مشاوره تلفنی از مشاوران مجرب ما در پاسخ با ما ، از تمام شرایط آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور مطلع شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

فراگیر پیام نور چیست

پیش از توضیح در مورد جزئیات ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ ، می خواهیم بررسی کنیم که فراگیر پیام نور چیست و چه تفاوتی با مقطع کارشناسی ارشد عادی این دانشگاه دارد. همانطور که اطلاع دارید ، دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد به دو شیوه دانشجو جذب می کند که شیوه اول آن پذیرش از طریق آزمون ارشد سراسری می باشد و در شیوه دوم ، آزمون ارشد فراگیر برگزار می شود.

داوطلبانی که نمی خواهند در آزمون کارشناسی ارشد سراسری شرکت کنند و یا رتبه لازم را در این آزمون کسب نکرده‌ اند ، می توانند ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر را انجام دهند. این طرح را دانشگاه پیام نور برای داوطلبانی برگزار می کند که تمایل دارند به شیوه آسان تری وارد مقطع ارشد شوند. در طرح فراگیر ، ترم یک به صورت دانش پذیری برگزار می شود یعنی دانشجو خود به مطالعه منابع و کتاب ها می پردازد و فقط در امتحان شرکت می کند. بعد از شرکت در آزمون و کسب نمره لازم در آزمون ، ترم دو آغاز می شود و دانشجو می تواند به تحصیل خود در دانشگاه و به عنوان دانشجو ادامه دهد.

بنابراین تفاوت طرح فراگیر پیام نور با مقطع ارشد عادی در دانش پذیری بودن ترم یک آن است. همچنین آزمون فراگیر ارشد به نسبت آزمون ارشد سراسری ، آسان تر است و منابع آن به داوطلب معرفی می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  حذفیات پیام نور رشته حقوق 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات حقوق پیام نور

زمان ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲

حال که متوجه شدید فراگیر پیام نور چیست و تصمیم دارید در ازمون فراگیر پیام نور شرکت نمایید ، لازم است از زمان ثبت نام در این آزمون آگاهی یابید. در حال حاضر ، اطلاعیه ای راجع به زمان ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ منتشر نشده‌ است و فعلا مشخص نیست که زمان ثبت نام در چه تاریخی باشد. سال گذشته از تاریخ 10 الی 20 اسفند ماه ، ثبت نام انجام گرفت و داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می توانستند برای ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.

شرایط شرکت در آزمون دانشگاه فراگیر پیام نور

برای ثبت نام فراگیر پیام نور ارشد فقط در صورت واجد شرایط بودن می توانید اقدام کنید. شرایط شرکت در این آزمون ، شامل بخش های عمومی ، اختصاصی و نظام وظیفه است که در ادامه شرح خواهیم داد :

ضوابط عمومی فراگیر پیام نور 

  • متعهد بودن به دین اسلام یا یکی از ادیانی که مورد قبول قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • عدم دشمنی با حکومت جمهوری اسلامی ایران
  • عدم فساد اخلاقی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  • برخورداری از شرایط جسمانی متناسب با رشته‌ انتخابی

شرایط اختصاصی ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲

  • ارائه مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.
  • دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی فقط در صورت فارغ التحصیلی تا پایان شهریورماه ، می توانند ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور را انجام دهند.
  • برای ثبت نام در آزمون فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد فقط می توانید یک کد رشته‌ امتحانی را انتخاب نمایید.
  • طلاب حوزه علمیه در صورت گذراندن سطح 2 ، مجاز هستند در یکی از رشته‌ های علوم انسانی فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد شرکت نمایند.

قوانین نظام وظیفه ثبت نام فراگیر پیام نور 

  • ارائه کارت پایان خدمت هوشمند
  • ارائه کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت ، پزشکی ، ایثارگران ، موارد خاص و …)
  • دانش آموختگان مقطع کارشناسی که در سنوات مجاز فارغ التحصیل شده‌ اند و برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت دارند.
  • دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا پایان شهریورماه در سقف مجاز تحصیلی و بدون غیبت فارغ التحصیل می شوند.
  • فارغ التحصیلان کارشناسی که از زمان دانش آموختگی آنها تا شروع مقطع ارشد ، بیش از یکسال نگذشته باشد و در سقف سنوات تحصیلی فارغ التحصیل شده‌ باشند.
احتمالا این را هم بپسندید  ارشد بدون کنکور میکروبیولوژی 1402 📞 کارشناسی ارشد بدون کنکور میکروبیولوژی آزاد و پیام نور

نحوه ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام فراگیر پیام نور

برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید و مراحل ثبت نام را در این سامانه بگذرانید. آدرس سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می باشد. در این سامانه ، لینک ثبت نام آزمون فراگیر ارشد در موعد مقرر فعال خواهد شد و می توان با ورود به سامانه و ارائه مدارک ، نام نویسی را انجام داد.

شما برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور در سایت sanjesh.org ، ابتدا باید هزینه شرکت در این آزمون را بپردازید. پرداخت هزینه با خرید کارت اعتباری از سایت سنجش امکان پذیر است و بعد از پرداخت هزینه ، یک سریال اعتباری به شما ارائه خواهد شد. با استفاده از این سریال می توانید وارد سایت شده‌ و مراحل ثبت نام را طی نمایید. لازم به ذکر است که هر داوطلب می تواند حداکثر 40 کد رشته‌ محل را از یک رشته‌ امتحانی انتخاب نماید.

مرتبط بخوانید : بررسی تفاوت های فراگیر ارشد و سراسری پیام نور

سوالات شما

  • زمان ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور فعلا مشخص نشده‌ است.

  • ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور در کدام سامانه انجام می شود؟

داوطلبان برای ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.

  • آیا آزمون فراگیر ارشد پیام نور هر سال برگزار می شود؟

بله ، این آزمون از سوی دانشگاه پیام نور و زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر