از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته با کارنامه سبز کارشناسی ارشد 1402 📞 راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته‌ با کارنامه سبز کارشناسی ارشد

سازمان سنجش آموزش کشور پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد برای تمام داوطلبانی که انتخاب رشته‌ این آزمون را انجام داده‌ اند ، کارنامه سبز منتشر می کند. در کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد رتبه آخرین نفرات پذیرفته‌ شده‌ در رشته‌ محل های انتخابی داوطلب درج شده‌ است. داوطلب به کمک این کارنامه متوجه می شود که در کدام رشته‌ های انتخابی خود شانس پذیرش داشته‌ است. سپس اگر تمایل داشته‌ باشد می تواند برای تغییر رشته‌ اقدام کند. تغییر رشته با کارنامه سبز کارشناسی ارشد 1402 موضوعی است که در این مطلب کامل بررسی خواهیم کرد.

در سال های قبل بسیاری از داوطلبان بودند که با استفاده از کارنامه سبز توانستند در رشته‌ و دانشگاه دلخواهشان پذیرفته‌ شوند ،

اگر  شما هم میخواهید در رشته‌ دانشگاه دلخواهتان قبول شوید ولی از نحوه ارسال درخواست اطلاعی ندارید ، همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان انتشار کارنامه سبز کارشناسی ارشد 1402

کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد مدتی پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ منتشر می شود. با توجه به اینکه نتایج انتخاب رشته‌ کنکور کارشناسی ارشد اواخر شهریورماه اعلام می گردد ، پیش بینی می شود که کارنامه سبز نیز اوایل مهرماه در دسترس داوطلبان قرار بگیرد. کارنامه سبز ارشد 1402 همان کارنامه نهایی می باشد و از تاریخ 21 شهریور از سوی سازمان سنجش قابل دریافت است.

کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا منتشر می شود. داوطلبان برای دریافت کارنامه سبز دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.

تغییر رشته با کارنامه سبز کارشناسی ارشد سراسری 1402

سازمان سنجش برای مشخص کردن وضعیت قبولی داوطلبان در سایر رشته‌ هایی که در فرم انتخاب رشته‌ درج کرده‌ بودند ، کارنامه سبز را منتشر می کند. در این کارنامه آخرین رتبه قبولی در هر یک از کد رشته‌ های انتخابی داوطلب درج شده‌ است و از این طریق می توان متوجه شد که داوطلبان در کدام رشته‌ محل ها علاوه بر رشته‌ قبولی خود ، شانس پذیرش داشته‌ اند.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه ارشد پردیس های خودگردان 1402 📞 شهریه دانشگاه پردیس الملل ارشد

برای مثال داوطلبی 50 کد رشته‌ محل را در فرم انتخاب رشته‌ خود درج کرده‌ است و در انتخاب 30 پذیرش می گیرد. در واقع داوطلب در اولویت های 1 تا 29 نمره لازم برای قبولی را نداشته‌ است و در انتخاب 30 دارای رتبه لازم بوده‌ است. کارنامه سبز اولویت های 31 تا 50 را بررسی می کند و نمره آخرین نفرات پذیرفته‌ شده‌ در این اولویت ها را به داوطلب اطلاع می دهد.

جنانچه داوطلب در این اولویت ها رتبه ای بهتر از رتبه آخرین نفر پذیرفته‌ شده‌ داشته‌ باشد ، می تواند برای تغییر رشته‌ اقدام نماید. برای تغییر رشته‌ و گرفتن انتقالی باید در سایت سازمان سنجش درخواست ارسال کنید و موافقت دانشگاه مبدا و مقصد را کسب نمایید.

داوطلبان همچنین می توانند طبق کارنامه سبز به نتایج آزمون ارشد خود اعتراض داشته باشند. برای این منظور لازم است وارد سیستم پاسخگویی سازمان سنجش شده و درخواست اعتراض را ثبت نمایند.

مرتبط بخوانید : تغییر به اولویت بعد از طریق کارنامه سبز

استفاده از کارنامه سبز کارشناسی ارشد در تکمیل ظرفیت

کارنامه سبز می تواند به داوطلبان در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد و اولویت بندی کردن رشته‌ ها کمک کند. اگر قصد شرکت در تکمیل ظرفیت را دارید ، از طریق کارنامه سبز متوجه خواهید شد که در کدام رشته‌ محل ها بیشترین شانس قبولی را دارید. در صورتی که دانشگاه مبدا و مقصد با تغییر رشته‌ شما موافقت نکنند ، شرکت در تکمیل ظرفیت بهترین فرصت برای قبولی در رشته‌ و دانشگاه مورد علاقه است. البته به شرطی که رشته‌ مورد نظر شما ارائه شده‌ باشد.

توصیه می شود برای دریافت اطلاعات تکمیلی تر و نحوه ثبت درخواست بررسی فرم انتخاب رشته‌ جهت تغییر رشته‌ و همچنین نحوه کسب موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد ، مشورتی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” داشته‌ باشید تا با آگاهی بیشتر اقدام به ثبت درخواست انتقالی کنید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تغییر رشته‌ با کارنامه سبز کارشناسی ارشد آزاد 1402

تغییر رشته با کارنامه سبز کارشناسی ارشد

کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد توسط سایت azmoon.org منتشر می شود. در این کارنامه رتبه و تراز داوطلب بررسی می شود و نتایج اکتسابی داوطلب را با آخرین نفر قبولی مقایسه می کند. با استفاده از کارنامه سبز کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امکان تغییر رشته‌ یا درخواست اشتباه در انتخاب رشته‌ وجود ندارد. در واقع فقط با کارنامه سبز دانشگاه سراسری می تواند برای تغییر رشته‌ و ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته‌ اقدام کند.

احتمالا این را هم بپسندید  ارشد واحد بین الملل پیام نور 1402 📞 ارشد فراگیر پیام‌ نور مرکز بین الملل کیش

بنابراین کارنامه سبز ارشد دانشگاه آزاد فقط اطلاعاتی را در اختیار داوطلب قرار می دهد و شما با این کارنامه متوجه می شوید که رتبه آخرین فرد پذیرفته‌ شده‌ در هر یک از رشته‌ محل های انتخابی تان چقدر است.

مرتبط بخوانید : تفاوت کارنامه سبز و محرمانه

سوالات متداول

  • آیا رشته رشته‌ با کارنامه سبز کارشناسی ارشد امکان پذیر است ؟

بله ، در صورتی که داوطلب در اولویت های پایین از اولویت انتخابی خود رتبه لازم را داشته‌ باشد می تواند برای تغییر رشته‌ اقدام نماید.

  • چگونه برای تغییر رشته‌ با کارنامه سبز کارشناسی ارشد اقدام کنیم ؟

داوطلبان برای تغییر رشته‌ با کارنامه سبز باید در سایت سازمان سنجش درخواست ارسال کنند و موافقت دانشگاه مبدا و مقصد را کسب نمایند.

  • کارنامه سبز کارشناسی ارشد چه زمانی منتشر می شود ؟

کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد مدتی پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ منتشر می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته های ارشد دانشگاه معارف اصفهان

رشته های ارشد دانشگاه معارف اصفهان 1402 📞 لیست کامل رشته ها

دانشگاه غيرانتفاعی معارف قرآن و عترت اصفهان ، یک مرکز غیردولتی و غیرانتفاعی است که …

17 نظر

  1. سلام روز خوش
    تو صفحه‌ی کارنامه سبز ارشد این متن نوشته شده:
    “هرگونه نقل انتقال و تغيير رشته بر اساس ماده ۱۶ آيين نامه دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته مصوب وزرات علوم، تحقيقات و فناوري ممنوع است لذا در اين رابطه از مراجعه به سازمان سنجش آموزش كشور خودداري فرماييد.”
    الان این ینی میشه درخواست تغییر داد یا نه؟
    من میخوام از دوره‌ی روزانه به دوره‌ی شبانه ی همون رشته و همون دانشگاه که روزانه‌شو اوردم برم. ایا قبول میکنن؟ و اگه اره من دیگه شبانه محسوب میشم و میتونم کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کنم و اگه روزانه قبول شدم انتخاب رشته کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. سازمان سنجش مسئولتی در قبال تغییر رشته ندارد و باید دانشگاه های مبدا و مقصد با درخواست تغییر رشته داوطلب موافقت کنند.

    • سلام. چه کاریه؟ کلاسهای شبانه که صرفا غروب تشکیل نمیشه. حتی در برخی دانشگاهها کلاسهای بچه های روزانه و شبانه مشترک تشکیل میشه. فقط تفاوت در این هست که دانشجویان دوره شبانه(نوبت دوم) شهریه میدهند

  2. پارسا محمدی

    سلام. طبق اطلاعات کارنامه سبز در اولویت بعد قبول شدم اما مشمول شرایطی که سازمان سنجش برای بررسی اشتباه اعلام کرده نیستم. آیا هیچ راهی برای تقاضای اولویت بعد وجود دارد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما برای تغییر رشته با کارنامه سبز کارشناسی ارشد باید از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد اقدام کنید.

  3. با سلام و احترام
    من کارشناسی ارشد در دانشگاه شاهد تهران(روزانه )قبول شدم،ثبت نام و حتی انتخاب واحد کردم،با توجه به مشغله کاری نمی توانم در دانشگاه روزانه ادامه تحصیل بدهم ،آیا با در دست داشتن کارنامه سبز امکان تغییر ازدانشگاه روزانه به دانشگاه تهران (مجازی) وجود دارد،یا باید هزینه انصراف از دانشگاه پرداخت کنم/لطفا راهنمایی بفرمایید.
    باتشکر

    • پاسخ با ما

      با سلام. سازمان سنجش مسئولتی در قبال تغییر رشته ندارد و باید دانشگاه های مبدا و مقصد با درخواست تغییر رشته داوطلب موافقت کنند.

  4. سلام من رشته الهیات معارف اسلامی نهج البلاغه قبول شدم فوق لیسانس دربیرجند آیا امکان دارد در دوره روزانه در مشهد قبول بشم مثلافردوسی یا دانشگاه قرآن حدیث دولتی مشهد لطفاراهنمای کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا کامل راهنمایی شوید

  5. با سلام برای اقدام تغییر رشته باید در دانشگاه مبدا ثبت نام کنیم یا قبل ثبت نام باید کارای موافقد دانشگاه مبدا و مقصد رو گرفت
    و اینکه اگر اشتباه انتخاب رشته صورت بگیره باید چطور اقدام نمود

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  6. سلام وقتتون بخیر
    من تربیت مدرس تهران قبول شدم
    اگه با کارنامه سبز بخوام برم دانشگاه بوعلی شبانه میشم یا خیر؟
    ممنون میشم راهنمایم کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  7. سلام من هیچ یک از۱۵۰رشته محل که انتخاب کرده بودم قبول نشدم .ایاحالاکه نتایج نهایی کنکوراعلام شده بااعتراض نوع «اشتباه در انتخاب رشته»یاهرنوع دیگری ازاعتراض یاهرروش دیگری می توانم تعدادی از شته محل های انتخاب شده را حذف کنم و تعدادی رشته محل دیگر اضافه کنم تاقبول شوم؟

  8. ام‌البنین

    تا چه زمانی میشه از کارنامه سبز استفاده کرد ؟
    من ارشد دانشگاه ارومیه قبول شدم منتها نمیرم میشه با کارنامه سبز اولویت بعد برم

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  9. سلام برای استفاده از کارنامه سبز حتما باید در رشته قبولی در دانشگاه ثبت نام کرد بعد از اون امکان جابه جایی از طریق کارنامه سبز وجود داره؟
    هیچ راهی نیست که بدون ثبت نام در دانشگاه مبدا بشه اولویت قبلی رو انتخاب کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر