از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

فرق ارشد فراگیر و پیام نور 📞 بررسی تفاوت های فراگیر ارشد و سراسری پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تفاوت فراگیر ارشد و پیام نور

احتمالا شما هم قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور را دارید که سوال می کنید فرق ارشد فراگیر و پیام نور چیست و چه تفاوت های اصلی دارند. همانطور که می دانید دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ، دو روش را پیش روی متقاضیان قرار داده‌ است ؛ روش اول شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سراسری و کسب رتبه برای انتخاب رشته‌ است و روش دوم که پذیرش آسان تر را فراهم کرده‌ است ، شرکت در آزمون فراگیر ارشد می باشد. داوطلبانی که می خواهند از طریق طرح فراگیر وارد مقطع ارشد این دانشگاه شوند ، درباره تفاوت های این شیوه با روش سراسری سوالاتی دارند که ما این مطلب را آماده کرده ایم تا راهنمای کاملی را در این خصوص ارائه دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

فرق ارشد فراگیر و پیام نور

بالاتر توضیح داده‌ شد که برای قبولی در هر یک از رشته‌ های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ، می توان از دو روش اقدام کرد. داوطلبان می توانند هم ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری را انجام دهند و هم ثبت نام ارشد فراگیر را و در هر کدام که قبول شدند ، وارد دانشگاه شوند. بنابراین محدودیتی برای شرکت در هر دو آزمون وجود ندارد.

تفاوت ارشد فراگیر و پیام نور در رشته‌ های تحصیلی

برای بررسی فرق ارشد فراگیر و پیام نور ، ابتدا به رشته‌ های تحصیلی اشاره می کنیم. تمام رشته‌ های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور را می توان با شرکت در آزمون فراگیر هم انتخاب کرد و تعداد و ظرفیت پذیرش رشته‌ ها در طرح فراگیر محدود نیستند.

مرتبط بخوانید : شرایط قبولی ارشد فراگیر پیام نور

فرق ارشد فراگیر و پیام نور در منابع آزمون

از اصلی ترین فرق های ارشد فراگیر و پیام نور در منابع مطالعاتی است. داوطلبانی که در ازمون کارشناسی ارشد سراسری شرکت می کنند باید منابع معرفی شده‌ در دفترچه ارشد را مطالعه کنند که شامل کتاب هایی از دوره کارشناسی هستند اما داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون فراگیر ارشد را دارند ، می بایست کتاب های درسی ترم یک مقطع ارشد رشته‌ ای را که انتخاب کرده‌ اند ، تهیه کرده‌ و مطالعه نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  کارشناسی ارشد مهندسی شیمی بدون کنکور 1401 - شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف

به بیانی ساده تر ، منابع آزمون ارشد فراگیر همان واحدهای درسی ترم یک هستند که در دفترچه معرفی شده‌ اند. شما با توجه به رشته‌ و گرایشی که ثبت نام می کنید ، باید منابع آن گرایش را در دفترچه بررسی نمایید.

مرتبط بخوانید : فرق رشته مشاوره با روانشناسی

تفاوت ارشد فراگیر و پیام نور در شیوه ورود به دانشگاه

فرق ارشد فراگیر و پیام نور در نحوه ورود به دانشگاه هم هست. پذیرفته شدگان دانشگاه پیام نور از طریق آزمون کارشناسی ارشد سراسری ، از مهرماه شروع به تحصیل می کنند مگر آنکه رشته‌ محل قبولی آنها نیمسال دوم باشد و با ورود به دانشگاه ، ترم یک آنها آغاز می شود اما برای پذیرفته شدگان فراگیر ارشد اینطور نیست. شما در صورت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و کسب نمره قبولی ، از بهمن ماه وارد دانشگاه می شوید و شروع به تحصیل تان از ترم دوم خواهد بود. به بیانی دیگر ، ترم یک را به صورت دانش پذیری و با موفقیت در آزمون ، به پایان رسانده‌ اید.

فرق ارشد فراگیر و پیام نور در میزان شهریه

دانشجویان فراگیر ارشد و سراسری دانشگاه پیام نور از نظر میزان شهریه پرداختی هیچ تفاوتی ندارند. در واقع، شهریه مصوب یک رشته‌ خاص برای تمام دانشجویان آن رشته‌ برابر است. شهریه باید در ابتدای هر نیمسال پرداخت گردد تا امکان انتخاب واحد وجود داشته باشد.

مرتبط بخوانید : فرق پردیس و بین الملل – تفاوت دانشگاه پردیس خودگردان با پردیس بین الملل

تفاوت ارشد فراگیر و پیام نور در اعتبار مدرک

از نظر اعتبار مدرک ، مدرک هر دو دسته از فارغ التحصیلان فراگیر ارشد و سراسری معتبر است. یعنی می توان با هر کدام از این مدارک برای اپلای ، شرکت در ازمون دکتری تخصصی ، شرکت در آزمون استخدامی و استخدام در سازمان ها اقدام کرد.

احتمالا این را هم بپسندید  فراگیر ارشد پیام نور چیست - راهنمای کامل آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1401

سوالات شما

  • فرق ارشد فراگیر و پیام نور در اعتبار مدرک چیست ؟

مدرک ارائه شده‌ به فارغ التحصیلان فراگیر ارشد و سراسری دانشگاه پیام نور ، هر دو معتبر هستند.

  • ایا منابع ازمون کارشناسی ارشد سراسری و فراگیر دانشگاه پیام نور متفاوت هستند ؟

بله ، منابع ازمون کارشناسی ارشد سراسری و فراگیر دانشگاه پیام نور تفاوت دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر