از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه 1402 📞 هر آنچه که باید در مورد کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه چیست ؟ چند هفته پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ کنکور سراسری کارنامه ای تحت عنوان کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود. این کارنامه ، در اختیار تمام داوطلبانی که انتخاب رشته‌ کنکور را انجام داده‌ اند ، قرار خواهد گرفت. هر داوطلب می تواند با دریافت این کارنامه از رتبه آخرین نفرات پذیرفته‌ شده‌ در رشته‌ محل های انتخابی خود مطلع شود. البته کاربرد کارنامه سبز فقط محنصر به اطلاع از رتبه آخرین پذیرفته‌ شدگان نیست و می توان از این کارنامه برای تغییر رشته‌ ، انتقالی ، شرکت در تکمیل ظرفیت ، رفع محرومیت کنکور سال بعد و …. استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با کارنامه سبز و محرمانه ، لطفا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

در سال های قبل بسیاری از داوطلبان بودند که با استفاده از کارنامه سبز توانستند در رشته‌ و دانشگاه دلخواهشان پذیرفته‌ شوند ،

اگر شما هم میخواهید در رشته‌ دانشگاه دلخواهتان قبول شوید ولی از نحوه ارسال درخواست اطلاعی ندارید ، همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه 1402

کارنامه سبز و کارنامه محرمانه کنکور با یکدیگر تفاوت ندارند و در واقع نام دیگر کارنامه سبز ، محرمانه است. این کارنامه یک الی دو هفته پس از نتایج انتخاب رشته‌ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبانی که انتخاب رشته‌ کنکور را انجام داده‌ اند می توانند با مراجعه به سایت مذکور کارنامه سبز خود را دریافت نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر به اولویت بعد از طریق کارنامه سبز 1402 📞 تغییر رشته با کارنامه سبز

فواید کارنامه سبز فقط برای داوطلبانی است که در یک رشته‌ محل پذیرفته‌ شده‌ اند اما به هر دلیلی از رشته‌ و دانشگاه قبولی خود رضایت ندارند ، استفاده از کارنامه سبز به این دسته از داوطلبان کمک می کند که برای تغییر رشته‌ و انتقالی به دانشگاهی دیگر اقدام کنند البته امکان تغییر رشته‌ فقط به اولویت های پایین تر از اولویت قبولی وجود دارد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

مرتبط بخوانید :  راهنمای دریافت و استفاده از کارنامه سبز برای رشته‌ های بدون کنکور

بررسی کارنامه سبز کنکور 1402

داوطلبان در بررسی جزئیات کارنامه سبز کنکور سراسری باید به معنی اعداد و ستون رتبه قبولی آخرین نفرات پذیرفته‌ شده‌ توجه داشته باشند. معنی کدهای کارنامه سبز متفاوت است مثلا کد 5 به این معناست که داوطلب شرایط دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان یا سایر دانشگاه ها را نداشته است و یا کد 2 به معنای دعوت شدن به مصاحبه است.

داوطلبانی که می خواهند با استفاده از کارنامه سبز برای تغییر رشته‌ اقدام کنند ، فقط می توانند وارد رشته‌ های اولویت پایین تر از اولویت قبولی خود شوند. البته به شرط آنکه رتبه آنها از رتبه آخرین فرد پذیرفته‌ شده‌ در آن رشته محل بهتر باشد. برای درک بهتر ، به مثال زیر توجه کنید :

فرض کنید داوطلب کنکور تجربی با رتبه 2500 در فرم انتخاب رشته‌ خود 80 کد رشته‌ را درج کرده‌ و در اولویت 50 خود قبول شده‌ است. سیستم بررسی فرم انتخاب رشته‌ سازمان سنجش به این صورت است که اولویت های انتخابی داوطلب را به ترتیب از ابتدا تا انتها بررسی می کند و اگر در یک رشته‌ محل شانس قبولی وجود داشته باشد ، رشته های پس از آن الویت بررسی نخواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور 1403 چه کنیم 📞 هر آنچه باید بدانید

حال داوطلب برای اطلاع از اینکه آیا در اولویت های 51 تا 80 نیز نمره قبولی داشته است یا خیر باید به کارنامه سبز رجوع کند. در کارنامه سبز مقابل هر رشته‌ محل انتخابی داوطلب ، رتبه او و رتبه آخرین فرد پذیرفته‌ شده‌ درج شده‌ است. اگر رتبه داوطلب در یک رشته‌ بهتر باشد ، می تواند به آن تغییر رشته‌ دهد.

درخواست تغییر رشته‌ باید در سایت سازمان سنجش ثبت گردد ضمن اینکه در دانشگاه مقصد نیز ظرفیت خالی وجود داشته باشد. پس از موافقت سازمان سنجش ، دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد درخواست داوطلب تایید می شود و می تواند وارد رشته‌ و دانشگاه جدید شود.

مرتبط بخوانید : کارنامه سبز رشته‌ انسانی – کارنامه سبز برای رشته‌ انسانی چیست

سوالات متداول

  • تفاوت کارنامه سبز و کارنامه محرمانه 1402 چیست ؟

کارنامه سبز و کارنامه محرمانه کنکور با یکدیگر تفاوت ندارند و در واقع نام دیگر کارنامه سبز ، محرمانه است

از کارنامه سبز می توان برای تغییر رشته‌ ، انتقالی ، شرکت در تکمیل ظرفیت ، رفع محرومیت کنکور سال بعد و …. استفاده کرد.

  • تفاوت کارنامه سبز و نهایی چیست ؟

کارنامه نهایی ، کارنامه انتخاب رشته‌ کنکور است ولی کارنامه سبز چند هفته پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ منتشر می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

معنی کدهای کارنامه سبز

معنی کدهای کارنامه سبز 1402 📞 معنی کدهای 3 ، 5 ، 7 و سایر کدهای کارنامه سبز

کارنامه سبز کنکور سراسری 1402 حدود دو هفته پس از اعلام نتایج انتخاب رشته منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر