از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تربیت معلم دانشگاه پیام نور – شرایط رشته های تربیت معلم بدون کنکور پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تربیت معلم دانشگاه پیام نور

 

دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه های جامع کشور با ارائه رشته های تحصیلی متنوع در میان داوطلبان شناخته شده است که امکان تحصیل بدون کنکور در بسیاری از رشته ها را نیز فراهم می سازد. این دانشگاه در تمام گروه های ریاضی ، فنی مهندسی ، علوم انسانی و … رشته های زیادی برای ارائه کردن دارد اما برخی از داوطلبانی که شغل معلمی علاقه مند هستند ، به دنبال تحصیل در رشته تربیت معلم می باشند و می خواهند این رشته را در دانشگاه پیام نور تحصیل کنند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا جزئیات بیشتری از تربیت معلم دانشگاه پیام نور خدمت شما عزیزان ارائه گردد.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه تربیت معلم دانشگاه پیام نور و پرسیدن سوالات خود ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید ،

مشاوران ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا رشته های تربیت معلم در دانشگاه پیام نور ارائه می شوند

رشته های تربیت معلم که شامل رشته هایی همچون آموزش ابتدایی ، آموزش ریاضی ، آموزش شیمی ، آموزش تربیت بدنی و … هستند بسیار در میان داوطلبان پر متقاضی می باشند و هر ساله این رشته ها را دانشگاه های مختلف ارائه می نمایند. اصلی ترین دانشگاهی که ارائه دهنده تمام رشته های تربیت معلم است ، دانشگاه فرهنگیان می باشد که از هر 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تحربی ، انسانی ، هنر و زبان دانشجو معلم پذیرش می نماید

اما دانشگاه فرهنگیان شرایط سخت زیادی دارد و علاقه مندان ملزم به شرکت در کنکور سراسری هستند. ضمن اینکه شرایط سنی و معدل این دانشگاه تمام داوطلبان را مجاز به تحصیل نمی کند و در نتیجه متقاضیان به دنبال دانشگاه های دیگری برای تحصیل در رشته های تربیت معلم هستند.

احتمالا این را هم بپسندید  تربیت معلم بدون کنکور 1403 📞 راهنمای قبولی تربیت معلم بدون کنکور

به جزء دانشگاه فرهنگیان ، رشته های تربیت معلم در تعداد محدودی از دانشگاه ها ارائه می شوند و در دانشگاه پیام نور این رشته ها موجود نیستند ولی رشته های دیگری در این دانشگاه وجود دارند که شما با تحصیل در آنها و دریافت مدرک لیسانس خود ، می توانید وارد شغل معلمی شوید.

لیست رشته های تربیت معلم دانشگاه پیام نور

همانطور که گفته شد ، رشته های تربیت معلم در دانشگاه پیام نور ارائه می شوند ولی رشته های دیگری وجود دارند که شما می توانید با تحصیل در آنها در آینده معلم شوید. این رشته ها به شرح زیر هستند :

شرایط معلم شدن با مدرک دانشگاه پیام نور

با دریافت مدرک لیسانس از دانشگاه پیام نور برای آنکه بتوانید معلم شوید باید در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایید. این آزمون توسط سازمان سنجش هر ساله برگزار می شود و داوطلبان با داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس رشته های مرتبط می توانند در آن شرکت نمایند. بنابراین مهم است که رشته ای که در دانشگاه پیام نور برای ادامه تحصیل انتخاب می کنید ، مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش باشد که بالاتر این رشته ها را قرار دادیم.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش دارای شرط سنی است و داوطلبان دارای مدرک لیسانس با حداکثر سن 35 سال تمام می توانند شرکت کنند. این آزمون هیچ شرط معدلی ندارد و شما با هر معدلی می توانید در آزمون استخدامی حضور یابید. همچنین پس از شرکت در آزمون اگر واجد شرایط باشید و بتوانید نمرات لازم را به دست آورید ، برای مصاحبه دعوت می شوید که باید در این مرحله نیز امتیازات کافی را به دست آورید.

احتمالا این را هم بپسندید  برای معلم شدن چند سال باید درس خواند 📞 راهنمای کامل

برای پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش  ، دوره مهارت آموزی برگزار می شود و پس از پایان این دوره در نهایت جذب سازمان آموزش و پرورش خواهید شد.

شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور

برای ثبت نام دانشگاه پیام نور دو بار در سال فرصت دارید که یکبار برای ترم مهر و یکبار برای ترم بهمن ماه است. تمام رشته های دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی پیوسته به صورت بدون کنکور ارائه می شوند و شما بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می شوید. برای ثبت نام رشته های مقطع کارشناسی پیوسته نیاز به مدرک تحصیلی دیپلم نظام قدیم 4 ساله ، دیپلم نظام جدید دوازدهم ، دیپلم نظام قدیم + پیش دانشگاهی و یا به مدرک کاردانی نیاز دارید و اگر هم فارغ التحصیل نظام قدیم رشته های فنی حرفه ای و کاردانش هستید ، باید مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی نیز ارائه نمایید.

سوالات متداول

  • آیا رشته های تربیت معلم در دانشگاه پیام نور ارائه می شوند ؟

خیر ، رشته های تربیت معلم در دانشگاه پیام نور ارائه نمی شوند اما با تحصیل در سایر رشته های این دانشگاه امکان معلم شدن وجود دارد.

  • شرایط تربیت معلم دانشگاه پیام نور به چه صورت است ؟

با تحصیل در برخی از رشته های دانشگاه پیام نور و شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می توان معلم شد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تربیت معلم بدون کنکور

تربیت معلم بدون کنکور 1403 📞 راهنمای قبولی تربیت معلم بدون کنکور

رشته‌ های تربیت معلم از جمله رشته‌ آموزش ابتدایی ، آموزش زیست شناسی ، آموزش …

یک نظر

  1. سلام لطفا شما سعي بفرماييد رشته الهيات و معارف اسلامي و فقه و مباني حقوق اسلامي در تربيت معلم پيام نور بشود با عنوان رشته اي جديد با عنوان رشته (مترجمي زبان انگليسي و علوم سياسي) تا اين رشته در كنار رشته هاي تربيت معلم در پيام نور باشند.باتشكر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر