از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تربیت معلم بدون کنکور 1403 📞 راهنمای قبولی تربیت معلم بدون کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تربیت معلم بدون کنکور

رشته‌ های تربیت معلم از جمله رشته‌ آموزش ابتدایی ، آموزش زیست شناسی ، آموزش ریاضی ، آموزش شیمی و … از رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هستند. علاقه مندان به شغل معلمی ، می توانند با ورود به این دانشگاه ها و طی کردن‌ طول دوران تحصیل 4 ساله ، با دریافت مدرک لیسانس جذب کار شوند. سوالی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده‌ باشند این است که آیا امکان تحصیل در رشته‌ های تربیت معلم به صورت بدون کنکور وجود دارد ؟ کدام دانشگاه ها پذیرش بدون کنکور در این رشته‌ محل دارند ؟ در این خصوص مطلبی را در ادامه تهیه کرده‌ ایم تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ثبت نام رشته‌ های تربیت معلم دانشگاه آزاد ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تربیت معلم بدون کنکور 1403

دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به منظور تامین نیروی انسانی لازم در وزارت آموزش و پرورش کشور و تربیت دبیر در رشته‌ های مختلف ، تاسیس شده‌ است. متاسفانه ورود به این دانشگاه تنها از طریق شرکت در کنکور تربیت معلم یکی از گروه های آزمایشی میسر است و علاقه مندان چاره ای ندارند جز اینکه در کنکور ثبت نام کنند و رتبه لازم را نیز به دست آورند.

شرایط سخت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باعث شده‌ است که بسیاری از داوطلبان از تحصیل در این دانشگاه جا بمانند اما نگران نباشید ، شما می توانید بدون شرکت در هیچ آزمونی و تنها بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد رشته‌ های تربیت معلم در سایر دانشگاه ها شوید که یکی از این دانشگاه ها ، دانشگاه آزاد است.

البته راه دیگری برای ورود به شغل معلمی نیز وجود دارد. این راه ، شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد. داوطلبان با دارا بودن‌ مدرک فارغ التحصیلی دیپلم تا دکتری امکان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دارند. البته بیشتر رشته‌ های مورد نیاز آموزش و پرورش ، مربوط به مقطع کارشناسی است. یعنی داوطلب باید مدرک لیسانس یکی از رشته‌ های مورد نیاز را داشته باشد. 

مرتبط بخوانید : تربیت معلم دانشگاه آزاد 

تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

همانطور که پیش از این نیز گفته شد ، برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و تحصیل در رشته‌ های تربیت معلم حتما باید در کنکور تربیت معلم شرکت کنید و رتبه و تراز لازم را به دست آورید. اما اگر شرایط شرکت در کنکور را ندارید و یا موفق با کسب تراز بالای 6000 نمی شوید ، ثبت نام در رشته‌ های بدون کنکور تربیت معلم دانشگاه آزاد گزینه مناسبی برای شماست.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه پیام نور تربیت معلم 1401 - شهریه ثابت و متغیر

برای ورود به رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد نیازی به شرکت در کنکور ندارید. ولی باید مدرک فارغ التحصیلی لازم را ارائه دهید. در حال حاضر رشته‌ های آموزش ابتدایی ، اموزش زبان انگلیسی ، آموزش دینی و … در دانشگاه آزاد بدون کنکور هستند. این رشته ها در مقطع کاردانی ناپیوسته نیز ارائه می شوند. ظرفیت پذیرش رشته‌ ها محدود است و داوطلبانی که معدل بالاتر و سوابق تحصیلی بهتری داشته باشند و همچنین سریع تر ثبت نام کنند ، در اولویت پذیرش خواهند بود.

برای ثبت نام هر یک از رشته‌ های آموزش ابتدایی ، اموزش زبان انگلیسی ، آموزش دینی و … در مقطع کاردانی ناپیوسته ، باید یکی از مدارک تحصیلی زیر را دارا باشید :

در این رابطه بخوانید : رشته تربیت معلم – معرفی و رتبه قبولی رشته تربیت معلم

رشته تربیت معلم دانشگاه آزاد چه تفاوتی با دانشگاه فرهنگیان دارد

احتمالا برای شما نیز سوال پیش آمده‌ است که تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد چه تفاوتی با رشته‌ های تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان دارد ؟ اول از همه باید بگوییم که شرایط پذیرش در این دو دانشگاه کاملا متفاوت است ، برای ورود به دانشگاه فرهنگیان باید در کنکور شرکت نمود اما دانشگاه آزاد شرط شرکت در کنکور را ندارد.

به جز متفاوت بودن‌ شرایط پذیرش ، مزایا و معایب دانشگاه فرهنگیان متفاوت تر از دانشگاه آزاد است. داوطلبان پذیرفته شده‌ در دانشگاه فرهنگیان ، از مزایای بیشتری در حین تحصیل بهره مند هستند. ضمن اینکه پس از فارغ التحصیلی نیز به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می آیند ولی دانشجویان رشته‌ های تربیت معلم دانشگاه آزاد ، هیچگونه تعهد استخدامی ندارند.

در واقع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از همان بدو ورود به دانشگاه ، به عنوان معلم شناخته می شوند. حتی در طول دوران تحصیل نیز به صورت ماهیانه حقوق دریافت می کنند. اما دانشجویان رشته‌ های تربیت معلم دانشگاه آزاد پس از فارغ التحصیل شدن‌ ، استخدام رسمی ندارند. از این رو ، باید در آزمون های استخدامی شرکت نمایند و با به دست آوردن‌ نمره قبولی ، استخدام شوند.

مرتبط ببینید : رشته های تربیت معلم تجربیرشته های تربیت معلم انسانی

جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

تربیت معلم بدون کنکور

پس دانستید که با تحصیل در رشته‌ های تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد یا هر دانشگاه دیگری ، استخدام قطعی ندارید و حتما باید در یک آزمونی تحت عنوان آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایید و با به دست آوردن‌ نمرات لازم و شرکت در مصاحبه ، گزینش شما انجام گیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  تربیت معلم دانشگاه آزاد 📞 معرفی و آینده شغلی تربیت معلم آزاد

برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش تمامی داوطلبان دارای مدرک کارشناسی رشته‌ های تحصیلی مرتبط که فارغ التحصیل شده‌ دانشگاه های سراسری و آزاد هستند ، می توانند اقدام کنند یعنی مهم نیست که شما از چه دانشگاهی فارغ التحصیل شده‌ باشید و یا بدون کنکور تحصیل کرده‌ باشید یا با کنکور ، آنچه که مهم است ارائه مدرک فارغ التحصیلی رشته‌ های مرتبط می باشد.

البته آزمون استخدامی آموزش و پرورش مناسب کسانی است که میخواهند به صورت رسمی استخدام شوند و راه های دیگری نیز برای ورود به شغل معلمی وجود دارد. شما می توانید به صورت حق التدریس یا همان قراردادی ، در مدارس به فعالیت بپردازید و یا معلم خصوصی شوید اما نکته ای که وجود دارد این است که در استخدام به صورت قراردادی و پیمانی ، حقوق و مزایای کمتری شامل حال معلم می شود مثل حقوق کمتر و به صورت ساعتی ، نداشتن بیمه درمانی ، نداشتن حق و حقوق بازنشستگی و …

سخن پایانی

اگر می خواهید در دوران دانشجویی حقوق و مزایایی شامل حالتان شود و دغدغه بیکاری پس از فارغ التحصیلی نداشته باشید ، باید در کنکور تربیت معلم شرکت کنید و وارد دانشگاه فرهنگیان شوید. اما اگر به هر دلیلی امکان شرکت در کنکور را ندارید و یا رتبه لازم را نمی توانید به دست آورید ، می توانید وارد رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه ازاد شوید و پس از فارغ التحصیلی ، در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایید.

سوالات متداول

  • آیا رشته‌ تربیت معلم بدون کنکور ارائه می شود؟

بله ، رشته‌ تربیت معلم را می توانید به صورت بدون ازمون تحصیل کنید.

  • شرط معدل تربیت معلم بدون کنکور چقدر است؟

ثبت نام بدون کنکور رشته‌ تربیت معلم ، شرط معدل ندارد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر