از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان آزمون اختصاصی فرهنگیان را این رشته دارد. اگر واجد شرایط شرکت در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان هستید ، می توانید در زمانی که اعلام می شود با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. داوطلبان باید در سایت سنجش ، هزینه ثبت نام آزمون دانشگاه فرهنگیان را بپردازند تا مجاز به حضور در جلسه آزمون شوند. در این مطلب می خواهیم راهنمای شرکت در کنکور فرهنگیان رشته تجربی را ارائه نماییم. لطفا همراه ما باشید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آزمون اختصاصی تربیت معلم رشته تجربی

اگر قصد شرکت در کنکور فرهنگیان 1403 را دارید ، لازم است بدانید که آزمون این دانشگاه به صورت مجزا از کنکور سراسری برگزار خواهد شد و داوطلبان کنکوری در صورت تمایل به قبولی در دانشگاه فرهنگیان ، باید در آزمون اختصاصی شرکت نمایند. کنکور تربیت معلم در سال 1403 برای اولین بار است که مجزا شده‌ است و در سال های آینده ، مشخص نیست که آزمون مستقل برگزار خواهد شد یا همانند سال های قبل به صورت مشترک با کنکور سراسری خواهد بود.

زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان برای رشته‌ تجربی

با توجه به مستقل شدن‌ کنکور دانشگاه فرهنگیان ، شما برای شرکت در این آزمون باید از زمان آن اطلاع داشته باشید و به موقع برای ثبت نام اقدام نمایید. زمان ثبت نام کنکور فرهنگیان 1403 هم اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید ، به پایان رسیده‌ است و فرصت مجددی هم برای ثبت نام وجود نخواهد داشت. زمانبندی ثبت نام از تاریخ 5 الی 11 آذرماه بود ضمن اینکه روزهای 27 و 28 آذرماه هم تمدید شد. داوطلبان در این بازه زمانی فرصت داشتند که ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند.

مرتبط بخوانید : معرفی و آینده شغلی تربیت معلم آزاد

شرایط ثبت نام کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

دانشگاه فرهنگیان هر ساله برای پذیرش دانشجو در رشته‌ های تحصیلی خود همچون رشته‌ های تجربی ، شرایطی را در نظر می گیرد و داوطلبان تنها در صورت برخورداری از این شرایط می توانند ثبت نام کنند. شرایط شرکت در کنکور فرهنگیان برای رشته‌ تجربی شامل بخش های عمومی و اختصاصی به شرح زیر می باشد :

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته فقه و حقوق امامی - طبق آخرین رتبه قبولی 1400 و 99

ضوابط عمومی

  • دارا بودن‌ تابعیت ایرانی
  • معتقد بودن‌ به دین اسلام یا یکی از ادیان تایید شده‌ توسط قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر ، دخانیات و الکل
  • ارائه مدرک دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی برای انجام وظایف

شرایط اختصاصی

  • داوطلبان برای شرکت در کنکور فرهنگیان رشته‌ تجربی باید از شرط سنی لازم برخوردار باشند. شرط سنی ، داشتن حداکثر سن 24 سال تمام می باشد.
  • داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند ، مجاز به ثبت نام کنکور تربیت معلم نیستند.
  • داوطلبان مشغول به تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ، امکان ثبت نام کنکور تربیت معلم را ندارند.
  • داوطلبان باید برای ثبت نام در رشته‌ محل های انتخابی خود ، بومی آن کد رشته‌ باشند.
  • اتباع خارجی مجاز به شرکت در آزمون اختصاصی تربیت معلم نیستند.
  • داوطلبان باید دارای حداقل معدل 14 در سه پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم باشند.

مرتبط بخوانید : رشته های بدون کنکور با مدرک دیپلم

نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای رشته تجربی 1403

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

ثبت نام کنکور دانشگاه فرهنگیان برای رشته تجربی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد. داوطلبان باید با مراجعه به این سامانه ، کارت اعتباری را تهیه کرده‌ و پس از پرداخت هزینه ، نام نویسی را انجام دهند. مراحل ثبت نام کنکور تربیت معلم در سایت سازمان سنجش به شرح زیر می باشد :

  • وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.
  • در منوی سامانه بر روی گزینه “سراسری” کلیک کنید.
  • پس از ورود به صفحه سراسری باید گزینه “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” را یافته و بر روی آن کلیک نمایید.
  • در صفحه بعدی مجددا گزینه “سریال ثبت نام آزمون سراسری 1403 نوبت اول یا پذیرش اختصاصی دانشگاه فرهنگیان” را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد باید اطلاعات هویتی خود را انتخاب کرده‌ و پس از انتخاب درگاه پرداخت ، گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید.
  • اطلاعات کارت بانکی خود را درج کرده و هزینه ثبت نام را که به مبلغ 218 هزار تومان می باشد ، پرداخت نمایید.
  • در قدم بعدی وارد صفحه اصلی سایت سازمان سنجش شوید و لینک فعال “ثبت نام در آزمون سراسری 1403 نوبت اول برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم” را انتخاب کنید.
  • اطلاعات هویتی و شماره های تماس عضویت خود را درج نمایید و سپس رمز یکبار مصرفی که ارسال شده‌ است را وارد کنید.
  • در ادامه لازم است عکس خود را در سایت آپلود کنید.
  • در مرحله بعدی ، اطلاعات ثبت احوال شما نمایش داده‌ می شود که شامل شماره تماس و محل سکونت ، نظام آموزشی ، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی ، کد دانش آموزی ، عنوان مدرک دیپلم ، معدل و کد سوابق تحصیلی 19 رقمی هستند.
  • در پایان هم باید کدپیگیری را دریافت نمایید.
احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته کاردرمانی - طبق آخرین رتبه قبولی کاردرمانی 1400 و 99

مراحل پذیرش کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

پذیرش داوطلبان کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی با گذر از چند مرحله است. مراحل کلی شرکت در کنکور فرهنگیان تا قبولی در رشته مورد علاقه ، به شرح زیر می باشد :

شرکت در کنکور اختصاصی فرهنگیان

مرحله اول ، شرکت در کنکور اختصاصی فرهنگیان است و باید طبق توضیحاتی که در بخش قبلی ارائه کردیم ، ثبت نام این آزمون را انجام دهید و سپس در جلسه آزمون حضور یابید. زمان برگزاری کنکور تربیت معلم 1403 در اردیبهشت ماه خواهد بود و داوطلبان با دریافت کارت ورود به جلسه ، امکان شرکت در آزمون را خواهند داشت. آزمون اختصاصی در پذیرش نهایی 25 درصد ( شامل شامل 15 درصد نمرات  کنکور سراسری و 10 درصد آزمون اختصاصی فرهنگیان) تاثیرگذار خواهد بود ضمن اینکه تاثیر سوابق تحصیلی در قبولی نهایی دانشگاه فرهنگیان ، 50 درصد است.

انتخاب رشته فرهنگیان

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور فرهنگیان ، داوطلبان باید انتخاب رشته را انجام دهند. داوطلبان فقط می توانند از رشته های مربوط به گروه آزمایشی خود انتخاب کنند که شامل آموزش زیست شناسی ، آموزش شیمی ، آموزش ابتدایی و … هستند.

حضور در مصاحبه

مرحله بعد از انتخاب رشته کنکور دانشگاه فرهنگیان ، حضور در مصاحبه است. داوطلبانی که انتخاب رشته را انجام داده‌ اند ، در صورت داشتن رتبه و تراز مناسب و همچنین برخورداری از تمام شرایط سنی ، معدل و … به صورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت خواهند شد. زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان معمولا در اوایل شهریورماه هر سال می باشد.

اعلام نتایج نهایی

از میان دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، داوطلبان دارای عملکرد بهتر در مرحله مصاحبه که تمام شرایط را هم دارند ، پذیرفته‌ خواهند شد. زمان اعلام نتایج مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در اواخر شهریورماه است و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

مرتبط بخوانید : تربیت معلم بدون کنکور

سوالات شما

  • کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 1403 کی برگزار می شود؟

زمان برگزاری کنکور تربیت معلم در اردیبهشت ماه می باشد.

  • آیا کنکور فرهنگیان رشته تجربی مستقل شده‌ است؟

بله در سال 1403 کنکور دانشگاه فرهنگیان مستقل از کنکور سراسری برگزار خواهد شد.

  • شرط معدل کنکور فرهنگیان 1403 چقدر است؟

داوطلبان برای شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان باید دارای معدل 14 در سه پایه دوره دوم متوسطه باشند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ماده 28 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

بر اساس ماده 28 که همان آزمون استخدامی آموزش و پرورش است ، داوطلبان دارای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر