از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور 1401 – نحوه تاثیر نمره امتحانات نهایی در کنکور 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور

 

امتحانات نهایی به صورت هماهنگ کشوری برای پایه دوازدهم برگزار می شوند و نمراتی که دانش آموزان در این امتحانات کسب می کنند ، به صورت مستقیم در کنکور سراسری تاثیر می گذارند. اخیرا اخباری در خصوص تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور از سوی آموزش و پرورش منتشر شده است که این اخبار باعث ابهام در میان دانش آموزان شده است. به همین دلیل در ادامه این مطلب جزئیات دقیق میزان تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور به اطلاع شما می رسانیم.

شما دانش آموزان و داوطلبان کنکوری عزیز میتوانید سوالات خود را در خصوص میزان و نحوه تاثیر معدل در کنکور 1401 از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا نمرات امتحانات نهایی در کنکور سراسری تاثیر گذار است

دانش آموزان پایه دوازدهم برای قبولی در این پایه و دریافت مجوز شرکت در کنکور سراسری ، می بایست در امتحانات نهایی شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آورند. امتحانات نهایی در خرداد ماه برگزار می شوند که به صورت هماهنگ کشوری هستند. با توجه به اینکه نمرات اکتسابی در این امتحانات در کنکور سراسری تاثیر دارد ، می بایست سوالات و محتوای آزمون در سراسر کشور یکسان باشد تا عدالت برقرار شود.

مرتبط ببینید : تاثیر امتحان نهایی در کنکوردریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی

بنابراین نمرات امتحان نهایی در کنکور سراسری تاثیر گذار است ولی میزان تاثیر این نمرات به تصمیم سازمان آموزش و پرورش و همچنین سازمان سنجش ، در کنکور سال های مختلف دستخوش تغییراتی می شود به طوری که در کنکور 1400 ، میزان تاثیر معدل بر روی کنکور 30 درصد بود که با توجه به اخبار منتشر شده از سوی آموزش و پرورش ، در کنکور 1401 این مقدار تغییر می کند.

میزان تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور

طبق گفته سخنگوی سازمان آموزش و پرورش ، تاثیر نمره امتحان نهایی در کنکور 1401 به میزان 40 درصد خواهد بود و احتمالا در کنکور 1402 نیز به 60 درصد افزایش یابد. بنابراین به شما دانش آموزان عزیز توصیه می شود که حتما با برنامه ریزی درسی مناسب و مطالعه کافی ، سعی کنید که نمرات مناسبی را در امتحانات نهایی به دست آورید تا تاثیر مثبتی بر روی کنکور شما داشته باشد.

احتمالا این مطلب را نیز بپسندید :  برنامه ریزی برای کنکور 1401 – برنامه ریزی علمی برای تجربی و سایر رشته ها

تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور سال قبل به چه صورت بود

تاثیر معدل در کنکور 1400 به صورت 30 درصد مثبت بوده است که نحوه اعمال آن برای دانش آموزان نظام قدیم و نظام جدید متفاوت بود. تاثیر معدل برای داوطلبان کنکوری دارای دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم بدین صورت بود که 25 درصد معدل دیپلم و 5 درصد معدل پیش دانشگاهی به عنوان سوابق تحصیلی در نظر گرفته می شد در حالی که برای دانش آموزان دارای دیپلم نظام جدید ، نمرات امتحان نهایی دوازدهم به عنوان سوابق تحصیلی آنها محاسبه می شد.

داوطلبان مشمول تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور

  • داوطلبانی که دانش آموز سال آخر پایه دوازدهم هستند و در امتحانات نهایی 1401 شرکت خواهند کرد.
  • داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام جدید دوازدهم را دریافت کرده اند.
  • داوطلبانی که از سال 84 به بعد مدرک دیپلم نظام قدیم دریافت کرده اند.
  • داوطلبانی که از سال 91 به بعد ، مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم دریافت کرده اند.

تمام داوطلبان فوق مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور به میزان 40 درصد هستند ولی برای داوطلبانی که تغییر رشته انجام داده اند ، درصد اعمال سوابق تحصیلی کمتر خواهد بود. (احتمالا فقط نمرات امتحان نهایی دروس مشترک دو رشته محاسبه و اعمال می شود)

ضمن اینکه داوطلبان دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش در صورت شرکت در کنکور سراسری رشته های نظری یا رشته هنر ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی نمی باشند.

احتمالا این مطلب را نیز بپسندید :  ترمیم نمره نظام جدید – امکان ترمیم نمرات دروس نهایی برای دیپلمه های نظام جدید

نمرات نهایی پایین و نگرانی دانش آموزان

دانش آموزانی که در امتحانات نهایی یک یا چند درس نمره مناسبی کسب نکرده اند ، می توانند از فرصتی که سازمان آموزش و پرورش تحت عنوان ترمیم معدل در اختیار آنها قرار می دهد استفاده کرده و نمرات خود را ارتقا دهند.

دانش آموزان با نمره زیر ده تا حتی نمره 19/75 می توانند در امتحان ترمیم نمره شرکت نمایند و اگر نمره اکتسابی بهتر از نمره قبلی باشد ، به عنوان نمره تاثیر گذار در کنکور در نظر گرفته خواهد شد.

البته با شرکت در امتحان ترمیم نمره نهایی ، نمره کارنامه دانش آموز تغییر نمی کند ولی نمرات جدید به صورت سیستمی از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال می شوند تا در کنکور لحاظ شوند.

احتمالا این مطلب را نیز بپسندید : ترمیم معدل برای خارج از کشور – شرایط ترمیم معدل برای مهاجرت

آیا تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور به صورت قطعی است یا مثبت

سال های قبل تاثیر معدل در کنکور به صورت مثبت بود یعنی اگر دانش آموزی نمرات پایینی داشت ، این نمرات تاثیر منفی در کنکور نداشت و فقط نمرات خوب باعث اثر گذاری مثبت در کنکور بودند.

در کنکور 1401 نیز پیش بینی می شود تاثیر نمرات امتحان نهایی به صورت مثبت باشد و نمره های پایین اثر منفی در رتبه و تراز داوطلب نداشته باشند.

سوالات متداول

  • آیا نمرات امتحانات نهایی در کنکور تاثیر گذار است ؟

بله ، طبق تصمیم سازمان آموزش و پرورش نمرات امتحانات نهایی در کنکور تاثیر گذار خواهند بود.

  • میزان تاثیر نمره امتحان نهایی در کنکور 1401 چقدر است ؟

تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور 1401 به میزان 40 درصد خواهد بود.

  • آیا تاثیر نمره امتحان نهایی در کنکور به صورت قطعی است یا مثبت ؟

پیش بینی می شود که نمرات امتحانات نهایی در کنکور 1401 به صورت مثبت تاثیرگذار باشند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر