از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تاثیر امتحان نهایی در کنکور 1400 – راهنمای میزان تاثیرگذاری امتحان نهایی در کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تاثیر امتحان نهایی در کنکور 1400 – راهنمای میزان تاثیرگذاری امتحان نهایی در کنکور

 

در سال های اخیر تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور افزایش یافته است و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در دو سال گذشته به میزان 25 درصد دیپلم و 5 درصد پیش دانشگاهی و به صورت مثبت بوده است. در کنکور 99 نیز تاثیر سوابق تحصیلی 30 درصد و به صورت مثبت خواهد بود. میزان تاثیر امتحان نهایی در کنکور 1400 در قالب اطلاعیه ای در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد اما پیش بینی می شود در کنکور 1400 نیز تاثیر سوابق تحصیلی به همان 30 درصد باشد.

از آنجا که تاثیر سوابق تحصیلی یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری است ، در این مطلب اطلاعات جامعی در رابطه با نحوه تاثیر امتحان نهایی در کنکور 1400 در اختیار شما قرار داده ایم.

تاثیر امتحان نهایی در کنکور 1400

تاثیر امتحان نهایی در کنکور 99 به میزان 30 درصد و به صورت مثبت اعمال خواهد شد. میزان ظرفیت پذیرشی که برای داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم در نظر گرفته می شود ، برابر با 85 درصد می باشد که میزان تاثیر امتحان نهایی برای این داوطلبان 100 درصد است.

داوطلبانی که دیپلم خود را از سال 94 دریافت کرده اند ، معدل کتبی آنها به صورت قطعی در رتبه آنها اثر خواهد داشت یعنی هم به صورت منفی و هم بصورت مثبت. اما از سال 95 این تاثیر منفی لغو شده است و فقط معدل بالا در رتبه افراد اثر گذار می باشد.

نحوه تاثیر امتحان نهایی در سال های اخیر به میزان 25 درصد سوابق تحصیلی پایه سوم و 5 درصد مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی بوده است و در کنکور امسال نیز این تاثیر ، حداکثر 30 درصد و به صورت مثبت خواهد بود.

تاثیر امتحان نهایی در کنکور 1400 برای هریک از داوطلبان چگونه است؟

تاثیر امتحان نهایی در کنکور بر اساس تراز داوطلبان است و نمرات کتبی امتحانات نهایی و رتبه کنکور داوطلبان به تراز تبدیل خواهد شد. تاثیر سوابق تحصیلی برای هریک از داوطلبان نظام آموزشی قدیم و نظام آموزشی جدید متفاوت خواهد بود که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم :

افرادی که مشمول طرح تاثیر 25 درصد مثبت امتحان نهایی در کنکور می شوند

آن دسته از داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از سال 84 تا 97 در رشته های علوم تجربی ، ریاضی فیزیک ، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی دریافت کرده اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده باشد ، مشمول اعمال 25 درصدی سوابق تحصیلی خواهند شد.

افرادی که مشمول طرح تاثیر 5 درصد مثبت امتحان نهایی در کنکور می شوند

داوطلبانی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال 91 – 90 به بعد ، در هریک از رشته های علوم تجربی ، ریاضی فیزیک ، علوم انسانی و علوم معرف اسلامی دریافت کرده اند ، مشمول اعمال 5 درصدی سوابق تحصیلی و به صورت مثبت خواهند شد.

افرادی که مشمول طرح تاثیر 30 درصد مثبت امتحان نهایی در کنکور می شوند

داوطلبانی که دیپلم خود را در نظام آموزشی جدید اخذ کرده اند و یک یا چند درس از دروس دوازدهم آنها به صورت کشوری برگزار شده باشد ، مشمول اعمال 30 درصدی سوابق تحصیلی خواهند شد.

تاثیر امتحان نهایی در کنکور 1400 برای داوطلبانی که دیپلم متفاوت دارند

تاثیر معدل نهایی برای داوطلبانی که در کنکور سراسری دیپلم غیر مرتبط دارند ، به صورت مثبت اعمال خواهد شد با این تفاوت که فقط معدل دروس عمومی و مشترک که نهایی برگزار شده باشد ، تاثیر گذار خواهد بود.

ترمیم معدل چگونه است؟

در اصل موضوع ترمیم نمره می باشد نه ترمیم معدل. ترمیم نمره بدین صورت است که که همه فارغ التحصیلان فقط می توانند یک مرتبه در این آزمون شرکت کنند و از میان همه ی دروس نهایی ، تعدادی از دروس را انتخاب کرده و مجددا امتحان دهند. تاثیر این آزمون مثبت خواهد بود بدین ترتیب که اگر نمره جدید از نمره آزمون قبلی کمتر باشد ، نمره آزمون جدید محاسبه نخواهد شد.

برخی از ویژگی های آزمون ترمیم معدل به شرح زیر می باشد :

  • شرکت در این آزمون رایگان نمی باشد و با توجه به تعداد دروس امتحانی هزینه دروس از شرکت کننده اخذ خواهد شد.
  • همه واحد ها به صورت غیر حضوری است و فاقد نمره مستمر می باشد.
  • امکان شرکت در این آزمون فقط و فقط یک بار برای هر فرد وجود دارد.
  • افراد متقاضی برای شرکت در این آزمون می توانند در یکی از امتحانات دی ماه ، خرداد یا شهریور شرکت نمایند.
  • شرکت کنندگان می توانند یک یا همه  دروس نهایی را انتخاب کرده و مجدد امتحان دهند.
  • تاثیر آزمون مثبت می باشد و هیچ تاثیر منفی نخواهد داشت.

در این مطلب اطلاعات کاملی در رابطه با تاثیر امتحان نهایی در کنکور 1400 در اختیار داوطلبان آزمون سراسری قرار داده ایم. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و مشاوره و برنامه ریزی کنکور 1400 با مشاوران ارشد پاسخ با ما تماس بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  برنامه ریزی سه ماهه برای کنکور 1400 - 3 ماه کم زمانی نیست

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

مدارک لازم برای ثبت نام غیر حضوری پیام نور - لیست مدارک و راهنمای ثبت نام

مدارک لازم برای ثبت نام غیر حضوری پیام نور – لیست مدارک و راهنمای ثبت نام

  دانشگاه پیام نور هر ساله در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر