از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تاثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۱ – تاثیر مثبت ۴۰ درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۱ قطعی شد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تاثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۱

 

سوالی که این روزها بسیاری از داوطلبان کنکور 1401 از مشاوران ما می پرسند این است که آیا خبر تاثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۱ صحت دارد ؟ همانطور که می دانید هر ساله بخشی از نمره کنکور را سوابق تحصیلی به خود اختصاص می دهد و تصمیم اینکه میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور چقدر باشد ، به عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است. در کنکور سال 1400 میزان تاثیر سوابق تحصیلی 30 درصد بود و برای کنکور 1401 نیز تصمیم بر آن بود که تاثیر معدل 30 درصد باشد اما اخیرا خبری مبنی بر تاثیر 40 درصدی معدل در کنکور 1401 منتشر شده است که برای داوطلبان ابهام و سوال ایجاد کرده است. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که میزان تاثیر معدل در کنکور 1401 چقدر است و نحوه اعمال آن به چه صورت خواهد بود. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تاثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۱

کنکور سراسری ۱۴۰۱ در تیرماه برای گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می گردد و داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون این گروه های آزمایشی را دارند باید در بهمن ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. هر ساله در شرایط و نحوه برگزاری کنکور سراسری تغییراتی اعمال می شود که داوطلبان باید در جریان این تغییرات باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  برای کنکور انسانی از کجا شروع کنم - برنامه ریزی حرفه ای کنکور انسانی

از جمله مهم ترین تغییرات کنکور 1401 ، افزایش تاثیر معدل نسبت به کنکور سال های قبل است. در کنکور 1400 میزان تاثیر سوابق تحصیلی و معدل 30 درصد بود ولی برای کنکور 1401 طبق تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی ، میزان تاثیر معدل 40 درصد خواهد بود.

تاثیر ۴۰ درصدی قطعی یا مثبت معدل در کنکور ۱۴۰۱

تاثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۱ به صورت مثبت اعمال می شود یعنی تاثیر منفی نخواهد داشت. بنابراین داوطلبانی که دارای سوابق تحصیلی و نمرات پایین هستند ، نگران تاثیر منفی نمرات خود در کنکور نباشند زیرا فقط نمرات و سوابق تحصیلی بالا به صورت مثبت در کنکور اعمال خواهد شد.

البته داوطلبان دارای نمرات پایین می توانند در امتحانات ترمیم معدل شرکت کرده و نمرات خود را ارتقاء دهند. با شرکت در طرح ترمیم معدل ، کارنامه جدیدی برای داوطلب صادر نمی شود ولی نمراتی که کسب کرده است ، از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال می شود تا ملاک اعمال سوابق تحصیلی قرار گیرند. ضمن اینکه اگر داوطلب با شرکت در امتحان ترمیم نمره ، نمره ای پایین تر از نمره قبلی کسب کند ، نمره قبلی ملاک سنجش خواهد بود. در واقع بالاترین و بهترین نمره برای سوابق تحصیلی در نظر گرفته خواهد شد.

مرتبط بخوانید : تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور 1401 – آیا تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور 1401 حقیقت دارد

داوطلبان مشمول اعمال تاثیر سوابق تحصیلی 40 درصدی در کنکور 1401

داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام قدیم خود را بعد از سال 84 دریافت کرده اند و همچنین داوطلبانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم بعد از سال 91 هستند ، در صورت شرکت در کنکور سراسری 1401 مشمول اعمال سوابق تحصیلی به میزان 40 درصد خواهند بود.

احتمالا این را هم بپسندید  کارت علاقه مندی پیام نور 1401 - زمان و مراحل تهیه سریال علاقه مندی پیام نور

همچنین داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید دوازدهم هستند و دانش آموزان پایه دوازدهم که امسال در کنکور 1401 شرکت خواهند کرد ، میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور برای آنها 40 درصد خواهد بود.

لازم به ذکر است که فقط نمرات اکتسابی در امتحانات نهایی ملاک است یعنی نمراتی که داوطلبان نظام قدیم در امتحانات کتبی سوم دبیرستان و همچنین امتحانات کتبی پیش دانشگاهی کسب کرده اند ، برای تاثیر سوابق تحصیلی مد نظر خواهد بود. همچنین برای داوطلبان نظام جدید نیز نمرات اکتسابی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم ، به عنوان سوابق تحصیلی در نظر گرفته خواهد شد.

مرتبط بخوانید : تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 – تاثیر مثبت یا قطعی سوابق تحصیلی در کنکور

سوالات متداول

  • ایا تاثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۱ قطعی است ؟

بله ، در کنکور 1401 میزان تاثیر معدل 40 درصد خواهد بود.

  • آیا تاثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور ۱۴۰۱ مثبت است یا قطعی ؟

تاثیر معدل در کنکور 1401 به صورت مثبت و به میزان 40 درصد است.

  • نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور 1401 برای داوطلبان نظام قدیم به چه صورت است ؟

برای داوطلبان نظام قدیم ، نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور 1401 به میزان 40 درصد مثبت خواهد بود که نمرات امتحانات نهایی سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی ملاک قرار خواهند گرفت.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 – تاثیر مثبت یا قطعی سوابق تحصیلی در کنکور

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 از مهم ترین دغدغه های دانش آموزان و داوطلبان …

یک نظر

  1. سلام در نتایج اولیه سوابق تحصیلی اعمال شده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر