از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 – تاثیر مثبت یا قطعی سوابق تحصیلی در کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 از مهم ترین دغدغه های دانش آموزان و داوطلبان کنکوری است و برخی از داوطلبان به دلیل نداشتن سوابق تحصیلی مناسب ، نگران اعمال نمرات و معدل خود در کنکور سراسری هستند. سازمان سنجش آموزش کشور طی یک اطلاعیه ای ، شرایط اعمال سوابق تحصیلی در کنکور 1401 را به دانش آموزان و داوطلبان کنکوری اعلام کرده است که در ادامه این مطلب جزئیات بیشتر آن را بررسی خواهیم کرد.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

منظور از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 

در حال حاضر پذیرش در دانشگاه های سراسری و آزاد به دو صورت انجام می گیرد. برای قبولی در بسیاری از رشته محل ها نیازی به شرکت در کنکور سراسری نیست و تاثیر سوابق تحصیلی داوطلب برای قبولی در این رشته ها ، به میزان 100 درصد است. اما برای قبولی در برخی از رشته ها هم معدل و سوابق تحصیلی و هم نمره آزمون داوطلب بررسی می شود یعنی هر دو برای پذیرش تاثیر گذار هستند.

مرتبط بخوانید : دریافت سوابق تحصیلی – مشاهده سوابق

اما برای برقراری عدالت در میان تمام دانش آموزان مدارس عادی ، تیزهوشان ، نمونه دولتی و … برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور فقط نمرات امتحانات نهایی که در سال دوازدهم برای دانش آموزان نظام جدید و در سال سوم دبیرستان برای دانش آموزان نظام قدیم برگزار می شوند ، مدنظر قرار می گیرند یعنی امتحانات پایه های دهم ، یازدهم یا پایه دوم دبیرستان نظام قدیم ، تاثیری در سوابق تحصیلی داوطلب ندارد.

همچنین دانش آموزانی که دیپلم نظام قدیم دارند ، در پایه پیش دانشگاهی امتحان چند درس آنها به صورت نهایی برگزار می شود که نمره این امتحانات نیز به عنوان سوابق تحصیلی داوطلب ، در نظر گرفته می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور 1401 - آیا تاثیر 60 درصدی معدل در کنکور 1401 حقیقت دارد

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 برای داوطلبان نظام جدید

برای کنکور 1401 صحبت های زیادی برای افزایش تاثیر سوابق تحصیلی شده است و پس از تصمیم گیری سازمان سنجش و سازمان آموزش و پرورش ، میزان تاثیر معدل در کنکور 1401 برای دیپلمه های نظام جدید و نظام قدیم اعلام شده است. تمام داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی و معارف اسلامی که امتحان یک یا چند درس آنها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 ، 40 درصد است.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 برای داوطلبان نظام قدیم

داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی دارند نیز مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور این دسته از داوطلبان ، 40 درصد است. بنابراین داوطلبانی که از سال تحصیلی 91 به بعد مدرک پیش دانشگاهی خود را در یکی از رشته های ریاضی ، علوم تجربی ، علوم انسانی و معارف اسلامی دریافت کرده اند ، سوابق تحصیلی آنها در کنکور به میزان 40 درصد اعمال خواهد شد.

مرتبط ببینید :‌ تاثیر امتحان نهایی در کنکور 

در کنکور سال های قبل نحوه تاثیر معدل در کنکور برای داوطلبان نظام قدیم بدین صورت بود که 25 درصد معدل کتبی دیپلم و 5 درصد معدل پیش دانشگاهی ( یعنی مجموعا 30 درصد ) اعمال می شد ولی در کنکور 1401 تبدیل به 40 درصد شده است.

تفاوت تاثیر مثبت معدل و تاثیر قطعی معدل کنکور

بسیاری از داوطلبان سوال می پرسند که تاثیر مثبت معدل و تاثیر قطعی معدل در کنکور چه تفاوتی دارند ؟ به زبان ساده ، تاثیر مثبت معدل در کنکور بدین معناست که اگر سوابق تحصیلی داوطلب اثر مثبتی بر روی نمره کنکور او داشته باشد ، اعمال خواهد شد اما اگر نمرات داوطلب باعث تاثیر منفی در کنکور او شود ، اعمال نمی شود.

احتمالا این را هم بپسندید  تاثیر معدل در کنکور 1402 📞 تاثیر قطعی یا مثبت معدل در کنکور 1402

اما تاثیر قطعی بدین معناست که سوابق تحصیلی به هر صورت که باشد ، در کنکور سراسری تاثیر گذار خواهد بود و ممکن است این تاثیر گذاری به نفع یا ضرر داوطلب باشد.

تاثیر معدل کنکور 1401 شامل چه کسانی نمی شود ؟

داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را قبل از سال 1384 دریافت کرده اند ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی نمی باشند. همچنین داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی و مدرک دیپلم نظام قدیم دارند ولی مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 دریافت کرده اند ، تاثیر سوابق تحصیلی شامل حال آنها نمی شود.

مرتبط بخوانید : دریافت کد سوابق تحصیلیشرط معدل کنکور

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور برای دیپلمه های غیر مرتبط

دسته ای از داوطلبان که دیپلم غیر مرتبط دارند یعنی مدرک دیپلم آنها با گروه آزمایشی امتحانی آنها مغایرت دارد ، نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آنها متفاوت خواهد بود و فقط درس مشترک و عمومی دو رشته ، در اعمال سوابق تحصیلی ملاک قرار خواهند گرفت.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور برای داوطلبان فنی حرفه ای

داوطلبانی که مدرک دیپلم فنی حرفه ای دارند ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند یعنی سوابق تحصیلی آنها چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی ، در کنکور تاثیر نخواهد داشت حتی اگر با مدرک دیپلم فنی در کنکور گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی و انسانی شرکت کنند.

سوالات متداول

  • تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 چقدر است ؟

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 به میزان 40 درصد است.

  • آیا تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور به صورت مثبت خواهد بود یا قطعی ؟

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 به صورت مثبت می باشد.

  • کدام دسته از داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند ؟

داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را قبل از سال 1384 و مدرک پیش دانشگاهی را قبل از سال 1391 دریافت کرده اند ، مشمول اعمال سوابق تحصیلی نمی باشند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حداقل معدل کتبی برای پزشکی - راهنمای معدل کتبی مناسب برای پزشکی

حداقل معدل کتبی برای پزشکی 📞 راهنمای معدل کتبی مناسب برای پزشکی

همانطور که اکثر شما می دانید برای شرکت در کنکور سراسری و پذیرش در دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر