از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ترمیم معدل برای خارج از کشور – شرایط ترمیم معدل برای مهاجرت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ترمیم معدل برای خارج از کشور

 

مهاجرت تحصیلی و پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور ، از علاقه مندی های بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان است و همانطور که می دانید برای اکثر دانشگاه های معتبر جهان ، دارا بودن معدل کافی شرط لازم برای پذیرش است و داوطلبانی که معدل پایین تری دارند ، احتمالا شانس قبولیشان کمتر خواهد بود. خوشبختانه شرایط ترمیم معدل برای خارج از کشور‌ فراهم است و داوطلبانی که در یک یا چند درس نمرات پایین دارند که باعث پایین شدن معدل آنها شده است ، می توانند با شرکت در طرح ترمیم نمره ، معدل خود را ارتقا داده و شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه مد نظرشان داشته باشند.

شما دانش آموزان و دانشجویان عزیز می توانید برای راهنمایی در خصوص نحوه ترمیم معدل برای خارج از کشور ، با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ترمیم معدل برای خارج از کشور

ترمیم معدل برای خارج از کشور بدین معناست که دانش آموزان و یا دانشجویانی که معدل پایینی دارند ولی می‌ خواهند در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کنند ، برای بهبود معدل خود اقدام نمایند.

همانطور که می دانید ، دارا بودن معدل کافی مخصوصا معدل مدرک دیپلم ، برای پذیرش در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهانی الزامیست اما فقط داشتن معدل کفایت نمی کند یعنی معدل بالا تضمین کننده قبولی حتمی شما نیست همانطور که داشتن معدل پایین نیز به معنای رد درخواست پذیرش شما در دانشگاه مد نظرتان نیست زیرا برای قبولی در این دانشگاه ها موارد دیگری همچون سوابق آموزشی ، مقالات ثبت شده ، سطح تسلط به زبان انگلیسی و … مهم هستند و مجموع این موارد تعیین کننده قبولی یا عدم قبولیست.

در این رابطه بخوانید : مدارک لازم برای ثبت نام ترمیم معدل

در مقطع کارشناسی امکان ترمیم معدل مدرک از سوی دانشگاه وجود دارد و دانشجو می بایست درخواست خود را در دانشکده محل تحصیل مطرح کرده و پس از گذراندن چند مرحله و دریافت تایید مدیر گروه ، معدل خود را افزایش دهد.

اما برای ترمیم معدل دیپلم سازمان سنجش تصمیمی نگرفته است و در حال حاضر امکان ترمیم معدل دیپلم وجود ندارد و فقط می توان سوابق تحصیلی یعنی نمرات را بهبود داد. در واقع با شرکت در طرح ترمیم نمره ، ریز نمرات شما بهتر می شوند ولی مدرک دیپلم یا معدل جدیدی به شما ارائه نخواهد شد که ترجمه کرده و تحویل دانشگاه دهید.

راهنمای شرکت در طرح ترمیم معدل دیپلم

دانش آموزان و داوطلبانی که قصد شرکت در طرح ترمیم معدل دیپلم را دارند ، باید 1/5 الی 2 ماه قبل از برگزاری آزمون درس مد نظر خود ، به مدارس بزرگسال محل سکونت مراجعه کرده و درخواست شرکت در آزمون ترمیم معدل داشته باشند.

هر یک از متقاضیان فقط یکبار می توانند در آزمون ترمیم نمره درس مد نظر خود شرکت کنند اما در تعداد دروس محدودیتی وجود ندارد یعنی داوطلب می تواند در آزمون ترمیم نمره یک یا چند درس شرکت کند حتی اگر در درسی یک نمره کمتر دارد مجاز است در ترمیم نمره آن درس شرکت نماید.

در این رابطه بخوانید : ترمیم معدل دیپلم برای دانشگاه فرهنگیان

امتحانات ترمیم نمره در سه نوبت خرداد ماه ، دی ماه و شهریور ماه برگزار می شوند و نکته ای که وجود دارد این است که دانش آموز باید در آزمون ترمیم نمره یکی از این سه نوبت شرکت کند مثلا نمی تواند در نوبت خرداد یک آزمون و در نوبت دی آزمون یک درس دیگر را دهد و حتما باید تمامی آزمون ها در یک نوبت انجام شوند.

شرایط طرح ترمیم معدل دیپلم

  • متقاضیان برای شرکت در طرح ترمیم معدل دیپلم باید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت نمایند.
  • داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را قبل از سال 84 دریافت کرده اند ، مجاز به شرکت در طرح ترمیم معدل نیستند.
  • تمامی نمرات کمتر از 20 قابل ترمیم و ارتقا است و تفاوتی ندارد که نمره دانش آموز 10 باشد یا 19/75 زیرا در هر صورت می تواند شرکت کند.
  • امتحانات ترمیم نمره در مدارس بزرگسال برگزار می شود.
  • پس از برگزاری آزمون ترمیم معدل ، در صورتی که نمره جدید اکتسابی کمتر از نمره قبلی باشد ، نمره قبلی به عنوان سوابق تحصیلی داوطلب در نظر گرفته می شود.

سوالات متداول ترمیم معدل برای خارج از کشور

  • آیا امکان ترمیم معدل برای خارج از کشور‌ وجود دارد ؟

در حال حاضر امکان ترمیم معدل دیپلم جهت تحصیل در خارج از کشور وجود ندارد اما می‌تواند نمرات را ارتقا داد.

  • شرایط ترمیم معدل برای خارج از کشور به چه صورت است ؟

شرایط کامل ترمیم معدل برای تحصیل در خارج از کشور ، در این مطلب بررسی شد.

  • نحوه شرکت در طرح ترمیم نمره به چه صورت است ؟

داوطلبان برای ترمیم ریز نمرات دیپلم خود باید از حدود 2 ماه قبل از برگزاری امتحانات نوبت خرداد ، دی یا شهریور ، به مدارس بزرگسال مراجعه کرده و درخواست شرکت در امتحانات ترمیم نمره دروس مد نظرشان را ثبت کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

13 نظر

  1. سلام. معدل نهایی م 13 و خورده شد و معدل دیپلمم 18 /46 اگه برای ترمیم شرکت کنم و نمرات خوبی کسب کنم این نمرات درج خواهد شد تو سوابق تحصیلی م؟ چون من میخام مهاجرت کنم این موضوع برام مهمه اگه درج نمیشه که دیگ وقتمو تلف نکنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. با شرکت در امتحانات ترمیم معدل ، کارنامه جدید صادر نمی شود.

  2. سلام ببخشید ترمیم نمره برای مهاجرت بدردمون میخوره؟

  3. سلام و وقت بخیر. راجب دیپلم مجدد میخواستم بپرسم. در دیپلم مجدد که با شرکت در آزمون های نهایی دوازدهم نمره کسب میکنیم برای دهم و یازدهم چه چیزی مینویسن چه نمراتی میگذارند؟ و ایا این معدل کل رو که با نهایی بالا میبریم آیا راه دیگری هست که بشه دهم و یازدهم رو بالا برد ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای دریافت دیپلم مجدد نیازی به شرکت در امتحانات پایه های دهم و یازدهم نیست و نمرات این دروس با کد 96 در سیستم ثبت می شوند و به این معناست که بدون نمره ، قبولی گرفته اید.

  4. سلام مجدد‌. در پروسه گرفتن دیپلم مجدد (ریاضی میخوام بگیرم) میتونیم به اختیار خودمون تمامی دروس نهایی اعم از عمومی (چون دروس مشترک ریاضی و تجربی است)و اختصاصی ها همشو شرکت کنم؟ یا باید دروس مشترک رشته قبلی و جدید رو ندم و نمرات دیپلم قبلیم دروس مشترک رو بزارن برا دیپلم جدید؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  5. سلام اگه تک ماده یا تبصره زده باشیم توی کارنامه دیپلم بعدا میتونیم واسه ترمیم معدل اقدام کنیم و یا اکه میشه میتونیم درسای ک تک ماده یا تبصره زدیم رو ترمیم معدل کنیم یا همون درسای باقی رو فقط میتونیم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در هر یک از دروس مد نظر خود می توانید برای ترمیم نمره اقدام کنید.

  6. سلام، دانشجوی پزشکی روسیه هستم میخوام انتقالی بگیرم ایران ولی معدل دیپلمم پایینه، آیا میتونم با ترمیم معدل مشکلو حل کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  7. کارشناسی ارشد دارم ایا میتوانم معدل کارشناسی را بالا ببرم و دوباره دروسی را امتحان دهم

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر