از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بازار کار مهندسی پزشکی – بازار کار مهندسی پزشکی و آینده شغلی آن

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بازار کار مهندسی پزشکی - بازار کار مهندسی پزشکی و آینده شغلی آن

رشته مهندسی پزشکی یا مهندسی زیست پزشکی از رشته های نوپا در گروه فنی مهندسی می باشد که کاربرد های زیادی در تشخیص و درمان بیماری ها و ساخت و طراحی تجهیزات پزشکی و اتاق عمل دارد. این رشته در گرایش های مختلف و در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود و بازار کار آن عمدتا در ارتباط با دستگاه های پزشکی و بهبود کیفیت آن ها ، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی ، نصب و راه اندازی و آموزش تجهیزات پزشکی به کارکنان بیمارستان ها و … می باشد.

بازار کار مهندسی پزشکی و آینده شغلی آن در گرایش های مختلف

مهندسان پزشکی وظیفه راه اندازی دستگاه های پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین آموزش کار با دستگاه ها به پرستاران و دیگر کارکنان بیمارستان را بر عهده دارند. البته کار مهندسان پزشکی فقط محدود به این موارد نمی باشد بلکه طیف گسترده ای از فرصت های شغلی در گرایش های بیومکانیک ، بیومتریال ، بیوالکترونیک ، بیو مواد ، مهندسی بافت و … برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد.

برای مثال فارغ التحصیل گرایش بیوالکتریک مهندسی پزشکی می توانند دستگاه های توانبخشی مثل سمعک را بسازد یا ساخت تجهیزات پزشکی اتاق عمل که بسیار هم گران هستند و از فروش آن سود زیادی نصیب مهندس پزشکی می شود ، در حوزه های کاری گرایش بیوالکتریک قرار دارد.

فارغ التحصیلان گرایش بیومکانیک مهندسی پزشکی در زمینه ساخت اعضای مصنوعی مثل پای مصنوعی ، گوش مصنوعی ، دست مصنوعی و همچنین دستگاه های توانبخشی مثل ویلچر ، دستگاه تقویت مچ دست ، دستگاه تقویت انگشتان دست و … مهارت دارند.

دانشجویان گرایش مهندس بیومواد ، آماده سازی مواد گوناگون مصنوعی مثل‌ پلیمرها ، سرامیک ‌ها، کامپوزیت‌ها و مواد فلزی و روش های ساخت و قالب گیری نهایی ماده را آموزش می بیند و می توانند در کارخانه های ساخت لوازم یکبار مصرف پزشکی مثل سرنگ و سرند مشغول به فعالیت شود.

احتمالا این را هم بپسندید  کدام گرایش های مهندسی پزشکی بهتر است - راهنمای انتخاب بهترین گرایش مهندسی پزشکی

کاربرد گرایش بیومتریال مهندسی پزشکی بیشتر در به کارگیری بافت های زنده و مواد مصنوعی برای کاشت آن ها در بدن است و مهندس پزشکی که در گرایش بیومتریال یا بالینی دانش آموخته شود ، برای شناخت ارتباط بین ساختمان و عملکرد اندام ها و بافت های بدن پستانداران در شرایط مختلف سلامت و بیماری و تولید جایگزین های بیولوژیک جهت بازسازی ، حفظ و یا بهبود عملکرد اندام ها فعالیت می کند.

زمینه های کاری مهندسی پزشکی

حیطه کاری و بازار کار مهندسی پزشکی بیشتر در بیمارستان ها ، شرکت های خصوصی ، پژوهشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی است. اگر بخواهید تنها به مدرک کارشناسی اکتفا کنید و فرصت ادامه تحصیل نداشته باشید ، می توانید در این مراکز دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت شوید و درآمد ثابت ماهانه داشته باشید.

اما مهندسان پزشکی که تحصیلات ارشد و دکتری دارند و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری انجام داده اند ، مسلما فرصت های شغلی خیلی بهتری دارند و مسئولیت های زیر را می توانند بر عهده بگیرند :

  • همکاری در تیم طراحی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی و اتاق عمل
  • نصب و راه اندازی دستگاه ها و وسایل فنی بیمارستان ها
  • تعمیر ، نگهداری و تجیهز کردن دستگاه های بیمارستان ها
  • مشاوره فنی و بازاریابی خرید و فروش دستگاه های پزشکی در شرکت های تجهیزات پزشکی
  • طراحی پا و دست مصنوعی
  • طراحی و ساخت دستگاه هایی مانند دستگاه فشارسنج ، دستگاه آپتولموسکوپی ، دستگاه تنفس مصنوعی ، دستگاه دیاترمی و …

میزان درآمد مهندسی پزشکی

درآمد مهندسی پزشکی با توجه به تخصص هایی که فرد دارد ، آشنایی با نرم افزارهای تخصصی رشته ، استخدام شدن در مراکز دولتی یا غیردولتی ، سطح تحصیلات ، تجربه کاری و … تعیین می شود و مهندسی که تمام این موارد را یکجا داشته باشد ، در ورود به بازار کار و کسب درآمد موفق تر خواهد بود.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته بهداشت عمومی | بررسی نقش ها و دروس اصلی و پایه

حقوق مهندسان پزشکی در بخش دولتی مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری است اما در بخش خصوصی با توجه به سیاست های مالی شرکت ها حقوق دریافتی کارکنان معمولا بیشتر از بخش های دولتی است.

ناگفته نماند که بیشترین میزان درآمد مهندسی پزشکی در حوزه خرید و فروش تجهیزات پزشکی است و در حال حاضر که بیشتر صنعت پزشکی کشورمان را تجارت تجهیزات پزشکی شامل می شود ، از طریق خرید و فروش این تجهیزات می توان به درآمد خوبی رسید.

نرم افزار های تخصصی برای ورد به بازار کار مهندسی پزشکی

از جمله نرم افزار های تخصصی و کاربردی مهندسی پزشکی که عامل موثری در ورود به بازار کار و درآمد بیشتر است ، عبارتند از :

  •  LabVIEW
  •  Pspice
  • Proteus
  •  MATLAB

توصیه می شود برای اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با بهترین گرایش مهندسی پزشکی ، بازار کار مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک ، بازار کار مهندسی پزشکی بیومکانیک در ایران ، بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم ها ، نظر دانشجویان مهندسی پزشکی ، بازار کار مهندسی پزشکی در کانادا ، بازار کار مهندسی پزشکی بیومتریال و … با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 – شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

  دانشگاه آزاد رشته مهندسی پزشکی را هم به صورت با کنکور و هم به …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر