از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم ها – آیا بازار کار مهندسی پزشکی پذیرای خانم ها هست؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم ها

چند سالی است که با اشباع شدن برخی مشاغل در وضعیت کنونی کشورمان ، انتخاب رشته و به دنبال آن انتخاب شغل آینده تبدیل به یک دغدغه بزرگی برای کنکوری های عزیز شده است به خصوص داوطلبان خانم که حساسیت بیشتری را در زمان انتخاب رشته به خرج می دهند چرا که شرایط کاری برای خانم ها نسبت به آقایان در برخی شغل ها سخت تر است مثلا اکثر داوطلبان خانم ترجیح می دهند به جای کار در کارخانه های صنعتی و خارج از شهر ، در مشاغلی کم حاشیه تر مثل کار در آزمایشگاه ، دبیری و تدریس ، شرکت های دولتی و خصوصی و …  فعالیت کنند. بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم ها در مقایسه با سایر رشته های ریاضی و فنی مهندسی بهتر است و علاقه مندان می توانند با تقویت مهارت های خود ، درآمد زیادی از راه ورود به این شغل کسب کنند.

بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم ها

عموما برای ورود به هر شغل و جهت استخدام شدن در هر سمتی چه در شرکت ها و ارگان های دولتی و چه در سازمان های غیر دولتی ، تخصص و مهارت فرد در درجه اول اهمیت دارد. رشته مهندسی پزشکی از بهترین رشته های مهندسی خانم ها است و حتی در صورتی که فرد اطلاعات خود را مدام با آخرین دستاورد های پزشکی جهان به روز کند و مهات کافی را داشته باشد ، بازار کار بهتری را در مقایسه با بازار کار مهندسی عمران ، بازار کار مهندسی برق یا بازار کار رشته کامپیوتر رقم خواهد زد. مهندسان پزشکی  خانم برای موفقیت در بازار کار وظیفه هایی را بر عهده دارند که عبارتند از :

  • نصب و راه اندازی تجهیزات پزشکی
  • انجام کار های مربوط به صادرات و واردات تجهیزات و دستگاه های پزشکی
  • کنترل و بهینه سازی تجهیزات پزشکی
  • آموزش نحوه به کارگیری و و تعمیر و نگهداری دستگاه های پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی به پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی
  • تولید تجهیزات و دستگاه های پزشکی مثل ، دستگاه تنفس مصنوعی ، دستگاه فشارسنج ،دستگاه آپتولموسکوپی و …
  • طراحی و ساخت اعضای مصنوعی و دستگاه های توانبخشی مثل ویلچر ، تخت بیمارستان ، قلب مصنوعی ، دست و پای مصنوعی ،  دستگاه های کمک شنوایی ، کمک بینایی ، کمک گویایی و …
احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی میکروبیولوژی - معرفی جامع و بازار کار مهندسی میکروبیولوژی

درآمد مهندسی پزشکی برای خانم ها

بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم ها در گرایش های مختلف متفاوت است و طبعا درآمدی که متخصص هر گرایش می تواند کسب کند ، متغیر می باشد. در حال حاضر مهندسی پزشکی در بیش از 10 گرایش شامل  گرایش های بالینی ، بیوالکتریک  ، بیومکانیک ، بیومواد ، مهندسی بافت ،  مهندسی ورزش ، مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی و … ارائه می شود که حوزه های کاری هر کدام و فرصت های شغلی و به دنبال آن میزان در هر یک از گرایش ها فرق دارد.

اما یک کارشناس مهندسی پزشکی معمولا در سه حوزه اصلی ، بازاریابی و فروش  ، طراحی و ساخت و تعمیر و نگهداری و بازسازی تجهیزات پزشکی فعالیت می کند مخصوصا حوزه بازاریابی و فروش که می تواند درآمد بسیار زیادی را در پی داشته باشد.

حقوق ماهیانه مهندسی پزشکی در ایران برای خانم ها در شرکت های دولتی معمولا ثابت و بر اساس قانون حقوق و درآمد کشور تعیین می شود ولی بازار کار و درآمد مهندسی پزشکی در شرکت های خصوصی بر اساس تجربه کاری و سمت تعلق داده شده به مهندس تعیین می شود و بیشتر از حقوق شرکت های دولتی است.

علاقه مندی به علومی مانند ریاضیات ، فیزیک ، شیمی و زیست شناسی ، آشنایی با بازاریابی و فروش ، آشنایی با نرم افزار های مربوط به رشته مهندسی پزشکی مثل نرم افزار های LabVIEW ، Pspice ، MATLAB ، تسلط بر زبان انگلیسی و … از عوامل تاثیر گذار در افزایش درآمد مهندسی پزشکی است.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی مهندسی پزشکی دانشگاه شاهد - طبق قبولی های 1400 و 99

علاوه بر این مطلب که در خصوص بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم ها ارائه شد ، می توانید برای اطلاع از درامد مهندسی عمران ، بازار کار مهندسی صنایع و بازار کار مهندسی معماری برای خانم ها با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 – شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

  دانشگاه آزاد رشته مهندسی پزشکی را هم به صورت با کنکور و هم به …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر