از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته آموزش ابتدایی – راهنمای جامع و بازار کار آموزش ابتدایی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آموزش ابتدایی - راهنمای جامع و بازار کار رشته آموزش ابتدایی

 

رشته آموزش ابتدایی از جمله رشته های دانشگاه فرهنگیان است که از طریق شرکت در هر سه کنکور ریاضی ، کنکور انسانی و کنکور تجربی امکان ادامه تحصیل در آن وجود دارد البته این رشته با عنوان “آموزش و پرورش ابتدایی” به صورت محدود در دانشگاه آزاد و در دوره کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود که شرایط پذیرش متفاوتی دارد و نیازمند ارائه مدرک کاردانی مرتبط می باشد.

بنابراین تنها راه ورود به رشته آموزش ابتدایی برای داوطلبانی که مدرک دیپلم دارند ، شرکت در آزمون سراسری یکی از رشته های نظری و انجام انتخاب رشته کنکور می باشد ، اما به علاقه مندان توصیه می شود که قبل از اتخاذ تصمیم قطعی برای تحصیل در این رشته ، تحقیقاتی را در رابطه با جایگاه شغلی و میزان در آمد معلمان ، دروسی که باید در دانشگاه بگذرانند و … انجام دهند تا با آگاهی کامل وارد این رشته و شغل شوند.

شاید این مطالب را نیز دوست داشته باشید : شرایط معلم ابتدایی شدنشرایط جدید معلم شدن

معرفی رشته و شغل آموزش ابتدایی

رشته آموزش ابتدایی همانطور که از اسمش مشخص است ، مربوط به دانش آموزان دوره ابتدایی می باشد بنابراین ارتباط برقرار کردن با دانش آموزان ابتدایی مخصوصا دانش آموزان اول ابتدایی که برای اولین بار است فضای مدرسه را تجربه می کنند ، از توانایی هایی است که معلم باید داشته باشد.

توان یادگیری متفاوت دانش آموزان ، استعداد ، رفتار هایی که دانش آموزان سرکلاس از خود نشان می دهند ، فرهنگ های مختلف و … از مواردی که معلم دوره ابتدایی با آن ها روبرو می شود و باید مهارت کنترل آن ها را داشته باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته گردشگری – معرفی جامع و بازار کار گردشگری

هم چنین حفظ آرامش در کلاس درس ، تدریس به بهترین نحو ، ایجاد ارتباطی دوستانه با دانش آموزان و در کل فراهم کردن فضای صمیمی و شاد و در عین حال یاد دادن به دانش آموزان و پاسخ دادن به سوالات آن ها ، از مسئولیت های معلم می باشد.

دروس دانشگاهی آموزش ابتدایی

رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شود ، بنابراین 4 سال طول دوره تحصیلی دارد و دانشجویان در این مدت دروس عمومی ، معارف ، تخصصی و تربیتی را فرا می گیرند. هم چنین دانشجویان مباحثی نیز در رابطه با علم روانشناسی و روانشناسی کودک را آموزش می بینند و هدف از ارائه این مباحث ، ارتباط بهتر معلم با دانش آموز می باشد.

در انتهای مقطع تحصیلی نیز دوره کارورزی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که در 5 مرحله کارورزی 1 ، 2 ، 3 ، 4 و  کارنمای معلمی (پروژه) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید : دبیری زبان دانشگاه فرهنگیان

در 4 مرحله اول دوره کارورزی رشته آموزش ابتدایی ، دانشجویان در آموزش‌ های نظری شرکت می کنند و در انتها با قبولی در آزمون پایانی که به صورت کتبی برگزار می شود ، در صورت کسب امتیاز لازم برای فعالیت در شغل معلمی توسط دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش معرفی می شوند که زیر نظر یکی از اساتید حدود یک سال دوره کارنمای معلمی را بگذرانند و به عنوان معلم کارآموز مشغول به کار شوند.

میزان درآمد و جایگاه شغلی رشته آموزش ابتدایی

معلمانی که از طریق تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به آموزش  پرورش معرفی شده اند ، طرح تعهد خدمت 5 ساله دارند و باید در یکی از مدارسی که آموزش پرورش تعیین می کند ، تعهد خود را بگذرانند.

احتمالا این را هم بپسندید  کاردانی حقوق قضایی - معرفی جامع و بازار کار کاردانی حقوق قضایی

میانگین درآمد معلمان ابتدایی حدود 4 میلیون تومان می باشد که البته سابقه کاری و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ، در افزایش حقوق تاثیر گذار هستند. هم چنین نوع مدرسه نیز در تعیین حقوق معلم ملاک است ، مدرسه دولتی باشد یا غیرانتفاعی ، در استان های بزرگ باشد یا در مناطق محروم و روستاها و … از عواملی هستند که باید برای بررسی حقوق معلم در نظر گرفته شود.

گفتنی است که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در همان دوران دانشجویی نیز از حقوق و مزایایی برخوردار هستند و ماهانه مبلغی را به عنوان حقوق دانشجویی دریافت می کنند تا هزینه مخارج تحصیلی آن ها شهریه خوابگاه ، خرید کتاب ، مسیر رفت و آمد و … فراهم شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر