از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد – شرایط و نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد

 

کنکور کارشناسی ارشد سهمیه های متفاوتی را شامل می شود که از میان آنها می توان به سهمیه ایثارگران که در دو دسته 5 درصدی و 25 درصدی می باشد و همچنین سهمیه رزمندگان ، اشاره کرد. استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد تحت شرایط خاصی امکان پذیر است و تمام داوطلبان اجازه بهره مندی از مزایای این سهمیه را ندارند.  با توجه به اهمیت سهمیه ایثارگران در کنکور کارشناسی ارشد ، در ادامه این مطلب به بررسی شرایط و جزئیات بهره مندی از آن می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر ، از طریق تماس با مشاوران مجموعه پاسخ با ما ، سوالات خود را بپرسید.

برای راهنمایی در زمینه سهمیه ایثارگران کنکور سراسری و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد

دو نوع سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی جزو سهمیه ایثارگران کنکور کارشناسی ارشد می باشد که شرایط استفاده از هر یک از این سهمیه ها متفاوت است. اگر شما هم یکی از شرایط زیر را داشته باشید ، مشمول استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد خود خواهید بود :

سهمیه ایثارگران در کنکور کارشناسی ارشد شامل دو سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی است و داوطلبان با توجه به شرایطی که دارند ، مشمول استفاده از یکی از این سهمیه ها هستند.

مشمولین سهمیه 25 درصدی ایثارگران به شرح زیر هستند :

  • همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر
  • آزادگان و همسر و فرزندان آنان
  • جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان

مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران به شرح زیر هستند :

  • جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان
  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه

علاوه بر سهمیه 5 درصد و 25 درصد ایثارگران ، سهمیه رزمندگان نیز در آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد که اگر شامل یکی از موارد زیر باشید ، مشمول استفاده از این سهمیه خواهید بود :

  • رزمندگانی که از تاریخ 31 شهریور سال 1359 لغایت 31 شهریور سال 1367 حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشته اند.
  • پرسنل کادر ثابت ، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که علاوه بر میزان موظفی ، که از تاریخ 31 شهریور سال 1359 لغایت 31 شهریور سال 1367 حداقل 6 ماه پیوسته یا 9 ماه ناپیوسته  به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشته اند.

مرتبط بخوانید : سهمیه منطقه سه بهتر است یا پنج درصدی

نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد

اگر واجد شرایط استفاده از سهمیه های 5 درصد و 25 درصد ایثارگران و یا سهمیه رزمندگان هستید ، برای اعمال سهمیه در کنکور خود باید هنگام تکمیل فرم ثبت نام گزینه علاقه مندی را فعال نمایید و کد پیگیری 12 رقمی که از ارگان مربوطه دریافت کرده اید را وارد فرم کنید. سامانه دریافت کد ایثارگری سپاه به نشانی isaar.ir می باشد و برای  دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش نیز باید به سایت  aja.ir مراجعه فرمایید.

بدیهی است در صورت عدم درج کد پیگیری در فرم ثبت نام کنکور ارشد ، سهمیه برای شما اعمال نخواهد شد و ممکن است در زمان دریافت کارت ورود به جلسه یا انتخاب رشته نیز اجازه اعمال سهمیه به شما داده نشود.

یکی دیگر از نکات مهمی که لازم است در استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد مد نظر داشته باشید این است که داوطلبان دارای این سهمیه باید حداقل 70 درصد نمره آخرین پذیرفته شده در گزینش آزاد را به دست آورند تا مجاز به استفاده از سهمیه خود شوند. همچنین داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان نیز باید 80 درصد نمره آخرین پذیرفته شده در سهمیه عادی را کسب نمایند.

تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد 

برای داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد هستند ، تعداد مشخصی ظرفیت در نظر گرفته می شود و در واقع 5 درصد ظرفیت هر رشته محل به داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران 5 درصدی و 25 درصد ظرفیت هر رشته محل نیز به داوطلبان دارای سهمیه 25 درصدی اختصاص می یابد.

با این حساب اگر یک رشته محل 100 نفر ظرفیت داشته باشد ، 30 نفر به داوطلبان اختصاص می یابد که سهمیه ایثارگران دارند. برای این دسته از داوطلبان دو رتبه در کارنامه کنکور درج می شود و و به دلیل آنکه رتبه سهمیه ایثارگران آنها نسبت به جامعه آماری کوچک تری محاسبه می شود ، ، تاثیر مثبتی در قبولی داوطلب خواهد داشت .

تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد

آن دسته از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد دارند و قبلا با این سهمیه وارد دانشگاه روزانه شده اند ، مجاز به استفاده از سهمیه خود در آزمون ارشد سال های بعد نیستند حتی اگر در دانشگاه قبولی ثبت نام نکرده باشند.

مرتبط ببینید: سهمیه های کنکور

اما در صورتی که قبلا از سهمیه ایثارگران خود استفاده کرده اید و در دانشگاه های غیرروزانه پذیرفته شده اید ، مشکلی برای استفاده مجدد از سهمیه تان در کنکور ارشد سال های بعد نخواهید داشت.

سوالات متداول

  • شرایط و نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد به چه صورت است ؟

اگر می خواهید از شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران در ازمون ارشد به صورت کامل مطلع گردید ، لطفا این مقاله را مطالعه بفرمایید.

  • آیا استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد امکان پذیر است ؟

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصدی دارند ، در صورت قبولی در دانشگاه روزانه با استفاده از این سهمیه ، دیگر امکان بهره مندی از سهمیه خود در آزمون ارشد سال های بعد ندارند.

  • تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون کارشناسی ارشد چقدر است ؟

اگر قبلا با استفاده از سهمیه ایثارگران یکبار در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده اید و در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اید ، دیگر امکان بهره مندی از این سهمیه را برای قبولی در دانشگاه روزانه ، ندارید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

3 نظر

  1. علی قلی پور

    سلام من با سهمیه 5درصدی دانشجوی کارشناسی هستم
    پدرم رزمنده ارتش و 21ماه جبهه داره
    کد ایثارگری داره
    اما این جبهه به صورت داوطلبانه نبوده و وظیفه بود برای کنکور ارشد هم به بنده سهمیه ایثارگری تعلق میگیره؟(در کنکور کارشناسی به بنده سهمیه تعلق گرفت)

  2. سلام
    من موقع ثبت نام کنکور ارشد از سهمیه ۵ درصد ایثارگری استفاده نکردم
    میتونم برای انتخاب رشته این سهمیه رو اعمال کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید به سایت سازمان سنجش درخواست ارسال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر