از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش – دریافت کد ایثارگری ارتش برای ثبت نام کنکور 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش

 

داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگری هستند و متقاضی اعمال سهمیه خود در کنکور سراسری 1402 می باشند ، باید از ارگان ذیربط کد 12 رقمی ایثارگری را دریافت کرده و در برگه ثبت نام کنکور درج نمایند. سامانه دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش به نشانی aja.ir می باشد که در ادامه این مطلب نحوه دریافت کد از سامانه مذکور را بررسی خواهیم کرد.

اگر برای دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش با مشکلی مواجه هستید و نیازمند راهنمایی می باشید ، می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

سامانه دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 1402

هر ساله در کنکور سراسری سهمیه های مختلفی اعمال می شود که پر متقاضی ترین سهمیه ، سهمیه ایثارگران 5 درصدی و 25 درصدی است که ارگان های تایید کننده این سهمیه ها ارتش جهموری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، بنیاد شهید و …. هستند.

داوطلبان که ارگان تایید کننده سهمیه آنها ارتش جهموری اسلامی ایران می باشد ،  برای دریافت کد پیگیری 12 رقمی سهمیه خود نیازی به مراجعه حضوری به سازمان مربوطه ندارند زیرا سامانه اینترنتی برای این امر راه اندازی شده است که به نشانی aja.ir می باشد و به راحتی می توانید در کمترین زمان ، از طریق این سامانه کد 12 رقمی را دریافت کنید.

احتمالا این مطلب را نیز بپسندید : تعداد استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد

نحوه دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 1402

پس از ورود به سامانه دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش به نشانی aja.ir ، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در منوی سمت راست سامانه چند گزینه وجود دارد که شما باید گزینه “کد رهگیری ایثارگران” را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور 1403 📞 لیست کامل کد های لازم برای ثبت نام کنکور سراسری

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش

در مرحله بعد باید نوع کد رهگیری را بر اساس پایور یا وظیفه بودن ، تعیین نمایید.

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش

برای دریافت کد رهگیری پایوران باید یکی از 3 مورد کد ملی ، شماره کارگزینی و شماره کارت درج شود. همچنین برای دریافت کد رهگیری کارکنان وظیفه نیز باید کدملی را وارد شود.

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش

 

پس از درج اطلاعات لازم ، بر روی گزینه جستجو کلیک کنید تا کد رهگیری 12 رقمی نمایش داده شود. در صورتی که به دلایلی موفق به دریافت کد رهگیری نشدید ، می توانید با ارسال درخواست اینترنتی در سامانه فوق ، مشکل خود را پیگیری نمایید.

  • کد رهگیری وظیفه : ایثارگران در صورتی که جزو کارکنان وظیفه هستند که حداقل 12 ماه در مناطق عملیاتی جبهه حضور داشته باشند.
  • کد رهگیری پایوران : ایثارگران در صورتی که جزو کارکنان پایور هستند که حداقل 8 ماه در مناطق عملیاتی جبهه حضور داشته باشند.

شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان ، ایثارگری و خانواده شهدا کنکور 1402

  • کد پیگیری 12 رقمي ایثارگری ارتش برای هر آزمون متفاوت است و اگر برای دومین بار قصد استفاده از سهمیه خود را دارید باید کد جدید را دریافت کنید.
  • داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگری یکبار در کنکور سراسری شرکت کرده و در دانشگاه روزانه نیز پذیرفته شده اند ، مجاز به استفاده مجدد از سهمیه خود در همان مقطع نیستند.
  • داوطلبانی که دارای سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی ایثارگران هستند ، برای اعمال سهمیه خود در کنکور نیازی به مراجعه حضوری به سازمان سنجش ندارند و فقط باید با دریافت برگه ثبت نام کنکور ، کد پیگیری 12 رقمی را در بند مربوطه درج نمایند.

احتمالا این مطلب را نیز بپسندید : تاثیر سهمیه ایثارگران در دانشگاه فرهنگیان

تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور 1402

بسیاری از داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصدی هستند ، این سوال را دارند که اعمال این سهمیه ها در کنکور چه تاثیر مثبتی در کنکور آنها دارد و آیا نسبت به داوطلبان بدون سهمیه ، شانس پذیرش بیشتری دارند ؟ در پاسخ باید گفت که 5 درصد ظرفیت تمام رشته محل ها به داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی و 25 درصد از ظرفیت تمام رشته محل ها به داوطلبان دارای سهمیه 25 درصدی اختصاص دارد پس قطعا شانس قبولی این دسته از داوطلبان بیشتر از داوطلبان بدون سهمیه است مخصوصا در رشته های پر متقاضی علوم پزشکی و پیراپزشکی. البته به شرط آنکه قوانین استفاده از سهمیه ایثارگران را رعایت کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تلفنی ثبت نام کنکور - با خیال راحت و درست ثبت نام کنید

قوانین استفاده از سهمیه ایثارگران بدین صورت است که داوطلبان دارای این سهمیه برای آنکه مجاز به استفاده از سهمیه خود شوند ، باید بتوانند حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه عادی را به دست آورند و در غیر این صورت سهمیه منطقه برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. همچنین اگر ظرفیت سهمیه 25 درصد ایثارگران با دارندگان این سهمیه تکمیل نشود ، از داوطلبان دارای سهمیه 5 درصدی برای تکمیل ظرفیت باقی مانده استفاده خواهد شد.

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش  | سوالات متداول

  • آیا برای دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش باید به صورت حضوری اقدام کنیم ؟

خیر ، داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری ارتش برای دریافت کد 12 رقمی پیگیری نیازی به مراجعه حضوری به سازمان مربوطه ندارند و می توانند به صورت اینترنتی اقدام کنند.

  • سامانه دریافت کد ایثارگری ارتش کدام سامانه است ؟

سامانه دریافت کد 12 رقمي ایثارگری ارتش به نشانی aja.ir می باشد

  • چگونه سهمیه رزمندگان و ایثارگری را در کنکور 1402 اعمال کنیم ؟

باید با دریافت برگه ثبت نام کنکور ، کد پیگیری 12 رقمی را در بند مربوطه درج نمایید تا سهمیه برای شما اعمال شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه دولتی

ثبت نام دانشگاه دولتی – راهنمای کامل ثبت نام در دانشگاه دولتی

  دانشگاه دولتی پر متقاضی ترین دانشگاه در میان داوطلبان است زیرا تحصیل در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر