از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سهمیه ایثارگران در کنکور دانشگاه آزاد 1401 – راهنمای اعمال و تاثیر آن

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سهمیه ایثارگران در کنکور دانشگاه آزاد

 

سهمیه ایثارگران از سهمیه های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد است و داوطلبانی که می خواهند از این سهمیه در زمان انتخاب رشته خود بهره مند شوند باید از شرایطی برخوردار باشند. پیش از کنکور 98 تنها سهمیه موثر در کنکور دانشگاه آزاد ، سهمیه بسیج فعال بود اما در دو سال اخیر طبق اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ، سهمیه های ایثارگران و مناطق نیز در انتخاب رشته این دانشگاه تاثیر گذارند و ملاک سنجش داوطلبان رتبه در سهمیه آنها خواهد بود نه نمره تراز کنکور و رتبه کشوری. در ادامه این مطلب بیشتر در خصوص سهمیه ایثارگران در کنکور دانشگاه آزاد توضیح خواهیم داد.

اگر پس از مطالعه این مطلب ، سوال و ابهامی در خصوص استفاده از سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته دانشگاه آزاد داشتید می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

اعمال سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

تا کنکور 98 داوطلبانی که انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام می دادند با توجه به تراز کنکور و رتبه کشوری که کسب کرده بودند مورد سنجش و ارزیابی قرار می گرفتند و داوطلبی که رتبه کشوری و تراز بهتری داشت ، شانس قبولی او در رشته ها و دانشگاه های سطح یک ، بیشتر بود. در واقع هیچ یک از سهمیه های مناطق و ایثارگران در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ملاک سنجش نبودند و هر یک از داوطلبان با داوطلبان کل کشور رقابت می کردند.

احتمالا این را هم بپسندید  دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد انسانی 1401 - با آزمون و بدون آزمون

اما از انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98 به بعد ، شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد تغییر یافت بدین صورت که این دانشگاه نیز مثل دانشگاه های سراسری با رتبه در سهمیه دانشجو پذیرش می کند و تمام سهمیه های مناطق ، ایثارگران و رزمندگان در انتخاب رشته این دانشگاه تاثیر می گذراند.

مرتبط بخوانید : تاثیر سهمیه ایثارگران در دانشگاه فرهنگیان – آیا سهمیه ایثارگران در دانشگاه فرهنگیان تاثیر دارد

در واقع داوطلبان با رتبه در سهمیه ای که کسب کرده اند انتخاب رشته دانشگاه ازاد را انجام می دهند نه با رتبه کشوری و تراز و هر داوطلب تنها با داوطلبان سهمیه خود رقابت خواهد کرد.

سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شامل دو دسته سهمیه ایثارگران 25 درصد و ایثارگران 5 درصد است. سهمیه 25 درصدی به داوطلبانی با شرایط زیر اختصاص می یابد :

  • جانبازان 25 درصد و بالاتر همسر و فرزند آنان
  • همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر
  • آزادگان و همسر و فرزندان آنان

سهمیه 5 درصدی به داوطلبانی با شرایط زیر اختصاص می یابد :

  • جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان
  • همسر و فرزند رزمنده با حداقل 6 ماه سابقه

مرتبط بخوانید : آخرین رتبه قبولی پزشکی سهمیه 5 درصد

درصد تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور دانشگاه آزاد

25 درصد ظرفیت پذیرش کل دانشگاه ها به داوطلبان دارای سهمیه 25 درصد ایثارگران اختصاص دارد. همچنین 5 درصد ظرفیت پذیرش هر رشته ای در هر دانشگاهی به داوطلبانی که از سهمیه 5 درصد ایثارگران استفاده می کنند ، اختصاص می یابد. البته این دسته از داوطلبان به شرطی می توانند از سهمیه خود استفاده کنند که 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد را به دست آورند.

نحوه اعمال سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

اگر سهمیه ایثارگران 5 درصدی یا 25 درصدی دارید و می خواهید برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم از سهمیه خود بهره مند شوید برای اعمال آن فقط کافیست در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور ، تیک مربوط به سهمیه را فعال کنید و کدپیگیری را نیز در بخش تعیین شده درج نمایید.

مرتبط بخوانید : نمونه کارنامه سهمیه ایثارگران 25 درصد

سوالات متداول

  • آیا سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تاثیر گذار است ؟
احتمالا این را هم بپسندید  دانلود pdf دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 📞 لینک مستقیم

در آزمون سراسری سال های 99 و 1400 سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته دانشگاه آزاد تاثیر گذار بود و برای سال 1401 باید منتظر انتشار دفترچه انتخاب رشته باشیم.

  • میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته دانشگاه آزاد چقدر است ؟

25 درصد ظرفیت پذیرش کل دانشگاه ها به داوطلبان دارای سهمیه 25 درصد ایثارگران و 5 درصد ظرفیت پذیرش هر دانشگاهی نیز به داوطلبان دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران اختصاص می یابد.

  • داوطلبان برای استفاده از سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید چه شرایطی داشته باشند ؟

شرط  استفاده از سهمیه ایثارگران ، کسب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگران

انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگران 1402 – شرایط انتخاب رشته کنکور با سهمیه ایثارگری

داوطلبانی که سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصدی دارند ، درباره نحوه انتخاب رشته …

2 نظر

  1. سلام من سهمیه ۵ درصد دارم الان میخوام انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنم گزینه سهمیه نداره چیکار کنم؟ برا اساس رتبه آزمون سراری هم میخوام ثبت نام کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر