از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سهمیه منطقه سه بهتر است یا پنج درصدی – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سهمیه منطقه سه بهتر است یا پنج درصدی

 

بسیاری از داوطلبانی که در سهمیه منطقه سه کنکور سراسری قرار دارند ولی مشمول استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران نیز هستند ، معمولا این سوال را می پرسند که سهمیه منطقه سه بهتر است یا پنج درصدی و با استفاده از کدام سهمیه شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه داریم. همانطور که می دانید، کنکور سراسری از 5 سهمیه اصلی منطقه یک ، منطقه دو ، منطقه سه ، سهمیه 25 درصد ایثارگران و سهمیه 5 درصد ایثارگران تشکیل شده است و داوطلبان با توجه به محل تحصیل آخرین مقطع قبلی و همچنین شرایطی که دارند ، مشمول استفاده از یکی از سهمیه های فوق هستند. در ادامه این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که سهمیه منطقه سه بهتر است یا پنج درصدی تا شما برای انتخاب رشته کنکور ، با اطلاعات کامل اقدام کنید. تا انتها همراه ما باشید.

برای راهنمایی در زمینه سهمیه ایثارگران کنکور سراسری و پرسیدن سوالات خود در این خصوص ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

سهمیه منطقه سه بهتر است یا پنج درصدی

چند سالی است که سهمیه 5 درصد ایثارگران نیز به سهمیه های کنکور سراسری اضافه شده است و داوطلبان واجد شرایط که در دفترچه ثبت نام کنکور این شرایط ذکر شده است ، می توانند از این سهمیه بهره مند شوند. داوطلبانی که سهمیه 5 درصد ایثارگران دارند ، می توانند علاوه بر این سهمیه خود از سهمیه منطقه نیز استفاده کنند یعنی در زمان انتخاب رشت کنکور سراسری مجازند بر اساس رتبه اکتسابی خود در هر یک از سهمیه ها ، فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  استفاده همزمان از دو سهمیه در کنکور 1403 📞 آیا میتوان از دو سهمیه کنکور همزمان استفاده کرد

برای این دسته از داوطلبان که دارای دو سهمیه هستند ، در کارنامه کنکور آنها دو رتبه در سهمیه درج می شود که یک رتبه مربوط به سهمیه ایثارگران 5 درصدی و یک رتبه مربوط به سهمیه منطقه آنهاست. در حالت کلی اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که سهمیه منطقه سه بهتر است یا پنج درصدی ، سهمیه 5 درصد ایثارگران به دو دلیل زیر بهتر است :

  • دلیل اول : تعداد داوطلبان کنکور در سهمیه 5 درصد ایثارگران کمتر از تعداد داوطلبان سهمیه منطقه سه است و در نتیجه شما با کسب رتبه ای مناسب ، شانس بیشتری برای قبولی خواهید داشت.
  • دلیل دوم : 5 درصد از ظرفیت هر یک از رشته محل ها به داوطلبان سهمیه 5 درصد ایثارگران اختصاص دارد یعنی اگر یک رشته 100 نفر ظرفیت داشته باشد ، 5 ظرفیت به داوطلبان دارای این سهمیه تعلق می یابد و این به معنای آن است که شانس قبولی داوطلبان 5 درصدی به نسبت داوطلبان سهمیه مناطق بیشتر است.

مرتبط بخوانید : کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد 

اما طبق قوانین استفاده از سهمیه ایثارگران ، داوطلبانی که دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران هستند برای آنکه مجاز به استفاده از سهمیه خود شوند ، باید بتوانند 70 درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه عادی را به دست آورند که البته کسب 70 درصد نمره آخرین فرد قبولی به معنای پذیرش قطعی نیست و معمولا داوطلبانی که بالای 90 درصد نمره را به دست آورنده اند ، پذیرش می شوند.

نحوه انتخاب رشته کنکور با سهمیه 5 درصد ایثارگران

همانطور که بالاتر نیز ذکر شد ، برای داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران هستند ، دو رتبه در سهمیه در کارنامه کنکور آنها درج می شود که یک رتبه مربوط به سهمیه منطقه و یک رتبه مربوط به سهمیه ایثارگران آنهاست. در واقع برای این دسته از داوطلبان زمانی که اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی خود را در فرم ثبت نام کنکور درج می کنند ، سهمیه منطقه آنها نیز ثبت می شود و در صورت فعال کردن گزینه مربوط به سهمیه ایثارگران و درج کد 12 رقمی پیگیری سهمیه ، هر دو سهمیه برای انها اعمال می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  اسامی شهر های منطقه یک کنکور 1401 - لیست کامل شهرها و مناطق

نحوه انتخاب رشته کنکور با سهمیه 5 درصد ایثارگران بدین صورت است که رشته های انتخابی داوطلب ابتدا با توجه به رتبه در سهمیه 5 درصدی آنها بررسی می شود و اگر با استفاده از این سهمیه شانس قبولی نداشته باشند ، رتبه در سهمیه منطقه 3 آنها بررسی می شود.

مرتبط بخوانید : سهمیه ایثارگران شامل چه کسانی است

سوالات متداول

  • سهمیه منطقه سه بهتر است یا پنج درصدی ؟

همانطور که در متن مقاله نیز اشاره شد ، در حالت کلی سهمیه 5 درصد ایثارگران بهتر است.

  • چه میزان ظرفیت دانشگاه ها به سهمیه 5 درصدی اختصاص دارد ؟

5 درصد از ظرفیت رشته محل ها به داوطلبان دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران اختصاص دارد.

  • شرط استفاده از سهمیه 5 درصدی در کنکور سراسری چیست ؟

کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد ، شرط استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

منطقه در کنکور چیست

منطقه در کنکور چیست – سهمیه مناطق کنکور سراسری چیست

  منطقه در کنکور چیست ؟ یکی از موارد مهمی که در کنکور سراسری مطرح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر