از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آیا امتحان تیزهوشان سخت است 📞 درجه سختی سوالات آزمون تیزهوشان 1403

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آیا امتحان تیزهوشان سخت است

آیا امتحان تیزهوشان سخت است ؟ همانطور که بسیاری از شما می دانید مدارس تیزهوشان در دوره های اول و دوم متوسطه با برگزاری آزمون دانش آموز پذیرش می کنند که دانش آموزان پایه ششم می توانند در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و دانش آموزان پایه نهم نیز می توانند در آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت کرده‌ و با کسب نمره قبولی ، در این مدارس پذیرفته شوند. با توجه به اینکه دانش آموزان زیادی در این آزمون ها شرکت می کنند ولی جمعیت بسیار کمتری از آنها راهی این مدارس می شوند ، سوالی که برای بسیاری از دانش آموزان ایجاد می شود این است که آیا امتحان تیزهوشان سخت است ؟ سطح سوالات آزمون تیزهوشان چقدر است ؟ با جواب دادن‌ به چند سوال شانس قبولی داریم ؟

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درباره سختی و سطح سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم بیشتر شما را راهنمایی کنیم.

شما دانش آموزان عزیز میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ثبت نام مدارس تیزهوشان ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

آیا امتحان تیزهوشان ششم به هفتم سخت است ؟ 

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در سال های اخیر تغییرات زیادی داشته است. به طوری که بسیاری از والدین و دانش آموزان فکر می کنند که آزمون ورودی دوره اول متوسطه مدارس تیزهوشان حذف شده‌ است. قبل از سال 95 ، آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل دو دسته سوال استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی بود یعنی بخش زیادی از سوالات این آزمون از کتاب های درسی پایه های ششم و پنجم ابتدایی مطرح می شد و دانش آموزان منابع مطالعاتی مشخصی داشتند.

اما از سال 97 به بعد ، این آزمون با تغییراتی همراه است که عبارت است از حذف سوالات استعداد تحصیلی به طور کامل و جایگزین شدن‌ سوالات استعداد تحلیلی است. در واقع دانش آموزان برای شرکت در آزمون سنجش هوش ششم نیاز به مطالعه هیچ کتاب درسی ندارند زیرا سوالات فقط برای ارزیابی سطح هوش و استعداد تحلیلی طراحی می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام مدارس تیزهوشان مشهد 📞 راهنمای ثبت نام تیزهوشان متوسطه اول و دوم مشهد

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شام دو دفترچه سوال و در سه بخش مجزاست. در دفترچه شماره یک سوالاتی برای ارزیابی خلاقیت ، استعداد و هوش دانش آموز طراحی می شود ولی در دفترچه شماره دو سوالات برای سنجیدن‌ سرعت دانش آموزان طراحی می شوند بنابراین زمان در این بخش اهمیت زیادی دارد.

بخش اول :

  • کامل کردن‌ جمله
  • تشابه روابط بین کلمات
  • قرابت معنایی
  • مرتب کردن‌ جملات یک متن
  • نتیجه گیری منطقی
  • از متن درک مطلب

قسمت دوم :

  • مسئله عددی
  • استدلال منطقی ش
  • مارشی (ترکیبی با ادبیات)
  • واژه یابی

بخش سوم :

  • سوالات هوش غیرکلامی (تصویری)

کل آزمون 60 دقیقه زمان دارد. به ازای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و هر پاسخ غلط 1 نمره منفی در نظر گرفته می شود. همچنین اگر سوالی دو جواب داشته باشد نمره منفی لحاظ می شود و سوالات بدون پاسخ نیز هیچ نمره مثبت یا منفی ندارند.

مرتبط بخوانید : آیا آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حذف شده‌ است ؟

آیا امتحان تیزهوشان نهم به دهم سخت است ؟ 

آیا امتحان تیزهوشان سخت است

آزمون دوره دوم متوسطه مدارس تیزهوشان برای پایه نهم به دهم برگزار می شود. دانش آموزان شاغل به تحصیل در پایه نهم می توانند در این آزمون شرکت کنند. بر خلاف آزمون سنجش هوش ششم به هفتم که سوالات فقط شامل سوالات استعداد تحلیلی هستند ، سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم ترکیبی از سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی هستند که دانش آموزان باید ظرف مدت 120 دقیقه به این سوالات پاسخ دهند.

برای پاسخگویی به سوالات تحصیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم باید کتاب های درسی ریاضیات ، علوم تجربی ، قرآن و پیام های آسمانی، مطالعات اجتماعی و زبان و ادبیات فارسی را مطالعه کنید که سهم هر درس در این آزمون شامل 10 سوال است. دروس علوم تجربی و ریاضیات با ضریب بالاتر، مهم ترین دروس آزمون تیزهوشان نهم به دهم هستند مخصوصا اگر می خواهید در رشته‌ ریاضی قبول شوید درس ریاضیات با ضریب 4 مهم ترین درس شما خواهد بود و در رشته‌ تجربی درس علوم تجربی ضریب 4 را دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  سایت سمپاد یزد 📞 ورود به سایت سمپاد یزد و راهنمای استفاده

اما اگر می خواهید رشته‌ انسانی را انتخاب کنید ، درس زبان و ادبیات فارسی برای این رشته‌ ضریب 4 را دارد و باید در این درس درصد بالاتر به دست آورید. بنابراین برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ابتدا باید بدانید چه رشته‌ ای می خواهید. سپس بر اساس رشته‌ ای که انتخاب کرده‌ اید ، تمرکز خود را بر روی دروس مهم تر بگذراید. برای پاسخگویی به سوالات استعداد تحلیلی نیز باید دفترچه سوالات استعداد تحلیلی آزمون سال های قبل را مطالعه و بررسی کنید.

مرتبط بخوانید : بدی های مدارس تیزهوشان و قوانین مدارس تیزهوشان

استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان

بخش مهمی از سوالات آزمون تیزهوشان شامل بخش استعداد تحلیلی می باشد که هم در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و هم در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، سوالات طراحی می شوند. بخش استعداد تحلیلی در آزمون تیزهوشان ، تعداد سوالات زیادی را شامل می شود اما در آزمون تیزهوشان نهم ، تنها 20 درصد از آزمون مربوط به این سوالات می باشد.

سوالات متداول

  • آیا امتحان تیزهوشان ششم به هفتم سخت است ؟

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم دارای سوالات تست هوش و استعداد تحلیلی است. این سوالات برای ارزیابی سطح هوش ، استعداد ها و خلاقیت دانش آموزان طراحی می شود.

  • آیا امتحان تیزهوشان نهم به دهم سخت است ؟

ازمون تیزهوشان نهم به دهم دارای ترکیبی از سوالات تحلیلی و تحصیلی است و اگر برنامه ریزی درسی درست و اصولی داشته باشید و تست زنی کنید ، می توانید تراز بالا به دست آورید.

  • منظور از سوالات استعداد تحلیلی ازمون تیزهوشان چیست ؟

سوالات استعداد تحلیلی شامل تست هوش و برای ارزیابی سطح هوش و استعداد دانش آموزان طراحی می شوند

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم 1403 📞 راهنمای شرکت در آزمون ها و نحوه ثبت نام

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ششم از آزمون های پرمتقاضی در سطح مدارس است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر