از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

آزمون تیزهوشان چند ساعت است 📞 زمانبندی آزمون تیزهوشان هفتم و دهم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

آزمون تیزهوشان چند ساعت است

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان را دارند ، این سوال را می پرسند که آزمون تیزهوشان چند ساعت است و چه مدت زمانی فرصت دارند که به سوالات پاسخ دهند؟ برگزار کننده‌ آزمون تیزهوشان در هر دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم ، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است و برنامه ریزی برای این آزمون از جمله تعیین منابع ، تعداد سوالات تحلیلی و هوش ، تعداد سوالات تحصیلی و مدت زمان پاسخگویی آزمون نیز توسط سازمان انجام می گیرد. شرکت کنندگان آزمون تیزهوشان می بایست در مدت زمان تعیین شده‌ ، به سوالات پاسخ دهند و دفترچه ها را به موقع تحویل دهند. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که آزمون تیزهوشان چند ساعت است. لطفا همراه ما باشید.

شما دانش آموزان عزیز میتوانید با تماس با کارشناسان مجرب ما همین امروز از مشاوره آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 بهره مند شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

آزمون تیزهوشان ششم چند ساعت است

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم یا آزمون سنجش هوش برای دانش آموزان پایه ششم برگزار می شود و قبول شدگان این آزمون در پایه هفتم وارد مدارس تیزهوشان یا همان مدارس سمپاد می شوند. سوالات آزمون تیزهوشان ششم فقط شامل بخش هوش و استعداد تحلیلی هستند و هیچ سوالی از کتب درسی طراحی نمی شود. این آزمون شامل دو دفترچه سوال است که در هر دفترچه 60 سوال طراحی شده‌ است. دانش آموزان ابتدا دفترچه شماره یک را دریافت خواهند کرد و در مدت زمان 75 دقیقه باید به 60 سوال آزمون پاسخ دهند. بعد از این مدت ، دفترچه شماره یک جمع آوری شده‌ و دفترچه شماره دو در میان دانش آموزان توزیع خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  آموزش ثبت نام در آزمون تیزهوشان دهم 1403 📞 مرحله به مرحله آموزش ثبت نام آزمون

تعداد سوالات دفترچه شماره دو نیز 60 سوال است و دانش آموز باید با مدریت زمان طی مدت 25 دقیقه به تمام سوالات پاسخ دهد. بنابراین کل مدت زمان آزمون تیزهوشان ، 100 دقیقه است و کل سوالات هم 120 سوال می باشد.

لازم به ذکر است که آزمون دارای نمره منفی می باشد و در صورت داشتن پاسخ های اشتباه ، نمره منفی لحاظ می شود. هر سوال با پاسخ صحیح دارای 3 نمره مثبت است و هر پاسخ غلط هم 1 نمره منفی دارد. بنابراین به ازای هر 3 پاسخ غلط ، یک پاسخ صحیح از بین خواهد رفت.

مرتبط بخوانید : نکات تست زنی نمونه دولتی

آزمون تیزهوشان نهم چند ساعت است

آزمون تیزهوشان چند ساعت است

امتحان تیزهوشان نهم به دهم برای دانش آموزانی که پایه نهم را به اتمام رسانده‌ اند ، برگزار می شود. دانش آموزان بعد از قبولی در این آزمون می توانند مقطع متوسطه دوم خود را در مدرسه تیزهوشان آغاز کنند. آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل دو بخش کلی تحلیلی و تحصیلی است و لازمه موفقیت و کسب نمره قبولی در آزمون ، پاسخگویی به سوالات هر دو بخش می باشد. دانش آموزان برای شروع آزمون ، یک دفترچه 50 سوالی را دریافت می کنند که تمام سوالات استعداد تحلیلی هستند و باید در مدت زمان 50 دقیقه این دفترچه را بررسی کنند.

دفترچه دوم آزمون تیزهوشان نهم به سوالات استعداد تحصیلی اختصاص دارد و دانش آموز باید در مدت زمان 70 دقیقه به 50 سوال تحصیلی پاسخ دهد. دفترچه دوم شامل سوالاتی از دروس ریاضیات ، علوم تجربی ، زبان و ادبیات فارسی ، قران و معارف اسلامی (قران و پیام های آسمانی) ، عربی و مطالعات اجتماعی (تاریخ ، جغرافیا ، علوم اجتماعی) می باشد.

بنابراین در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 100 سوال طراحی می شود و مدت زمان آزمون نیز مجموعا 120 دقیقه می باشد. دانش آموزان در پاسخگویی به سوالات باید دقت کافی را داشته باشند زیرا آزمون دارای نمره منفی است و به ازای هر پاسخ غلط ، 1 نمره منفی لحاظ می شود.

مرتبط بخوانید : برنامه امتحانات نهایی خرداد

تکنیک های مدیریت زمان آزمون تیزهوشان

با توجه به فرصت محدود آزمون تیزهوشان و تعداد سوالات زیاد این آزمون ، شما باید با تکنیک های مدیریت زمان آشنا باشید تا بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید. تکنیک های مدیریت زمان به شرح زیر هستند :

  • سوالات را به ترتیب دفترچه پاسخ دهید. از جابجا کردن ترتیب دفترچه خودداری کنید زیرا به هم زدن ترتیب دفترچه می تواند باعث بی نظمی و سردرگمی شما شود.
  • در هر درس از آزمون تیزهوشان ، ابتدا سوالات آسان را به سرعت شناسایی کرده‌ و پاسخ دهید.
  • سوالاتی که جواب و راه حل آنها را می دانید اما زمان بر هستند را علامت بزنید تا اگر در انتهای آزمون فرصت داشتید ، به این سوالات بازگردید. بدین ترتیب ، فرصت پاسخگویی به سوالات آسان را از دست نخواهید داد.
  • سوالاتی که جواب و راه حل آنها را نمی دانید با یک علامت دیگر مشخص کنید و وقت خود را صرف این سوالات نکنید.
احتمالا این را هم بپسندید  نتایج تیزهوشان اردبیل 1403 📞 نتایج تیزهوشان اردبیل ششم و نهم

با رعایت تکنیک های فوق می توانید به حداکثر سوالات آزمون پاسخ دهید و وقت خود را صرف سوالات سخت و وقت گیر نکنید.

سوالات شما

  • آزمون تیزهوشان چند ساعت است؟

آزمون تیزهوشان برای پایه های هفتم و دهم برگزار می شود و زمانبندی این آزمون ها را در مطلب بررسی کرده‌ ایم.

  • آیا آزمون تیزهوشان وقت اضافه دارد؟

خیر ، دانش آموزان باید بر اساس زمانبندی تعیین شده‌ به سوالات پاسخ دهند.

  • آزمون تیزهوشان چند دفترچه دارد؟

در میان شرکت کنندگان آزمون تیزهوشان دو دفترچه سوال توزیع می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون تیزهوشان گاما

آزمون تیزهوشان گاما 📞 راهنمای شرکت در امتحانات تیزهوشان گاما

آزمون تیزهوشان در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت هر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر