از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شغل های رشته انسانی 📞 آینده شغلی رشته های علوم انسانی برای خانم ها و آقایان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شغل های رشته انسانی

در کنکور انسانی تعدادی از رشته‌ ها و شاخه ها هستند که از آن ها در ایران و حتی در جهان به عنوان پردرآمد ترین مشاغل یاد می شود و آینده روشنی را برای فارغ التحصیلان در آن رشته‌ ها می توان تصور کرد به شرطی که علاقه مند به رشته‌ تان باشید و خود را محدود به آموخته های دانشگاهی نکنید و سعی در گسترش تخصص تان داشته باشید. در این مطلب ضمن معرفی تمامی شغل هایی که از طریق رشته انسانی به آن ها می توان دست یافت ، به معرفی پردرآمد ترین و کم درآمد ترین مشاغل انسانی و همچنین رشته‌ های مناسب برای داوطلبان خانم و آقا می پردازیم. لطفا مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

به شما دانش آموزان و داوطلبان عزیز پیشنهاد می شود قبل از اقدام به انتخاب رشته‌ نهم یا انتخاب رشته‌ کنکور سراسری ، حتما از طریق تماس تلفنی با مشاوران ارشد ما درباره بازار کار و آینده شغلی رشته‌ های مختلف اطلاعات جامع کسب کنید تا با آگاهی کامل و متناسب با توانمندی ها و علاقه ای که دارید ، بهترین انتخاب رشته‌ را انجام دهید.

برای ارتباط با مشاوران ، کافیست تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور : 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شغل های با استخدام قطعی رشته انسانی

شغل های رشته‌ انسانی - راهنمای کامل

ممکن است بسیاری از شما ندانید که با ورود به تعدادی از رشته‌ های انسانی از همان ابتدا به استخدام رسمی در می آیید ! مزیت استخدام رسمی این است که سال های تحصیل شما در دانشگاه به عنوان سابقه کاری محسوب می شود و در نتیجه زود تر بازنشسته خواهید شد ، همچنین در دوران دانشجویی کسب در آمد می کنید و به شما حقوق تعلق می گیرد.

تحت پوشش بیمه می شوید و از سایر مزایای استخدام رسمی بهره مند خواهید شد.

رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان

از جمله این رشته‌ ها می توان به رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان که شامل موارد زیر هستند ، اشاره نمود :

  1. رشته‌ آموزش ابتدایی
  2. رشته‌ آموزش تربیت بدنی
  3. رشته‌ آموزش کودکان استثنایی
  4. رشته‌ آموزش الهیات
  5. رشته‌ آموزش تاریخ
  6. رشته‌ آموزش جغرافیا
  7. رشته‌ آموزش زبان عربی
  8. رشته‌ آموزش زبان و ادبیات فارسی
  9. رشته‌ آموزش علوم اجتماعی

در واقع شما با تحصیل در این رشته‌ ها معلم می شوید و پس از فارغ االتحصیلی زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت خواهید داشت. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در زمان تحصیل خود به صورت ماهانه حقوق دریافت می کنند و از امکانات و خدماتی همچون خوابگاه ، تغذیه و … بهره مند می شوند. تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به مدت 4 سال به طول می انجامد و پس از این مدت استخدام رسمی انجام می گیرد.

از دیگر رشته‌ هایی که تضمین استخدام رسمی دارند ، رشته‌ های دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری که شامل دو رشته‌ کارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی ، علوم قضایی می باشند ، است.

مرتبط بخوانید : شغل های رشته‌ تجربی – لیست و معرفی آینده شغلی رشته‌ های تجربی

رشته‌ های دانشگاه امنیت اطلاعات

علاوه بر دو مورد فوق ، در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی وابسته به وزارت اطلاعات نیز استخدام رسمی وجود دارد و از شغل های این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

رشته‌ های کارشناسی ارشد دانشگاه امنیت اطلاعات

رشته‌ های فوق در مقطع کارشناسی ارائه می شوند و رشته‌ های کارشناسی ارشد نیز به شرح زیر هستند :

  • رشته‌ مدیریت اطلاعات
  • رشته‌ حفاظت اطلاعات
  • رشته‌ مطالعات امنیتی ایران
  • رشته‌ پژوهشگری امنیت
  • رشته‌ امنیت اطلاعات
  • رشته‌ امنیت اقتصادی
  • رشته‌ امنیت بین‌ الملل
  • رشته‌ بیوتروریسم
  • رشته‌ علوم جرم ‌شناسی امنیتی
  • رشته‌ مهندسی مخابرات امنیتی
  • رشته‌ مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت

دانشجویان پس از تحصیل در دانشگاه امنیت اطلاعات به استخدام وزارت اطلاعات در خواهند آمد البته در این رشته‌ فقط پذیرش داوطلبان آقا انجام می گیرد و شغلی مناسب آقایان است.

مرتبط بخوانید : شغل های رشته‌ ریاضی 

پر درآمد ترین شغل های رشته‌ انسانی

شغل های رشته‌ انسانی - راهنمای کامل

با یک نگاه کلی به دفترچه انتخاب رشته‌ کنکور انسانی متوجه خواهید شد که شاخه های این رشته‌ دارای تنوع بسیار زیادی است اما سوالی که پیش میاید این است که کدام یک از آن ها بهترین بازار کار را دارد و می توان به درآمد بالایی در آن ها رسید ؟

احتمالا این را هم بپسندید  رشته انسانی خوبه؟ 📞 معرفی ، آینده شغلی و راهنمای رشته انسانی

در ادامه سعی شده کرده ایم شما را با تعدادی از پردرآمد ترین شغل های رشته‌ انسانی آشنا کنیم اما شما می توانید برای شناخت همه مشاغل ، از مشاوران مجرب پاسخ با ما ، راهنمایی بخواهید.

در سال سرنوشت ساز خود ریسک نکنید ، همین حالا برای بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته‌ های انسانی و آشنایی با تمام رشته‌ های انسانی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

حقوق ، اولین شغل پر درآمد رشته انسانی

شغل های رشته انسانی

با ورود به رشته‌ حقوق ، با فرصت های شغلی متفاوتی روبرو خواهید شد. وکالت و قضاوت دو شغل پر درآمد است که از طریق کنکور انسانی می توان به آن ها دست یافت.

آزمون وکالت هر ساله توسط دو مرکز کانون وکلای دادگستری ایران و قوه قضاییه برگزار می شود و شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون و مصاحبه ، راهی دوره کارآموزی می شوند. پس از این دوره که به مدت حدودی 2 سال است ، پروانه وکالت اعطاء می گردد و می توان جذب کار شد.

همچنین آزمون قضاوت هم توسط قوه قضاییه در مرحله جذب عمومی و جذب اختصاصی برگزار می گردد که با داشتن لیسانس حقوق می توان در این ازمون شرکت کرد.

مشاور حقوقی بانک ، مشاور حقوقی شهرداری و شرکت های مختلف ، بازپرسی و دادیاری ، تحریر ادله ، ادارات اجرای احکام شامل موارد مدنی و کیفری ، ادارات ثبت اسناد و املاک ، دفاتر اسناد رسمی به صورت سردفتر و دفتریار ، تنظیم قراردادهای اقتصادی و بازرگانی داخلی و خارجی و … از راه های کسب درآمد در رشته‌ حقوق می باشد.

روانشناسی ، بهترین شغل برای خانم ها

یکی دیگر از شغل های پرطرفدار رشته‌ انسانی که اکثرا داوطلبان خانم به سراغ آن می روند ، رشته‌ روانشناسی است. روانشناس به طور مستقیم با مردم در ارتباط است و باید روحیه کافی برای برخورد با بیماران روحی و روانی داشته باشد.

از جمله حوزه های فعالیت روانشناس می توان به مشاوره تحصیلی ، مشاوره خانواده ، مشاور آموزش کودکان استثنایی ، مشاور ازدواج و طلاق و … دانست. همچنین با ادامه تحصیل در این رشته‌ می توان مرکز مشاوره شخصی نیز تاسیس نمود.

حسابداری ، شغلی که بیکاران کمتری دارد

با وجود اینکه گفته می شود حسابداری بازار کار مناسبی ندارد ، اما باید بگوییم که این رشته‌ جزو رشته‌ هایی است که بیکاران کمتری را به خود اختصاص داده و در واقع اگر فارغ التحصیل رشته‌ حسابداری مهارت و تبحر کافی در رشته‌ خود داشته باشد ، فرصت های شغلی متنوع و با درآمد بالا را پیش رو خواهد داشت.

از شرکت ها و کارگاه کوچک تا بزرگ ترین موسسات مالی و کارخانجات بزرگ همگی نیاز به استخدام یک حسابدار کار بلد دارند و مزیت این شغل این است که هم برای خانم ها و هم برای آقایان مناسب می باشد

حسابدار ، حسابرس ، استاد دانشگاه ، مدیر مالی ، کارشناس امور مالیاتی ، کارمند بانک، رئیس بانک ، کارشناس پشتیبانی نرم افزارهای حسابداری، کارشناس گمرک و … از جمله مشاغلی است که با رشته‌ حسابداری می توان به آن ها رسید.

شغل های رشته‌ انسانی

مدیریت ، شغلی با آینده روشن

در رشته‌ مدیریت نیز آینده شغلی روشتی برای فارغ التحصیلان آن وجود دارد البته در این رشته‌ نیز تخصص و تبحر حرف اول را می زند و بدون این موارد ، نمی توان به شغل ایده آل امیدوار شد.

مشاغل مدیریتی متنوع هستند ، مدیریت صنعتی ، مدیریت منابع انسانی ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت جهانگردی ، مدیریت هتداری ، مدیریت اموربانکی ، شرکت های بیمه و … از جمله شغل های رشته‌ انسانی هستند که بسیاری از شرکت ها و موسسات غیر دولتی برای استفاده از دانش و تخصص فارغ التحصیلان این رشته‌ ، حاضر به هر هزینه ای هستند.

علاقمندان به رشته‌ مدیریت پس از دریافت مدرک کارشناسی خود ، در رده های پایین مدیریتی شروع به کار می کنند و اگر تلاش و همت داشته باشند ، مطمئن شوند که در آینده یک مدیر موفق و ثروتمند خواهند شد.

اقتصاد ، زمینه های کاری متنوع

رشته‌ اقتصاد نیز زمینه های شغلی متنوعی را برای فارغ التحصیلانش فراهم می کند ، فعالیت در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ؛ وزارت صنایع ، شرکت های بازرگانی و تجاری ، شرکت های فعال در زمینه صادرات و واردات ، کارخانجات ، وزارت صنایع ، مدیر فروش ، بورس و … از فرصت های کاری رشته‌ اقتصاد می باشد.

میزان در آمد در استخدام غیردولتی ثابت نیست و بدون شک تخصص بیشتر منجر به درآمد بیشتر نیز می شود.

شغل های کم درآمد رشته‌ انسانی

شغل های رشته‌ انسانی - راهنمای کامل

مطمئنا اگر رشته‌ ای در دانشگاه ها ارائه می شود ، حتما زمینه های کاری آن نیز فراهم است ، اما برخی از مشاغل پاسخگویی تعداد زیاد نیروی کار نمی باشند.

رشته‌ های مرتبط با معارف اسلامی مانند معارف اسلامی و کلام ، معارف اسلامی و علوم قرآنی ، معارف اسلامی و ادیان ، معارف اسلامی و تاریخ و همچنین رشته‌ های فقه شافعی ، فقه و حقوق امامی ، فلسفه و حکمت اسلامی و …. به نسبت در مقایسه با سایر رشته‌ های انسانی ، فرصت های شغلی کمتری دارند.

البته فعالیت به عنوان کارشناس مذهبی و معارف در صدا و سیما ، تدریس دروس مرتبط با رشته‌ در دانشگاه ها و مدارس ، هیئت علمی دانشگاه ، مبلغ در سازمان های تبلیغات اسلامی ، سردبیر یا نویسنده معارف ، تالیف کتاب و …. از حوزه هایی است که می توان در آن ها اشتغال داشت.

مرتبط بخوانید : شغل های بدون کنکور انسانی

سایر مشاغل انسانی

به غیر از مشاغل فوق ، شغل های دیگری هم هستند که شامل موارد زیر می باشند :

  • روزنامه نگاری
  • تاریخ شناسی
  • جفرافیا
  • هتلداری
  • جهانگردی
  • مترجم زبان انگلیسی
  • مترجم زبان عربی
  • گردشگری
  • خدمات اداری
  • مطالعات خانواده
  • مردم شناسی
  • تربیت مبلغ قرآن کریم
  • تربیت معلم قرآن کریم
  • روابط کار
  • مشاوره
  • علوم اجتماعی
  • علوم تربیتی
  • تربیت بدنی
  • مربیگری عقیدتی
  • مددکاری اجتماعی
  • خبرنگاری
  • کاردانی امور دفتری
  • کارشناسی تولید سیما
  • علوم انتظامی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • و …

شرکت در آزمون استخدامی دستگاه های متمرکز اجرایی که هر ساله برگزار می شود نیز راهی برای ورود به شغل های رشته‌ انسانی است و می توان با شرکت در این آزمون وارد دستگاه های اجرایی از جمله شرکت ملی نفت ایران ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، بانک مرکزی ، بانک ها و بیمه های دولتی و … شد.

مرتبط بخوانید : رشته‌ های ریاضی فیزیک – معرفی رشته‌ های ریاضی فیزیک و آینده شغلی

مشاوره تلفنی بازار کار شغل های رشته انسانی

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی راجع به شغل های رشته‌ انسانی ارائه کنیم اما با توجه به تنوع بالای مشاغل انسانی و توضیحات زیادی که دارند ، نمی توان همه آنها را داخل یک مطلب شرح داد. به همین دلیل به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای مشاوره کامل در خصوص بازار کار رشته‌ های مختلف انسانی ، با مشاوران مرکز تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول 

  • شغل های رشته انسانی برای خانم ها شامل چه مشاغلی است ؟

مشاغلی همچون روانشناسی ، حسابداری ، دبیری و تربیت معلم و سایر مشاغلی که در این مطلب گفته شد برای خانم ها مناسب است.

  • شغل های رشته‌ انسانی معلمی شامل چه مشاغلی هستند ؟

رشته‌ های تربیت معلم شامل رشته‌ های آموزش ابتدایی ، آموزش جغرافیا ، آموزش تاریخ ، آموزش تربیت بدنی و … هستند.

  • شغل های رشته‌ انسانی برای آقایان کدام مشاغل هستند ؟

آقایان می توانند وارد مشاغلی همچون مدیریت ، وکالت ، دبیری ، حسابداری و … شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

14 نظر

  1. سلام ختسه نباشید پر درآمد ترین شغل رشته انسانی کدوم میتونه باشه؟

  2. سلام
    می‌خوام بدونم کسی که رفته رشته انسانی چطور میتونه انیمشن سازی یا پویانمایی بخونه؟ چکار باید کنه که از رشته انسانی به پویانمایی برسه ؟ ممنون از پاسختون

    • پاسخ با ما

      با سلام. با ورود به دانشگاه بدون کنکور می توان این رشته ها را انتخاب کرد و یا در کنکور سراسری هنر شرکت نمود.

  3. مرسیی از راهنمایی خوبتون رشته حقوق بهترین هستش و رشته حسابداری

  4. الان من رشتم انسانیه
    فرهنگیان زبان انگلیسی نداره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته دبیری زبان انگلیسی دارد

    • سلام ببخشید من دخترم می خوام بدونم می شه از رشته علوم انسانی صاحب برند معروف شد بک شرکت تاسیس کرد ؟
      می شه راهنمایی کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  5. سلام خسته نباشید…از رشته انسانی میشه وارد اتش نشانی شد؟بتظرتون آینده روشنی داره؟

  6. سلام وقت بخیر
    شما تو مطلبتون درباره ی آقایان زدین میتونن وکالت رو ب عنوان شغل انتخاب کنن
    داخل رشته انسانی نمیشه خانوم ها هم وکالت بخونن ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. آزمون وکالت هم برای خانم ها و هم آقایان برگزار می شود.

  7. سلام وقتتون بخیر
    من میخوام از رشته انسانی بعد از اینکه کنکور شرکت کنم برم مشاوره املاک بخونم، چطوری باید از رشته انسانی برم مشاوره املاک و اینکه برای خانم‌ها آینده خوبی داره؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر