از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته انسانی خوبه؟ 📞 معرفی ، آینده شغلی و راهنمای رشته انسانی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته‌ انسانی خوبه

رشته انسانی خوبه؟ بازار کار رشته‌ های انسانی چگونه است ؟ ایا با ورود به این رشته‌ موفق خواهم شد ؟ رشته‌ انسانی خوبه یا تجربی؟ رشته‌ انسانی خوبه با ریاضی؟ ایا درس های رشته‌ انسانی سخته ؟ اگر شما هم دانش آموز پایه نهم هستید و می خواهید برای ورود به پایه دهم رشته‌ تحصیلی خود را انتخاب کنید ولی بین سه رشته‌ انسانی ، ریاضی و تجربی تردید دارید ، مطالعه این مطلب به شما کمک می کند که بهترین تصمیم را بگیرید. اگر هم سوال بیشتری دارید ، حتما در بخش نظرات بپرسید تا شما را کمک کنیم.

شما دانش آموزان عزیز میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب رشته‌ و هدایت تحصیلی نهم به دهم ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

رشته‌ انسانی خوبه؟

اولین سوال دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در رشته‌ انسانی این است که ایا رشته انسانی خوبه؟ خوب بودن یک رشته‌ بستگی به معیار های شما دارد ، ممکن است از نظر یک دانش آموز خوب بودن رشته‌ یعنی اینکه درسهای آسان تری داشته باشد و دانش آموزی دیگر آینده شغلی رشته‌ و بازار کار برایش مهم باشد.

 در این رابطه بیشتر بخوانید :رشته‌ انسانی – معرفی کامل رشته‌ انسانی از پایه نهم تا دانشگاه

بر خلاف تصور بسیاری از دانش آموزان که رشته‌ انسانی را اصطلاحا برای شاگرد تنبل ها می دانند و کسانی که درس ضعیف تری دارند و ریاضی و فیزیک را دوست ندارند ، چاره ای ندارند جز اینکه وارد رشته‌ انسانی شوند ، باید بگوییم که این رشته‌ مثل رشته‌ تجربی و انسانی سختی های خودش را دارد.

دانش آموزانی که می خواهند وارد رشته‌ انسانی شوند اول از همه باید تاریخ ، جغرافیا ، ادبیات فارسی و علی الخصوص درس عربی که بسیاری از دانش آموزان از این درس فراری هستند ، علاقه داشته باشند. اصولا بدون علاقه ، درس خواندن غیر ممکن است و دانش آموزی که بدون شناخت و توانمندی های لازم ، وارد این رشته‌ شود قطعا پس از چند سال تحصیل انصراف خواهد داد و در بهترین حالت تغییر رشته‌ می دهد.

دروس تخصصی رشته‌ انسانی

رشته‌ انسانی خوبه

 

احتمالا این را هم بپسندید  شغل های رشته انسانی 📞 آینده شغلی رشته های علوم انسانی برای خانم ها و آقایان

ادبیات ، عربی ، تاریخ ، فلسفه ، منطقه ، روانشناسی ، جامعه شناسی و … دروس تخصصی رشته‌ انسانی هستند و عموما نیز حفظی می باشند. پس قدرت یادگیری سریع و حفظیات قوی ، شرط موفقیت در رشته‌ انسانی است همچنین اگر فکر می کنید که با ورود به رشته‌ انسانی ، دیگر خبری از ریاضیات نیست ، کاملا در اشتباه هستید. یکی از دروس مهم و دارای ضریب کنکور رشته‌ انسانی ، درس ریاضیات و آمار است که البته سختی درس ریاضی در رشته‌ انسانی به مراتب کمتر از سختی همین درس در رشته‌ های تجربی و ریاضی است.

مرتبط بخوانید : مشاوره انتخاب رشته‌ کنکور انسانی

رشته‌ انسانی در مقایسه با رشته‌ های ریاضی و تجربی دروس تخصصی بیشتری دارد. در کنکور انسانی نیز بخش اختصاصی شامل 7 درس زیر است :

  • ریاضی
  • اقتصاد
  • ادبیات فارسی اختصاصی
  • عربی اختصاصی
  • تاریخ و جغرافیا
  • علوم اجتماعی
  • فلسفه و منطق
  • روانشناسی

با اینکه تعداد درس ها بیشتر است ، اما هر کتاب حجم کم تری دارد. یعنی زیاد بودن تعداد کتاب های رشته‌ انسانی دلیلی بر حجیم بودن درس های این رشته‌ نسبت به دو رشته‌ ریاضی و تجربی نیست و همانطور که مشاهده می کنید ، دو درس ریاضی و اقتصاد کاملا متکی به دانش و توانمندی های ریاضی شماست و باید در این دروس نیز قوی باشید اما مهم ترین درس های این رشته‌ ، ادبیات و عربی است.

بازار کار رشته انسانی خوبه؟

پر تکرار ترین سوال دانش آموزان برای ورود به رشته‌ انسانی این است که بازار کار شاخه های این رشته‌ به چه صورت است ؟ ایا با تحصیل در رشته‌ انسانی می توان اینده شغلی ایده الی را متصور شد ؟ مشاغل پر در آمد رشته‌ انسانی کدامین هستند ؟

در این رابطه بیشتر بخوانید : رشته‌ های انسانی – معرفی جامع رشته‌ ها و آینده شغلی

اگر بخواهیم بازار کار رشته‌ انسانی را با رشته‌ تجربی مقایسه کنیم ، در رشته‌ تجربی در حال حاضر فقط رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی بازار کار مناسبی دارند و در سایر رشته‌ های علوم پایه ، اوضاع بازار کار در شرایط ایده آلی قرار ندارد. البته ورود به شغل های علوم پزشکی هم به همین سادگی ها نیست علاوه بر اینکه رقابت برای پذیرش در این رشته‌ ها بسیار بالاست ، ظرفیت دانشگاه ها محدود است و پس از قبولی نیز سختی های رشته‌ تازه شروع می شود و بار ها دیده ایم که دانشجویان شاخه های پزشکی پس از یک یا دوسال درس خواندن ، انصراف داده اند.

شغل های رشته‌ انسانی بیشتر پشت میزی و اداری هستند مثل حسابداری ، پست های مدیریتی همچون مدیر منابع انسانی ، مدیر مالی ، مدیر داخلی و … ، وکیل ، مشاور حقوقی ، قاضی ، مشاور تحصیلی و …

مشاغل پر متقاضی رشته‌ انسانی

در ادامه برخی مشاغل پر متقاضی رشته‌ انسانی را مشاهده می کنید :

  1. روانشناسی
  2. حسابداری
  3. حقوق
  4. مدیریت بازرگانی
  5. مدیریت مالی
  6. آموزش ابتدایی
  7. آموزش تربیت بدنی
  8. آموزش کودکان استثنایی
  9. آموزش الهیات
  10. آموزش تاریخ
  11. آموزش جغرافیا
  12. آموزش زبان عربی
  13. آموزش زبان و ادبیات فارسی
  14. آموزش علوم اجتماعی
  15. روزنامه نگاری
  16. تاریخ شناسی
  17. جفرافیا
  18. هتلداری
  19. جهانگردی
  20. مترجم زبان انگلیسی
  21. مترجم زبان عربی
  22. گردشگری
  23. خدمات اداری
  24. مطالعات خانواده
  25. مردم شناسی
  26. تربیت مبلغ قرآن کریم
  27. تربیت معلم قرآن کریم
  28. روابط کار
  29. مشاوره
  30. علوم اجتماعی
  31. علوم تربیتی
  32. تربیت بدنی
  33. مربیگری عقیدتی
  34. مددکاری اجتماعی
  35. خبرنگاری
  36. کاردانی امور دفتری
  37. کارشناسی تولید سیما
  38. علوم انتظامی
  39. فناوری اطلاعات و ارتباطات
  40. و …

در این رابطه بیشتر بخوانید : رشته‌ های علوم انسانی – معرفی رشته‌ ها و شاخه های انسانی در دانشگاه

همانطور که می بینید زمینه های کاری رشته‌ انسانی بسیار متنوع است و با ورود به این رشته‌ و ادامه تحصیل ، مشاغل متعددی پیش روی شما قرار می گیرد. اگر تصمیم گرفته اید که رشته‌ انسانی را در دبیرستان انتخاب کنید اما نیاز دارید که از یک مشاوره مجرب راهنمایی دریافت نمایید و سوالات خود را بپرسید ، می توانید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما به صورت تلفنی از 8 صبح تا 12 شب در ارتباط باشید. برای تماس با مشاوران ، با شماره های موجود در ابتدا و انتهای این صفحه تماس بگیرید.

سوالات شما

  • رشته انسانی خوبه؟

برای انتخاب رشته انسانی باید به علاقه مندی های خود توجه داشته باشید.

رشته های زیادی از کنکور انسانی دارای بازار کار خوب هستند مثل حقوق ، روانشناسی ، حسابداری ، مدیریت و …

  • آیا رشته انسانی سخت است؟

اگر حفظ کردن مباحث برای شما سخت باشد ، شاید تحصیل در رشته انسانی را دوست نداشته باشید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

9 نظر

  1. سلام واقعا عالی بود فکر میکردم رشته انسانی نسبت به دو رشته تجربی و ریاضی خوب نیست اما انسانی عالیه و شغل های مختلفی هم برای انتخاب در آینده داره❤

  2. سلام . من موندم بین انسانی و تجربی کدوم رشته رو برم و این دو رشته رو هم اندازه ی هم دوست دارم.
    در مورد اینکه درس هام چجوریه باید بگم که من ترم اول درس های حفظی رو ۱۸ ، ۱۹ ، ۲۰ گرفتم ولی علوم و ریاضی رو ۱۶ گرفتم و در درس های حفظی استعداد بیشتری دارم.
    میشه لطفا کمکم کنید کدوم رشته رو برم آخه من هم به دبیری درس معارف اسلامی علاقه دارم و هم به دبیری درس زیست شناسی برای همین موندم کدوم رشته رو برم .
    لطفا کمکم کنید.

    • پاسخ با ما

      با سلام برای بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم توصیه می شود با مشاوران ما در ارتباط باشید.

    • سلام عزیزم من خودم هم همین مشکل رو دارم اما شما که میگی به درس های حفظی علاقه ی بیشتری داری بهتره بری انسانی من امتحان نکردم اما بهت پیشنهاد میکنم به آینده فکر کنی و با توجه به اون تصمیم بگیری و بری دنبال علاقه و استعداد اما این دو به تنهایی کافی نیست و باید تلاش و آماده و پشت کار داشته باشی .امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم

    • سلام و درود
      شما حتما باید رشته انسانی بخونید
      چون شما حفظیات خوبه
      اونی که تجربی باید بخونه باید
      تو ریاضی و فیزیک و زیست شناسی
      خیلی بهتر باشه
      شما که ریاَضی ۱۶ گرفتی
      به نظر بنده خودتو به هچل ننداز
      با تشکر

  3. مهلا صدیقی

    سلام . من موندم بین انسانی و تجربی کدوم رشته رو برم و این دو رشته رو هم اندازه ی هم دوست دارم.
    در مورد اینکه درس هام چجوریه باید بگم که من ترم اول درس های حفظی رو ۱۸ ، ۱۹ ، ۲۰ گرفتم ولی علوم و ریاضی رو ۱۶ گرفتم و در درس های حفظی استعداد بیشتری دارم.
    میشه لطفا کمکم کنید کدوم رشته رو برم آخه من هم به دبیری درس معارف اسلامی علاقه دارم و هم به دبیری درس زیست شناسی برای همین موندم کدوم رشته رو برم .
    لطفا کمکم کنید.

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود برای دریافت مشاوره کامل در خصوص انتخاب رشته نهم به دهم با مشاوران ما تماس بگیرید.

  4. همه میگن ما بین انسانی و تجربی گیر کردیم من خودم هم همین مشکل رو دارم اما ترجیح میدم برم دنبال علاقم شاید کم بیارم شاید جا بزنم شاید خسته بشم اما میخوام یاد بگیرم برای اهداف و آیندم بجنگم من میدونم پیروز جنگ منم پس کفشای اهنیمو پام میکنم و به میدون جنگ میرم .یه توصیه بکنم بهتون اونم اینکه به حرف بقیه گوش ندید اونا اگه بلد بودن یه فکری به حال خودشون میکردن
    امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم و یه کم از استرستون کم کنم

  5. سلام من بین اینکه تجربی بردارم یا انسانی گیر کردم اگه راستشو بخواد من حفظیات زیاد خوبی ندارم نمیدونم چی کار کنم ت انسانی به معلمی علاقه دارم و ت تجربی به دندانپزشکی نمیدونم چی کار کنم همه ی کارم شده اون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر