از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته های مدارس تیزهوشان 1403 📞 انتخاب رشته در مدارس تیزهوشان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته های مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان در پایه دهم دوره متوسطه آزمون ورودی برگزار می نمایند. دانش آموزان پایه نهم که واجد شرایط لازم هستند می توانند در این آزمون شرکت کرده و دوره دوم متوسطه خود را در بهترین مدارس کشور بگذرانند. همانطور که می دانید شما باید همزمان با شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، انتخاب رشته‌ نهم به دهم را نیز انجام دهید اما احتمالا سوالی که برای شما پیش می آید این است که رشته‌ های مدارس تیزهوشان چه رشته‌ هایی هستند ؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا ضمن معرفی رشته های مدارس تیزهوشان ، شرایط قبولی در هر یک از رشته‌ ها را نیز توضیح دهیم.

شما دانش آموزان عزیز میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه رشته‌ های مدارس تیزهوشان ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

معرفی رشته‌ های مدارس تیزهوشان 

مدارس تیزهوشان برترین مدارس کشور هستند که در پایه های تحصیلی هفتم و دهم با برگزاری آزمون ورودی دانش آموزان مستعد و تیزهوش را پذیرش می کنند. این مدارس که به مدارس سمپاد یا استعداد درخشان هم معروف هستند ، زیر نظر سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان فعالیت می کنند و فقط دانش آموزانی که معدل بالا داشته باشند می توانند پذیرش بگیرند.

رشته ریاضی

رشته ریاضی از رشته‌های مدارس تیزهوشان است که در دوره دوم متوسطه ارائه می شود. اگر تمایل دارید وارد این رشته‌ شوید ، باید ضمن داشتن معدل بالای 19 ، در دروس ریاضی و محاسباتی قوی باشید و نمره بالایی بگیرید. ظرفیت رشته‌ ریاضی در مدارس تیزهوشان شهرهای مختلف متفاوت است و با توجه به تعداد تقاضا تعیین می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  سایت سمپاد یزد 📞 ورود به سایت سمپاد یزد و راهنمای استفاده

معرفی رشته تجربی

محبوب ترین رشته‌ گروه نظری یعنی رشته‌ تجربی نیز در مدارس تیزهوشان ارائه می گردد. برای قبولی در این رشته‌ باید معدل کل سالیانه پایه هشتم شما بالای 19 باشد ضمن اینکه به دروس زیست ، شیمی و فیزیک علاقه مند باشید و در دروس مربوطه نمره شما بالا باشد.

مرتبط بخوانید : پشتیبانی ثبت نام تیزهوشان  ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم

رشته انسانی

آخرین رشته نظری که در مدارس تیزهوشان ارائه می شود ، رشته انسانی است. برای قبولی در این رشته حداقل کل سالیانه هشتم 19 مورد نیاز است بعلاوه اینکه باید در دروس عربی و ادبیات فارسی نمره‌های بالایی داشته باشید.

معرفی رشته‌ های فنی حرفه ای

رشته های فنی حرفه ای اخیرا به رشته های مدرسه تیزهوشان اضافه شده اند. این رشته‌ ها شامل 7 رشته‌ مهارتی برق ، مکاترونیک ، کامپیوتر ، فتوگرافیک ، گرافیک و خیاطی و چهر‌سازی “ویژه دختران” می باشند. این رشته ها در هنرستان های سمپاد ارائه می شوند و محل تحصیل دانش آموزان رشته های نظری و رشته های فنی حرفه ای متفاوت است.

مرتبط بخوانید : ثبت نام هنرستان های سمپاد

شرایط قبولی در رشته‌های مدارس تیزهوشان

رشته های مدارس تیزهوشان

برای ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان باید در فروردین ماه اقدام کنید و ثبت نام نیز به صورت اینترنتی می باشد. فقط دانش آموزان شاغل به تحصیل در پایه نهم مجاز به ثبت نام این آزمون هستند و اگر دانش آموزان دهم یا هشتم هستید ، اجازه ثبت نام به شما داده می شود.

در زمان ثبت نام اگر معدل شما کمتر از 19 باشد ، امکان ادامه مراحل ثبت نام را نخواهید داشت. ضمن اینکه باید در زمان تکمیل فرم ثبت نام ، مدارس مد نظر خود را نیز انتخاب کنید. هر دانش آموز مجاز است که حداکثر سه مدرسه را انتخاب نماید و فقط می تواند از مدارس منطقه محل سکونت خود انتخاب کند.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط رشته ریاضی⁩ - شرایط انتخاب رشته ریاضی در دبیرستان های مختلف

پذیرش دانش آموز در مدارس تیزهوشان فقط بر اساس رتبه و ترازی که دانش آموزان در آزمون کسب کرده است ، انجام می گیرد.  همچنین مدارس تیزهوشان در پایه نهم به دهم فهرست ذخیره و تکمیل ظرفیت ندارند. بنابراین فقط یکبار شانس دارید که در این مدارس قبول شوید.

مرتبط بخوانید : تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی – کدوم مدرسه بهتره

سوالات متداول

  • رشته‌های مدارس‌ تیزهوشان‌ شامل چه رشته‌هایی است ؟

در این مطلب رشته‌های مدارس‌ تیزهوشان‌ را به طور کامل معرفی کرده ایم.

  • آیا رشته‌های فنی حرفه ای در مدارس تیزهوشان ارائه می شوند ؟

بله ، 7 رشته فنی حرفه ای در مدارس‌ تیزهوشان‌ ارائه می شود.

  • شرایط قبولی در رشته‌های مدرسه تیزهوشان به چه صورت است ؟

دارا بودن حداقل معدل کل 19 سالیانه پایه هشتم ، شرط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم است.

  • آیا رشته انسانی در مدرسه تیزهوشان ارائه می شود ؟

بله رشته انسانی در مدارس تیزهوشان موجود است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403 📞 نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم چند هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. دانش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر