از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب واحد چیست 📞 راهنما و آموزش انتخاب واحد دانشگاه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب واحد چیست - راهنما و آموزش انتخاب واحد دانشگاه

دانشجویان در تمام دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی ، آزاد و علمی کاربردی پیش از شروع هر ترم و برای وارد شدن به ترم جدید ، باید دروسی را که قرار است در آن ترم بگذرانند ، انتخاب کنند. انتخاب واحد به صورت اینترنتی انجام می گیرد و دانشجو موظف است که با رعایت دروس پیش نیاز و هم چنین در نظر گرفتن‌ معدل ، مطابق زمانبندی که دانشگاه اعلام می کند ، با مراجعه به پروتال دانشجویی خود اقدام به انتخاب واحد کند. در ادامه می خواهیم بدانیم که شرایط انتخاب واحد چیست و چه نکاتی را آن باید رعایت کنیم. مطلب را تا انتها مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید ، می توانید در بخش نظرات بپرسید.

اگر دانشجوی ترم اول هستید و یا از نحوه انتخاب واحد اطلاعی ندارید ، توصیه ما این است که با مشاوران مجرب پاسخ با ما تماس بگیرید تا ضمن تنظیم برنامه هفتگی دانشگاه شما ، انتخاب واحدتان را نیز انجام دهند. در نظر داشته باشید که ظرفیت کلاس ها و اساتید محدود است و باید سرعت عمل زیادی داشته باشید تا سریع دروس مد نظرتان را پیش از تکمیل نشدن ظرفیت ها انتخاب کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمانبندی انتخاب واحد

انتخاب واحد تمام دانشجویان ترم اولی توسط دانشگاه انجام می گیرد اما از ترم دو به بعد دانشجو خود باید انتخاب واحد کند. هر سال شامل دو ترم است و اگر بخواهید دروس بیشتری را بگذرانید تا زود تر فارغ التحصیل شوید ، می توانید ترم تابستان نیز بردارید اما اجباری نیست.

انتخاب واحد ترم های فرد یعنی ترم های 1 ، 3 ، 5 و 7 در شهریور ماه انجام می گیرد و از مهر ماه شروع می شود و انتخاب واحد ترم های زوج یعنی ترم های 2 ، 4 ، 6 و 8 اواخر دی ماه صورت می پذیرد و شروع ترم از نیمه دوم بهمن ماه است.

زمانبندی دقیق انتخاب واحد برای ورودی سال های مختلف در سایت دانشگاهتان اعلام می شود و البته شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان مرکز مشاوره پاسخ با ما ، از تاریخ آن مطلع شوید و در صورت تمایل با کمک مشاوران انتخاب واحد را انجام دهید.

معدل و انتخاب واحد

انتخاب واحد هر ترم بر اساس معدل ترم قبل انجام می گیرد یعنی هر دانشجو باید اول بر اساس تعداد واحد هایی که طبق معدل مجاز شده‌است ، انتخاب واحد کند.

  1. دانشجویان با معدل بالاتر از 17 در هر ترم مجاز به انتخاب حداکثر 24 واحد درسی هستند.
  2. دانشجویان با معدل 12 تا 17 مجاز به انتخاب حداکثر 20 واحد درسی هستند.
  3. دانشجویان مشروط شده‌ که معدل کمتر از 12 دارند ، مجاز به انتخاب حداکثر 14 واحد درسی هستند.
  4. ترم تابستان حداکثر 8 واحد درسی معارف و عمومی به دانشجو ارائه می شود.
  5. دانشجویان ترم آخر که واحد های درسی کمی دارند ، می توانند معرفی به استاد بگیرند.

منظور از پیش نیاز در انتخاب واحد چیست

برای هر درس یک پیش نیاز تعریف شده‌ است که اول باید دروس پیش نیاز را بگذرانید تا بتوانید درس مد نظر خود را بردارید. مثلا در رشته حسابداری ، اصول حسابداری 1 پیش نیاز اصول حسابداری 2 است و اگر اصول حسابداری 1 را پاس نکرده‌ باشید ، نمی توانید 2 را بردارید.

دروس پیش نیاز در چارت درسی و در سایت دانشگاه موجود هستند و در زمان انتخاب واحد حتما باید این موضوع را رعایت کنید. البته در صورتی که پیش نیاز درسی را پاس نکرده‌ باشید ، سیستم به شما اجازه اخذ آن درس را نمی دهد و با اخطار سامانه مبنی بر عدم رعایت دروس پیش نیاز ، مواجه می شوید.

مرتبط بخوانید : چگونه انتخاب واحد کنیم – راهنمای کامل انتخاب واحد دانشگاه ها

منظور از همنیاز در انتخاب واحد چیست

احتمالا شما هم چند بار به گوشتان خورده‌ است که دانشجویی دو درس را هم نیاز کرده‌ است و برایتان سوال پیش آمده‌ باشد که منظور از همنیاز کردن در انتخاب واحد چیست ؟ برای متوجه شدن این موضوع یک مثال ساده میزنیم :

احتمالا این را هم بپسندید  زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ورودی جدید 1401 - زمان و راهنمای انتخاب واحد

دو درس ریاضی  1 و ریاضی 2 را در نظر بگیرید که ریاضی 1 پیشنیاز درس ریاضی 2 است یعنی شما اول باید درس ریاضی 1 را پاس کنید تا بتوانید ریاضی 2 را بردارید. حال ممکن است شما ریاضی 1 را اخذ کرده‌ باشید و در امتحان نیز شرکت کنید اما نتوانید نمره لازم را در این درس به دست آورید و در نتیجه مردود می شوید. در ترم تحصیلی بعدی شما می توانید دو درس ریاضی 1 و ریاضی 2 را همزمان اخذ کنید و با اینکه ریاضی 1 را پاس نکرده‌ اید اما چون یکبار قبلا آن را برداشته اید ، می توانید همنیاز کنید.

مرتبط بخوانید : کد ارائه در انتخاب واحد چیست – کد ارائه چیست و چه به منظور استفاده میشود

سایت انتخاب واحد چیست

انتخاب واحد دانشگاه ها از طریق سامانه های مختص به خودشان انجام می گیرد و دانشجویان باید با ورود به پروتال دانشجویی خود و درج نام کاربری و رمز عبور ، انتخاب واحد را انجام دهند.

  • دانشگاه روزانه و نوبت دوم : سامانه گلستان
  • دانشگاه آزاد : سامانه آموزشیار

از مهر ماه 99 ، سایت سیدا از دسترس خارج شده‌ است و دانشجویان تمام واحد های دانشگاه آزاد باید سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد مراجعه کنند و دیگر از طریق سایت سیدا نمی توان پرداخت شهریه یا انتخاب واحد را انجام داد.

چارت انتخاب واحد چیست

برای تمام رشته های انسانی ، رشته های ریاضی فیزیک ، رشته های تجربی ، رشته های پزشکی و رشته های هنر و زبان چارت درسی اختصاصی وجود دارد که مبنای انتخاب واحد است. در چارت درسی دروس هر ترم که باید اخذ کنید ، به تفکیک مشخص شده‌ است و اگر میخواهید که راحت تر و با رعایت دروس پیش نیاز تمام واحد های درسی را بگذرانید ، به روش انتخاب واحد چارت درسی پیش بروید.

می توانید با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید تا چارت درسی رشته خود را با توجه به سالی که وارد دانشگاه شده‌ اید ، دریافت کنید. زیرا چارت درسی ورودی های مختلف دانشگاه ها از لحاظ تعداد واحد های درسی ، متفاوت است

نکات ضروری در زمان انتخاب واحد

انتخاب واحد چیست

  • چند روز قبل از شروع انتخاب واحد ، لیست واحد هایی را که می خواهید بردارید یادداشت کنید که در زمان انتخاب واحد زمانتان از دست نرود.
  • حتما از طریق پرس و جو از دانشجویان ترم بالایی ، بهترین استاد ها را بشناسید تا با همان استاد ها درس اخذ کنید.
  • انتخاب واحد از طریق کد هر درس انجام می گیرد در لیست دروس ارائه شده‌ هر ترم که در سایت دانشگاه قرار داده‌ می شود ، کد هر درس در کنار آن درج شده‌ است و حتما باید آن ها را یادداشت کنید.
  • به ساعت تشکیل کلاس ها و تاریخ برگزاری امتحانات هر درس توجه کنید که تداخل زمانی نداشته باشند.
  • انتخاب واحد را بر اساس روزهایی که می توانید در دانشگاه حضور داشته باشید ، انجام دهید.
  • چک کنید که اتصال اینترنت شما اختلالی نداشته باشد زیرا در انتخاب واحد سرعت عمل بسیار مهم است و اگر سریع کد درس را وارد سایت نکنید ، توسط دانشجویان دیگر ظرفیت آن درس تکمیل می شود و در نتیجه مجبور می شوید درس دیگری را اخذ کنید که ممکن است باعت بی نظمی در برنامه هفتگی شما شود.
  • حتما پیش از انتخاب واحد باید بدهی خود را تسویه کنید و در غیر این صورت سامانه انتخاب واحد برای شما باز نمی شود. اگر قادر به پرداخت بدهی و شهریه نیستید ، پیش از شروع انتخاب واحد به امور مالی دانشگاه مراجعه کنید.

مرتبط بخوانید : زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد ورودی جدید

واحد های درسی انتخاب واحد چیست

دروس دانشگاهی شامل دروس معارف ، دروس عمومی ، دروس نظری ، دروس عملی و کارآموزی و دروس اختصاصی هستند. دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حدود 70 واحد درسی و دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته حدود 140 واحد درسی را باید به ترتیب در 4 ترم و 8 ترم بگذرانند البته تعداد واحد های درسی ممکن است بر اساس هر رشته کم و زیاد شود.

هر درس عمومی مثل زبان عمومی ، فارسی عمومی و … 2 واحدی ، هر درس معارف مثل آیین زندگی ، تاریخ تحلیلی ، انقلاب اسلامی و …. 2 واحدی و دروس اختصاصی و نظری ممکن است 2 ، 3 و یا 4 واحدی باشند. ساعت درسی دروس 2 واحدی معمولا 1/30 و ساعت درسی دروس 3 واحدی 2/30 و دروس 4 واحدی نزدیک به 3 ساعت است.

در دانشگاه هز سه جلسه غیبت باعث حذف دانشجو می شود. دانشجویان در طول ترم مجازند که حداکثر 3 جلسه غیبت داشته باشند. این قانون ، در روش آموزش مجازی نیز اجرا می شود و دانشجویان می بایست در زمان کلاس ، حضور کامل داشته باشند.

البته برای دانشجویان دانشگاه پیام نور شرایط آموزش کتاب محور در نظر گرفته شده‌ است و برای حضور دانشجویان الزامی وجود ندارد یعنی غیبت کردن ، باعث حذف شدن آن ها نمی شود.

مرتبط بخوانید : زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ورودی جدید

انتخاب واحد متاخرین

انتخاب واحد چیست

در اکثر واحد های دانشگاهی ،  پس از پایان مهلت در نظر گرفته شده‌ برای انتخاب واحد ، زمانی را نیز به متاخرین اختصاص می دهند تا آنها نیز بتوانند انتخاب واحد کنند. برای انتخاب واحد متاخرین ظرفیت اکثر کلاس ها افزایش می یابد. اما ممکن است در بعضی از دروس مخصوصا دروسی که اساتید پر طرفدارتری آنها را ارائه داده‌ اند ، ظرفیت تکمیل شده‌ باشد. در نتیجه دانشجویان متاخر ناچار باشند دروس سایر اساتید را اخذ کنند.

فرصت ترمیم انتخاب واحد متاخرین معمولا کمتر از یک هفته است. اگر دانشجویی درخواست افزایش ظرفیت کلاس را داشته باشد ، باید به مدیر گروه مربوطه مراجعه کند. منظور از مدیر گروه مربوطه ، با توجه به درسی است که تقاضای افزایش ظرفیت آن را دارید. مثلا اگر درس از گروه ریاضی است ، باید به مدیر گروه ریاضی مراجعه کنید. اگر از دروس تخصصی است ، باید به کارشناس رشته خود مراجعه نمایید. یا اگر جزو دروس معارف است ، باید درخواست خود را به مدیر گروه معارف ارائه دهید و …

مرتبط بخوانید : سقف انتخاب واحد دانشگاه غیرانتفاعی

انتخاب واحد دانشجویان ترم آخر

دانشجوی ترم آخر کارشناسی دانشجویی است که با در نظر گرفتن‌ یک واحد درس وصایا و درس آشنایی با قرآن ، حداکثر 25 واحد درسی باقی مانده‌ داشته باشد. به دانشجویان ترم آخر این اجازه داده‌ می شود بدون در نظر گرفتن‌ معدل ترم قبل ، تمام واحدهای درسی باقی مانده‌ را بردارند و امکان اخذ چند درس معارف نیز وجود دارد.

انتخاب واحد ترم تابستان

دانشجویانی که میخواهند زودتر فارغ التحصیل شوند باید در طول یکسال واحد های درسی بیشتری بگذرانند. این کار با اخذ واحد در ترم تابستان امکان پذیر خواهد بود. در واقع انتخاب واحد در ترم تابستان اجباری نیست و تعداد واحدهای محدودی نیز ارائه می شود اما دانشجویان در صورت تمایل می توانند در این ترم نیز واحد درسی اخذ نمایند.

سوالات شما

  • آیا انتخاب واحد را دانشگاه انجام می دهد ؟

اکثر دانشگاه ها معمولا فقط انتخاب واحد ترم یک دانشجو را انجام می دهند.

  • چگونه انتخاب واحد کنیم ؟

راهنمای انتخاب واحد کردن در این مطلب توضیح داده‌ شده‌ است.

  • اگر انتخاب واحد نکنیم چه می شود ؟

اگر انتخاب واحد نکنید ، آن ترم برای شما حذف می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نحوه ورود به سامانه آموزشیار

نحوه ورود به سامانه آموزشیار 📞 راهنمای ورود و استفاده از سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

سامانه آموزشیار برای دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد طراحی و راه اندازی شده است و …

85 نظر

  1. زهرا امامی

    بسیار جامع و کامل ممنون

  2. امیرحسین

    سلام ترم اول پیام نور باید خودمون انتخاب واحد کنیم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. انتخاب واحد دانشجویان ترم اول توسط دانشگاه انجام می گیرد.

    • سلام من در رشته مکانیک خودرو ترم دوم هستم میخواستم بدونم تو انتخاب واحد کدام کتاب میزارند

  3. سلام خیلی ممنون خیلی مفید بود.
    چه دعایی کنمت بهتر از این؟! که خدا پنجره باز اتاقت باشد…

    • پاسخ با ما

      با سلام. خوشحالیم که مورد رضایتتون بود.

      موفق و موید باشید.

  4. سلام یه سوال داشتم من رشته ام علوم سیاسیه ترم اول رو خود دانشگاه برامون انتخاب واحد کرده بود ک یکی از از دروس عمومی ( ادبیات ) رو برامون انتخاب نکرده بود حالا سوالم اینه تا آخر دوره ی کارشناسی باید اون واحد ک برای ترم اولمون بود پاس بشه ؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله باید این درس را در ترم‌ های بعدی اخذ کنید.

  5. ممنونم واقعا من نمیدونستم باید جوری انتخاب واحد کنم ممنونم ازراهنماییتون

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت تمایل می توانید انتخاب واحد خود را به کمک مشاوران ما انجام دهید.‌

  6. سلام من دانشجوی ترم ۲فیزیک هستم ودردرس ریاضی ۲مردودشدم،دردروس ارائه شده درس ریاضی۱ بادرس فیزیک۲تداخل داره به نظرتون من بایدکدوم روانتخاب کنم تادرترم های بعدی دچارمشکل نشوم

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما باید دروس پیش نیاز و‌ مهم تر را زودتر بگذرانید و حتما طبق چارت درسی رشته خود انتخاب واحد کنید که با مشکل تداخل ساعت برگزاری کلاس و تداخل ساعت برگزاری امتحان مواجه نشوید. اگر برای تنظیم برنامه هفتگی نیاز به راهنمایی دارید می‌توانید از مشاوران ما راهنمایی بخواهید.

      تماس از استان تـهران : 9092301611

      تماس از سراسر کشور : 9099071612

      تماس از 8 صبح تا 12 شب.

  7. سلام وفت بخیر ببخشید من دانشجو جدید هستم خاستم ببینم چارت تمام دانشگاه ها یکی هست؟ چون تو سایت داتشگامون برای رشته کارشناسی پیوسته تربیت بدنی چارت وجود نداشت

    • پاسخ با ما

      با سلام. بهتر است از چارت درسی که دانشگاه ارایه می دهد استفاده کنید اما در صورت نبود چارت دانشگاه ، مشکلی در استفاده از چارت درسی دانشگاه های دیگر وجود ندارد.

  8. سلام من برای ترم دوم می خواستم انتخاب واحد کنم زمانی که دانشگاه دروس مربوط به رشته من رو ارائه میده من باید کدام دروس رو انتخاب کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید طبق چارت درسی رشته و مقطع تحصیلی خود دروس مربوط به ترم دوم را که در چارت درج شده است ، اخذ کنید و حتما در هنگام انتخاب واحد دروس پیش نیاز را رعایت کنید.

  9. سلام ببخشید من متوجه نشدم من دانشجوی دانشگاه ازاد هستم ترم اول هیچ ترم دوم انتخاب واحد میرم اموزشیار مینویسه مجاز برای حذف و اضافه ؟!وقتی انتخاب واحد رو میزنم میاد انتخاب واحد برای شما مقدور نمیباشد. اول انتخاب واحد میکنن بعد حذف و اضافه میشه یا نه کلا گیج شدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. حذف و اضافه چند روز بعد از انتخاب واحد اصلی انجام می گیرد و شما برای حذف و اضافه کردن دروس باید پس از ورود به بخش ” ثبت نام دروس دانشجو ” سامانه آموزشیار ، بر روی گزینه دوم یعنی گزینه ” حذف و اضافه ” کلیک کنید.

  10. واقعا دمتون گرم من که امسال میرم دانشگاه هیچ کدومشو نبلد بودم ،،😂😂 بووووی چقد اولش یه کم پیچیدس هاااا…

  11. سلام اگه میشه درمورد تکراری بودن بعضی واحد ها توضیح بدین .
    آیا ممکنه چندتا واحد دوباره گرفته شه ؟؟ . چون طبق چارت پیش رفتم ولی فکر کنم بعضی از واحدا شبیه همن . 😓

    • پاسخ با ما

      سلام. اگر طبق چارت انتخاب واحد کنید دروس تکراری نخواهد بود. ضمن اینکه سامانه انتخاب واحد اکثر دانشگاه ها از اخذ دروس تکراری به صورت خودکار جلوگیری میکنند.

  12. ببخشید چطوری میشه درس ریاضی ۱ و ریاضی۲ رو همنیاز کرد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر قبلا درس ریاضی 1 رو افتاده باشین ، می تونین با درس ریاضی 2 هم نیاز کنید در غیر این صورت امکان اخذ دو درس در انتخاب واحد وجود ندارد.

  13. سلام بنده ریاضی ۱ رو ترم قبل افتادم الآن میخوام ریاضی۱ و ۲ رو باهم بردارم وقتی انتخاب میکنم سامانه مینویسه تعداد واحد انتخابی شما از تخصصی انتخابی ۲۰ واحد بیش از حد مجاز تعریف شده ۱۷ واحد است ممنون میشم راهنماییم کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی در خصوص انتخاب واحد ، با مشاوران ما تماس بگیرید.

    • سلام برای قسما گروه درسی چی باید بزنم و اینکه من ادبیات و اندیشه رو پاس نکردم و ترم چهارم اگ ترم های بعدی ارائه نشه چی میشه؟

  14. ببخشید وقتی انتخاب واحد میکنم سیستم مینویسه تعداد واحد انتخابی شما از تخصصی انتخابی بیش از حد مجاز تعریف شده برای فارغ التحصیلی است ممنون میشم راهنماییم کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای راهنمایی در خصوص انتخاب واحد با مشاوران ما تماس بگیرید.

  15. سلام ميخواستم بدون ساعت و روز برگزارى رو هم ميتونم خودم انتخاب كنم؟؟

  16. سلام من دانشجوی ترم ۲هستم. خواستم بپرسم که میشه یک ترم کلا واحد عمومی برداشت؟؟!

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای آنکه ترم های آخر با مشکلی مواجه نشوید ، بهتر است طبق چارت درسی انتخاب واحد کنید زیرا ممکن است با تداخل برگزاری امتحان مواجه شوید. ضمن اینکه در هر ترم حداکثر امکان اخذ 2 واحد درس معارف وجود دارد

  17. سلام من یکی از واحد های تکراری که برداشتم پاس نشدم،. ترم اول پاس شدم، ولی دوباره که به اشتباه برداشتم پاس نشدم، حالا اون درس رو من پاس شدم یا نه؟. و برای جبران واحد های تکراری باید تابستان دروس بردارم؟

  18. “دانشجویان ترم آخر که واحد های درسی کمی دارند ، می توانند معرفی به استاد بگیرند” منظورتون رو نفهمیدم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دانشجویان ترم آخر دانشگاه در صورتی که کمتر از 8 واحد درسی باقی مانده داشته باشند ، می توانند آن ترم را به صورت معرفی به استاد بگذرانند.

  19. سلام‌. چطور میشه زمان و روز درس هارو موقع انتخاب واحد کردن مشخص کرد ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. ساعت و روز برگزاری کلاس و امتحان پایان ترم ، مقابل هر یک از دروس در سامانه درج می شود.

  20. من ترم اول هستم تا حالا انتخاب واحد انجام ندادم ببخشید همه دانشجویان در زمانی معین باید انتخاب واحد رو انجام دهند؟؟
    و این چطوری انتحاب واحد انجام بدیم که با دوستامون تو ی کد یا ی کلاس باشیم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معمولا انتخاب واحد دانشجویان ترم اول را دانشگاه انجام می دهد اما اگر خودتان باید انتخاب واحد کنید ، باید کد دروس یا کد ارائه دروس را از قبل تهیه نمایید و راس ساعتی که تعیین شده است ، وارد سامانه انتخاب واحد شوید. برای راهنمایی بیشتر و انجام انتخاب واحد خود توسط مشاوران ما لطفا تماس بگیرید.

  21. ببخشید من ترم ۲ علوم ورزشی هستم آیا میتونم عملی هارو این ترم برندارم و فقط تئوری و عمومی بردارم آیا ایرادی نداره ممنون میشم جواب بدین؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. انتخاب واحد را طبق چارت درسی انجام دهید که در ترم های آخر با مشکل مواجه نشوید. چارت درسی با توجه به ساعت برگزاری کلاس ها و امتحانات تنظیم شده است

  22. اگر در یک درس مانند الکترونیک ۳ که هم نیازش کنترل خطی است الکترونیک ۳ را پاس کنیم بعد کنترل خطی را پاس کنیم میشود؟

  23. سلام بعد انتخاب واحد باید چ کنیم؟

  24. سلام ببخشید چطور میتوانم در سامانه سما علوم پزشکی بدون مراجعه به دانشگاه از ترم های بالاتر انتخاب واحد کنم ، میگه این درس برای ورودی و نیمسال شما تعریف نشده است.

    • پاسخ با ما

      با سلام. لازم است طبق چارت درسی ورودی سال خود ، انتخاب واحد کنید

  25. با سلام خسته نباشی
    شما گفتید ترم اولی ها دانشگاه براشون انتخاب واحد میکنه خواستم بدونم منی که معدلم بین 12 تا 17 هستش دانشگاه برام 20 واحد میگیره یا 24 واحد

  26. سلام من معدل دیپلمم ببین 12 تا 17 هستش میخواستم بدونم دانشکاه برای ترم یک من 24 واحد میگیره یا 20 واحد

  27. سلام ببخشید از کجا باید بدونم انتخاب واحد انجام دادم یا نه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در بخش برنامه هفتگی یا درسی پروتالتان درج می‌شود.

  28. سلام روزتون بخیر من یه سوالی برام پیش اومده الان دوتا دروس در چارت انتخاب واحد رشتمون وجود داره که تداخل زمانی امتحانی دارن .من فک میکردم وقتی تو چارت هستن نباید تداخل داشته باشند .ایا اشتباه از طرف دانشگاس یا من باید فقط یکیشو انتخاب کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام معمولا امتحانات دارای تداخل زمان امتحانی در یک ساعت ثابت برگزار می شوند و شما باید زمان آزمون را مدیریت کنید و به هر دو درس برسید

  29. دیروز تایم انتخاب واحد رشتم بودانتخاب واحد انجام دادم ولی امروز فهمیدم دوتا از درسایی ک انتخاب کردم نیاز به پیش نیاز داشته و مشکل اینجاس ک بعد انتخاب واحد رو گزینه ی ثبت هم زدم ک گفته بودن رو این گزینه بزنی دیگ حذف و اضافه نمیتونی انجام بدی چیکار کنم باید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    با این شماره هم که گذاشتید با تلفن همراه تماس میگیرم میگه در شبکه ی موجوو نمیباشد

  30. سلام من کنکور داده بودم ولی نمیدونم چطوری انتخواب واحد کنم چون ب دانشگاه نرفتم انتخواب در اولین جلسه ب طور سایتی انجام میشه یا توسط دانشگاه

    • پاسخ با ما

      با سلام. انتخاب واحد ترم اول معمولا توسط دانشگاه انجام می شود

  31. سلام من دانشجوی ترم اول دانشگاه پیام نور هستم وقتی حضوری رفتم دانشگاه برام انتخاب واحد نکردن گفتن که برم کافی نت انجام بدم ….؟ میشه که کافی نت انجام بدم

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا انتخاب واحد شما را مطابق با چارت درسی انجام دهند.

  32. سلام.من تازه برای دانشگاه تربیت دبیر رجایی تهران قبول شدم.فکر کنم ورودی بهمن هستم.نیازی به انتخاب واحد دارم،؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معمولا انتخاب واحد ترم یک را خود دانشگاه انجام می دهد.

  33. سلام وقت بخیر
    من برای ترم ۲ باید انتخاب واحد کنم
    میخواستم ببینم اگه آمار و افتاده باشم ، باید حتما دوباره امار و پاس کنم؟
    یا میتونم بزارم برا ترم های بعد؟
    و اینکه شهریه باید پرداخت بشه موقع انتخاب واحد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید در ترم های آینده پاس کنید اما امکان دروسی که آمار پیش نیاز انهاست را ندارید. در زمان انتخاب واحد ، باید شهریه ثابت را پرداخت کنید.

  34. سلام ،چجوری بفهمیم درسی رو پاس کردیم که دوباره نگیریمش؟ من ترم پیش چون نمره هامونو دیر تو سایت گذاشتن نمیدونم زبان عمومی رو گرفتم یا نه

  35. سلام مثلاً جامعه شناسی دو واحد هست یعنی چی

  36. حمزه ناصری

    سلام رشته من علوم ورزشی است
    آخرین مدرک علوم ورزشی چیست؟
    واحدهایی که می بریم برای چه چیزی‌ هستند؟
    ترم دوم چه واحدهایی بایدببرم؟

  37. سلام من الان دوازدهمم رشته کاردانش الان برا دانشگاه باید چیکار کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  38. سلام من دانشجوی ترم آخر هستم اما تربیت بدنی رو برنداشتم..چطوری تو سامانه گلستان تربیت رو معرفی به استاد بزنم و ورزش رو بردارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. دروس عملی را نمی توان به صورت معرفی به استاد گذراند.

  39. سلام من ترم اول دانشگاه پیام نور هستم چجوری اتنخاب واحد کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. احتمالا دانشگاه برای شما انتخاب واحد می کند در غیر این صورت باید وارد سایت گلستان شوید.

  40. احسان اسماعیل راده

    سلام وقت بخیر امیدوارم خوب و سلامت باشید من دانشجو جدید هستم در دانشگاه تهران اهل افغانستانم سوالم این بود که درس های که ما باید انتخاب کنیم باید طور تنظیم کنیم که ضبح بریم دانشگاه تا ظهر تمام شود هم برعکس ظهر تا عصر یا هم طور تنظیم کنیم که هم ظهر کلاس داشته باشیم و هم صبح از نظر شما از این سه روش کدامش میتواند بازدهی و اثرگذاری خیلی خوبی داشته باشد؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خودتان می توانید روز و ساعت درس ها را تنظیم کنید ، اگر شاغل هستید می توانید در هفته دو تا سه روز را انتخاب واحد کنید.

  41. سلام من ترم یک پیام نورم میخوام یک ترم بخونم بعد تغییر رشته بدم
    میخواستم بدونم برای ترم یک میشه مثلا از ترم ۴ یا ۵ واحد انتخاب کرد؟

  42. سلام دانشگاه پیام نور ترم اولی هستن دانشگاه خودش انتخاب واحد می‌کنه یا خودمون باید انتخاب واحد کنیم ؟

  43. سلام برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد خودمون میتونیم استادمون رو انتخاب کنیم؟

  44. سلام من در دانشگاه ثبت نام کردم
    بعدش چی میشه اونا اطلاع میدن ک بریم یا خودمون باید پیگیری کنیم ک از کی باید بریم

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید وارد پروتال خود در سایت دانشگاه شوید و لیست واحدهای درسی خود را ببینید.

  45. سلام اگه تمام نمرات ترم قبل ثبت نشده باشن معیار معدل کدوم ترمه برای انتخاب واحد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر