از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مهلت انتخاب واحد پیام نور 1401 – زمان و نحوه انتخاب واحد پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مهلت انتخاب واحد پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور که در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و یا دانشجوی ورودی جدید این دانشگاه هستنند ، لازم است که در ابتدای هر نیمسال برنامه درسی طول ترم خود را با انجام انتخاب واحد تعیین نمایند و با شرکت در امتحانات پایان ترم ، آن دروس را پاس کنند. مهلت انتخاب واحد دانشگاه پیام نور 1401 در مقاطع مختلف توسط سایت گلستان به دانشجویان اطلاع رسانی می شود  که در ادامه این مطلب بررسی خواهیم کرد.

اگر دانشجوی ترم اول هستید و یا از نحوه انتخاب واحد اطلاعی ندارید ، توصیه ما این است که با مشاوران مجرب پاسخ با ما تماس بگیرید تا ضمن تنظیم برنامه هفتگی دانشگاه شما ، انتخاب واحدتان را نیز انجام دهند.

توجه داشته باشید که به دلیل ظرفیت محدود کلاس ها ، باید در زمان انتخاب واحد سرعت عمل به خرج دهید و سریع دروس مد نظرتان را اخذ کنید. 

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مهلت انتخاب واحد پیام نور نیمسال اول تحصیلی 1401

برای انتخاب واحد دانشگاه پیام نور دو بار در سال فرصت وجود دارد و دانشجویان می توانند با توجه به مقطع تحصیلی خود ، واحد های درسی مدنظرشان را در ترم های مهرماه و بهمن ماه اخذ نمایند. ضمن اینکه در دانشگاه پیام نور ترم تابستان نیز برگزار می شود که فرصتی مناسب برای دانشجویانی است که می خواهند زودتر فارغ التحصیل شوند. البته تعداد واحد های درسی که دانشجو مجاز به انتخاب در تابستان می باشد ، محدود تر است.

بنابراین می توان گفت که در طول یکسال ، 3 بار مهلت انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور وجود دارد که در ترم های مهر و بهمن ، انجام انتخاب واحد ضروری بوده ولی ترم تابستان اختیاری است. هر یک از دانشجویان ورودی قدیم و ورودی جدید دانشگاه پیام نور باید طبق زمانبندی که دانشگاه تعیین کرده و در سایت گلستان موجود است ، وارد این سامانه شده و دروس مد نظر خود را اخذ کنند.

مهلت انتخاب واحد پیام نور نیمسال دوم تحصیلی 1401

انتخاب واحد ترم بهمن پس از پایان امتحانات ترم مهر آغاز می شود و مهلت آن حدود یک هفته است. پیش بینی می شود که با توجه به شروع ترم بهمن از اواسط بهمن ماه ، انتخاب واحد این ترم حداکثر از اواخر دی ماه آغاز شده و تا اواسط بهمن ماه ادامه دار باشد.

مهلت انتخاب واحد پیام نور ترم تابستان 1401

شیوه انتخاب واحد در ترم تابستان دانشگاه پیام نور همچون سایر ترم هاست و سامانه انتخاب واحد نیز همان سامانه گلستان است. تنها تفاوتی که این ترم با ترم های مهر و بهمن دارد ، محدودیت در تعداد واحد های درسی و همچنین میزان شهریه است.  دانشجویان به دلیل آنکه در ترم تابستان واحدهای درسی کمتری اخذ می کنند ، شهریه آنها نیز کمتر است و زمان انتخاب واحد در این ترم معمولا در تیرماه می باشد.

نحوه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

انتخاب واحد دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی و از طریق سایت گلستان انجام می گیرد بنابراین نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نیست. دانشجویان برای انتخاب واحد باید شهریه تعیین شده توسط دانشگاه را بپردازند در غیر این صورت سامانه انتخاب واحد برای آنها فعال نخواهد شد.

هر دانشجو با توجه به معدل ترم قبل خود باید انتخاب واحد کند و اگر تعداد واحد های درسی بیشتری با توجه به معدل اخذ شود ، حذف خواهند شد و شهریه نیز برگشت داده نمی شود.

در زمان انتخاب واحد حتما با ساعت برگزاری کلاس ها و تاریخ برگزاری امتحانات پایان ترم توجه داشته باشید که تداخل زمانی نداشته باشند. همچنین در انتخاب واحد دروس پیش نیاز را نیز رعایت کنید و اگر پیش نیاز درسی را هنوز پاس نکرده اید ، نباید آن درس را اخذ کنید.

سوالات متداول

  • مهلت انتخاب واحد پیام نور برای نیمسال اول تحصیلی تا چه تاریخی است ؟

طبق اعلام سایت گلستان ، انتخاب واحد دانشگاه پیام نور برای نیمسال اول تحصیلی از 10 شهریورماه آغاز شده و تا 23 شهریورماه ادامه دار خواهد بود.

  • نحوه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور به چه صورت است ؟

سامانه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور سامانه گلستان می باشد.

  • آیا مهلت انتخاب واحد پیام نور تمدید می شود ؟

بله با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان از فرایند انتخاب واحد جا می مانند ، دانشگاه مهلت انتخاب واحد را برای این دسته از دانشجویان تمدید می کند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر