از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد ورودی جدید 1401 – زمان و راهنمای انتخاب واحد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد ورودی جدید

 

دانشگاه آزاد اسلامی در 4 مقطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشجو پذیرش می کند و پذیرفته شدگان نهایی این دانشگاه باید برای ثبت نام قطعی در رشته محل پذیرفته شده ، انتخاب واحد کنند. زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد ورودی جدید 1401 در مقاطع ذکر شده ، طبق زمانبندی اعلام شده در سامانه آموزشیار انجام می گیرد و دانشجویان می بایست از طریق مراجعه به این سامانه و مشاهده لیست دروس ارائه شده ، برنامه هفتگی خود را تنظیم کرده و در سایت به ثبت برسانند.

اگر دانشجوی ترم اول هستید و یا از نحوه انتخاب واحد اطلاعی ندارید ، توصیه ما این است که با مشاوران مجرب پاسخ با ما تماس بگیرید تا ضمن تنظیم برنامه هفتگی دانشگاه شما ، انتخاب واحدتان را نیز انجام دهند.

در نظر داشته باشید که ظرفیت کلاس ها و اساتید محدود است و باید سرعت عمل زیادی داشته باشید تا سریع دروس مد نظرتان را پیش از تکمیل نشدن ظرفیت ها انتخاب کنید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد ورودی جدید مهر 1401

نتایج ثبت نام رشته های بدون کنکور مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اواخر شهریورماه اعلام می شود ، همچنین نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز حداکثر هفته آخر شهریورماه اعلام خواهد شد و بر اساس این دو اعلام نتایج ، قبول شدگان نهایی دانشگاه آزاد معرفی می شوند. دانشجویان ورودی جدید مفاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ناپیوسته و دکتری حرفه ای ، می بایست برای ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده ، انتخاب واحد خود را نیز انجام دهند که زمان انتخاب واحد احتمالا در دهه اول مهرماه خواهد بود.

احتمالا این را هم بپسندید  اگر انتخاب واحد نکنیم چه میشود 📞 راهنمای جا ماندن از انتخاب واحد

همچنین نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد نیز در مهرماه اعلام می گردد و دانشجویان پذیرفته شده این مقطع نیز حداکثر تا دهه اول آبان ماه فرصت انتخاب واحد خواهند داشت.

لازم به ذکر است که زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد برای ورودی های مختلف در 31 استان کشور ، متفاوت است و تقویم زمانبندی انتخاب واحد هر استان در سایت آموزشیار قرار داده می شود.

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد ورودی جدید بهمن 1401

پذیرفته شدگان ورودی بهمن ماه 1401 دانشگاه آزاد ، حداکثر باید تا اواخر بهمن ماه وضعیت واحد های درسی نیمسال دوم تحصیلی خود را مشخص نمایند و همچنین دانشجویانی که مهرماه پذیرفته شده اند ، بایستی در ابتدای بهمن ماه برای انتخاب واحد نیمسال دوم در سامانه آموزشیار اقدام کنند.

مرتبط بخوانید : مدارک لازم جهت ثبت نام پذیرفته شدگان ورودی جدید

راهنمای انتخاب واحد دانشگاه آزاد ورودی جدید

انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد ممکن است توسط خود دانشگاه انجام گیرد و در این صورت دانشجویان می بایست برای مشاهده دروس و برنامه هفتگی خود ، به پروتال دانشجویی شان در سایت آموزشیار مراجعه کرده و از بخش برنامه هفتگی ، دروس ترم یک را ببیند.

اما اگر انتخاب واحد به عهده خود دانشجو باشد ، باید با استفاده از شماره دانشجویی خود که دانشگاه در اختیار او قرار می دهد و همچنین کد ملی به عنوان رمز عبور ، وارد سایت آموزشیار شده و از بخش انتخاب واحد ، دروس مد نظر را انتخاب کند. برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد چند نکته زیر را مد نظر داشته باشید :

  • شهریه دانشگاه آزاد باید قبل از انتخاب واحد پرداخت شود و برای دانشجویانی که بدهی دارند سامانه انتخاب واحد فعال نمی شود.
  • کد ارائه انتخاب واحد هر یک از دروس را باید از قبل تهیه و یادداشت کنید.
  • انتخاب واحد را با توجه به چارت درسی انجام دهید و فقط دروس ترم یک را که هیچ پیش نیازی ندارند ، اخذ کنید.
  • دانشجویان کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد در انتخاب واحد مجاز به انتخاب 20 واحد درسی هستند و تعداد واحد های اخذ شده نیز نباید کمتر از 12 واحد باشد.
  • دانشجویان ترم یک کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در انتخاب واحد مجازند که 12 واحد درسی اخذ کنند.
  • به ساعت تشکیل کلاس ها و تاریخ برگزاری امتحانات هر درس توجه کنید که تداخل زمانی نداشته باشند.
  • انتخاب واحد را بر اساس روزهایی که می توانید در دانشگاه حضور داشته باشید ، انجام دهید.
احتمالا این را هم بپسندید  هر ترم روانشناسی چند ماه است 📞 راهنمای زمانبندی هر ترم روانشناسی

از ترم دو به انتخاب واحد توسط خود دانشجو در سایت آموزشیار انجام می گیرد و هر یک از دانشجویان می بایست با توجه به معدلی که ترم قبل کسب کرده اند و همچنین مطابق با چارت درسی ، انتخاب واحد خود را انجام دهند.

مرتبط بخوانید : از کجا بفهمیم ورودی مهریم یا بهمن

سوالات متداول

  • زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد ورودی جدید 1401 در چه تاریخی است ؟

زمان انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد در مهرماه است.

  • سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد کدام سامانه است ؟

کلیه امور الکترونیکی دانشگاه آزاد جمله انتخاب واحد ، پرداخت شهریه ، دیدن نمرات و … از طریق سایت آموزشیار انجام می گیرد.

برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سایت آموزشیار ابتدا باید کد دروس را طبق ساعت و روزهایی که می توانید در دانشگاه حضور داشته باشید ، استخراج کنید و در سایت به ثبت برسانید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ورودی جدید

زمان انتخاب واحد دانشگاه پیام نور ورودی جدید 1401 – زمان و راهنمای انتخاب واحد

  با اعلام نتایج رشته های بدون کنکور و با کنکور دانشگاه پیام نور و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر