از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور زبان 1402 – راهنمای جامع از منابع تا سوالات

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور زبان ، راهنمای جامع ، از منابع تا سوالات

 

کنکور زبان هر ساله همانند سایر گروه های آزمایشی در تیرماه برگزار می شود و داوطلبان زیادی هم دارد. همانطور که می دانید برای شرکت در این کنکور نیازی به داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی زبان خارجه نیست و با ارائه یکی از مدارک ریاضی ، تجربی و انسانی می توان در آن شرکت کرد. اما سوالاتی از جمله : چگونه برای کنکور زبان برنامه ریزی انجام دهیم؟ برای کنکور زبان چه کتابهایی بخوانیم؟ کنکور زبان از چند بخش تشکیل شده است؟ برای شرکت در این کنکور باید چه سطحی از دانش زبان را داشته باشیم؟ و سوالاتی از این قبیل از سوی داوطلبان مطرح می شود که با استفاده از تجربه داوطلبان سال های گذشته می توان به پاسخ آن ها رسید و البته در این مطلب نیز به طور کامل در خصوص برنامه ریزی کنکور زبان ، منابع مطالعاتی مناسب ، نحوه یادگیری گرامر ، لغات و درک مطلب و هم چنین توضیحاتی در زمینه بودجه بندی کنکور زبان و ضرایب دروس ارائه شده است.

برای مشاوره در خصوص آزمون سراسری زبان و پرسیدن سوالات خود راجع به منابع امتحانی ، ضرایب ، نحوه انتخاب رشته و … با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

برای شرکت در کنکور زبان خارجه باید چه سطحی از دانش زبان را داشته باشیم؟

در کنکور زبان با دو دسته از داوطلبان مواجه هستیم ؛ دسته اول داوطلبانی که فقط در کنکور این گروه آزمایشی شرکت کرده اند و دسته دوم داوطلبانی که علاوه بر آزمون سراسری زبان ، در کنکور یکی از رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی نیز شرکت نموده اند.

مرتبط بخوانید : کنکور زبان چگونه است ؟

مسلما کار برای داوطلبان دسته دوم مهم تر و سخت تر است ، زیرا باید علاوه بر دروس اختصاصی کنکور رشته نظری ، زمان لازم برای درس زبان تخصصی نیز اختصاص دهند.

بنابراین تصور اینکه همه ی داوطلبان کنکور های سراسری می توانند در کنکور زبان نیز شرکت کنند ، کاملا اشتباه است و داوطلبی که قصد شرکت در این گروه آزمایشی را دارد ، حتما باید مطمئن از تسلط خود و کسب درصد بالا باشد.

مخصوصا داوطلبان دسته دوم که ممکن است به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب و کمبود وقت ، در هر دو کنکور نتیجه لازم را کسب نکنند و پشیمان باشند از اینکه چرا در دو آزمون شرکت کرده اند

بنابراین در پاسخ به سوال داوطلبانی که می پرسند آیا کنکور زبان سخته ؟ باید بگوییم  اگر در درس زبان قوی هستید و دوره های لازم را گذرانده اید و نیازی به صرف چندین ساعت زمان در روز برای مطالعه ندارید ، می توانید در کنکور سراسری زبان شرکت کنید.

مرتبط ببینید : کنکور زبان برای هنرستانی ها

البته این توصیه بیشتر برای داوطلبانی است که در دو آزمون شرکت می کنند ، همچنین در نظر داشته باشید که سوالات زبان تخصصی بسیار فراتر از سوالات زبان عمومی کنکور سراسری است

زبان را چگونه بخوانیم؟

در آزمون سراسری زبان خارجی بودجه بندی به صورت زیر است :

بودجه بندی کنکور زبان

واژگان

15

ریدینگ

20

گرامر

10

کاربرد زبانی

10

کلوز تست

10

ترتیب واژه ها

5

 

بر اساس بودجه بندی فوق به این نتیجه می رسیم که گرامر ، درک مطلب و واژگان مهم ترین مباحث کنکور هستند اما چگونه می توان این مباحث را به آسانی یاد گرفت و به تسلط کافی رسید

نحوه یادگیری لغات زبان

  • تمرین با دیگران

شرکت در گروه های مجازی و چت به صورت انگلیسی و مکالمه انگلیسی با دوستان می تواند علاوه بر افزایش دایره لغات شما ، اشکالات شما را نیز رفع کند.

  • هایلایت کردن

در هنگام خواندن متون ، واژگان سخت را هایلایت کنید تا در زمان مرور متن معنای آن واژگان را به یاد بیاورید.

  • تهیه فلش کارت

فلش کارت ها را می توانید به صورت آماده نیز تهیه کنید و در زمان ها آزاد مانند زنگ تفریح مدرسه از آن ها استفاده کنید.

  • یاد گرفتن لغات در قالب Word Famal

با این روش علاوه بر یادگیری لغات می توانید مترداف ، متضاد ، هم خانواده و فعال لغات را نیز یاد بگیرید

  • دسته بندی کردن لغات
احتمالا این را هم بپسندید  بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

برای مثال لغات مربوط به درس و دانشگاه ، لغات مربوط به حیوانات ، لغات مربوط به غذا و خوراکی و … را دسته بندی کنید تا بهتر در ذهن شما ثبت شوند

نحوه یادگیری گرامر زبان

همانطور که می دانید داشتن دایره لغات وسیع به تنهایی برای بهبود مهارت های زبانی کافی نیست و یکی از ابزار هایی می توانید با استفاده از ان 4 مهارت نوشتن ، خواندن ، صحبت کردن و شنیدن را در خود تقویت کنید ، یادگیری گرامر است

  • جمله سازی

پس از یادگیری دستور زبان ، سعی کنید جملات مربوط به همان گرامر را بسازید البته ممکن است انجام این کار در ابتدا برایتان سخت باشد اما به مرور  می توانید به تسلط برسید.

  • خلاصه بندی کردن مطلب

با دسته بندی و خلاصه کردن مباحث می توانید در زمان مرور از آن ها استفاده کنید.

  • مطالعه گروهی

در مطالعه گروهی سوالات مختلف مطرح می شود و باعث می شود همه یک موضوع خاص را به راحتی یاد بگیرند ، البته بهتر است در مطالعه گروهی یک یا دو نفر که مسلط به گرامر هستند ، اشکالات گروه را برطرف کنند.

  • آشنایی با تکنیک حل سوالات

حل مثال و تمرین کاربردی ترین روش یادگیری گرامر است که شما را با انواع سوالات و روش حل هر سوال آشنا می کند. هر چقدر تست و تمرین بیشتری حل کنید ، با تکنیک های بیشتری آشنا شده و در نتیجه تسلطتان بیشتر می شود.

نحوه یادگیری درک مطلب زبان

  • آنچه خوانده اید را برای خود توضیح دهید

لازم نیست کل متن را بخوانید ، در واقع باید هوشمندانه بخوانید و دقیقا بدانید به دنبال چه هستید و ارتباط معنایی میان پاراگراف ها را پیدا کنید. هم چنین با تقسیم بندی متن به بخش های کوچک تر ، بهتر می توانید مفهوم کلی مطلب را متوجه شوید.

  • توجه به حروف ربط داخل متن

به جملات قبل و بعد حروف ربط توجه داشته باشید زیرا معمولا پس از حروف ربط جملاتی می آیند که نتیجه گیری جملات قبلی یا پاراگراف قبلی است.

  • شناسایی کلید واژه ها

نکات و کلمات کلیدی متن را هایلایت کنید یا دور آن خط بکشید و پس از آنکه مقاله را تمام کردید ، دوباره برگردید و آن را مرور کنید.

منابع کنکور زبان 1402

کنکور زبان ، راهنمای جامع ، از منابع تا سوالات

 

با آمدن نام آزمون زبان ، اولین نگرانی ای که برای داوطلبان ایجاد می شود مشخص نبودن منابع مطالعاتی است ، در واقع سازمان سنجش هیچ منبع مشخصی را برای کنکور این گروه آزمایشی مشخص نکرده است لذا انتخاب منابع کمک آموزشی برای داوطلبان کمی دشوار است.

در خصوص کتاب های تست و کمکی باید بدانید که جمع کردن تعداد زیادی کتاب سودی برای شما ندارد و در واقع تکرار تست ها و خوب خواندن مطالب از کتاب های معتبر ، بسیار بهتر از مطالعه چندین کتاب غیرمعتبر است.

منابع آزمون سراسری زبان انگلیسی

گرامر

ENGLISH GRAMMAR IN USE

زبان تخصصی خیلی سبز ESSENTIAL WODS FOR THE TOEFL
منابع کنکور زبان 99
منابع کنکور زبان 99
کنکور زبان ، راهنمای جامع ، از منابع تا سوالات
منابع کنکور زبان 99
بهترین کتاب برای تسط در گرامر ، دارای بیش از 100 درس ، دارای تمارین متعدد آموزشی ، پاسخ نامه جامع ، در سه سطح مبتدی ، متوسط و پیشرفته ، همراه یا یک CD آموزشی دارای  تست های فراوان کنکور سال های اخیر، ارائه تست های تالیفی ، مناسب برای آموزش خوب گرامر

کم حجم و جامع ، مناسب برای سطوح پیشرفته ، دارای تست های جامع همراه با با پاسخ نامه

 

منابع آزمون سراسری زبان انگلیسی

واژه

504 واژه کاملا ضروری

VOCABULARY for the school student

منابع کنکور زبان 99
کنکور زبان ، راهنمای جامع ، از منابع تا سوالات
منابع کنکور زبان 99

سطح متوسط ، دارای لوح فشرده فایل صوتی ، دارای لغات کاربردی و مهم ، دارای 42 درس که در درس 12 لغت جدید آموزش داده شده است.

دارای بیش از 1000 واژه ، دارای تمریناتی برای  آموزش واژگان

منابع آزمون سراسری زبان انگلیسی

درک مطلب

New bridging the Gaps

زبان تخصصی مبتکران

منابع کنکور زبان 99 منابع کنکور زبان 99

تنها کتاب معرفی شده سازمان سنحش

درک مطلب پیشرفته ، آموزش تکنیک های متن خوانی ، متن های درک مطلب تمرینی همراه با پاسخ نامه ، توضیح روش های تست زنی درک مطلب

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته کنکور زبان - راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور زبان 1402

 

منابع کنکور اختصاصی فرانسه

کتاب

Vocabulaire Progressif du Francais

کتاب

Grammair en dialogues

کتاب

 Nouvelle Grammaire du Francais

منابع کنکور زبان 99 منابع کنکور زبان 99
منابع کنکور زبان 99
کنکور زبان ، راهنمای جامع ، از منابع تا سوالات

 

منابع کنکور اختصاصی آلمانی

کتاب

Klipp und klar

کتاب

Grobes ubungsbuch

منابع کنکور زبان 99 منابع کنکور زبان 99

کنکور زبان 1402 فقط از دروس اختصاصی تشکیل شده است و دروس عمومی از این آزمون به طور کل حذف شده اند. البته حذف دروس عمومی از تمام گروه های آزمایشی است و شما برای شرکت در آزمون فقط باید دروس اختصاصی را مطالعه کنید.

برنامه ریزی کنکور زبان

در جدول زیر نمونه برنامه ریزی کنکور زبان به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه قرار داده شده است و اگر نمی توانید برای خود برنامه ریزی انجام دهید ، می توان با برنامه راهبردی موسسات مختلف مانند گاج یا قلم چی پیش بروید.

جدول برنامه ریزی برای کنکور 1402 زبان 

دانلود جدول برنامه ریزی کنکور زبان به صورت روزانه

دانلود جدول برنامه ریزی کنکور زبان به صورت هفتگی و ماهانه

 

از اهمیت دروس عمومی در برنامه ریزی برای کنکور غافل نشوید ، ادبیات با ضریب 4 دارای بیشترین اهمیت است و پس از آن دین و زندگی با ضریب 3 و زبان عربی و زبان عمومی با ضریب 2 به ترتیب در اولویت دوم و سوم قرار دارند.

مشکل اکثر داوطلبان کنکور این گروه آزمایشی با درس عربی است و معمولا درصد خوبی در این درس ندارند و اگر شما بتوانید درصد مناسبی را کسب کنید ، گام بزرگی را برداشته اید.

برای درس فرهنگ و معارف اسلامی سعی کنید که آیات و روایات را به خوبی یاد بگیرید زیرا چند سالی است که سوالات این درس مفهومی تر شده و بیشتر از آیات مطرح می شود.

شایان ذکر است که بر اساس تجربه داوطلبان سال های گذشته ، دروس عمومی کنکور زبان تخصصی به نسبت سخت تر از دروس عمومی سایر کنکور ها مطرح می شود.

رشته های دانشگاهی کنکور سراسری زبان

رشته های دانشگاهی کنکور سراسری زبان در 4 زیر گروه دسته بندی می شوند که در این زیرگروه ها ، اهمیت و ضریب دروس متفاوت است و داوطلبان باید بر اساس رشته دانشگاهی مورد علاقه خود ، متوجه اهمیت و ضریب هر درس برای قبولی در آن رشته شود.

زیر گروه های مختلف گروه آزمایشی زبان های خارجی

زیر گروه ها

اسامی رشته ها

1

تربیت دبیر زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، آموزش زبان انگلیسی ، مترجمی خبر انگلیسی

2

زبان آلمانی ، مترجمی زبان آلمانی

3

زبان و ادبیات فرانسه ، مترجمی زبان فرانسه

4

زبان روسی ، زبان و ادبیات ارمنی ، زبان و ادبیات اردو ، زبان ژاپنی ، زبان ایتالیایی ، زبان اسپانیایی ، زبان چینی ، زبان ترکی استانبولی

 

اگر می خواهید در رشته های زیر گروه یک پذیرش شوید ، باید در درس زبان تخصصی بیشتر از 70 درصد کسب کنید البته با درصدهای پایین تر می توان در دانشگاه های غیرروزانه پذیرش شد.  برای قبولی در رشته های زیرگروه 2 و 3 باید به ترتیت در درس زبان آلمانی و زبان فرانسه حداقل 70 درصد کنید و درصد دروس عمومی تان نیز حداقل 50 باشد. اما نکته جالب این است که در رشته های زیر گروه 4 ضریب زبان تخصصی صفر است و شما فقط با حل سوالات عمومی می توانید در این رشته ها پذیرش شوید

البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که رشته های زیر گروه 4 در دانشگاه های کمتری ارائه می شوند و باید درصد دروس عمومی بالایی داشته باشید.شما می توانید برای اطلاع از رتبه قبولی هر یک از رشته و دانشگاه های مورد علاقه خود و همچنین درصد دروس لازم برای پذیرش ، با مشاوران برتر پاسخ با ما تماس بگیرید

بروزرسانی : در کنکور سراسری 1402 زیر گروه ها به طور کامل حذف می شوند و رشته ها در زیر گروه ها دسته بندی نخواهند شد.

سوالات متدوال

  • مدت زمان کنکور زبان چگونه است؟

داوطلبان باید در 105 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

  • آیا فقط با حل سوالات عمومی می توان در آزمون سراسری زبان رتبه خوبی را کسب کرد؟

دروس عمومی در کنکور سراسری زبان حذف هستند.

 

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران

بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران 📞 نکات انتخاب بهترین آموزشگاه کلاس کنکور

پیدا کردن بهترین آموزشگاه کنکور در غرب تهران می تواند کار سختی باشد چرا که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر