از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کدام گرایش های مهندسی پزشکی بهتر است – راهنمای انتخاب بهترین گرایش مهندسی پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کدام گرایش های مهندسی پزشکی بهتر است - راهنمای انتخاب بهترین گرایش مهندسی پزشکی

 

در دو مطلب قبلی بازار کار مهندسی پزشکی و درآمد مهندسی پزشکی به طور کامل شرح دادیم که علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی پزشکی ، پس از دانش آموختگی با چه موقعیت های شغلی روبرو خواهند شد و با تقویت چه مهارت هایی می توانند به درآمد بیشتری برسند. همچنین توضیح دادیم که بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم ها تفاوتی با بازار کار آقایان ندارد و هر فردی که دانش و توانمندی های بیشتری داشته باشد ، در اولویت استخدام خواهد بود. اما با توجه به تنوع گرایش های مهندسی پزشکی و سردرگمی دانشجویان این رشته در انتخاب بهترین گرایش ، در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که کدام گرایش های مهندسی پزشکی بهتر است تا با آگاهی کامل گرایش تحصیلی خود را انتخاب کنید.

کدام گرایش های مهندسی پزشکی در دور کارشناسی بهتر است

در دوره کارشناسی رشته مهندسی پزشکی ، دانشجویان باید پس از گذراندن واحد های درسی مشخص ، گرایش تخصصی خود را از بین سه گرایش بیوالکترویک ، بیومکانیک و بیومتریال انتخاب کنند. سوالی که پیش می آید این است که کدام یک از این گرایش ها از لحاظ سختی دروس ، دشوار تر هستند و در کدام گرایش فرصت های شغلی و در نتیجه امکان درآمد زایی بیشتری وجود دارد ؟

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه معرفی رشته ها ، شرایط بازار کار و میزان درآمد رشته ها و مشاغل مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

گرایش بیوالکتریک

گرایش بیوالکتریک مهندسی پزشکی ، گستره وسیعی از رشته های مهندسی برق ، مهندسی کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و علم پزشکی را شامل می شود. در واقع مهندسی بیوالکتریک عبارت است از علم استفاده از اصول الکتریکی ، مغناطیسی و الکترومغناطیسی در حوزه پزشکی.

این گرایش از 49 واحد دروس تخصصی تشکیل شده است که مهم ترین آن ها شامل آناتومی و فیزیولوژی ، مدار های الکتریکی 1 و 2 ، الکترونیک 1 و2 ، تکنیک پالس ، تجزیه و تحلیل سیستم ها ، اصول سیستم های رادیولوژی و رادیو تراپی و …. می باشند. همچنین آزمون ارشد گرایش بیوالکتریک با آزمون ارشد مهندسی برق ، به صورت مشترک برگزار می شود.

طراحی و ساخت سيستم های درمانی و آزمايشگاهی پزشکی ، طراحی بخش های الکترونيکی و کنترل اعضاء و اندام مصنوعی ، پردازش تصاوير پزشكی و تصويربرداری و … نیز از حوزه های کاری مهندسی پزشکی در گرایش بیوالکتریک است.

طبق نظر دانشجویان مهندسی پزشکی و فارغ التحصیلان این رشته ، در ایران بهترین بازار کار متعلق به گرایش بیوالکتریک هست چرا که در حال حاضر خرید و فروش تجهیزات پزشکی 80 درصد از صنعت پزشکی را شامل می شود و با توجه به نیاز تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی به دستگاه های پزشکی ، مهندس بیوالکتریک می تواند با طراحی و ساخت این تجهیزات و در نتیجه فروش آن ها ، به درآمد بالایی برسد.

کدام گرایش های مهندسی پزشکی بهتر است – گرایش بیومکانیک

کدام گرایش های مهندسی پزشکی بهتر است

 

گرایش بیومکانیک مهندسی پزشکی در ارتباط با ارتز و پروتز است که با استفاده از مکانیک کلاسیک ، در زمینه علوم زیستی به تحقیق می پردازد. مهندسان بیومکانیک در زمینه ساخت اعضای مصنوعی مثل پای مصنوعی ، گوش مصنوعی ، دست مصنوعی و همچنین دستگاه های توانبخشی مثل ویلچر ، دستگاه تقویت مچ دست ، دستگاه تقویت انگشتان دست و … تبحر لازم را به دست می آورند. در ایران مشاغل مربوط به این گرایش بیشتر تحقیقاتی هستند و هنوز خیلی توسعه نیافته است اما در خارج از کشور ، فرصت های شغلی بسیار عالی می تواند در انتظارتان باشد.

این گرایش شامل 54 واحد درس تخصصی است که مهم ترین آن ها عبارتند از آناتومی و فیزیولوژی ، استاتیک ، مقاومت مصالح ، ریاضیات مهندسی ، دینامیک در مهندسی پزشکی ، ترمودینامیک در مهندسی پزشکی ، خواص مواد مهندسی و …. همچنین آزمون ارشد گرایش بیومکانیک با آزمون ارشد مهندسی مکانیک ، به صورت مشترک برگزار می شود.

گرایش بیومتریال

به کارگیری بافت های زنده و مواد مصنوعی برای کاشت آن ها در بدن ، از حوزه های کاری مهندسان پزشکی در گرایش بیومتریال است. دانشجویان این رشته با گذراندن حدود 49 واحد درسی تخصصی همچون فیزیولوژی و آناتومی ، استاتیک و مقاومت مصالح ، بیوشیمی ، مبانی علوم و تکنولوژی پلیمر ها ، هیستولوژی و پاتولوژی ، مقدمه ای بر بیولوژی سلولی ملکولی ، تجهیزات عمومی بیمارستان ها و کلینیک های درمانی و … می توانند ارتباط بین ساختمان و عملکرد اندام ها و بافت های بدن پستانداران را تشخیص دهند تا بتوانند از مواد طبیعی و مصنوعی برای رسیدن به اهداف تخصصی و کاری خود بهره بگیرند.

متخصص این گرایش ، با گروهی از کادر درمانی که شامل پزشکان ، پرستاران و تکنسین ها می باشند ، تیمی را تشکیل داده و وظیفه مهندس پزشکی است است که تجهیزات و دستگاه های لازم برای بیمارستان را تهیه کند و مسئولیت نگهداری ، تعمیر ، آموزش کار با دستگاه به تیم درمانی و بررسی اطلاعات حیاتی نیز بر عهده اوست.

کدام گرایش های مهندسی پزشکی بهتر است – گرایش مهندسی بافت

گرایش مهندسی بافت ، با بکارگیری روش های نوین سعی در ساخت بسیاری از بافت های بدن دارد. دانشجویان این رشته به بررسی بافت های بدن می پردازند و در واقع مهندسی بافت یعنی درمان بسیاری از نواقص و بیماری های بافتی و ساخت بافت های مصنوعی برای ترمیم ، احیا و جایگزینی بافت های از دست رفته بدن.

برای مثال تولید بافت پوست برای جایگزینی در مواردی همچون سوختگی ، تولید رگ های خونی ، استخوان ، کبد ، کلیه و … را می توان در حیطه فعالیت مهندسی بافت نام برد.

گرایش مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی

گرایش مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می شود که البته ظرفیت پذیرش کمتری نیز نسبت به سایر گرایش ها دارد. دانشجویان در این گرایش در زمینه های پزشکی از راه دور ، سیستم های اطلاعات و سلامت ، سیستم های هوشمند در سلامت و … به تحصیل می پردازند و بهره مندی از خدمات فناوری اطلاعات در حوزهه سلامت و پزشکی هدف از ارائه گرایش مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی است.

اگر در مورد گرایش های مختلف مهندسی پزشکی سوالی دارید و در انتخاب گرایش تحصیلی خود نیازمند راهنمایی بیشتری هستید ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کدام گرایش های مهندسی پزشکی در دور کارشناسی ارشد بهتر است

کدام گرایش های مهندسی پزشکی بهتر است - راهنمای انتخاب بهترین گرایش مهندسی پزشکی

علاوه بر سه گرایش فوق ، در دوره کارشناسی ارشد نیز گرایش های زیر نیز ارائه می شوند :

  1. بالینی
  2. بیوالکتریک
  3. بیومکانیک
  4.  بیومواد
  5. مهندسی بافت
  6. پردازش تصاویر پزشکی
  7. مهندسی توانبخشی
  8. مهندسی ورزش
  9. مدل سازی سیستم ‌های فیزیولوژیکی
  10. ابزار دقیق در مهندسی پزشکی
  11. مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی

در پاسخ به این سوال که کدام گرایش های مهندسی پزشکی بهتر است باید بررسی شود که منظور دقیق شما از بهترین گرایش چیست مثلا به دنبال بازار کار و درآمد بیشتر هستید یا می خواهید وارد گرایشی شوید که در زمینه کارهای تحقیقاتی است. همچنین باید بدانید که به کار در چه محیطی علاقه مند هستید ، محیط کاری رشته مهندسی پزشکی مخصوصا در گرایش بیومتریال بیشتر در بیمارستان هاست و اگر علاقه ای به کار در بیمارستان و ارتباط با پزشکان و تیم درمانی نداشته باشید ، نمی توانید در این شغل موفق شوید.

توصیه می شود برای دریافت مشاوره تخصصی انتخاب بهترین شغل که متناسب با توانمندی ها و علایق شماست ، حتما از مشاوری مجرب راهنمایی دریافت کنید که پیشنهاد ما به شما ، بهره مندی از تجربیات مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ماست.

احتمالا این را هم بپسندید  بازار کار مهندسی پزشکی - بازار کار مهندسی پزشکی و آینده شغلی آن

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه قبولی مهندسی پزشکی دانشگاه شاهد

رتبه قبولی مهندسی پزشکی دانشگاه شاهد – طبق قبولی های 1400 و 99

  در گروه ریاضی همچون رشته های مهندسی برق یا مهندسی مکانیک ، تقاضا برای …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر