از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی 1401 – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی - راهنمای کامل

 

کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری و آزاد به فاصله چند روز پس از اعلام نتایج نهایی منتشر می شود و داوطلبان با کمک این کارنامه می توانند متوجه شوند که در کدام یک از رشته های انتخابی خود به جزء رشته ای که قبول شده اند ، شانس پذیرش دارند. در این مطلب می خواهیم بدانیم آیا کارنامه ای با عنوان کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی وجود دارد یا خیر و در صورت وجود ، چگونه می توان از آن برای تغییر رشته استفاده کرد ؟ مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

اگر در مورد کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی سوالی دارید و مایل به دریافت کارنامه سبز خودتان هستید ، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی  ” پاسخ با ما ” تماس حاصل بفرمایید. مشاوران ما با دریافت کارنامه سبز و فرم انتخاب رشته سراسری و آزاد شما ، در صورتی که تمایل داشته باشید آن را برایتان تحلیل کرده و ارسال می کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

جزئیات کارنامه سبز بر اساس سوابق تحصیلی 1401

 کارنامه سبز ، کارنامه ای است که با عنوان کارنامه نهایی و یا محرمانه در دانشگاه های سراسری توسط سایت سنجش و با عنوان کارنامه نهایی و یا مخفی در دانشگاه های آزاد توسط سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای داوطلبان منتشر می شود. در این کارنامه رشته هایی که داوطلب در آنها شانس پذیرش دارد ، مشخص شده است.

برای آنکه بهتر متوجه شوید که کاربرد کارنامه سبز چیست ، فرض کنید داوطلبی در زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور ، 50 رشته را در فرم انتخاب رشته خود الویت بندی کرده است و در اولویت 28 خود پذیرفته شده است. حال داوطلب برای آنکه متوجه شود که آیا در اولویت های 29 تا 50 نیز نمره قبولی داشته است یا خیر ، باید به کارنامه سبز رجوع کند. اگر داوطلبی در اولویت های پایین تر انتخابی خود نمره قبولی داشته باشد ، در صورت تمایل و علاقه مندی می تواند به کمک کارنامه سبز تغییر رشته انجام دهد.

مرتبط بخوانید : کارنامه سبز بدون کنکور – راهنمای دریافت و استفاده از کارنامه سبز برای رشته های بدون کنکور

زمان انتشار کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی 1401

کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی - راهنمای کامل

نتایج ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری معمولا اواخر شهریوماه اعلام می شود و داوطلبان می بایست از طریق ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و درج مشخصات خود ، کارنامه را دریافت نمایند. کارنامه سبز نیز حداکثر تا دو هفته پس از اعلام نتایج بر روی سایت سنجش قرار داده می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به این سامانه و درج مشخصات خود ، کارنامه سبزشان را دریافت نمایند.

در مورد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بهمن ماه سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

کارنامه سبز دانشگاه های سراسری 1401

داوطلبان پس از تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری و اعلام نتایج آن ، در دو گروه مجزا قرار می گیرند :

  • گروه اول در هیچ کدام از انتخاب های خود پذیرفته نشده اند و در واقع با عبارت مردود در کارنامه کنکور مواجه شده اند ، که این افراد نمی توانند از کارنامه سبز استفاده کنند .
  • گروه دوم در یکی از انتخاب هایشان پذیرفته شده اند که اگر یک درصد اشتباهی در انتخاب رشته شان رخ داده باشد و یا درخواست انتقالی به رشته و دانشگاه دیگری داشته باشند و همینطور اگر در دانشگاه دولتی پذیرفته شده باشند و درخواست لغو محرومیت خود را در سال آینده داشته باشند  ، می توانند به کمک کارنامه سبز به هدف خود برسند.
احتمالا این را هم بپسندید  رشته معماری بدون آزمون دانشگاه آزاد 1401 - شرایط و راهنمای ثبت نام

در واقع هدف داوطلبان از کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی ، می تواند کارنامه سبز دانشگاه های سراسری باشد که به اشتباه به کار می رود و می توانند آن را از سایت sanjesh.org دریافت کنند.

برای دریافت جزییات بیشتری از کارنامه سبز دانشگاه های سراسری ، قالب کارنامه و همینطور نحوه دریافت و استفاده از آن می توانید با مشاوران مرکز “پاسخ با ما” تماس حاصل بفرمایید.

کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی و با آزمون دانشگاه آزاد 1401

داوطلبان پس از تکمیل فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد و اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، می توانند کارنامه نهایی و یا محرمانه منتشر شده از سایت azmoon.org را دریافت کنند. ماهیت کارنامه نهایی دانشگاه آزاد همانند کارنامه سبز دانشگاه های سراسری می باشد اما داوطلبان نمی توانند از آن در جهت انتقالی ، رفع محرومیت و تصحیح اشتباه در انتخاب رشته استفاده کنند.

مرتبط بخوانید : کارنامه سبز دانشگاه آزاد – راهنمای دریافت و استفاده از کارنامه سبز دانشگاه آزاد

این کارنامه معمولا یک هفته پس از اعلام نتایج ، منتشر می شود و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. پیش تر مطلب ” کارنامه سبز دانشگاه آزاد ” در سایت پاسخ با ما قرار داده شده است که می توانید آن را مطالعه کرده و جزئیات بیشتری دریافت کنید.

سوالات متداول

  • زمان انتشار کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی 1401 چه تاریخی است ؟

کارنامه سبز بدون کنکور چند هفته پس از اعلام نتایج نهایی ، منتشر می شود.

  • کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی 1401 را از کدام سامانه دریافت کنیم ؟
احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 - شرایط و راهنمای ثبت نام

برای دریافت کارنامه سبز سوابق تحصیلی ، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

  • چه اطلاعاتی برای دریافت کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی نیاز است ؟

اطلاعاتی همچون شماره پرونده ، شماره پیگیری ثبت نام و … برای دریافت کارنامه سبز نیاز هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته بدون کارنامه سبز

تغییر رشته بدون کارنامه سبز 📞 شرایط تغییر رشته در دانشگاه بدون کارنامه سبز

تغییر رشته‌ با استفاده از کارنامه سبز ، شرایطی را برای دانشجو فراهم می کند …

14 نظر

  1. سلام وقت بخیر
    من بر اساس سوابق تحصیلی بدون آزمون رشته مهندسی معدن قبول شدم آیا امکان تغییر رشته دارم و آیا کارنامه سبز برای داوطلبانی که بر اساس سوابق تحصیلی بدون آزمون قبول شدن وجود داره؟ یه جا نوشته بودین تنها راه حله این داوطلبان شرکت در رشته های ارائه شده در ورودی بهمن ماه است….اینجا رو متوجه نشدم یعنی چی…لطفا توضیح بدین.من میخوام تغییر رشته بدم

  2. سلام وقت بخیر
    من بر اساس سوابق تحصیلی بدون آزمون رشته مهندسی معدن قبول شدم آیا امکان تغییر رشته دارم و آیا کارنامه سبز برای داوطلبانی که بر اساس سوابق تحصیلی بدون آزمون قبول شدن وجود داره؟ یه جا نوشته بودین تنها راه حله این داوطلبان شرکت در رشته های ارائه شده در ورودی بهمن ماه است….اینجا رو متوجه نشدم یعنی چی…لطفا توضیح بدین.من میخوام تغییر رشته بدم لطفا راهنمایی کنید

    • با سلام. دوست عزیز برای رشته های بدون کنکور معمولا کارنامه سبز منتشر نمیشه (در چند سال گذشته چنین کارنامه ای نداشته ایم) و اگر هم کارنامه سبزی توسط سایت سنجش برای داوطلبان منتشر شود که احتمالش برای امسال کم است ، فرایند درخواست تغییر رشته و موافقت دانشگاه مبدا و مقصد چند هفته طول می کشد و احتمالا در صورت موافقت دانشگاه ها ، دانشجو از ترم بهمن ماه وارد دانشگاه خواهد شد. به همین دلیل گفته شده که تغییر رشته با کارنامه سبز بدون کنکور تفاوتی با ثبت نام بدون کنکور ترم بهمن ندارد زیرا ورود به دانشگاه در هر دو حالت از ترم بهمن ماه خواهد بود. اکثر رشته هایی که برای ورودی مهر ماه ارائه می شوند ، در ترم بهمن ماه نیز دایر هستند و اگر به رشته قبولی خود علاقه ندارید می توانید منتظر بمانید تا زمان ثبت نام نیمسال بهمن آغاز شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با مشاوران تماس بگیرید.

  3. سلام وقت بخیر من براساس سوابق تحصیلی دانشگاه روزانه آوردم با کنکور مجاز نشدم،،میخوام تغییر رشته بدم ولی تو انتخاب رشته ی سوابق تحصیلیم رشته ی بعدی هم ک از همین دانشگاه روزانه انتخاب کردم دوست ندارم،میشه مثلا اولویت 56 رو برام در نظر بگیرن ک مال همین دانشگاه هست؟یا فقط به اولویت بعدی میشه تغییر رشته داد؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ثبت درخواست انتقالی با استفاده از کارنامه سبز ، فقط امکان دریافت انتقالی به اولویت های پایین تر از اولویت قبولی داوطلب وجود دارد چرا که برای پذیرش در اولویت های بالاتر نمره لازم را ندارد.

    • سلام توکه با سوابق قبول شدی چجوری تونستی کارنامه بگیری و الویت های قبولیتو ببینی

  4. سلام تو تغییر رشته ی رشته های سوابق تحصیلی ملاک سوابق تحصیلی دوره متوسطه هست یا ترمِ اول دانشگاه و معدل و فعالیتی ک در ترم اول دارم؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. ملاک تغییر رشته بر اساس سوابق تحصیلی ، سوابق تحصیلی دوره متوسطه دوم است و تغییر رشته با استفاده از کارنامه سبز ربطی به دانشگاه محل تحصیل فعلی ندارد.

  5. سلام خسته نباشید من تو یکی از رشته ها براساس سوابق قبول شدم و هیچ علاقه ای بهش ندارم کلا6 تا انتخاب رشته کردم اگه منتظر کارنامه سبز بمونم احتمال قبولی تو یکی از اون رشته هایی که انتخاب کردم ولی قبول نشدم وجود داره و اینکه چون روزانه قبول شدم اگه نخواستم برم میتونم دوباره بهمن ماه برای روزانه درخواست بدم مشکلی نداره

    • پاسخ با ما

      با سلام. در صورت انتشار کارنامه سبز براساس سوابق تحصیلی می توانید برای تغییر رشته اقدام نمایید. اگر در دانشگاه روزانه پذیرفته شده اید ، به مدت یکسال از ورود به این دانشگاه محروم هستید.

  6. سلام من تو انتخاب رشته بهمن ماه مهندسی مکانیک قبول شدم امکان تغییر رشته دارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. از چه طریقی پذیرفته شده اید؟ بدون کنکور یا با کنکور ؟ در کدام دانشگاه پذیرفته شده اید ؟

  7. با سلام من بر اسلس سوابق تحصیلی دانشگاه روزانه قبول شدم ولی بعد از گذشت یک ترم بهم گفتن به دلیل مغایرت معدل رشته ی بعذی که همون دانشگاه ست روزانه ولی یه رشته دیگه هست قبول شدم و باید تغییر رشته بدم و متاسفانه منم تغییر رشته دادم ایا راهی هست من بتونم حداقل سال بعد با سوابق تحصیلی دانشگاه شبانه بزنم و یا اینکه حداقل از دانشگاه انتقالی و تغییر رشته به یه دانشگاه روزانه دیگه بدم میشه منو راهنمایی کنین با سپاس

    • پاسخ با ما

      با سلام. دوست عزیز لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را برای تغییر رشته یا انتقالی کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر