از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ضرایب دروس برای قبولی در رشته پزشکی 1402 📞 دروس مهم عمومی و اختصاصی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ضرایب دروس برای قبولی در رشته پزشکی

رشته‌ پزشکی در کنکور تجربی جزو رشته‌ های پر متقاضی است. دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد این رشته‌ را با ظرفیت پذیرش های متفاوت ارائه می نمایند. شما به عنوان داوطلب کنکور تجربی که قصد قبولی در یک رشته‌ مثل رشته‌ پزشکی را دارید ، پیش از هر اقدامی و قبل از برنامه ریزی برای کنکور ، ابتدا باید بدانید کدام دروس اهمیت بیشتری دارند و کسب درصد بالا در کدام دروس می تواند به شما در کسب رتبه بهتر کمک کند. با توجه به تقاضای زیادی که برای قبولی در رشته‌ پزشکی وجود دارد ، در این مطلب می خواهیم ضرایب دروس برای قبولی در رشته پزشکی را بررسی کنیم تا شما با دروس عمومی و اختصاصی مهم برای قبولی در این رشته‌ آشنا شوید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه رتبه و تراز قبولی رشته‌ های مختلف و اطلاع از درصد دروس لازم برای قبولی در هر یک از رشته‌ ها و دانشگاه ها ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

ضرایب دروس برای قبولی در رشته پزشکی

برای اطلاع از ضرایب دروس مهم جهت قبولی در رشته‌ پزشکی ، لازم است از زیر گروه این رشته‌ مطلع شوید. در کنکور تجربی رشته‌ ها در 5 زیر گروه دسته بندی می شوند که اکثر رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی در زیر گروه یک قرار دارند. در تمام این زیر گروه ها ، ضرایب دروس عمومی یکسان است ولی دروس اختصاصی ضریب متفاوتی دارند.

مرتبط بخوانید : ضرایب دروس برای قبولی در رشته‌ پرستاری و ضرایب دروس برای قبولی در رشته‌ دندانپزشکی

ضرایب دروس عمومی کنکور تجربی برای قبولی در رشته‌ پزشکی

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای دانشگاه خواجه نصیر 1401 - رتبه قبولی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

4 درس ادبیات فارسی ، زبان انگلیسی ، زبان عربی و فرهنگ و معارف اسلامی ، دروس عمومی کنکور تجربی هستند که از هر کدام 25 سوال و مجموعا 100 سوال مطرح می شود. درس ادبیات فارسی همانطور که مشاهده کردید ، ضریب 4 را دارد که به معنای اهمیت بیشتر این درس از سایر دروس عمومی می باشد و درس فرهنگ و معارف اسلامی با ضریب 3 ، رتبه دوم را از نظر اهمیت دارد.

دروس عربی و انگلیسی نیز در رتبه سوم از نظر اهمیت قرار دارند ولی به معنای کم اهمیتی آنها نیست و نباید هیچ یک از دروس عمومی را حذف کنید. در برنامه ریزی برای کنکور سعی داشته باشید که دروس مهم تر را بیشتر مطالعه کنید تا بتوانید درصد بالا کسب کنید ولی برای دروس ضریب پایین نیز حتما برنامه ریزی مطالعاتی داشته باشید.

ضرایب دروس اختصاصی کنکور تجربی برای قبولی در رشته‌ پزشکی

ضرایب دروس برای قبولی در رشته پزشکی

کنکور تجربی از 5 درس اختصاصی تشکیل شده‌ است که ضریب هر یک از این 5 درس در زیر گروه های مختلف ، متفاوت می باشد. در زیر گروه یک کنکور تجربی ، ضرایب دروس به شرح زیر می باشد :

مسلم است که مهم ترین درس کنکور تجربی برای قبولی در شاخه های پزشکی و پیراپزشکی ، درس زیست شناسی است که ضریب 4 را در زیر گرو یک دارد. این درس شامل 50 سوال در دفترچه اختصاصی کنکور تجربی می باشد و حدود 36 دقیقه مدت زمان پاسخگویی دارد. درس شیمی نیز با ضریب 3 ، از نظر اهمیت در رتبه دوم قرار دارد و این درس شامل 35 سوال در کنکور است.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته روانشناسی 1402 - طبق قبولی های دو سال قبل

دروس فیزیک و ریاضی ضریب 2 دارند و هر کدام شامل 30 سوال هستند. این دروس نیز مهم هستند و برای قبولی در رشته‌ پزشکی حتما باید درصد های بالا کسب کنید بنابراین به هیچ وجه حذف دروس فیزیک و ریاضی توصیه نمی شود و در برنامه ریزی کنکور خود حداقل یک روز در میان برای مطالعه این دروس ساعاتی را اختصاص دهید.

مرتبط بخوانید : آخرین رتبه قبولی پزشکی سهمیه 25 درصد و آخرین رتبه قبولی پزشکی سهمیه 5 درصد

زمین شناسی نیز ضریب 0 در زیر گروه یک کنکور تجربی دارد یعنی با کسب 100 درصد در این درس ، رتبه در زیر گروه یک شما بیشتر یا کمتر نمی شود ولی اگر به فکر قبولی در رشته‌ داروسازی هستید ، حتما سوالات زمین شناسی را هم پاسخ دهید تا رتبه زیر گروه دو بهتری کسب کنید.

سوالات متداول

  • ضرایب دروس برای قبولی در رشته پزشکی به چه صورت است ؟

ضریب دروس برای قبولی در رشته‌ پزشکی را در این مطلب بررسی کردیم.

  • مهم ترین درس عمومی برای قبولی در رشته‌ پزشکی کدام درس است ؟

تمام دروس عمومی مهم هستند اما درس زبان و ادبیات فارسی بیشترین ضریب را برای قبولی در رشته‌ پزشکی و سایر رشته‌ های کنکور تجربی را دارد.

  • مهم ترین درس اختصاصی برای قبولی در رشته‌ پزشکی کدام درس است ؟

در زیر گروه یک کنکور تجربی ، مهم ترین درس اختصاصی زیست شناسی با ضریب 4 است ولی دروس شیمی ، ریاضی و فیزیک هم مهم هستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آخرین رتبه قبولی مامایی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

آخرین رتبه قبولی مامایی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1402 📞 رتبه لازم مامایی تکمیل ظرفیت

بسیاری از داوطلبانی که به تحصیل در رشته‌ مامایی دانشگاه آزاد علاقه دارند اما موفق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر