از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

نحوه تکمیل ظرفیت ارشد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

نحوه تکمیل ظرفیت ارشد

در برخی از سال ها شاهد برگزاری تکمیل ظرفیت برای کنکور کارشناسی ارشد هستیم زیرا ظرفیت بعضی از رشته‌ محل ها تکمیل نمی شود و دانشگاه ها مجبور به برگزاری تکمیل ظرفیت می باشند. نحوه ثبت نام و برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد برای دانشگاه های مختلف ، بدین صورت است که ابتدا دانشگاه ها اقدام به بررسی ظرفیت های رشته‌ های خود می کنند و سپس اطلاعیه برگزاری تکمیل ظرفیت را منتشر می نمایند. داوطلبان می توانند طبق اطلاعیه ، برای ثبت نام اقدام کنند و شانس مجددی برای پذیرش در رشته‌ مورد علاقه شان داشته‌ باشند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا جزئیات بیشتری از نحوه ثبت نام و برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1402 را ارائه نماییم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

نحوه برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد 1402 

تکمیل ظرفیت ، آخرین مرحله از پذیرش دانشجو در دانشگاه ها محسوب می شود. با این مرحله ، یکبار دیگر این فرصت در اختیار علاقه مندان قرار داده‌ می شود تا نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته‌ اقدام کنند. هدف از برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد ، تکمیل کردن ظرفیت خالی بعضی از رشته‌ محل هاست و اگر یکسری از پذیرفته‌ شدگان اولیه اقدام به ثبت نام نکنند ، ظرفیت خالی باقی مانده‌ را به داوطلبان جدید اختصاص می دهند.

در واقع ، بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ، پذیرفته‌ شدگان باید برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند. اما بعضی از پذیرفته‌ شدگان به دلایلی مثل علاقه نداشتن به رشته‌ یا دانشگاه قبول شده‌ خود ، دور بودن دانشگاه ، پذیرش همزمان در دانشگاه آزاد و … از ثبت نام در دانشگاه صرف نظر می کنند و در این صورت ممکن است تکمیل ظرفیت برگزار شود.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه امام صادق 1402 📞 زمان و شرایط ثبت نام

بنابراین باید گفت که برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ، بستگی به وجود ظرفیت خالی در رشته‌ محل ها دارد و اگر پذیرفته‌ شدگان اولیه اقدام به ثبت نام کنند و ظرفیت ها تماما تکمیل شود ، مرحله تکمیل ظرفیت نیز اجرا نخواهد شد.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 

ثبت نام در رشته های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی انجام می شود و متقاضیان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. البته ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری را سایت سنجش انجام می دهد و داوطلبانی که می خواهند انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را انجام دهند ، باید به سایت سنجش و پذیرش این دانشگاه مراجعه نمایند.

در سایت های معرفی شده‌ ، دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد منتشر خواهد شد. داوطلبان برای انجام ثبت نام ، ابتدا باید این دفترچه را دانلود کرده‌ و مطالعه نمایند. داخل دفترچه ثبت نام ، لیست رشته محل های دارای ظرفیت خالی درج شده‌ است تا داوطلبان بدانند که کدام رشته محل ها ارائه شده‌ اند و در صورت تمایل ، ثبت نام را انجام دهند.

بعد از بررسی دفترچه ، می بایست لیست رشته‌ محل های مدنظر از آن استخراج شده‌ و یادداشت شوند. سپس باید این رشته‌ محل ها را در فرم تکمیل ظرفیت داخل سایت به ثبت رساند. لازم به ذکر است که پس از به پایان رسیدن‌ مراحل ثبت نام ، باید کدپیگیری را از سایت دریافت نمود.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1402

ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1402 در یک زمانبندی مشخص انجام خواهد شد و اطلاعیه های مربوط به زمان ثبت نام و برگزاری را سازمان سنجش منتشر خواهد شد. انجام این فرایند برای سال های گذشته ، در بازه زمانی اواخر دی ماه تا اوایل بهمن ماه انجام گرفت. در سال 1402 نیز پیش بینی می شود که ثبت نام از اواخر دی ماه شروع شود.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402 📞 شرایط سنی ، معدل و مصاحبه تکمیل ظرفیت

می توانید برای پیگیری اخبار دقیق زمان ثبت نام و برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد ، با مشاوران ما در ارتباط باشید و با شروع شدن فرایند ثبت نام ، اقدام به ثبت نام در موعد مقرر کنید.

مرتبط بخوانید : ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد

نحوه تکمیل ظرفیت ارشد

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد باید بدانید که شرایط ثبت نام چگونه است. این شرایط عبارتند از :

  • داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای شرکت در تکمیل ظرفیت فقط می توانند رشته‌ هایی را انتخاب کنند که در آزمون آن گروه شرکت کرده‌ اند.
  • داوطلبانی که ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد را انجام دهند و در یک رشته‌ محل پذیرفته‌ شوند ، رشته‌ قبولی قبلی آنها لغو خواهد شد.
  • فقط داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد حضور داشته اند ، مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت هستند.
  • داوطلبانی که در انتخاب رشته‌ ارشد شرکت کرده‌ اند و در دانشگاه های سراسری و آزاد قبول شده‌ اند ، امکان ثبت نام در تکمیل ظرفیت را دارند.
  • آن دسته از داوطلبانی که در انتخاب رشته‌ کنکور ارشد موفق به قبولی نشده‌ اند ، می توانند ثبت نام رشته‌ های تکمیل ظرفیت را انجام دهند.
  • انتخاب کدرشته‌ محل‌ های مربوط به مجموعه های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی تنها برای کسانی که پیش از این در آزمون‌ های عملی و تشریحی شرکت نموده‌ اند ، امکان پذیر است.

مرتبط بخوانید : لیست رشته های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

سوالات شما

  • نحوه برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1402 چگونه است؟

تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد در بعضی از سال ها که ظرفیت رشته‌ محل ها تکمیل نشده‌ است ، برگزار می شود.

  • آیا تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1402 برگزار خواهد شد؟

در حال حاضر ، اطلاعیه ای راجع به برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد منتشر نشده‌ است.

  • زمان برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 1402 در چه تاریخی است؟

زمان برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد در اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه خواهد بود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی

تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی 1402 📞 تمام رشته های پیراپزشکی

برگزاری تکمیل ظرفیت رشته های پیراپزشکی مورد تقاضای بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر