از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تکمیل ظرفیت پزشکی 1402 📞 راهنمای برگزاری تکمیل ظرفیت پزشکی در تمام دانشگاه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تکمیل ظرفیت پزشکی

تکمیل ظرفیت پزشکی متقاضیان بسیار زیادی دارد و داوطلبانی که در کنکور تجربی شرکت کرده اند و به این رشته‌ علاقه دارند ، می توانند ثبت نام تکمیل ظرفیت را انجام دهند. دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی در مرحله تکمیل ظرفیت ، دانشگاه هایی هستند که ظرفیت پذیرش آنها تکمیل نشده است و اسامی آنها به شرح دانشگاه علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد است. اگر شما هم می خواهید در تکمیل ظرفیت رشته‌ پزشکی 1402 شرکت کنید ، لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار برگزاری تکمیل ظرفیت پزشکی در تمام دانشگاه ها می توانید با مشاوران ما در پاسخ با ما در ارتباط باشید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور : 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا تکمیل ظرفیت پزشکی 1402 برگزار می شود

ابتدا لازم است بررسی کنیم که آیا تکمیل ظرفيت رشته‌ پزشکی برگزار خواهد شد یا خیر؟ تکمیل ظرفیت این رشته‌ در شرایطی برگزار می شود که ظرفیت آن تکمیل نشده باشد و دانشگاه با برگزار کردن تکمیل ظرفیت ، سعی در جبران کردن ظرفیت های خالی دارد. بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ، اسامی پذیرفته شدگان مشخص خواهد شد و داوطلبان باید برای ثبت نام دانشگاه قبولی خود اقدام نمایند. بعضی از داوطلبان بنا به دلایل زیر ، از ثبت نام صرف نظر می کنند که در این شرایط ، احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت وجود دارد.

از جمله دلایلی که داوطلبان ثبت نام نمی کنند ، عبارتند از :

  • قبولی همزمان برخی از داوطلبان در رشته‌ پزشکی دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری که باید یک دانشگاه را انتخاب کنند.
  • قبولی در رشته‌ پزشکی دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان و عدم توانمندی مالی در پرداخت شهریه
  • دور بودن دانشگاه قبولی
  • علاقه نداشتن به دانشگاه و رشته‌ قبول شده
  • و…
احتمالا این را هم بپسندید  زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1402📞 تاریخ شروع تکمیل ظرفیت فرهنگیان

اگر پذیرفته شدگان برای ثبت نام اقدام نکنند ، ظرفیت رشته‌ خالی باقی می ماند و دانشگاه اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که برای سال 1402 فعلا مشخص نیست که تکمیل ظرفيت رشته‌ پزشکی برگزار می شود یا خیر و اگر برگزار شود ، اطلاعیه آن از سوی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت بهمن

لیست دانشگاه های تکميل ظرفیت پزشکي

دانشگاه های ارائه دهنده رشته‌ پزشکی به شرح دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد هستند. در مرحله تکمیل ظرفیت نیز این دانشگاه ها ارائه دهنده رشته‌ پزشکی خواهند بود. ظرفیت پذیرش تکمیل ظرفیت پزشکی ، بسیار محدود است و بستگی به این دارد که چند نفر ظرفیت خالی باقی مانده باشد.

لیست دانشگاه های تکمیل ظرفیت پزشکی ، از طریق انتشار یک دفترچه به داوطلبان معرفی خواهند شد. این دفترچه را می توان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور دانلود کرد. لازم به ذکر است که ثبت نام تکمیل ظرفیت علوم پزشکی دانشگاه آزاد نیز به صورت مشترک با سایر دانشگاه های علوم پزشکی خواهد بود.

مرتبط بخوانید : جواب تکمیل ظرفیت کی میاد

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت پزشکی 1402

در رابطه با زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته‌ پزشکی 1402 لازم است بدانید که فعلا زمان آن مشخص نیست اما چند هفته بعد از اعلام نتایج نهایی خواهد بود. داوطلبان برای اطلاع از زمان ثبت نام ، باید پیگیر اطلاعیه های سایت سازمان سنجش باشند و در مهلت چند روزه ای که در نظر گرفته می شود ، ثبت نام خود را انجام دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت دانشگاه ها چگونه است - تکمیل ظرفیت چگونه انجام می شود

زمان ثبت نام تکميل ظرفیت پزشکی ، احتمالا در ماه های آبان و آذر و یا حتی در دی ماه خواهد بود زیرا دانشگاه ها باید ابتدا از پذیرفته شدگان ثبت نام انجام دهند و سپس به بررسی ظرفیت های خالی بپردازند.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت برای چه کسانی است

شرایط شرکت در تکمیل ظرفيت پزشکی 

تکمیل ظرفیت پزشکی

اگر می خواهید ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته‌ پزشکی را انجام دهید ، باید از شرایط آن آگاهی داشته باشید که در این بخش از مطلب می خواهیم بررسی کنیم :

  • برای ثبت نام تکمیل ظرفیت حتما باید جزو شرکت کنندگان کنکور تجربی باشید. به عبارتی ، شرکت کنندگان کنکور سایر گروه های آزمایشی امکان ثبت نام تکمیل ظرفیت علوم پزشکی را ندارند.
  • در مرحله ثبت نام تکمیل ظرفیت ، رشته‌ ها با ظرفیت بسیار محدودتری نسبت به مرحله انتخاب رشته‌ ارائه می شوند و شما فقط در صورت داشتن رتبه مناسب ، امکان پذیرش خواهید داشت.
  • مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت کمتر از یک هفته است و باید به موقع ثبت نام کنید.
  • ثبت نام تکمیل ظرفیت به شیوه اینترنتی و در سایت سازمان سنجش انجام می پذیرد. بنابراین از مراجعه حضوری به دانشگاه خودداری کنید.

مرتبط بخوانید : تکمیل ظرفیت دانشگاه ها چگونه انجام می شود

سوالات شما

  • آیا تکمیل ظرفيت پزشکی برگزار خواهد شد؟

در حال حاضر ، اطلاعیه ای راجع به برگزاری تکمیل ظرفیت 1402 منتشر نشده است.

  • زمان ثبت نام تکمیل ظرفيت پزشکی 1402 در چه تاریخی خواهد بود؟

زمان تکمیل ظرفیت کنکور 1402 فعلا اعلام نشده است.

  • کدام دانشگاه ها رشته‌ پزشکی تکميل ظرفیت را ارائه می دهند؟

رشته‌ پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، آزاد و پردیس خودگردان دایر است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت علوم پزشکی

تکمیل ظرفیت علوم پزشکی 1402 📞 تکمیل ظرفیت علوم پزشکی در تمام دانشگاه ها

رشته‎‌‌ های علوم پزشکی کنکور تجربی ، متقاضیان بسیار زیادی دارند اما فقط داوطلبانی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر