از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1402 📞 زمان ، دفترچه و راهنمای شرکت در تکمیل ظرفیت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی دانشگاه آزاد

 

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد با هدف تکمیل ظرفیت های خالی در رشته‌ هایی همچون پزشکی ، دندانپزشکی و … برگزار می شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد هستند می توانند با شرکت در تکمیل ظرفیت شانس خود را مجددا برای قبولی در رشته‌ مورد علاقه شان امتحان کنند. در این مطلب به بررسی تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی آزاد 1402 می پردازیم و اگر علاقه مند به پذیرش در رشته‌ های علوم پزشکی این دانشگاه هستید ، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

با شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد یا با استفاده از کارنامه سبز کنکور ، مجددا شانس خود را برای پذیرش در رشته‌ مورد علاقه خود امتحان کنید. جزئیات بیشتر تکميل ظرفیت را از مشاوران ما پبگیری کنید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی 1402

برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی منوط به باقی ماندن ظرفیت خالی در رشته‌ هاست. در واقع برگزاری هر ساله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد قطعی نیست و اگر رشته‌ ها دارای ظرفیت خالی باشند ، این مرحله از پذیرش دانشجو اجرا خواهد شد.

باقی ماندن ظرفیت خالی در رشته‌ ها به دلیل عدم ثبت نام پذیرفته‌‌ شدگان است. در واقع پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ کنکور دانشگاه آزاد ، پذیرفته‌‌ شدگان باید برای ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایند و اگر داوطلبی بنا به هر دلیلی مثل علاقه نداشتن به رشته‌ ، دور بودن دانشگاه و … از ثبت نام نهایی در رشته‌ محل قبولی خود صرف نظر کند ، در آن رشته‌ ظرفیت خالی باقی می ماند و در این صورت تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد.

سال گذشته زمان برگزاری تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی آزاد اواخر بهمن ماه بود و امسال نیز پیش بینی می شود که در صورت برگزار شدن زمان آن مشابه سال قبل باشد. برای اطلاع از تاریخ دقیق برگزاری می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید و اخبار را پیگیری کنید.

مرتبط بخوانید : زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

لیست رشته‌ های پزشکی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1402

لیست رشته‌ های دارای ظرفیت خالی آزاد از طریق انتشار دفترچه در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت و برای دانلود دفترچه می بایست به سایت azmoon.org مراجعه نمایید. برای سال 1402 فعلا لیست رشته‌ ها منتشر نشده‌ است اما سال قبل رشته‌ های ارائه شده‌ به شرح زیر بودند :

احتمالا این را هم بپسندید  ارشد فراگیر روانشناسی - ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر روانشناسی پیام نور و آزاد

سال گذشته برای رشته‌ های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی تکمیل ظرفیت برگزار نشد اما امسال اگر این رشته‌ ها دارای ظرفیت خالی باشند ، حتما در تکمیل ظرفیت ارائه خواهند شد. شما می توانید برای اطلاع از اینکه کدام رشته‌ های پزشکی در تکمیل ظرفیت ارائه شده اند ، دفترچه راهنما را مطالعه کنید. در این دفترچه ، لیست رشته‌ محل های دارای ظرفیت خالی درج شده‌ اند. البته لازم است بدانید که ممکن است تکمیل ظرفیت رشته‌ های دامپزشکی ، پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در سایت سنجش برگزار شود. بنابراین لیست رشته‌ محل های مربوط به این 4 رشته‌ ، در دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری قرار خواهد گرفت.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

  • داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت رشته‌ های علوم پزشکی آزاد هستند که در کنکور سراسری تجربی شرکت کرده‌ اند.
  • برای انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد باید کد دسترسی به انتخاب رشته‌ را داشته باشید.
  • اگر در انتخاب رشته‌ کنکور در یک رشته‌ محل پذیرفته‌‌ شده‌ اید ، مشکلی برای شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ندارید ولی در صورت پذیرش ، رشته‌ قبلی شما از بین خواهد رفت و باید وارد رشته‌ جدید شوید.
  • اگر در انتخاب رشته‌ اولیه دانشگاه آزاد در هیچ رشته‌ محلی پذیرفته‌‌ نشده‌ اید ، مجازید که در تکمیل ظرفیت شرکت نمایید ولی باید مجاز به انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد باشید.

نحوه ثبت نام و انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org انجام می گیرد و داوطلبان باید پس از ورود به این سامانه ابتدا هزینه انتخاب رشته‌ را با خرید سریال اعتباری پرداخت نمایند. سال گذشته هزینه انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مبلغ 53 هزار تومان بود که امسال کمی افزایش خواهد داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه سما – هر آنچه باید بدانید

پس از پرداخت موفقیت آمیز هزینه ، سریال اعتباری به شما ارائه خواهد شد که از طریق آن می توانید مراحل ثبت نام و انتخاب رشته‌ را آغاز کنید. هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته‌ محل است و صرفا می تواند رشته‌ های مربوط به گروه آزمایشی خود را انتخاب کند.

مرتبط بخوانید : رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 

سوالات متداول

  • آیا در کنکور 1402 تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی آزاد برگزار خواهد شد ؟

سال گذشته برای رشته‌ های تجربی دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت برگزار شد. اگر امسال نیز رشته‌ ها ظرفیت خالی داشته باشند ، امکان برگزاری تکمیل ظرفیت وجود دارد.

  • زمان برگزاری تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی آزاد 1402 چه تاریخی است ؟

طبق روال سال قبل پیش بینی می شود که زمان برگزاری تکمیل ظرفیت رشته‌ های پزشکی آزاد اواخر بهمن ماه باشد.

  • رشته‌ های علوم پزشکی تکمیل ظرفیت آزاد شامل چه رشته‌ هایی است ؟

رشته‌ هایی همچون پرستاری ، اتاق عمل ، هوشبری و … در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ارائه می شوند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان 1402 📞 زمان ، شرایط ثبت نام و لیست رشته ها

تکمیل ظرفیت دانشگاه پردیس خودگردان برای رشته‌ های مختلف بدون کنکور و با کنکور برگزار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر