از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

 

پیش از این هر یک از دانشگاه های دولتی ، آزاد ، پیام نور و … شرایط و ضوابط متفاوتی را برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد داشتند و فقط دانشجویانی که جزو نفرات برتر دانشکده و رشته تحصیلی خود بودند می توانستند با تایید دانشگاه ، بدون شرکت در ازمون کارشناسی ارشد وارد مقطع ارشد شوند و به تحصیل بپردازند. البته دانشگاه های آزاد و پیام نور از طریق طرح سهمیه استعداد درخشان و همچنین طرح فراگیر پیام نور نیز ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد را انجام می دهند اما ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی که اخیرا اطلاعیه آن توسط سازمان سنجش اعلام شده است ، شرایط متفاوتی دارد که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم. اگر سوالی داشتید ، حتما در بخش نظرات بپرسید ، مشاوران ما در سریع ترین زمان پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی چیست ؟

16 آذر ماه سال 99 سازمان سنجش در سایت خود اطلاعیه ای منتشر کرد که باعث خوشحالی بسیاری از داوطلبان کنکور ارشد شد. در این اطلاعیه جزئیات پذیرش بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد شرح داده شده است و تمام دانشگاه های دولتی ، غیر دولتی ، موسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و همچنین دانشگاه آزاد شامل این اطلاعیه می شوند.

دلیل اصلی طرح کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در سال 99 ، در نظر گرفتن داوطلبانی است که به دلیل حفظ سلامت خود در آزمون ارشد حضور نیافتند و حال سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان طرح پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را فراهم کرده است. همانطور که می دانید ، امسال بیماری کرونا فرایند برگزاری تمام آزمون های سراسری را دچار اختلال کرد و عده زیادی از داوطلبان نیز برای حفظ جان خود به جلسه آزمون نرفتند.

احتمالا این را هم بپسندید  کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور 1401 - شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف

پس اگر شما هم جزو داوطلبانی هستید که مدرک لیسانس خود را دریافت کرده اید و می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهید ، ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی یک فرصت عالی برای شماست که بدون شرکت در هیچ آزمونی ، وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه تان شوید.

شما عزیزان میتوانید هر گونه سوال و ابهام خود را در خصوص شرایط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی تمام دانشگاه ها ، از مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

لیست رشته های کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی فقط در رشته هایی انجام می گیرد که در آنها ظرفیت خالی باقی مانده باشد. در واقع هر یک از دانشگاه های سراسری و ازاد که از طریق کنکور کارشناسی ارشد 99 دانشجو پذیرش کرده اند ، باید پس از ثبت نام نهایی پذیرفته شدگان ، ظرفیت خالی رشته های تحصیلی خود را بررسی نمایند و اگر رشته یا رشته هایی همچنان صندلی خالی داشت ، برای آنها دانشجوی بدون کنکور پذیرش نمایند.

با توجه به اینکه ثبت نام از پذیرفته شدگان کنکور ارشد همچنان ادامه دارد ، لیست رشته های دارای ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی فعلا مشخص نیست اما طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ، در تاریخ 25 آذر ماه دفترچه ای منتشر خواهد شد که در این دفترچه رشته های دارای ظرفیت نیز قید شده اند.

احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام کارشناسی ارشد با شرط معدل 📞 شرط معدل لازم برای کارشناسی ارشد بدون کنکور

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی از 25 الی 30 آذر ماه 99 می باشد و داوطلبان باید در این بازه زمانی به سایت سازمان سنجش مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند. دفترچه راهنمای ثبت نام نیز در اولین روز یعنی 25 آذر ماه منتشر خواهد شد که در این دفترچه علاوه بر توضیح در خصوص شرایط ثبت نام و داوطلبان مجاز به ثبت نام ، لیست رشته های تحصیلی تمام دانشگاه ها نیز قرار داده شده است.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که ممکن است زمان ثبت نام تمدید نشود پس سعی کنید که در همان روزهای اول برای ثبت نام خود اقدام نمایید. البته اگر مهلت ثبت نام تمدید شود ، فرصت کوتاه مدت 2 الی 3 روزه ای در نظر گرفته خواهد شد.

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

همانطور که گفته شد ، ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. داوطلبان باید پس از بررسی دفترچه و استخراج لیست رشته محل های مورد تقاضا ، در سایت سنجش هزینه ای واریز نمایند و پس از خرید سریال اعتباری ثبت نام ، با دریافت فرم ثبت نام آن را تکمیل کنند.

برای پذیرش دانشجو در طرح کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی هیچ شرط معدلی وجود ندارد اما قطعا شانس پذیرش در دانشگاه های برتر از آن داوطلبانی خواهد بود که معدل و نمرات علمی بهتری دارند. همچنین دارا بودن مدرک لیسانس ، شرط اصلی پذیرش دانشجو می باشد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بدون آزمون ارشد پیام نور

بدون آزمون ارشد پیام نور 1402 📞 راهنمای ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور علاوه بر مقطع کارشناسی ، در مقطع کارشناسی ارشد هم دانشجوی بدون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر