از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

نحوه برگزاری امتحانات نهایی 1401 – آخرین بخشنامه برای پایه نهم و دوازدهم و کلیه پایه ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

نحوه برگزاری امتحانات نهایی 1400

 

وزارت آموزش و پرورش کشور در آخرین اطلاعیه ای که منتشر کرده است ، توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نهایی 1401 برای پایه های تحصیلی نهم و دوازدهم و همچنین نحوه برگزاری امتحانات نوبت دوم خردادماه برای سایر پایه های تحصیلی ، ارائه نموده است که در ادامه شرح خواهیم داد.

برای دریافت مشاوره برنامه ریزی درسی شرکت در امتحانان نهایی و امتحانات خردادماه ، با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

نحوه برگزاری امتحانات نهایی نهم و دوازدهم 1401

سوالی که این روزها دانش آموزان دو پایه تحصیلی نهم و دوازدهم دارند این است که آیا امتحانات نهایی نهم و دوازدهم حضوری برگزار می شود ؟ با توجه به تاثیری که نمرات امتحانات پایه نهم در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم دارد و همچنین تاثیر نمرات نهایی پایه دوازدهم در کنکور ، آزمون نوبت دوم این دو پایه تحصیلی به صورت مشترک و هماهنگ کشوری برگزار می شود و تصمیم وزارت آموزش و پرورش کشور ، حضوری بودن امتحانات این دو پایه تحصیلی در سال 1401 است.

بنابراین امتحانات نهایی نهم و دوازدهم در سال 1401 حضوری برگزار خواهد شد و برای برگزاری این امتحانات به منظور حفظ سلامت دانش آموزان ، تدابیری اندیشیده می شود که دانش آموزان به صورت گروه های مجزا وارد سالن آزمون شوند و تعداد حوزه های برگزاری آزمون با توجه به شرایط کرونایی که منطقه دارد ، افزایش می یابد.

دانش آموزان در فاصله های دو متری از یکدیگر در فضایی که تهویه مناسب دارد ، آزمون خواهند داد و طراحی سوالات نیز با توجه به وضعیت رنگبندی مناطق از نظر شیوغ بیماری کرونا ، انجام می شود.

احتمال تغییر تاریخ امتحانات نهایی

طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش امتحانات نهایی 1401 حضوری برگزار خواهند شد ولی با توجه به اینکه ممکن است در زمان برگزاری امتحانات نهایی با محدودیت های ستاد ملی کرونا مواجه شویم ، این احتمال وجود دارد که امتحانات با تاخیر برگزار شوند. سازمان آموزش و پرورش با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هماهنگ است و بدون تصویب این ستاد اقدام به برگزاری حضوری آزمون نمی کند.

مرتبط بخوانید : تاثیر نمرات امتحان نهایی در کنکور 

نحوه برگزاری امتحانات نهایی متوسطه اول 1401

امتحانات نهایی متوسطه اول برای پایه نهم که حضوری برگزار می شود اما در پایه های تحصیلی هفتم و هشتم طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش ، امتحانات مجازی و در بستر پیام رسان شاد یا سایر پیام رسان ها برگزار می شود. البته این موضوع نیز بستگی به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و اگر شرایط برگزاری حضوری فراهم باشد ، ممکن است برای پایه های هفتم و هشتم نیز امتحانات حضوری شوند.

برای پیگیری اخبار مرتبط با امتحانات مدارس ، دریافت نمونه سوالات امتحانات و همچنین اطلاع از حذفیات امتحانات 1401 با مشاوران ما در تماس باشید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

نحوه برگزاری امتحانات نهایی متوسطه دوم 1401

نحوه برگزاری امتحانات نهایی 1401 مقطع دوم متوسطه در پایه های تحصیلی دهم و یازدهم نیز به احتمال زیاد حضوری می باشد و مباحث امتحانی نیز با توجه به حجم تدریس شده از کتاب ها در مناطق مختلف ، متفاوت خواهد بود.

مرتبط بخوانید : دریافت کارنامه امتحان نهایی

نحوه برگزاری امتحانات خرداد 1401 مقطع ابتدایی

طبق تصمیم سازمان آموزش و پرورش برای پایه های تحصیلی اول تا ششم ابتدایی امتحان برگزار نمی شود و ارزشیابی پایه های ابتدایی به صورت توصیفی در ابتدای خرداد ماه ثبت می شود.

معلمان پایه های تحصیلی اول ، دوم ، سوم ، چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی باید نمرات دانش آموزان را از ابتدای خردادماه ثبت کنند و مدیران مدارس نیز باید نمرات را در سامانه های سناد و سامانه پادا در دسترس دانش آموزان قرار دهند.

مرتبط بخوانید : نحوه برگزاری امتحانات شهریور ماه و نمره قبولی در شهریور نهایی

سوالات متداول

  • نحوه برگزاری امتحانات نهایی 1401 برای پایه دوازدهم به چه صورت است ؟

طبق آخرین تصمیم سازمان آموزش و پرورش ، امتحانات نهایی دوازدهم 1401 حضوری برگزار خواهد شد.

  • شیوه برگزاری امتحانات نهایی 1401 برای پایه نهم به چه صورت است ؟

طبق آخرین تصمیم سازمان آموزش و پرورش ، امتحانات نهایی نهم 1401 حضوری برگزار خواهد شد.

  • ایا امتحانات پایه هفتم و هشتم در سال 1401 حضوری است ؟

هنوز برای نحوه برگزاری امتحانات هفتم و هشتم تصمیم گیری نشده است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر